F Çevrimdışı

Fatih009

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Heeey gidi, sen böyle yazınca aklıma taaaaa ilk internet yıllarının reklamları geldi






145 ve 146 dan bağlandığımız dönemleri saymıyorum dahi :)

Vay vay vay reklamı ilk defa görüyorum yaşım gereği, bizim son kavuklumuz oynamış reklamda.

Bu arada dün haberde izledim internet hızı konusunda ülkemiz halen en sonlarda. Dünyadaki birçok ülkede ortalama internet hızı 180-220 megabit Türkiye'de ise ortalama internet hızı 30 küsur megabitti.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Rekabet iyidir ?

Askerde Adanalı bir çocuk vardı, laf olsun diye Adana'nın neresindensin diye sordum
Cevap; Adana hep bizim gardaşım.
Senin kulup işide o hesap olmuş.

Midea klimanın kışın ısıtma performansını merak ediyoruz Adem abi. Kışın gelmesini bekleyeceğiz artık?
Birde sendeki cihazda dış ünite kondanseri tek sıramı, çift sıramı.
4cm Tek sıra abim.
Kışı ben de bekliyorum zira enerji verimliliği kış koşullarında daha yüksek görünüyor :alala

Aslında teknik olarak zor olanı ısıtmaktır bakalım göreceğiz :)
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhaba,
Bu kulüp iyi olmuş, tüm videolar da tek yerde toplanmış oldu. Ellerinize sağlık.

Geçen sene Vestel Flora 18'lik almıştım.
LG Dual klima çok istiyordum fakat fiziki satış yerinin olmaması ve biraz da acil lazım olması sebebi ile ve de piyasada klima bulunmazken spottan 18'lik Vestel Flora klimayı 4.100 TL'ye almıştım. ("Doğa" olmayan ilk model)
Bu sene de kendime LG bakınırken hatta mart ayında 3 çalışma arkadaşıma 200 TL Migros kupunu ve kart puanı ile birlikte 3800 TL'ye 12 lik LG Dual Plus aldırmıştım. Kendime de alma zamanı geldi fakat Adem ustanın Mide Prime klima incelemesine denk geldim ve Şu an kararsızım.

Midea Prime Şanlıurfa yetkili servisini önceki gün aradım ve klimanın montaj dahil 4.500 TL olduğunu söylediler.
Şimdi biraz daha beklemedeyim. Çünkü LG klima her ne kadar iyiyse de Urfa'daki servisi bir o kadar rezil kişilerden oluşmuş. Neden: Mart ayında 3 arkadaşıma aldırdım biri ikisinden biraz daha önce almıştı, servis vakumlama yapmamış ve gerek olmadığını belirtmiş. O kadar servisi ve genel merkezi aradı fakat değişim ile ilgili bir yaklaşımları da olmadı.

Son olarak geçen hafta 4.arkadaşıma aldırdım LG Dual Eco, 3850 TL Ye. Dün gördüm evinde, montajını beğenmedim Tavana çok yakın ve daha önemlisi arkadaşımı önceden uyarmıştım vakumlama konusunda, o da eve taşınmadan montajını yaptırmak istemişti ve Servise ısrarla vakumlama istediğini belirtmişti. Montaj sırasında evde başka bir iş için dışarı çıkıp geldiğinde servis montajı bitirmiş ve ordaki tamamen yabancı olan boyacı ustasına klimayı anlatıp teslim edip çıkmışlar.
Arkadaş servisi arayıp sormuş vakumlama yaptınız mı diye üstün körü evet demiş ama arkadaş tatmin olmamamış haliyle. Velhasılı LG Şanlıurfa Merkez Servisi baya sıkıntılı anladığım kadarı ile.
Biraz daha bekleyip öyle karar vermeyi düşünüyorum.
En büyük korkum, bir gün Midea servisi ile ilgili şu cümlelerin yazılmasıdır.

Bu konuda firma ile birçok görüşme yaptım ve temel olarak kendilerinin bu konuda benden daha katı kurallara sahip olduklarını gördüm lakin sahadaki yansımaları her zaman aynı düzeyde olmuyor işte.

Bakalım zaman gösterecek bir her şeyi.

Bu arada şuna dikkat ettim, MİDEA ile LG çok kıyaslanıyor sanırım.

LG anladığım kadarı ile fiyat politikası ile daha cazip geliyor insanlara.

Satış sonrası hizmet kalitesi abi, benim için malın kalitesinden daha önemli (abartmıyorum.)
 
F Çevrimdışı

Fatih009

Kayıtsız / Doğrulanmamış
4cm Tek sıra abim.
Kışı ben de bekliyorum zira enerji verimliliği kış koşullarında daha yüksek görünüyor :alala

Aslında teknik olarak zor olanı ısıtmaktır bakalım göreceğiz :)
4 cm baya iyiymiş Adem abi.

+7 derece ile 0 derece arasındaki hava koşullarında, ısıtma performansını ve tüketim verilerinide istiyoruz ???
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
4 cm baya iyiymiş Adem abi.

+7 derece ile 0 derece arasındaki hava koşullarında, ısıtma performansını ve tüketim verilerinide istiyoruz ???
Abi umarım doğru hatırlıyorumdur. Fotosunu çekip metre ile yayınlamıştım yine de sen 4cm kısmını bir sorgula derim :)
Tabi şu kondanser konusunu da irdelemek lazım

Bazı ürünler var çift sıra fakat sevgili Sota Sota nın çok güzel bir tespiti var. Adam tek sıra kondanser yapmış sallıyorum 1000gram gaz var. Çift sıra veya Büyük kondanser yapmış ama 500gram gaz var gibi bir sonuç ile de karşılaşabiliyorsunuz.

Büyüklük küçüklük kalınlık incelik mevzularına etkenleri gözardı etmeyin.

Mesela adam tek sıra kondanser yapmış ama boru toplam mesafesi 4 metre
Çift sıra kondanser yapmı ve sen ''Oooo adamlar çift sıra yapmış aaaabi'' diyorsun (ki genelde 1,5 sıradır o çünkü ikinci katmanı yarıda bitirirler) ama 3.80 metre boru çıkıyor gibi durumlarla da karşılaşabiliyorsunuz.

Bu konuya sanırım GREE üretimi OLEFİNİ klima incelemesinde değinmiştim.

Yani her büyük kasalı klima kaliteli klimadır diye bir şey yok, her çift sıra kondanser kalitelidir diye bir şey yok, her tek sıra kondanser kalitelidir diye bir şey de yok.

En makul olanı en iyi senkronizasyon tutturulabilmiş olanıdır.

Klimaların küçük kasa olması sıcaklık transferinde negatif etken olsa da kabul edelim ki artık afedersiniz hayvan gibi yer kaplayan 100 kilo dış üniteler de istemiyoruz. Gelişen teknolojinin nimetlerinden faydalanabiliyoruz.

Mesela eskiden dakikada 100 tur dönüp saatte 100 watt harcayan kondanser fan motorları varken, şimdi değişken devir ile kendisini senkronize edebilen ve İSTERSE dakikada 400 tur dönüp saatte 50 watt harcayan motorlara sahibiz.

Bu ne demek?

Sıcaklığı dışarı atabilmek adına YAYILDIĞIMIZ yüzey alanı yerine hava sirkülasyonunu yükselterek zaten aynı sonuca ulaşabiliyoruz demek :kas


Yani eğer satıcının işi mal satamk ise öyle veya böyle size ürününü güzelleyip satacak.

Bazısı geniş alan iyi diyecek
Bazısı iki sıra iyi diyecek
Bazısı şu gaz iyi diyecek
diyecekler de diyecekler

Söylediklerinin elbette haklılık payı var olacak fakat her söylediklerine biz burada bir ''AMA'' diyebilecek durumda oluyoruz.

Aynen yukarıdaki örnekte olduğu gibi değerli bir ustamız gelip burada termodinamik kuralları gereği yüzey alanının geniş olmasının sıcaklık transferinde daha etkin olduğunu söyleyecek ve bu tamamen doğruluk payı olan bir yaklaşım olacak, gelin görün ki biz kendisine bir ''AMA'' ile başlayan cümle kurup, ''Kasa küçültüldü zira gelişen ITC/IPM teknolojisi sayesinde RPM sayılarını arttırıp enerji tüketimini düşürdük ve neticede eski sistemde 1,5m2 alanda saatte 4 birim transfer edip 2 birim enerji harcarken yeni sistemde 1m2 alanda saatte 6 birim transfer edip 1 birim tüketmeyi başardık'' gibi bir cümle kurabilecek durumda olacağız.


Verdiğim rakamlar elbette farazi, örnek olsun diye paylaşıyorum.

Size ne anlatılırsa anlatılsın ki buna ben de dahil, mutlaka bir AMA? sorgulayın sizler de dostlar.

Eğer karşı taraf bu AMA lara cevap veremiyorsa o zaman sıkıntı büyük demektir.
 
F Çevrimdışı

Fatih009

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Abi umarım doğru hatırlıyorumdur. Fotosunu çekip metre ile yayınlamıştım yine de sen 4cm kısmını bir sorgula derim :)
Tabi şu kondanser konusunu da irdelemek lazım

Bazı ürünler var çift sıra fakat sevgili Sota Sota nın çok güzel bir tespiti var. Adam tek sıra kondanser yapmış sallıyorum 1000gram gaz var. Çift sıra veya Büyük kondanser yapmış ama 500gram gaz var gibi bir sonuç ile de karşılaşabiliyorsunuz.

Büyüklük küçüklük kalınlık incelik mevzularına etkenleri gözardı etmeyin.

Mesela adam tek sıra kondanser yapmış ama boru toplam mesafesi 4 metre
Çift sıra kondanser yapmı ve sen ''Oooo adamlar çift sıra yapmış aaaabi'' diyorsun (ki genelde 1,5 sıradır o çünkü ikinci katmanı yarıda bitirirler) ama 3.80 metre boru çıkıyor gibi durumlarla da karşılaşabiliyorsunuz.

Bu konuya sanırım GREE üretimi OLEFİNİ klima incelemesinde değinmiştim.

Yani her büyük kasalı klima kaliteli klimadır diye bir şey yok, her çift sıra kondanser kalitelidir diye bir şey yok, her tek sıra kondanser kalitelidir diye bir şey de yok.

En makul olanı en iyi senkronizasyon tutturulabilmiş olanıdır.

Klimaların küçük kasa olması sıcaklık transferinde negatif etken olsa da kabul edelim ki artık afedersiniz hayvan gibi yer kaplayan 100 kilo dış üniteler de istemiyoruz. Gelişen teknolojinin nimetlerinden faydalanabiliyoruz.

Mesela eskiden dakikada 100 tur dönüp saatte 100 watt harcayan kondanser fan motorları varken, şimdi değişken devir ile kendisini senkronize edebilen ve İSTERSE dakikada 400 tur dönüp saatte 50 watt harcayan motorlara sahibiz.

Bu ne demek?

Sıcaklığı dışarı atabilmek adına YAYILDIĞIMIZ yüzey alanı yerine hava sirkülasyonunu yükselterek zaten aynı sonuca ulaşabiliyoruz demek :kas


Yani eğer satıcının işi mal satamk ise öyle veya böyle size ürününü güzelleyip satacak.

Bazısı geniş alan iyi diyecek
Bazısı iki sıra iyi diyecek
Bazısı şu gaz iyi diyecek
diyecekler de diyecekler

Söylediklerinin elbette haklılık payı var olacak fakat her söylediklerine biz burada bir ''AMA'' diyebilecek durumda oluyoruz.

Aynen yukarıdaki örnekte olduğu gibi değerli bir ustamız gelip burada termodinamik kuralları gereği yüzey alanının geniş olmasının sıcaklık transferinde daha etkin olduğunu söyleyecek ve bu tamamen doğruluk payı olan bir yaklaşım olacak, gelin görün ki biz kendisine bir ''AMA'' ile başlayan cümle kurup, ''Kasa küçültüldü zira gelişen ITC/IPM teknolojisi sayesinde RPM sayılarını arttırıp enerji tüketimini düşürdük ve neticede eski sistemde 1,5m2 alanda saatte 4 birim transfer edip 2 birim enerji harcarken yeni sistemde 1m2 alanda saatte 6 birim transfer edip 1 birim tüketmeyi başardık'' gibi bir cümle kurabilecek durumda olacağız.


Verdiğim rakamlar elbette farazi, örnek olsun diye paylaşıyorum.

Size ne anlatılırsa anlatılsın ki buna ben de dahil, mutlaka bir AMA? sorgulayın sizler de dostlar.

Eğer karşı taraf bu AMA lara cevap veremiyorsa o zaman sıkıntı büyük demektir.
vallahi çok güzel ve anlaşılır yazmışsın adem abi.

bekleyip kış aylarındaki verilerini senin aracılığınla göreceğiz.

''boyu değil işlevi önemli'' :sirit:sirit
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,423
Valla işin resmi yetkilisi Erinç Erinç gelsin açıklasın ben bilmem gaaari.

Belki Sota Sota da biliyordur o malum yıllardır MİDEA ile içli dışlı.
Smart kit diye geçiyor. Aslen usb wifi dongle

montej yeri ve parçanın görseli

20210611_192956.jpg


20210611_192916.jpg


20210611_193004.jpg
 
Erinç Çevrimdışı

Erinç

Aktif Üye
25 Kas 2020
262
39
Vay arkadaş bilmiyordum inan. O kapağın içindeki donanım bende tamamen var, hiç dikkat etmemişim.

Sota, Kral adamsın vesselam :kas
Sota Sota sizi adem abi gibi daha tanıyamadım ama harbi harikasınız. Benden önce Adem abinin soruları cevaplamışsınız. Adem abiyle konuştuk inşallah sadece forum için ekstra bir güze güzellik yapılacak. Adem abi bayi servis konusunda yazmış, kuralları katı. Şöyle örnek vereyim sm hesaplarına gelen mesajlarda bu videolar ile birlikte bayi talepleri oldu. Kural olarak Ürünü satmayana servislik asla verilmiyor, ve ayrıca satsa bile herkese de servislik vermiyorlar. Kısacası burda kalite önemli. Ama temelde konu insan olduğu için elebette insana bağlı durumlar oluşmaz diyemem. Mesele sorun çıktığında muhattap bulabilmek. Firmanın sorumluluk alanında değilken bile değiştirilen üründe duydum, problemin müşteri kaynaklı olduğu durumda , firmanın kendi bayilerini ve kendi haklarını koruduğunu da gördüm. Bu arada ben FGeurope 'un pazarlama danışmanlığını ve tüm dijital çalışmalarını yapıyorum. İstanbul da Tüdiyad Tüketici diyaloğu derneği kurucusu olmam ve Sizlerinde sayesinde Tüketici içinde faydalı bir çalışma ortaya çıkmış oldu. Yeniden herkese ve başta tabi Adem abiye teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Sota Sota sizi adem abi gibi daha tanıyamadım ama harbi harikasınız. Benden önce Adem abinin soruları cevaplamışsınız. Adem abiyle konuştuk inşallah sadece forum için ekstra bir güze güzellik yapılacak. Adem abi bayi servis konusunda yazmış, kuralları katı. Şöyle örnek vereyim sm hesaplarına gelen mesajlarda bu videolar ile birlikte bayi talepleri oldu. Kural olarak Ürünü satmayana servislik asla verilmiyor, ve ayrıca satsa bile herkese de servislik vermiyorlar. Kısacası bu kalite önemli. Ama temelde konu insan olduğu için elebette insana bağlı durumlar oluşmaz demek doğaya aykırı. Mesele o zaman bile muhattap bulabilmek. Bu firmanın kapsamında değilken bile değiştirilen üründe duydum, problemin müşteri kaynaklı olduğu durumda , firmanın kendi bayilerini ve kendi haklarını koruduğunu da gördüm. Bu da bana katılırsınız sanırım olması gereken. Bu arada ben FGeurope 'un pazarlama danışmanlığını ve tüm dijital çalışmalarını yapıyorum. İstanbul da Tüdiyad Tüketici diyaloğu derneği kurucusu olmam ve Sizlerinde sayesinde Tüketici içinde faydalı bir çalışma ortaya çıkmış oldu. Yeniden herkese ve başta tabi Adem abiye teşekkür ederim.
Elbette şikayetler olacaktır bu normal bir durum. Önemli olan konunun doğru analiz edilebilmiş olması.

Şu başlık altında insan ister ki hep mutlu dönüşler olsun. Üreticiler ithalatçılar ellerinden geleni yapacaktır da yine de olmazsa olmazımız olan sorunlar da çıkacaktır.

Şu forumda kurulduğu günden beri üstünde durduğumuz tek konu, ''Arıza yapar sorun o değil, asıl sorun kimsenin ilgilenmemesi'' dedik.

Diğer markalarda da durum hep aynı oldu, hepsine aynı mesafede yaklaştık ve dedik ki ''Kardeşim ürününüz arıza yapacak elbette bunda problem yok, Servisiniz müşteriyi belki memnun edemeyecek bunda da sorun yok, asıl sorun bu sorunları görüp de sizin bir şey yapmamanız'' dedik.

Halen de aynı çizgimizdeyiz.

Olabilir, X servisi gitmiştir, tüketici ile bir türlü uyuşamamışlardır, vatandaş memnun kalmamıştır. Burada o servis senin servisin diye direkt olarak savunmaya geçmek yerine önce analitik ve objektif bakmak ve alternatif bir görüş almak adına Y servisi yönlendirip bir durum tespiti yaptırmak gerekir.

Tabi en önemlisi, sadece beyanın geçerli olmayacak olmasıdır. Somut veriler sunulmalı ve yönetim bu doğrultuda sentezleyerek karar vermeli vs vs.

Neyse, Güzel dönüşler almak umuduyla diyelim :ok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt