Sakıncalı - Mimli Satıcılar Listesi

Sakıncalı Firmalar ile İlgili bu içerikleri toplum adına faydalı buluyormusunuz?

  • Hayır

    Oy: 0 0.0%
  • Anlamsız

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    67
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Herkese Merhaba;

Bildiğiniz üzere aynı zamanda Kamu yararı için uğraşan bir derneğiz.

Video linklerinden sonraki detayları okumanızı tavsiye ederim.

Konunun ilk mesajı belli aralıklarla yeni videolar ile desteklenecektir.


Bu doğrultuda bundan sonra internet üzerinden halkı yanıltarak kasıtlı ve bilinçli olarak yapılan aldatıcı satışlara yönelik bir şikayet ve deşifre platformu da oluşturup bu tarz sakıncalı siteleri bizler de elimizden geldiğince insanları bilgilendirmek adına yayınlayacağız.

Süreç ilerletirken mutlaka ama mutlaka önce firmanın kendisi ile irtibat sağlayarak hata veya haksızlığın düzeltilebilmesinin yollarını arıyor olacağız.

Bu bağlamda takip ettiğim konuları görüp bilmeniz, firmaların yaklaşımına da sizin karar verebilmeniz adına yine ilgili firmaları bilgilendirerek ekran görüntülerini bu mecrada paylaşacağız.


Tüm bu bilgiler ışığında, konu başlığında ismi geçen internet satış sitesinin farklı orijinal sitelerden kopyaladığı görseller ile ancak aynı görselin içeriğine uygun olmayan ürün satışı ve ödeme şeklini de bilerek KAPIDA ÖDEME ye zorlayarak iade sürecinde de tüketicinin elindeki MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ kapsamında olan haklarını gasp etmiş oluyorlar.

1- Farklı orijinal siteden kopyalanan görsel
2- O sitede belirtilen özelliklerin kendi sitelerinde belirtilmemesi
3- Kapıda ödemeye zorlama
4- İade kabul etmeme
5- Şikayetlere cevap vermeme


Ürün orijinal satış sitesinde Panuk Koton olarak belirtiliyor


Modasevda sitesinde ise listelenen ürün şu. Aliexpres ile aynı görsel ancak kumaş bilgisi yok

Orijinal sitesinde Pamuk Koton olarak belirtilip aynı görsel ile satış yapan siteye güvenerek ürün satın alan Tüketici, kendisine gelen ürünün Naylon, Penye karışımı olduğu iddiası ile iade talep etmiş ancak firma kanunların arkasına sığınarak giyilebilir tarzda elbise ve kapıda ödeme seçenekli satış olması gerekçeleri ile ürün iadesi almayı reddetmiştir.

Sadece değişim yapmayı taahhüt eden firma, şikayetler incelendiğinde görülüyor ki iade aldığı ürünlerin yerine yenisini de göndermiyor.

İlgili Şikayet Linkleri


Bu yaşananlara istinaden tüketicinin derneğimize talebi üzerine kendilerine dernek resmi hesabından kendilerine mail atıldı.

bt1.png


Pazartesi bekledik cevap yok, Bu gün baktık yine kimse umursamıyor, Bu sefer İnternet sitelerinin iletişim bölümüne yazdık.

modasevda-11111111.png

bt2.png


Bundan sonraki diğer adımımız ise bu firma ile ilgili bir Tüketici bilinçlendirme videosu çekmek olacak. Neticede marka karalamıyor, yaşanan mağduriyeti aktarıyor olsak da belli ki hayatımın bundan sonraki bölümünde bu hem suçlu hem güçlü firmaların mahkemelerinde ifade vermekle uğraşacağım.

Biz insanları bu sakıncalı satış siteleri ile ilgili bilgilendirmiş olalım da, varsın mahkemelerde oradan oraya gidelim ne olur :)
 
Son düzenleme:
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
560
Çok güzel bir konu olmuş. Firmalar bunu göz ardı etse bile biz tüketici olarak en azından kimden uzak durmamız gerektiğini bileceğiz. Bende dahil birçok insan araştırmadan alım yapmıyor. Bu tür konuları da referans olması açısından önemli görüyorum.

Bu alışverişle ilgili takıldığım bir kaç nokta oldu. Tabi bu takıldığım noktalar firmanın iadeyi kabul etmemesini, müşteriyi yanıltıcı görseller kullanmasını, eksik bilgi vermesini, iade edilen ürünün parasının ödenmemesini, değişim istenilen ürünün geri gönderimin yapılmamasını veya sorularınızın cevapsız bırakılmasını haklı göstermez. Ki bir sürü insan sorun yaşamış gibi görünüyor. Bu durumlardan birisi bile benim buradan alışveriş yapmamam için çok önemli sebep.

Takıldığım noktalara gelince. Ürünün kapıda ödeme yöntemiyle alınması neden mesafeli satış sözleşmesindeki haklarını kullanamamasına neden oluyor. Bildiğim kadarıyla mesafeli satış sözleşmesi yönetmeliği sözleşmenin yapılış biçimi ile ilgili ve orada ödeme yöntemleri hakkında bilgi verilmemiş. Yapılış biçimine göre de kapıda ya da kredi kartıyla veyahut eft ile ödenmesi sözleşmenin mesafeli satış sözleşmesi olmasını değiştirmez. Çünkü sözleşmenin kuruluşu mesafelidir. Yanlış veya eksik bilgim varsa düzeltin lütfen.

İkinci takıldığım nokta siteye girince evet açıklama yok, ama kenarda açılan canlı destek kısmında ürünlerin tamamının Türkiye'de üretildiği belirtilmiş. Çin'den ithal ettiklerini düşündürecek kısmı biraz yorum oluyor bana göre. Ama tüketici bunu gözden kaçırmış olabilir.

Üçüncüsü tüketicinin kumaş ayrımı yapamadığını düşünüyorum. Çünkü resimi yaklaştırdığımda keten veya pamuk gibi değil de şile bezine benziyor. Bu durumu tüketicinin naylon karışımı olduğunu zannetmesi destekliyor. Çünkü bilmeyenler üretiminden kaynaklı şile bezini naylonumsu hatta ucuz kumaş olarak niteliyor. Ki durumu merak ettim. Mesaj attım oradan da teyit ettim aşağıda konuşmaların görüntülerini paylaşıyorum. Şile bezi olarak nitelediği konuda geçen ürün alpaka olan ise başka bir ürün. Hızlı bir şekilde cevap verdiler. Ama bu durumda bana göre firmanın ne kadar sorumsuz olduğunu gösteriyor. Alırken cevap ver ama malının arkasında durma. Ayrıca mesajlaşmam sırasında da ilgilenen kişinin aceleci davranması da ayrı konu. Sürekli kopyala yapıştır sipariş almak istemesi gıcık edici. O mesajı atabilen kişi sipariş vermek isterse onu da yazabilir diye düşünüyorum.

Söylediklerim firmayı savunma amaçlı değildir. Ki başta da belirttim kendi düşüncelerim. Hem belki firmadan birileri okur da kendilerine çeki düzen verirler.

1c183bda1f1f1fa07.jpg
225466552002b3406.jpg
3cc1ed7aaa7bd8bf5.jpg
47e9c486d7e91aaf3.jpg
5b3b456a12c4f34e2.jpg
633ddb9bfc32fb28e.jpg
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,260
64
...
Üçüncüsü tüketicinin kumaş ayrımı yapamadığını düşünüyorum. Çünkü resimi yaklaştırdığımda keten veya pamuk gibi değil de şile bezine benziyor. Bu durumu tüketicinin naylon karışımı olduğunu zannetmesi destekliyor. Çünkü bilmeyenler üretiminden kaynaklı şile bezini naylonumsu hatta ucuz kumaş olarak niteliyor. Ki durumu merak ettim. Mesaj attım oradan da teyit ettim aşağıda konuşmaların görüntülerini paylaşıyorum. Şile bezi olarak nitelediği konuda geçen ürün alpaka olan ise başka bir ürün. Hızlı bir şekilde cevap verdiler. Ama bu durumda bana göre firmanın ne kadar sorumsuz olduğunu gösteriyor. Alırken cevap ver ama malının arkasında durma. Ayrıca mesajlaşmam sırasında da ilgilenen kişinin aceleci davranması da ayrı konu. Sürekli kopyala yapıştır sipariş almak istemesi gıcık edici. O mesajı atabilen kişi sipariş vermek isterse onu da yazabilir diye düşünüyorum.
...
O kadar ısrarla "siperiş vermek istermisiniz" denilmiş ki ,ben dayanamaz "bari bir havlu alayım "yazardım :)
 
weyselkalkan Çevrimdışı

weyselkalkan 

Yeni Üye
16 Şub 2019
37
47
Harika bir hizmet olacağı şimdiden belli. Teknoloji geliştikçe her insanın beyni de gelişiyor dolayısıyla biz tüketicilerinde en az satıcılar kadar beyni gelişiyor. Onlar ne kadar bizi kandırıp mağdur etmeye çalışıyorsa A Adem Helvacı gibiler sayesinde hem daha bilinçli tüketici, hem de daha çok haklarını bilen tüketiciler haline geliyoruz. Bu yüzden her platformda desteğini benden esirgemeyen, bana neredeyse her gün bir şeyler katan/öğreten A Adem Helvacı beye sonsuz teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Sağ olsun, var olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri