Midea Xtreme Save aldım ilk günden pişmanım (fgeurope'dan almadığım için)

F Çevrimdışı

feyzullahyildiz

Yeni Üye
3 Eki 2021
12
33
Geçen seneden beri klima almayı planlıyordum ve Adem beyin videolarını izledikçe Midea almak istedim ve neler yaşadığımı anlatacağım.
Daha önce hiç klima montajına şahit olmadım, ilk defa klima alıyorum. Bazı bilmediğim tahmin edemediğim durumlar yaşadım artık biraz daha tecrübelendim.

Alış hikayesi
Google'a midea klima yazınca çıkan ilk sitelerden birisi de
Sitedeki telefon numaralarına ulaştıştım ve süreci whatsapp üzerinden ilerlettik. Bu durum pek hoşuma gitmedi, çünkü whatsapp üzerinden bazı sorularılarıma sevapları 1-2 gün sonra alıyordum.
- Kaç çeşit klimanız var.
- Xtreme Save, Prime fiyatları nedir, karşılaştırma videosu-kataloğu var mı ?
- Montaj için ne kadar ücret öderim gibi soruları soruyorum.
- Ödeme nasıl olacak, servis'e elden para verecek miyim
- Alçıpan duvara monte edilir mi ?
gibi sorularım oldu.

Velhasıl, cihazın fiyatı kdv dahil 8750₺ olduğu ve nakliye ücretinin de içinde söylendi.
- Montaj ücreti 500 + kdv
- Bakır boru metre başına 190 + kdv
- Dış ünite askı aparatı için 250 + kdv

Toplamda benim ödediğim ücret
10,532.68 ₺

Cihazın ücretini EFT yaparak gönderdim. Dün 19 Mayıs günü yetkili servis elemanları geldiler ve hikayenin üzücü kısmı burada başlıyor.
Ben İstanbul Başakşehirde oturuyorum, cihazı da buradaki evime kurmak için geldiler. Gelen kişilerinde Midea değil, servis merkez ısıtma ve soğutma sistemleri yazıyordu.

Cihazın nere konulacağı ile alakalı anlaştık. Göz kararı 5 metre bakır boru gider dedi. Ve hiç ölçüm yapmadı. Tamadır dedim, elemanlar cihazı ve eşyaları getirmek için evden çıktılar.
Duvarı ölçtüm, klimayı koyacağımız yer ile duvarın delinmesi gereken yer arasındaki mesefe 270cm idi. Sonrasında kendisi ikna oldu, 4 metre yeter dedi ve tekrardan bir ölçüm yapmadı.

Klimayı kutusundan çıkartırken baya şaşırarak çıkartıyordu, abi bu telefondan da yönetiliyor herhalde değil mi ? falan diyor. İçinde böyle bir aparat çıktı falan diyor. Ürünün ne olduğuna pek bir aşinalığı yok. Kullanmayı da bilmiyor, bize de birşey anlatmadı.

Ustamız bana, burası alçıpan olduğu için duvarı kıracağım, elim kadar boşluk olacak falan dedi. Sonrasında klimayı buraya takabilirim dedi. Öyle olmaz dedim, o zaman alçıpan dübeli gerekiyor dedi. Meğer ustanın dübeli yokmuş. Evden dübel, elektrik kablosu almak için dışarı, nalbura gittim. Eve geldiğimde çok güzel bir manzara ile karşılaştım.

Ustamız dış ünitenin aparatını takmak için balkona gitmiş, dış ünitenin üzerine çıkmıştı. Balkonda 1 tane merdiven, 2 tane tabure varken adam Klimanın üstüne çıkmış, askı aparatının delikleri için matkap ile duvarı deliyordu.

Hiçbir şey diyemedim.

Ustamız çok karadüzen bir usta, işini sevdiğini zannetmiyorum. Alçıpanı delerken matkap ucunu bile değiştirmiyor. Tornavida ucu ile alçıpan mı delinir, o uca yazık yani.
Metre kullanmayı pek tercih etmiyor. Askı aparatının her birinde 6-7 tane vida var ve hepsini çekiç ile çaktı. Daha da ilginç teknikleri vardı ama uzatmayayım.


Velhasıl bir şekilde montajın genel kısmı bitti ve vakum kısmına geldik buradan kendime 2 ders çıkarttım. Kulağıma küpe olsun.
Vakum'a vakit kalsın diye bu araya lahmacun ayran ayarladım, vakum'u cihazını açık bırakırlar diye düşündüm.

Ustamız birazcık açık bıraktı 20 saniye bile sürmedi, sonra yemeğe geçtiler. Daha rahat yesinler diye içeri geçtim.
Vakum cihazının da canı kalmamıştı artık, tekleye tekleye çalışıyordu ve eski bir cihazdı.
Yemekleri bitince hemen yanına iliştim, ustam biraz açık kalsın. 1-2 video izlemiştim -15'e kadar getiriyorlar en az 10 dk falan çalıştırıyorlar dedim. Fotoğraf çekmesi gerekiyormuş, o sırada bir daha açtı fotoğrafı çekti kapattı ve vakum bitti.

Kendime çıkarttığım 2 ders şöyle
- Vakum işini yarım yamalak biliyorum, kaç dakika çalışmalı, kaç değerine gelmeli. Bilmiyorum. Bu konuda cahil kalsaydım şuanda daha mutluydum.
- Satış temsilcisi ile yaptığım görüşme çok amatör seviyede idi. Servis ne zaman geleceği son günü kadar belli değildi. Sorduğum soruların çoğu cevapsız kaldı, cevaplananların çoğu da ertesi güne cevap dönüyordu. Satın alırken böyle iken satış sonrası desteği nasıl olur, tahmin etmek zor değil. Bundan sonra daha profesyonel firmaları tercih edeceğim herhalde.

Elektrik kablosunun başı yoktu, prize taktılar ve çalıştırdılar.
Dış üniteden sesler geliyordu. Muhtemelen biraz ezilme oldu, pervane çerçevesi titreşirken vurma yapıyordu. Araya bir plastik parça sıkıştırıldı ve ses gitti.

Cihaz bir müddet bu şekilde çalıştı ve gittiler.

Cihazın vakumunun düzgün yapılmaması, iki elamanında ayrı ayrı cihazın üstüne çıkmasından dolayı acayip bir şekilde morelim bozuldu. Ve şuanda o kadar soğudum ki, cihazı açamadım. Eşim biraz kurcaladı ama ben şuanda kullanmaktan çekiniyorum.


image-1-1.jpg


 
Erinç Çevrimdışı

Erinç

Aktif Üye
25 Kas 2020
262
39
10500 lira para ver aldığın hizmete bak. sizin adınıza çok üzüldüm.
Sefa bey yaşadığınız durum için üzgünüm ama siz özellikle uzak durum dediğimiz bir satın alma yapmışsınız, keşke forum üzerinden bana veya adem abiye ulaşsaydınız. O zaman da böyle bir iş yapsalarda görseydik.

Şu aşamadan son birinci öceliğimiz cihazın doğru çalışması, vakum süresi koşullara cihaza göre değişen bir konu önemli olan yapılması. lütfen bana iletişim bilgilerinizi mesaj olarak gönderin.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Başlık markaya haksızlık olmuş kanaatindeyim zira yaşadığınız sürecin aslında ne Midea klimaları ne de Midea klimaların RESMİ SORUMLUSU olan FG Europe firmasıyla ilgisi olmadığını düşünüyorum.

Bu tarz kaba tabirle belirtecek olursak ketenperelere gelmemeniz adına biz elimizden geldiğğince mücadele ediyoruz.
Forumda bununla ilgili defalarza yazdık, yputube da instada twitter da bilgilendirmeler yaptık, firmanın resmi iletişim adresini sürekli paylaştık, Firmanın bannerini bir yıla yakın forum ana sayfasında barındırdık



Yine bütün videolarımda belirttim ve dedim ki ''Kardeşim borusuz işçiliksiz amalı fakatlı klima satışı olmaz, Midea kliamlarını internette sadece MAL olarak satan ve gerisine karışmayanlar var, bu tuzaklara düşmeyin''

Bakıyorum foruma geen sene üye olmuş ve belli başlı konularda fikir alışverişinde bulıunmuşsunuz, Midea nın ana konusu var en azından orada bir sorsaydınız keşke.

Üzüldüm sizin adınıza ancak şu noktadan sonrası geri dönüşü olan bir durum da değil. Yaşadıklarınızın başkalarına ders olması için gayret edeceğiz bundan sonra.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Sefa bey yaşadığınız durum için üzgünüm ama siz özellikle uzak durum dediğimiz bir satın alma yapmışsınız, keşke forum üzerinden bana veya adem abiye ulaşsaydınız. O zaman da böyle bir iş yapsalarda görseydik.

Şu aşamadan son birinci öceliğimiz cihazın doğru çalışması, vakum süresi koşullara cihaza göre değişen bir konu önemli olan yapılması. lütfen bana iletişim bilgilerinizi mesaj olarak gönderin.
Problemi yaşayan Sefa Bey değil Feyzullah Bey ( F feyzullahyildiz ). Ancak reaksiyon sürenizi gerçekten takdir ettim.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
955
29
Bir ay kadar önce bir arkadaşımın başına farklı bir konuda benzer bir şey geldi. Kendisi schengen vizesi alıp iltica planı yapıyordu. Google Polonya Vize Başvurusu yazıyor ve ilk çıkan linke tıklıyor. Bu durum aynen Green Card Başvurusu arayanların da başına geliyor. Bu başvurular ücretsiz veya 100-200 lira evrak ücretinden ibaretler normalde.

Arkadaşım süreç içerisinde yaklaşık 15.000₺ ödeme yapıyor ve çalışma garantisi alıyor karşıdaki danışmandan. Sonrası malumunuz.

Bu arada tam da bu konuyla ilgili sanırım güzel bir ayrıntı farkettim. Ben Youtube Premium üyesiyim ve google ile ilgili hiç bir yerde bana reklam gözükmüyor haliyle. Biraz önce misafir sekmesinden ve kendi hesabımdan arama yaptım ve çıkan sonuçlar oldukça ilginç

Bu kendi hesabım;
Ekran-goruntusu-2022-05-20-183913.png

Reklam olmamasını geçtim ilk sayfa boyunca fgeurope.com.tr adresi yok.

Bu da misafir hesabı;
Ekran-goruntusu-2022-05-20-184040.png

Zannediyorum ki şu ilk sırada çıkan yan satıcı/bayii. En başta fgeurope çıkması gerekiyor benim görüşümce. Ve tabi premium hesabı olanlara da.

Velhasıl öncelikle Erinç Erinç beyin firmanın yetkililerine kesenin ağzını neden açıp reklam basıp güçlü bir seo çalışması yapmaları gerektiğini iyice anlatması gerekiyor. Ve kendi orijinal websiteleri kesinlikle ama kesinlikle orijinal olmayan örneklerindeki gibi daha alışılageldik ve tecrübeli olmayan müşteriyi korkutmayacak yapıda tasarlanması gerekiyor. Herkes dijital okur yazar değil neticede.

Tabi bunlar benim naçizane fikirlerim.

Arama motoru bir tane olmadığından bu tür konularla yasal düzenlemelerle baş etmek mümkün değil. Bu tür konularla mücadele etmenin en kolay yolu o motorda en üste yerleşmektir. Bu önemsenmesi gereken bir konu.

Midea'nın bu konuda ciddi eksiklikleri olduğunu düşünüyorum. Forum üzerinden bizlerin size ulaşarak bütün problemleri gerçekleşmeden önlemesi haliyle mümkün fakat Midea'nın bütün müşteri pazarı bu forum değil neticede.

Ben Midea'nın üretim kalitesine çok güveniyorum ama sırf Daikin'in verdiği güven sayesinde Midea üretimi Airfel'den yana yapıyorum tercihimi. Daha kalitesiz evet ama daha uygun, her şey dahil ve en önemlisi de satış sonrası desteği en azından benim yaşadığım bölge için güven veriyor.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bir ay kadar önce bir arkadaşımın başına farklı bir konuda benzer bir şey geldi. Kendisi schengen vizesi alıp iltica planı yapıyordu. Google Polonya Vize Başvurusu yazıyor ve ilk çıkan linke tıklıyor. Bu durum aynen Green Card Başvurusu arayanların da başına geliyor. Bu başvurular ücretsiz veya 100-200 lira evrak ücretinden ibaretler normalde.

Arkadaşım süreç içerisinde yaklaşık 15.000₺ ödeme yapıyor ve çalışma garantisi alıyor karşıdaki danışmandan. Sonrası malumunuz.

Bu arada tam da bu konuyla ilgili sanırım güzel bir ayrıntı farkettim. Ben Youtube Premium üyesiyim ve google ile ilgili hiç bir yerde bana reklam gözükmüyor haliyle. Biraz önce misafir sekmesinden ve kendi hesabımdan arama yaptım ve çıkan sonuçlar oldukça ilginç

Bu kendi hesabım;
Ekran-goruntusu-2022-05-20-183913.png

Reklam olmamasını geçtim ilk sayfa boyunca fgeurope.com.tr adresi yok.

Bu da misafir hesabı;
Ekran-goruntusu-2022-05-20-184040.png

Zannediyorum ki şu ilk sırada çıkan yan satıcı/bayii. En başta fgeurope çıkması gerekiyor benim görüşümce. Ve tabi premium hesabı olanlara da.

Velhasıl öncelikle Erinç Erinç beyin firmanın yetkililerine kesenin ağzını neden açıp reklam basıp güçlü bir seo çalışması yapmaları gerektiğini iyice anlatması gerekiyor. Ve kendi orijinal websiteleri kesinlikle ama kesinlikle orijinal olmayan örneklerindeki gibi daha alışılageldik ve tecrübeli olmayan müşteriyi korkutmayacak yapıda tasarlanması gerekiyor. Herkes dijital okur yazar değil neticede.

Tabi bunlar benim naçizane fikirlerim.

Arama motoru bir tane olmadığından bu tür konularla yasal düzenlemelerle baş etmek mümkün değil. Bu tür konularla mücadele etmenin en kolay yolu o motorda en üste yerleşmektir. Bu önemsenmesi gereken bir konu.

Midea'nın bu konuda ciddi eksiklikleri olduğunu düşünüyorum. Forum üzerinden bizlerin size ulaşarak bütün problemleri gerçekleşmeden önlemesi haliyle mümkün fakat Midea'nın bütün müşteri pazarı bu forum değil neticede.

Ben Midea'nın üretim kalitesine çok güveniyorum ama sırf Daikin'in verdiği güven sayesinde Midea üretimi Airfel'den yana yapıyorum tercihimi. Daha kalitesiz evet ama daha uygun, her şey dahil ve en önemlisi de satış sonrası desteği en azından benim yaşadığım bölge için güven veriyor.
Çok güzel tespitler ve çok doğru kullanıcı deneyimi geri dönüşleri bunlar.
Kimseye gidip ''Neden bu fiyata satıyorsun'' veya ''Neden midea adı ile satış yapıyorsun'' diye hesap sorulamıyor yasal olarak, adam midea-klima.com adresini almış, ben de yarın giderim özmidea-klima.com alırım kimse hesap soramaz. mideaburada.com, enbabamideabizimmidea.com bu liste sizin hayal güzünüzle paalel uzar gider.

Burada insanların haklı olduğu şu husus var. Adam ONVO tv alacaksa girip internette Mehmet Atmaca Elektronik diye aramıyor ONVO diye arıyor ve karşısına çıkan seçeneklere bakıyor. Burada da biz sürekliMideanın artılarını eksilerini yazıyor ve yazarken de MIDEA diyoruz, insanlar da haklı olarak ararken klima ismi ile arıyor. Kime ne diyebiliriz ki?

Biz elimizdeki imkanlar ölçüsünde mücadele ediyoruz ancak kardeşimin tespitleri çok doğru.
 
F Çevrimdışı

feyzullahyildiz

Yeni Üye
3 Eki 2021
12
33
Başlık markaya haksızlık olmuş kanaatindeyim zira yaşadığınız sürecin aslında ne Midea klimaları ne de Midea klimaların RESMİ SORUMLUSU olan FG Europe firmasıyla ilgisi olmadığını düşünüyorum.

Bu tarz kaba tabirle belirtecek olursak ketenperelere gelmemeniz adına biz elimizden geldiğğince mücadele ediyoruz.
Forumda bununla ilgili defalarza yazdık, yputube da instada twitter da bilgilendirmeler yaptık, firmanın resmi iletişim adresini sürekli paylaştık, Firmanın bannerini bir yıla yakın forum ana sayfasında barındırdık



Yine bütün videolarımda belirttim ve dedim ki ''Kardeşim borusuz işçiliksiz amalı fakatlı klima satışı olmaz, Midea kliamlarını internette sadece MAL olarak satan ve gerisine karışmayanlar var, bu tuzaklara düşmeyin''

Bakıyorum foruma geen sene üye olmuş ve belli başlı konularda fikir alışverişinde bulıunmuşsunuz, Midea nın ana konusu var en azından orada bir sorsaydınız keşke.

Üzüldüm sizin adınıza ancak şu noktadan sonrası geri dönüşü olan bir durum da değil. Yaşadıklarınızın başkalarına ders olması için gayret edeceğiz bundan sonra.
Anladığım kadarıyla yanlış bir siteden aldım. Bence burada markanın da hatası var. Ben bunun gibi bir durumu yaşayacağım aklımdan hiç geçmezdi. Şuana kadar evdeki beyaz eşyalarım ya arçelik yada vestel. Onlarda böyle bir durum yaşamadım. Yaşayacağımı da pek sanmıyorum ama artık sanmalıyım :)
İlk defa klima sahibi olmanın verdiği heyecan olsa gerek belli ki acele etmişim, forumda daha detaylı inceleme yapmalıymışım :(
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Anladığım kadarıyla yanlış bir siteden aldım. Bence burada markanın da hatası var. Ben bunun gibi bir durumu yaşayacağım aklımdan hiç geçmezdi. Şuana kadar evdeki beyaz eşyalarım ya arçelik yada vestel. Onlarda böyle bir durum yaşamadım. Yaşayacağımı da pek sanmıyorum ama artık sanmalıyım :)
İlk defa klima sahibi olmanın verdiği heyecan olsa gerek belli ki acele etmişim, forumda daha detaylı inceleme yapmalıymışım :(
Bazıları öyle resmi firmaymış gibi isim benzerliği yapıp kendi sitelerini açabiliyor.
Biraz daha araştırıp alsaydınız keşke.

Dipnot düşeyim, Midea'nın da bu tür sitelere karşı düzenli takipte olması lazım.
Tabi sürekli denetim isteyen bir durum ama her alanda her firmanın böyle sorunları oluyor ister istemez.
Arama motorları bunu mesela halledebilir bence istese.
X firma gidecek benim resmi sitem bu diye belirtecek, arama motoru da isim benzerliği uyanıklıklarını direkt eleyecek.
Ya da x üreticisi gidip olası tüm domainleri toplayıp yönlendirme yapacak, bunu da gezegen çapında yapması biraz tuzlu olur.
Gerçi dünyanın en büyük üreticilerinden birine koymaz o ayrı. :hihi
 
Son düzenleme:
Erinç Çevrimdışı

Erinç

Aktif Üye
25 Kas 2020
262
39
Bazıları öyle resmi firmaymış gibi isim benzerliği yapıp kendi sitelerini açabiliyor.
Biraz daha araştırıp alsaydınız keşke.

Dipnot düşeyim, Midea'nın da bu tür sitelere karşı düzenli takipte olması lazım.
Tabi sürekli denetim isteyen bir durum ama her alanda her firmanın böyle sorunları oluyor ister istemez.
Arama motorları bunu mesela halledebilir bence istese.
X firma gidecek benim resmi sitem bu diye belirtecek, arama motoru da isim benzerliği uyanıklıklarını direkt eleyecek.
Ya da x üreticisi gidip olası tüm domainleri toplayıp yönlendirme yapacak, bunu da gezegen çapında yapması biraz tuzlu olur.
Gerçi dünyanın en büyük üreticilerinden birine koymaz o ayrı. :hihi

Ömer Çolak omercolak

Selamlar ikinizinde geri bildirimleri için teşekkürler ,

Gizli pencere yani çerezlerden arınmış bir arama yapınca FGeurope ikinci sırada çıkıyor. Fakat sizlerin geri dönüşüyle seo çalışmalarına yeniden ağırlık vereceğim. Hatta Omer bana ulaşırsan sevinirim.

Bu arada Adem abinin yazdığı gibi ülkemizdeki kanuni boşluk nedeniyle herkes kafasına göre midea ile ilgili domein alabiliyor, bu konuda bu taklit domeine sahip bayiyi bende çok kez uyardım ve hukiki yollarını da araştırdım. Ancak yasal boşluk nedeniyle şuan taklit domeinler kapattırılamıyor.

Uzun lafın kısası yaşanan durum ufak bir ders olsun, FGeurope yetkilileri ile görüştüm ilgili bayi tekrar uyarıldı. Yaz boyunca ben de fgeorope ve midea için branding reklamı vererek markayı koruma altına almaya çalışacağım. Şuan reklamlara çıkmıyorum çünkü yakında sizlerin güvenle alış veriş yapacağı e-ticaret sitesini yayına alıyor olacağız. Bu gibi sorunlarda daha da minimize olcaktır.

Şuan yaşanan sıkıntı bu diğer firmanın domeni daha önce almış olması ve firmanında uyarıları sürekli kulak arkasına atmasıdır. Lütfen foruma ulaşmış herkes en azından FGEUROPE'a ulaşmadan internet üzerinden bir işlem yapmasın. İlgili bayi elbet hatalarını düzeltip, hizmet kalitesine çekidüzen verecektir.

Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
İlteriş Yılmaz Çevrimdışı

İlteriş Yılmaz 

Süper Üye
18 Eyl 2020
698
Ömer Çolak omercolak

Selamlar ikinizinde geri bildirimleri için teşekkürler ,

Gizli pencere yani çerezlerden arınmış bir arama yapınca FGeurope ikinci sırada çıkıyor. Fakat sizlerin geri dönüşüyle seo çalışmalarına yeniden ağırlık vereceğim. Hatta Omer bana ulaşırsan sevinirim.

Bu arada Adem abinin yazdığı gibi ülkemizdeki kanuni boşluk nedeniyle herkes kafasına göre midea ile ilgili domein alabiliyor, bu konuda bu taklit domeine sahip bayiyi bende çok kez uyardım ve hukiki yollarını da araştırdım. Ancak yasal boşluk nedeniyle şuan taklit domeinler kapattırılamıyor.

Uzun lafın kısası yaşanan durum ufak bir ders olsun, FGeurope yetkilileri ile görüştüm ilgili bayi tekrar uyarıldı. Yaz boyunca ben de fgeorope ve midea için branding reklamı vererek markayı koruma altına almaya çalışacağım. Şuan reklamlara çıkmıyorum çünkü yakında sizlerin güvenle alış veriş yapacağı e-ticaret sitesini yayına alıyor olacağız. Bu gibi sorunlarda daha da minimize olcaktır.

Şuan yaşanan sıkıntı bu diğer firmanın domeni daha önce almış olması ve firmanında uyarıları sürekli kulak arkasına atmasıdır. Lütfen foruma ulaşmış herkes en azından FGEUROPE'a ulaşmadan internet üzerinden bir işlem yapmasın. İlgili bayi elbet hatalarını düzeltip, hizmet kalitesine çekidüzen verecektir.

Saygılarımla.
Bunun yasal bir dayanağı olabileceğini çok zannetmiyorum zaten. Domain alımı dünya çapında bir durum. İsteyen istediği domaini müsait olduğu sürece satın alabilir. Ömer'in dediği gibi buna firmanın önlem alması en doğru yöntem. Doğru bir SEO çalışması ile FG Europe rahatça bu durumun önüne geçebilir.

Örneğin midea.com.tr Midea tarafından alınmış görünüyor. Midea'dan bu siteyi talep edin, FG Europe sitesine girmektense Midea size bu konuda gerekli desteği verebilir. Midea.com.tr tüketici için en güvenilir adres olacaktır.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,976
dünyanın en iyi klimasını bile alsan böyle iş bilmeyen elemanlar montaj yaparsa o klimadan hayır gelmez.adam klimanın üstüne çıkmış görünce benim bile içim sızladı.11 bin tl para ver.gördüğün muameleye bak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri