Mitsubishi Electric Klimalarımdaki Ses Sorunu

T Çevrimdışı

tukenmezkalem

Yeni Üye
2 Eyl 2018
5
43
Merhabalar.

Yaklaşık dört ay önce Mitsubishi Electric'in kalitesine güvenerek multi sistem klima aldım. Bir dış ünite, iki iç ünite şeklinde. Klimaların iç ünitelerindeki ana kartın olduğu yerden frekans sesine benzer bir cızıltı (çınlama) geliyor. Üst kapağı sökünce ses daha ciddi boyutta duyuluyor. Bu sorunu daha önce başka forumlarda da izah etmiştim uzun uzun. İsterseniz önce onu buraya ekleyeyim:

Yaklaşık üç dört ay önce Mitsubishi Electric multi klima aldım. Dış ünite 6.8 kw güç üreten MXZ-3E68VA modeli, iç üniteler ise kirigamine zen serilerinin EF35 ve EF42 modelleri. Tek bir dış üniteye şu anda iki tane iç ünite bağlı. Klimaların sessizlik ve soğutma vs. özelliklerinden gayet memnunum, fakat şöyle bir sorun yaşadım:

Klimayı taktırdıktan birkaç gün sonra evin tüm sigortalarının bulunduğu panodan böyle kulak çınlamasına benzer bir ses duydum. Bu sesi tarif etmek zor; ama daha önce başkaları da yaşamış ve herkes fare kapanının, sivrisinek avlayan makinelerin veya TV açıkken çıkan çınlama tarzı bir sese benzetmiş. Çok tiz bir vızıldama. Elektrik akımı sesi gibi, arada bir alçalıp yükselen bir şey. Neyse, sesin hangi sigortadan kaynaklandığını anlamak için hepsini tek tek kapattım. Klimaya ait sigortayı kapatınca ses kesildi. Bu arada ev henüz yeni, üç aydır oturuyoruz. Müteahhitten sigortanın amperinin yükseltilmesini veya bozuksa değiştirilmesini talep ettim. Önce klima sigortası, sonra röle ve takiben tüm pano baştan sonra değiştirildi; kaçak var mı diye testler yapıldı fakat ses bir türlü kesilmedi.

Geçen gün klimanın filtresini temizlemek için kapağını açınca, bir baktım ki aynı ses iç üniteden de geliyor. Tam olarak klimanın sağındaki kartların bulunduğu noktadan, çok ince bir çınlama sesi. Kulak kesilince çok net duyulan fakat belli bir mesafeden ve kapağı kapalıyken duyulmayan bir ses. Dahası bu ses klima kapalıyken de açıkken de geliyor. Bunun üzerine servisi çağırdım, sağ olsun hemen geldiler ve onlar da vidaları falan sıktılar fakat sorunun ne olduğunu anlamadılar. Telefonla danıştıkları kişi voltajın düşük olabileceğini söyledi; ama servis elemanlarına da bana da bu pek mantıklı gelmedi. Daha sonra ses yapan kartın başka bir klimadan sökülüp benim klimaya takılarak sesi kesip kesmeyeceğini denemek ve eğer çözüm olursa yeni kart siparişi vererek onu takarak sorunu çözeceklerini söyleyerek gittiler.

Benim kafama takılan şey şu: Dış üniteye bağlı iki klima var. Ve iki klimadan da aynı ses geliyor. Klimalar açıkken de kapalıyken de aynı ses geliyor. Açıkken biraz daha yüksek, ama hiç kesilmiyor. Klimanın kapağını söktüklerinde üstteki karttan odanın her yerinden duyulabilecek bir vızıltı geldiğini servis elemanları da gördüler. ENERJİSA abonesiyiz, normal elektrik kullanıyoruz ve elektrikte hiçbir dalgalanma yok. Voltaj düşmesi vs. bugüne kadar hiç yaşanmadı. Dahası çocuk odasında eski bir klimam takılı ve onda hiçbir sorun olmadı, çalışıyor. Ben gelen servis ekibine "Voltaj sorunu olsa, klima kapalıyken neden ses yapsın?" dediğimde, o da güldü. Kaldı ki aynı sitede multi klima kullanan, hatta 5 ayrı klima bağlatanlar var, hiçbir sorun yaşamamışlar.

Şimdi güncel durumu aktarayım: İki kez servis geldi. İlk gelen ekip deneyim ve bilgi konusunda pek yeterli değildi, sorunu anlamadılar. Voltaja bağladılar. Yine de bir kart getirip deneyeceklerini söylediler. Birkaç gün sonra beni servisten arayıp bu sesin inverter motorlarda normal olduğunu, hemen hemen her cihazda az çok olduğunu falan söylediler. Yine de benim içim rahat etsin diye başka bir kartla ve ölçüm yaparak sorunu çözmeye çalışacaklarını izah ettiler.

İkinci ekip geldi, voltajı ölçtü. Elektrik akımında hiçbir sorun yok dedi. İç ünitenin birini söktü, sesi dinledi. Sesin üstteki karttan geldiğini söyledi. Kartın üst sağ kısmındaki pile benzeyen büyük parçadan ses geliyormuş Zannederim onun adı kondansatör. Daha iyi anlaşılması için herhangi bir klima kartında ben sesin geldiği muhtemel parçayı işaretlemek istedim fakat dosya yükleyemedim. Gelen arkadaşlar kartın değiştirilerek sorunun çözmeye çalışacaklarını ifade ettiler. Ayrıca dış ve iç ünitedeki kablo bağlantılarını sıkılaştırmalarını söyledim, onları kontrol ettiler. Şimdi size kafamı karıştıran birkaç sorum olacak:

- Sizce bana gelen iki klimanın da üstteki kartının arızalı olması mümkün müdür? Yoksa bunlar basit bir sorundan veya dış üniteden falan kaynaklanıyor olabilir mi?
- Kimsenin bir türlü çözemediği bu sorun karşısında nasıl bir tavır takınmam gerekir? Üç dört aylık klimam tamir görmüş olacak, belki de sorun düzelmeyecek. İade veya değişim yoluna gitmek mantıklı mı?

Sesin normal olup olmadığını öğrenmek için servis elemanlarına gelmeden başka bir Kirigamine Zen klimayı dinlemelerini söyledim, ondan ses almadıklarını söylediler. Ayrıca bu gelen sesin normal olmadığını ve bir sorun olduğunu onlar da kabul ettiler. Ayrıca hiç kayıt açmadılar, sizce kayıt açtırmalı mıyım?

Herkese iyi forumlar.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhabalar.

Yaklaşık dört ay önce Mitsubishi Electric'in kalitesine güvenerek multi sistem klima aldım. Bir dış ünite, iki iç ünite şeklinde. Klimaların iç ünitelerindeki ana kartın olduğu yerden frekans sesine benzer bir cızıltı (çınlama) geliyor. Üst kapağı sökünce ses daha ciddi boyutta duyuluyor. Bu sorunu daha önce başka forumlarda da izah etmiştim uzun uzun. İsterseniz önce onu buraya ekleyeyim:



Şimdi güncel durumu aktarayım: İki kez servis geldi. İlk gelen ekip deneyim ve bilgi konusunda pek yeterli değildi, sorunu anlamadılar. Voltaja bağladılar. Yine de bir kart getirip deneyeceklerini söylediler. Birkaç gün sonra beni servisten arayıp bu sesin inverter motorlarda normal olduğunu, hemen hemen her cihazda az çok olduğunu falan söylediler. Yine de benim içim rahat etsin diye başka bir kartla ve ölçüm yaparak sorunu çözmeye çalışacaklarını izah ettiler.

İkinci ekip geldi, voltajı ölçtü. Elektrik akımında hiçbir sorun yok dedi. İç ünitenin birini söktü, sesi dinledi. Sesin üstteki karttan geldiğini söyledi. Kartın üst sağ kısmındaki pile benzeyen büyük parçadan ses geliyormuş Zannederim onun adı kondansatör. Daha iyi anlaşılması için herhangi bir klima kartında ben sesin geldiği muhtemel parçayı işaretlemek istedim fakat dosya yükleyemedim. Gelen arkadaşlar kartın değiştirilerek sorunun çözmeye çalışacaklarını ifade ettiler. Ayrıca dış ve iç ünitedeki kablo bağlantılarını sıkılaştırmalarını söyledim, onları kontrol ettiler. Şimdi size kafamı karıştıran birkaç sorum olacak:

- Sizce bana gelen iki klimanın da üstteki kartının arızalı olması mümkün müdür? Yoksa bunlar basit bir sorundan veya dış üniteden falan kaynaklanıyor olabilir mi?
- Kimsenin bir türlü çözemediği bu sorun karşısında nasıl bir tavır takınmam gerekir? Üç dört aylık klimam tamir görmüş olacak, belki de sorun düzelmeyecek. İade veya değişim yoluna gitmek mantıklı mı?

Sesin normal olup olmadığını öğrenmek için servis elemanlarına gelmeden başka bir Kirigamine Zen klimayı dinlemelerini söyledim, ondan ses almadıklarını söylediler. Ayrıca bu gelen sesin normal olmadığını ve bir sorun olduğunu onlar da kabul ettiler. Ayrıca hiç kayıt açmadılar, sizce kayıt açtırmalı mıyım?

Herkese iyi forumlar.


Selamlar Azizim;

Öncelikle hemen belirteyim ki EVET, her elektronik cihazda osilatör sesi vardır. Bunun sebebi SMPS ünitelerin frekans esaslı çalışma mantığında yatar lakin, bu sesin duyulma oranı nadirdir, genelde hassas kualağa sahip olanlar duyarlar.

İkincisi bu sorun ME ye has bir sorun değil, neredeyse tüm elektronik donanımlı ürünlerde, LED TV lerde, Klimalarda vs mevcuttur hem de üreticinin kim olduğuna bakmaksızın :)

Beni şaşırtan ise, ME gibi bir markanın servisinin anladığım kadarıyla sadece sıradan bir dmm ile ölçüm yapmış olması oldu (dmm = Digital Multi Metre)

Benim çok sevdiğim bir ustam vardır İzmirde kulakları çınlasın, onda dahi çok daha zengin bir donanım mevcuttur ki kendisini ben Prfoseyonel İklimlendirmeci olarak dahi tanıtırım hiç çekinmeden.

Sizin konuda önemli olan hertz dengesidir. Tüm elektronik aygıtlar, çalışacakları ülkedeği şebeke koşullarına uygun üretilir. Bizim koşullarımız ise ülke genelinde 230V 50hz dir.

Tamam voltaj ölçmüşler de, bir voltcraft bağlayıp hertz kontrolü yapmayı neden akıl etmemişler?

Ayrıca konu gerçekten sadece SES mi bu da önemli.

Şöyle izah edeyim, o sizin bahsettiğiniz ve PİL gibi dediğiniz parça BULK CAPACİTOR diye geçer ve genelde yanyana 2 tane de olurlar, onun zırıltı yapması için kuplaj seviyesinin yüksek olduğu anlamına gelir, Kuplajın yüksek olması içe çekilen gücün yüksek olduğu anlamı taşır. Yani Sistemde herşey normal ama sadece SES var ise bu sorun değil, tiz sesleri kaybetmenin bazı yolları var uygularla sorun çözülür. Ancak farklı bir sorundan dolayı bu sesi yapıyor ise o zaman sorun büyük demektir.

Öncelikli tavsiyem FAZ değişikliği olur, çözüm olmaz ise farklı yollar aranabilir.

Tüm bunların dışında rica ediyorum 1 tane vida dahi sıksalar bunun dahi mutlaka belgesini alın.

Yani KAYIT ŞART :ok
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
Selamlar Azizim;

Öncelikle hemen belirteyim ki EVET, her elektronik cihazda osilatör sesi vardır. Bunun sebebi SMPS ünitelerin frekans esaslı çalışma mantığında yatar lakin, bu sesin duyulma oranı nadirdir, genelde hassas kualağa sahip olanlar duyarlar.

İkincisi bu sorun ME ye has bir sorun değil, neredeyse tüm elektronik donanımlı ürünlerde, LED TV lerde, Klimalarda vs mevcuttur hem de üreticinin kim olduğuna bakmaksızın :)

Beni şaşırtan ise, ME gibi bir markanın servisinin anladığım kadarıyla sadece sıradan bir dmm ile ölçüm yapmış olması oldu (dmm = Digital Multi Metre)

Benim çok sevdiğim bir ustam vardır İzmirde kulakları çınlasın, onda dahi çok daha zengin bir donanım mevcuttur ki kendisini ben Prfoseyonel İklimlendirmeci olarak dahi tanıtırım hiç çekinmeden.

Sizin konuda önemli olan hertz dengesidir. Tüm elektronik aygıtlar, çalışacakları ülkedeği şebeke koşullarına uygun üretilir. Bizim koşullarımız ise ülke genelinde 230V 50hz dir.

Tamam voltaj ölçmüşler de, bir voltcraft bağlayıp hertz kontrolü yapmayı neden akıl etmemişler?

Ayrıca konu gerçekten sadece SES mi bu da önemli.

Şöyle izah edeyim, o sizin bahsettiğiniz ve PİL gibi dediğiniz parça BULK CAPACİTOR diye geçer ve genelde yanyana 2 tane de olurlar, onun zırıltı yapması için kuplaj seviyesinin yüksek olduğu anlamına gelir, Kuplajın yüksek olması içe çekilen gücün yüksek olduğu anlamı taşır. Yani Sistemde herşey normal ama sadece SES var ise bu sorun değil, tiz sesleri kaybetmenin bazı yolları var uygularla sorun çözülür. Ancak farklı bir sorundan dolayı bu sesi yapıyor ise o zaman sorun büyük demektir.

Öncelikli tavsiyem FAZ değişikliği olur, çözüm olmaz ise farklı yollar aranabilir.

Tüm bunların dışında rica ediyorum 1 tane vida dahi sıksalar bunun dahi mutlaka belgesini alın.

Yani KAYIT ŞART :ok

babamın vestel de böyle sorun olmuştu hatta klima kapalıyken bile ses yapıyordu.tırrr sıııs diye.Garanti bittiğinden merak edip sökmüştüm.ilginçtir anakart yerinden hafif çıkmış yerine oturtunca ses yapmıyordu aslında silikon benzeri birşey ile tutturmuşlar malzeme de özelliği ni kaybedince ses yapıyordu .tekrar silikonladım sorun gökten çözüldü.

ancak hangi parça niçin ses yapıyordu anlamadım hemde klima kapalıyken.

demek istediğim bir tane vida gevşek olsun yada kablolar hafif değsin ses yapabilir.

Ado hocam çok daha iyi bilir ancak sesi bende merak ettim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

meebbe meebbe, A Ado
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,459
Onceki yillarda benzer sekilde bir problem okumustum.
Nerde okudum, cozumu icin ne yapildi hatirlayamadim.

Arkadasta bayagi ugrasmisti hatırladığım kadariyla.
Konuyu bulmaya calisacagim. :ok
 
T Çevrimdışı

tukenmezkalem

Yeni Üye
2 Eyl 2018
5
43
Selamlar Azizim;

Öncelikle hemen belirteyim ki EVET, her elektronik cihazda osilatör sesi vardır. Bunun sebebi SMPS ünitelerin frekans esaslı çalışma mantığında yatar lakin, bu sesin duyulma oranı nadirdir, genelde hassas kualağa sahip olanlar duyarlar.

İkincisi bu sorun ME ye has bir sorun değil, neredeyse tüm elektronik donanımlı ürünlerde, LED TV lerde, Klimalarda vs mevcuttur hem de üreticinin kim olduğuna bakmaksızın :)

Beni şaşırtan ise, ME gibi bir markanın servisinin anladığım kadarıyla sadece sıradan bir dmm ile ölçüm yapmış olması oldu (dmm = Digital Multi Metre)

Benim çok sevdiğim bir ustam vardır İzmirde kulakları çınlasın, onda dahi çok daha zengin bir donanım mevcuttur ki kendisini ben Prfoseyonel İklimlendirmeci olarak dahi tanıtırım hiç çekinmeden.

Sizin konuda önemli olan hertz dengesidir. Tüm elektronik aygıtlar, çalışacakları ülkedeği şebeke koşullarına uygun üretilir. Bizim koşullarımız ise ülke genelinde 230V 50hz dir.

Tamam voltaj ölçmüşler de, bir voltcraft bağlayıp hertz kontrolü yapmayı neden akıl etmemişler?

Ayrıca konu gerçekten sadece SES mi bu da önemli.

Şöyle izah edeyim, o sizin bahsettiğiniz ve PİL gibi dediğiniz parça BULK CAPACİTOR diye geçer ve genelde yanyana 2 tane de olurlar, onun zırıltı yapması için kuplaj seviyesinin yüksek olduğu anlamına gelir, Kuplajın yüksek olması içe çekilen gücün yüksek olduğu anlamı taşır. Yani Sistemde herşey normal ama sadece SES var ise bu sorun değil, tiz sesleri kaybetmenin bazı yolları var uygularla sorun çözülür. Ancak farklı bir sorundan dolayı bu sesi yapıyor ise o zaman sorun büyük demektir.

Öncelikli tavsiyem FAZ değişikliği olur, çözüm olmaz ise farklı yollar aranabilir.

Tüm bunların dışında rica ediyorum 1 tane vida dahi sıksalar bunun dahi mutlaka belgesini alın.

Yani KAYIT ŞART :ok

Adem hocam, ilginize çok teşekkür ederim. Uzun zamandır internette klimalar konusunda yazıp çizdiklerinizden oldukça istifade ettim, var olun. Gelen servis elemanlarını kötülemek istemiyorum; fakat dediğiniz gibi ME gibi büyük bir markanın böyle bir sorun karşısında daha uzman bir yaklaşım göstermesini beklerdim. Eve gelirken bir tornavida, volt ölçüm cihazı ve bir merdiven ile geldiler. Dediğiniz gibi hertz ölçmeyi gerekli mi görmediler, makineleri mi yoktu bilmiyorum.

Hocam aşağıda rastgele bir klima anakartının görseline ait link var, onun üzerinden göstermeye çalışayım.



Bu resimdeki en sağ üst köşede pil benzeri bir parça var ya? Yukarı doğru yükselen büyük bir parça. (Üzerinde 5 rakamı görünüyor.) İşte bizim anakartta da bunun daha büyük ve kalın olanı vardı ve sesin tam olarak bunun çevresinden geldiğini tespit ettiler. Yalnız iki tane değil, bir tane olarak gördüm ben. Artık kapasitör mü kondansatör mü hiçbir bilgim yok hocam. :) Sadece sesi dinledim, gerçekten ses oradan geliyor gibi. Klimanın üst kapağı takılıyken sesi duymak zor, filtre değiştirmek için kapağı aralayınca ses hafif hafif duyuluyor alçalıp yükselen bir cızırdama şeklinde. Ama servis üst kapağı söktüğünde bariz bir şekilde odanın her yerinden duyulabilen bir ses şeklinde geliyor.

Faz değişikliği dediğiniz şey nasıl olacak hocam? İnverter üniteler için çekilmiş bir altyapı var evimizide. Üç fazlı oluyor sanırım onlar. Hatta eski klimam inverter değildi, onun için boattan ayrı bir hat aldık. Monofaze gerekiyor sanırım ona, trifaze uymadığı için. Şimdi bu klimalara da o şekilde mi faz değişikliği yapılacak, onu açıklar mısınız?

Servis kayıt olayına gelince, buradaki satıcı ve servis elemanları gerçekten çok dostça davranıyorlar. Aramızdaki o güzel muhabbetten ötürü, ben de kayıt tutmaları için zorluk çıkarmak istemedim aramızdaki güven zedelenmesin diye. Belki de buna gerek yok, herkes işini yapmalı ve sonunda mağdur olmamalıyım. Ama bir dahaki gelişlerinde kesinlikle kayıt açtıracağım çünkü kart değişecek. Ayrıca bu kartın orijinal olup olmadığını nasıl anlayacağım onu da bilmiyorum. Bu kadar yeni klimaların tamirat görmesi de canımı sıkıyor.

Sizin gibi ben de biraz uzun yazarım. Vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkürler, esenlikler dilerim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

babamın vestel de böyle sorun olmuştu hatta klima kapalıyken bile ses yapıyordu.tırrr sıııs diye.Garanti bittiğinden merak edip sökmüştüm.ilginçtir anakart yerinden hafif çıkmış yerine oturtunca ses yapmıyordu aslında silikon benzeri birşey ile tutturmuşlar malzeme de özelliği ni kaybedince ses yapıyordu .tekrar silikonladım sorun gökten çözüldü.

ancak hangi parça niçin ses yapıyordu anlamadım hemde klima kapalıyken.

demek istediğim bir tane vida gevşek olsun yada kablolar hafif değsin ses yapabilir.

Ado hocam çok daha iyi bilir ancak sesi bende merak ettim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

meebbe meebbe, A Ado

Hocam servis kapağı söktüğünde sesi kaydetseydim, çok güzel olurdu. Kapağı aralayınca gelen ses, kayıt yapınca duyulmuyor ne yazık ki. Anakartı ve civarını bayağı bir kurcaladılar, ses kesilmedi. Eğer bir daha kayıt şansım olursa sesi kaydedip buraya eklemeye çalışırım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Onceki yillarda benzer sekilde bir problem okumustum.
Nerde okudum, cozumu icin ne yapildi hatirlayamadim.

Arkadasta bayagi ugrasmisti hatırladığım kadariyla.
Konuyu bulmaya calisacagim. :ok

Hocam sanırım aynı konuyu okumuştum, iç ve dış üniteleri değiştirmelerine rağmen ses kesilmemişti o arkadaşta. Başka bir seri ile değiştirince sorun çözülmüştü diye hatırlıyorum. Konunun linkini vermek istemiyorum burada. Reklam yapmaktan ve çıkarına ters markaları karalamaktan başka bir şey bilmeyen insanlara destek olmamak için. Google'da "msz fh kirigamine arıza" diye aratınca çıkıyor o bahsettiğim konu. Sizin aklınızda kalan bu mudur bilmiyorum; ama çözüm için bir şeyler öğreneceğimiz başka bir kaynak varsa paylaşmanız beni mutlu eder. İlginize teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adem hocam, ilginize çok teşekkür ederim. Uzun zamandır internette klimalar konusunda yazıp çizdiklerinizden oldukça istifade ettim, var olun. Gelen servis elemanlarını kötülemek istemiyorum; fakat dediğiniz gibi ME gibi büyük bir markanın böyle bir sorun karşısında daha uzman bir yaklaşım göstermesini beklerdim. Eve gelirken bir tornavida, volt ölçüm cihazı ve bir merdiven ile geldiler. Dediğiniz gibi hertz ölçmeyi gerekli mi görmediler, makineleri mi yoktu bilmiyorum.

Hocam aşağıda rastgele bir klima anakartının görseline ait link var, onun üzerinden göstermeye çalışayım.



Bu resimdeki en sağ üst köşede pil benzeri bir parça var ya? Yukarı doğru yükselen büyük bir parça. (Üzerinde 5 rakamı görünüyor.) İşte bizim anakartta da bunun daha büyük ve kalın olanı vardı ve sesin tam olarak bunun çevresinden geldiğini tespit ettiler. Yalnız iki tane değil, bir tane olarak gördüm ben. Artık kapasitör mü kondansatör mü hiçbir bilgim yok hocam. :) Sadece sesi dinledim, gerçekten ses oradan geliyor gibi. Klimanın üst kapağı takılıyken sesi duymak zor, filtre değiştirmek için kapağı aralayınca ses hafif hafif duyuluyor alçalıp yükselen bir cızırdama şeklinde. Ama servis üst kapağı söktüğünde bariz bir şekilde odanın her yerinden duyulabilen bir ses şeklinde geliyor.

Faz değişikliği dediğiniz şey nasıl olacak hocam? İnverter üniteler için çekilmiş bir altyapı var evimizide. Üç fazlı oluyor sanırım onlar. Hatta eski klimam inverter değildi, onun için boattan ayrı bir hat aldık. Monofaze gerekiyor sanırım ona, trifaze uymadığı için. Şimdi bu klimalara da o şekilde mi faz değişikliği yapılacak, onu açıklar mısınız?

Servis kayıt olayına gelince, buradaki satıcı ve servis elemanları gerçekten çok dostça davranıyorlar. Aramızdaki o güzel muhabbetten ötürü, ben de kayıt tutmaları için zorluk çıkarmak istemedim aramızdaki güven zedelenmesin diye. Belki de buna gerek yok, herkes işini yapmalı ve sonunda mağdur olmamalıyım. Ama bir dahaki gelişlerinde kesinlikle kayıt açtıracağım çünkü kart değişecek. Ayrıca bu kartın orijinal olup olmadığını nasıl anlayacağım onu da bilmiyorum. Bu kadar yeni klimaların tamirat görmesi de canımı sıkıyor.

Sizin gibi ben de biraz uzun yazarım. Vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkürler, esenlikler dilerim.


Kart her türlü orijinal olur zira yetkili servise bu kart ancak fabrikadan gelirse ücretsiz hizmet verebiirler.
Sistem şöyle işler, Yetkili servis arıza tespiti yapar, fabrikadan kart ister, fabrika kartı yollar ve servisin carisine işler, servis kartı müşteriye kullanır ve işlemi sisteme girerken Yedek Parça ve İşçilik olarak fabrikanın carisine işler.

Eğer servis başka bir kanaldan YP tedarik edip size takarsa sisteme işleyemez ve bu sefer size kullandığı kartın parasını fabrikadan alamaz. E hali ile hiç bir işletmeci de bu uygulamaya tabi olmaz :))

Tabi orijinal derken o da tartışılır zira her ne kadar klimanın markası Japon olsa da, kartı Çin maalesef :)) Yine de elbette o bir ME kartıdır içiniz rahat olsun :ok

Kapasitörden gelen sesin sebebini ise rezonans olarak değerlendiriyorum zira osilatör freknasındaki dengesizlik, çalışma frekans aralığının dışında sürüme neden olyorsa bu seslerin olması da olasıdır. Tabi aslında bu ses o komponentin bozuk olduğu anamı da taşımıyor.

Size şöyle bir örnek vereyim. LED tv lerde bir dönem kullanılan besleme kartlarında bu sesin rahatsız edici olması nedeniyle ÖZEL olarak yeniden kart üretti mühendisler ve inanın bu kartın tanımında ZIRILTISIZ ifadesi vardı :ok

Plazma TV dönemlerinden bir örnek vermek gerekirse eğer, Örnek olarak ERZURUM ilimize satılacak bir üründe kullanılacak olan panel kesinlikle yüksek basınç paneli olurdu zira siz İZMİR de satın aldığınız bir tv yi ERZUUM da kullanmak istediğinizde karşılaşacağınız sonuç ise yine ZIRILTI olurdu.

Diyeceğim o ki, 1 tornavida ve 1 ölçü aleti ile tespit edilecek arızalar değil bunlar, Profesyonel ve mühendislik düzeyinde yaklaşım gerektirir, Teknisyen düzeyinde değil :ok

İşte o yüzden ME olunca insan bunu bekliyor zira VESTEL gibi ME yanında gariban kalan bir marka dahi hiç üşenmeden müşterisinin ayağına Fabrikadan Mühendis gönderiyorsa, E den de bunu bekliyor insan.

Tabi konuya salt eleştirel de yaklaşmak istemiyorum zira hiyerarşik düzene göre servis konuyu çözemez ise ME nin de daha profesyonel bir yaklaşım sergileyeceğine inanıyorum, içiniz rahat olsun :ok
 
T Çevrimdışı

tukenmezkalem

Yeni Üye
2 Eyl 2018
5
43
Kart her türlü orijinal olur zira yetkili servise bu kart ancak fabrikadan gelirse ücretsiz hizmet verebiirler.
Sistem şöyle işler, Yetkili servis arıza tespiti yapar, fabrikadan kart ister, fabrika kartı yollar ve servisin carisine işler, servis kartı müşteriye kullanır ve işlemi sisteme girerken Yedek Parça ve İşçilik olarak fabrikanın carisine işler.

Eğer servis başka bir kanaldan YP tedarik edip size takarsa sisteme işleyemez ve bu sefer size kullandığı kartın parasını fabrikadan alamaz. E hali ile hiç bir işletmeci de bu uygulamaya tabi olmaz :))

Tabi orijinal derken o da tartışılır zira her ne kadar klimanın markası Japon olsa da, kartı Çin maalesef :)) Yine de elbette o bir ME kartıdır içiniz rahat olsun :ok

Kapasitörden gelen sesin sebebini ise rezonans olarak değerlendiriyorum zira osilatör freknasındaki dengesizlik, çalışma frekans aralığının dışında sürüme neden olyorsa bu seslerin olması da olasıdır. Tabi aslında bu ses o komponentin bozuk olduğu anamı da taşımıyor.

Size şöyle bir örnek vereyim. LED tv lerde bir dönem kullanılan besleme kartlarında bu sesin rahatsız edici olması nedeniyle ÖZEL olarak yeniden kart üretti mühendisler ve inanın bu kartın tanımında ZIRILTISIZ ifadesi vardı :ok

Plazma TV dönemlerinden bir örnek vermek gerekirse eğer, Örnek olarak ERZURUM ilimize satılacak bir üründe kullanılacak olan panel kesinlikle yüksek basınç paneli olurdu zira siz İZMİR de satın aldığınız bir tv yi ERZUUM da kullanmak istediğinizde karşılaşacağınız sonuç ise yine ZIRILTI olurdu.

Diyeceğim o ki, 1 tornavida ve 1 ölçü aleti ile tespit edilecek arızalar değil bunlar, Profesyonel ve mühendislik düzeyinde yaklaşım gerektirir, Teknisyen düzeyinde değil :ok

İşte o yüzden ME olunca insan bunu bekliyor zira VESTEL gibi ME yanında gariban kalan bir marka dahi hiç üşenmeden müşterisinin ayağına Fabrikadan Mühendis gönderiyorsa, E den de bunu bekliyor insan.

Tabi konuya salt eleştirel de yaklaşmak istemiyorum zira hiyerarşik düzene göre servis konuyu çözemez ise ME nin de daha profesyonel bir yaklaşım sergileyeceğine inanıyorum, içiniz rahat olsun :ok

Kartın orijinal olup olmaması konusunda içim rahatladı en azından. Zaten öyle bir kötü niyet sezmedim, hatta tüketici olarak her türlü hakkınızı kullanabilirsiniz dediler. Ben de işi yokuşa sürmemek için sabırla çözümü bekliyorum. Basit bir şeyden kaynaklanıyor veya aslında bir sorun teşkil etmiyorsa, girdiğim strese ve klimaların kurcalanmasına yanarım. Ben daha ilk gelişlerinde sorunu çözüp gideceklerini beklerken, hâlâ ne olduğunu onların da anlamamış olmasını garipsedim biraz. :)

Dediğiniz o zırıltı olayını birçok televizyonda duyardım. Bu kadar ayrıntılı sebebini bilmiyordum, sayenizde aydınlanmış olduk. Ses konusunda obsesif bir insan değilim aslında, zaten klimalardaki sesi dibine kadar yaklaşmayınca veya kapağını açmayınca duymak zor. Ben sesin beni rahatsız etmesinden ziyade, bu sesin makinayı yormasından, karta zarar vermesinden, garanti bitince başıma iş açmasından, elektrik arızası olabileceği için ciddi sorunlara sebebiyet vermesinden çekindiğim için sorunun üzerine gidiyorum.

Türkiye'de her markanın olduğu gibi ME'nin de demek ki servis konusunda daha çok fırın ekmek yemesi gerekiyor. Dediğiniz gibi böyle bir sorunu çözmek ciddi mühendislik incelemesi gerekiyor. Umarım sorunun çözümü için ME genel merkezi daha uzman bir adım atar. Bu süreçte markaya olan güvenimin sarsılmasını istemiyorum, eşyalarımı titizlikle seçen ve kullanan biri olarak daha adamakıllı kullanmadan klimalardan soğutmadan sorun güzelce çözülür umarım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt