Modem Garanti Sorunu

H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Türktelekom un vermiş olduğu modemi kablosuz bağlantı sorunu yüzünden bu işlemleri yürüyen "Sentim Bilişim Teknolojileri San. Tic. A.Ş." firmasına yollamıştım. Cihazın sorunsuz oldu bahanesi ile geri göndermişler ve 25TL arıza tespit ücreti adı altında ücret koparma derdindeler. Müşteri temsilcisinin yetkisi olduğunu sanmıyorum. O yüzden derdimi şu anda anlatamadım. Bu ücretin yasal olmadığını düşünüyorum. Ne yapmamı önerirsiniz?
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
Arıza yoksa tespit ücreti alabilir Ler diye düşünüyorum. Tabi konunun yasal bağlayıcı durumu nedir bilmiyorum, sonuçta emek, zaman gerekirse kargo ödüyorlar. Gerçekten Arıza yoksa kesilebilir kanaatindeyim.
Adem Helvacı Adem Helvacı
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Arıza yoksa tespit ücreti alabilir Ler diye düşünüyorum. Tabi konunun yasal bağlayıcı durumu nedir bilmiyorum, sonuçta emek, zaman gerekirse kargo ödüyorlar. Gerçekten Arıza yoksa kesilebilir kanaatindeyim.
Adem Helvacı Adem Helvacı
Hocam sorun şu şekildeydi. Cihaz 2-3 günden daha fazla açık kaldığında kablosuz bağlantı sapıtıyordu. Sadece tek cihaz kablosuz ağa bağlı kalabiliyordu. Bazen modemi aç kapa yapmak çözüyordu bazen de çözmüyordu. Yazılımını resetledim, kablosuz ayarlarını değiştirdim ama olmadı. Garanti durumunu sorgulayıp servise gönderdim ben de.

Satış sonrası hizmetler yönetmeliğine göre
"Tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanımlar hariç olmak üzere üretici, ithalatçı veya satıcılar garanti süresi içerisinde tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep edemez. "

Arıza tespiti ücreti gibi bir durum açıkça belirtilmemiş ama anladığım kadarıyla bu ücret bu yönetmeliğe göre yasal değil.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
Hocam sorun şu şekildeydi. Cihaz 2-3 günden daha fazla açık kaldığında kablosuz bağlantı sapıtıyordu. Sadece tek cihaz kablosuz ağa bağlı kalabiliyordu. Bazen modemi aç kapa yapmak çözüyordu bazen de çözmüyordu. Yazılımını resetledim, kablosuz ayarlarını değiştirdim ama olmadı. Garanti durumunu sorgulayıp servise gönderdim ben de.

Satış sonrası hizmetler yönetmeliğine göre
"Tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanımlar hariç olmak üzere üretici, ithalatçı veya satıcılar garanti süresi içerisinde tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep edemez. "

Arıza tespiti ücreti gibi bir durum açıkça belirtilmemiş ama anladığım kadarıyla bu ücret bu yönetmeliğe göre yasal değil.
Tespit ücreti için alabilmiş olabilir mi ?
Bı de ben bu tarz pakete dahil verilen modemleri hiç beğenmiyorum. Çok basit ve çok sıradan oluyor. Hiç kullanmadım. Hep kendim harici aldım
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
İnternet servis sağlayıcının verdiği hemen hemen tüm modemlerde bu tip sorunlar var. Sanırım bu ürünün kusuru değil kalitesizliğinden kaynaklanıyor.
Yakın zamanda wifi problemi yüzünden kendime bir router aldım ve şuan mükemmel çalışıyor. Router ömür boyu senin olacak. Firmanın verdiği modemi köprü olarak yapılandırıp router gücünden faydalanabilirsin. İstersen konuyu aşağıdaki linkten bir incele derim.

Modem/Router Tavsiyesi
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Arıza yok demiş yollamış, arıza tespit etmediğini söylemiş çelişkili ifadeler kullanmışlar. Fatura kestilerse yasal süresinde itiraz etmeniz gerekir yoksa kabullenmiş olursunuz. İşin ödeme kısmı ayrı bir konu. Önce itiraz konusunu ihmal etmeyin, elinizde sonraki işlemlerinizi hukuki olmasını sağlayacak dayanağınız olsun. Tespit etmediği arıza veya edemediği arıza bedelini istemeleri de ayrı bir konu. Tam bilirkişilik bir olay.

Bence sizin modem bulunduğu yerde soğuyamadığından aşırı ısınıyor, soğuyamıyor şişip bu durumlar ortaya çıkıyor. Kapatıp açılınca bir süre düzelmeside bundan olabilir. Biraz havaya kaldırın, altın da hava sirkilasyonu oluşsun yada bir fan ile modemi soğutarak kullanmayı deneyin. Benim de başıma gelmişti, büyük ihtimal normale dönecektir.
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Arıza yok demiş yollamış, arıza tespit etmediğini söylemiş çelişkili ifadeler kullanmışlar. Fatura kestilerse yasal süresinde itiraz etmeniz gerekir yoksa kabullenmiş olursunuz. İşin ödeme kısmı ayrı bir konu. Önce itiraz konusunu ihmal etmeyin, elinizde sonraki işlemlerinizi hukuki olmasını sağlayacak dayanağınız olsun. Tespit etmediği arıza veya edemediği arıza bedelini istemeleri de ayrı bir konu. Tam bilirkişilik bir olay.

Bence sizin modem bulunduğu yerde soğuyamadığından aşırı ısınıyor, soğuyamıyor şişip bu durumlar ortaya çıkıyor. Kapatıp açılınca bir süre düzelmeside bundan olabilir. Biraz havaya kaldırın, altın da hava sirkilasyonu oluşsun yada bir fan ile modemi soğutarak kullanmayı deneyin. Benim de başıma gelmişti, büyük ihtimal normale dönecektir.
Hocam bağlandığım temsilci sadece ekranı okuyordu. Yetkili birine de bağlanamadım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bugün MNG kargo şubesinden teslim aldım. 25TL ödemeyi yaptım. Fatura da yollamışlar. Özenle baloncuklara sardığım modemin ayağını kırıp ayağı kırık olduğu için garanti kapsamından çıkardık demişler. Yetkili kişilere ulaşıp sorunumu çözmeye çalışacağım. Eğer olmazsa hem tüketici hakem heyetine hem de ticaret bakanlığına şikayette bulunacağım.
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Bu işi şikayet edilecek başta iki kurum var 1. si Hizemet yerinden mennun olmadığınızdan onun belge aldığı bölgesindeki TSE kurumu işini ehlice yapmıyor diye sonuç çıkarmı bilmiyorum. Kurum belgeyi öncelikle mekan ve belge üzerinden kişilerin yeterliliğine bakarak veriyor. İkincisi piyasa gözetimi denetimi alo 130 sanırım. Ancak denetçi memur sayısı denetim gerekliliği sayısından o kadar az ki yetişemeleri sayısal olarak çok zor. Kutu kırılması bahanesiyle ileriki aşamalar için önlem alıyorlar anlaşılan, yani yüksekten düşmüş, veya darbe görmüş kullanıcı hatası oluşmuş demek isteyecekler. Devlet le ilgili bir iş olsaydı e-devletten yaz derdim daha hızlı geri dönüşü olurdu. 3. yol olarak herzamanki gibi hukuk yolu duruyor. Bu konuda dernek başkanı size yol gösterecektir.

Bir milleti, millet yapan beslendiği tarihinden gelen sadece dna ları değil yaşadığı coğrafyanın özellikleri, atalarından aktarılabilen iananç ve kültürel miraslarıdır. Maalesef özenti için de kutuplaşmış, kimliğinden habersiz yolunu arayan bir milletin içindeki servis istasyonları da ne kadar güncel standartlar da olsa da içindeki insan sıkıntılı 'arafta kalmış' olunca verebildiği hizmet de bu kadar oluyor. Bu sıkıntıyı bu servis hizmetini verenler hergün yaşadıkları ve gördükleri olaylardan en iyi bilenlerdir.

Bu tip durumlar da teslim ettiğiniz malın fiziksel özelliklerini tariflemeniz açısından kargolamadan öncesini ve sonrasını fotoğraflamayı unutmayın. Bazı kişiler arabalarını park ettiğin de bile fotoğraflıyorlar ve faydasını içlerini rahatlatarak da olsa görüyorlar. Teknolojiyi azıcık da olsa menfaatimize kullanmamız lazım.
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Hakem heyetine malın yenisi ile değiştirilmesi/hizmetin yeniden görülmesi başlığı altında başvuru yapmıştım. Cihazımın ayıpsız misli ile değiştirilmesini ve tarafımdan hukuksuzca alınan arıza tespit ücretinin iadesini istemiştim. Hakem heyeti, ürünün karşı tarafa hasarlı bir şekilde ulaştığını ispatlayamadığı için beni haklı bulmuş ve taleplerimi kabul etmiş.

Ayrıca ikametgah değişikliği yapmıştım. Karar kağıdında şimdiki ikamet adresim gözüküyor. Bakalım süreç nasıl işleyecek.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
Satın aldığınız ya da garantiye gönderdiğiniz tüm cihazların fotoğrafını kaydedin. Ne olur ne olmaz yolda bişey gelir başına şöyle olur böyle olur adamlar bize kırık geldi derlerse filan kanıt olur. Hatta kargodan gelen cihazları açarken videoya kaydedin. Bu tarz sorumsuzlukların önüne geçmiş olursunuz.
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Satın aldığınız ya da garantiye gönderdiğiniz tüm cihazların fotoğrafını kaydedin. Ne olur ne olmaz yolda bişey gelir başına şöyle olur böyle olur adamlar bize kırık geldi derlerse filan kanıt olur. Hatta kargodan gelen cihazları açarken videoya kaydedin. Bu tarz sorumsuzlukların önüne geçmiş olursunuz.
İnternetten aldığım ürünleri açarken video çekmeye çalışıyorum, fakat garantiye göndereceğim üründe böyle bir sorunla karşılaşmam aklımın ucundan dahi geçmemişti. Çünkü her zamanki yaptığım gibi sağlam bir şekilde paketlemiştim. Neyse ki hakem heyeti hakkaniyetli davrandı.
 
Geri
Üst Alt