N11.com üzerinden tv satın alırken +1 yıl garanti uzatma hizmet opsiyonunu değerlendirdim. Sigortaladım acentesi üzerinde verilen hizmette, poliçe Generalli Sigorta üzerinden kesildi. Hizmet kapsamı, standart garanti şartlarında olduğu gibi genel olarak üretici kaynaklı arızaları kapsamaktadır.
Tabi bazı belirsizlikler de yok değil:
- Arıza durumunda cihazın çözüm yoluna; onarım, ikame ürün ile değişim, rayiç bedelinin ödenmesi...vs sigorta firması karar veriyor. Şimdi bu 'veya'lı çözüm yöntemlerinin gerçeklerine gelirsek:
* Arıza durumunda sigorta firmasına haber veriliyor. Sigorta firmasının anlaşmalı olduğu servislerle muhatapsınız. Bu servisler yetkili mi, yetkisiz mi, merdiven altı işletme mi...belirsiz.
*Pert durumuna sigorta firması karar veriyor. İkame ile değişim veya rayiç bedel olarak belirtmiş. İkame opsiyonunu sigorta firması hiçbir zaman kullanmayacaktır. Rayiç bedel, perte ayrılacağı zaman aynı ürünün/ yok ise denk gelecek ürünün güncel bedeline karşılık gelmektedir. Bu bedelin kararlaştırılma süreci hiç bir zaman kansız geçmemiştir. Sigorta firmaları önce satış bedelini (yerseniz) sürerler. Yemezseniz iyi ihtimal; daha düşük model bir tv'nin fiyatını vermeye çalışırlar. Ama hiç zaman o modelin güncel bedelini vermezler. Biz de bu teklifi kabul etmezsek uyuşmazlık başlar.
*Diyelim ki rayiç bedelde anlaştınız. Elektronik firmalarından hediye çeki ile ödeme alternatifi de eklenmiş. Yani bu bedel size nakit ödenmeyecek. Hangi firmadan hediye çeki verileceği ise meçhul.
-Arıza durumunda firma bize ne kadar sürede çözüm üretmesi gerektiği belirtilmemiş. Teminat Kapsamı 2.Maddede; yasal garanti şartlarının aynı şekilde devam ettirileceği belirtilmiş. O zaman yasal süreler de aynen geçerli sonucunu çıkarabiliriz.
- Üretici&distribütör garanti sürecinde ürün değiştirilirse poliçe kapsam dışıymış. Arıza durumunda, üretici firma garanti şartlarında uygun bulup farklı bir model sıfır bir cihaz ile değişim yaptıysa sana ne oluyor? Bu ne saçmalık...
Bu poliçeyi satın almadan poliçe detayları görülemiyordu. Satın aldıktan sonra tarafıma gönderildi. Ürün değerine göre +1 yıl için fiyat kabul dilebilir. Ama ihtiyaç olursa nasıl bir deneyim yaşanılır; belirsiz.
Tabi bazı belirsizlikler de yok değil:
- Arıza durumunda cihazın çözüm yoluna; onarım, ikame ürün ile değişim, rayiç bedelinin ödenmesi...vs sigorta firması karar veriyor. Şimdi bu 'veya'lı çözüm yöntemlerinin gerçeklerine gelirsek:
* Arıza durumunda sigorta firmasına haber veriliyor. Sigorta firmasının anlaşmalı olduğu servislerle muhatapsınız. Bu servisler yetkili mi, yetkisiz mi, merdiven altı işletme mi...belirsiz.
*Pert durumuna sigorta firması karar veriyor. İkame ile değişim veya rayiç bedel olarak belirtmiş. İkame opsiyonunu sigorta firması hiçbir zaman kullanmayacaktır. Rayiç bedel, perte ayrılacağı zaman aynı ürünün/ yok ise denk gelecek ürünün güncel bedeline karşılık gelmektedir. Bu bedelin kararlaştırılma süreci hiç bir zaman kansız geçmemiştir. Sigorta firmaları önce satış bedelini (yerseniz) sürerler. Yemezseniz iyi ihtimal; daha düşük model bir tv'nin fiyatını vermeye çalışırlar. Ama hiç zaman o modelin güncel bedelini vermezler. Biz de bu teklifi kabul etmezsek uyuşmazlık başlar.
*Diyelim ki rayiç bedelde anlaştınız. Elektronik firmalarından hediye çeki ile ödeme alternatifi de eklenmiş. Yani bu bedel size nakit ödenmeyecek. Hangi firmadan hediye çeki verileceği ise meçhul.
-Arıza durumunda firma bize ne kadar sürede çözüm üretmesi gerektiği belirtilmemiş. Teminat Kapsamı 2.Maddede; yasal garanti şartlarının aynı şekilde devam ettirileceği belirtilmiş. O zaman yasal süreler de aynen geçerli sonucunu çıkarabiliriz.
- Üretici&distribütör garanti sürecinde ürün değiştirilirse poliçe kapsam dışıymış. Arıza durumunda, üretici firma garanti şartlarında uygun bulup farklı bir model sıfır bir cihaz ile değişim yaptıysa sana ne oluyor? Bu ne saçmalık...
Bu poliçeyi satın almadan poliçe detayları görülemiyordu. Satın aldıktan sonra tarafıma gönderildi. Ürün değerine göre +1 yıl için fiyat kabul dilebilir. Ama ihtiyaç olursa nasıl bir deneyim yaşanılır; belirsiz.