İade talebi oluşturdum ama firma diyor ki servis raporu olmadan iade almam. Ben televizyonu aldığımda Onvo müşteri hizmetlerini aradım kutuyu kendiniz açabilirsiniz dedi zaten uydu yayını vs. kullanmıyorum o yüzden kendim açtım kurdum ertesi gün de bu sorunu fark ettim.
Şimdi servis diyor ki kutuyu açarken çerçeveden tutmuş olabilir misiniz sizin hatanız olabilir mi diyor. Televizyonu kargoya vermiştim yarın geri alacağım servis gelip bakacakmış. Böyle de bir şey görmedim ya umarım bir an önce olumlu sonuçlanır süreç şimdiden yıldım heves edip almıştım.
Gelişme gireyim de belki takip eden olur fikir sahibi olsun.
Servis geldi, aynen resimlerdeki sorunu tespit etti raporu yazmaya başladı bir yandan da servis müdürüne atıyor fotoğrafları. Ekranın içinde alt kısımda bir parça var bu açıkça görülüyor.
Servis müdürü başladı mazeretlere. Kutuyu çekin, çerçeveyi çekin, videoya alın hepsi tamam. Sonra mesaj attı servis çalışanına, bu durumda iade ya da değişim yazamayız ama serviste yardımcı oluruz dedi. Ben yeni aldığım ürünü tamire vermek istemediğimi, iade istediğimi belirttim. Aynı şeyleri söylemeye devam etti ve Onvo müşteri hizmetleriyle görüşmemin gerektiğini söyledi.
Servis çalışanı yanında aradım Onvo'yu, tüm hikayeyi anlattım bu kez onlar da aynı şeyi söylediler. Kutu açılımını müşteri yaptığı için iade ya da değişim yapamayız ama garanti kapsamında yardımcı olabiliriz dediler.
Dedim ki onlara, kutu açılımını benim yapabileceğimi siz söylediniz, ben de açtım. İkinci gün de ekranın altında iç kısımda parça olduğunu fark ettim. Ekranın içine bir parça sokma ihtimalim olabilir mi? Bu durumu ekşi sözlüğe de yazacağım, şikayetvar adlı siteye de yazacağım. Bu tutumunuzu afişe edeceğim. Ben zaten bu televizyonu alacağım yine, sadece montaj hatası olmayan bir ürün satın almış olmak istiyorum. Aynen bunları söyledim kem küm ediyorlar.
Servis çalışanı arkadaş diyor ki biz arada kalıyoruz böyle durumlarda, haklı o yüzden ona bir şey diyemem. Müşteri hizmetlerine de bir şey diyemem. Benim iki gündür çok açık anladığım durum şu. Onvo perakendecilere de servislere de belli ki sıkı sıkı tembihlemiş, iade ve değişime yanaşmayın tamire yönelin şeklinde telkinde bulunmuş. Çünkü dünden beri hem satıcı aynı şeyi söylüyor hem servis hem de müşteri hizmetleri.
Sonuç itibariyle, ben gerçekten bu televizyonu beğendim. İade edebilseydim yine aynı modeli farklı bir satıcıdan satın alacaktım. Ancak oldukça alakasız bir durumu müşteriye el birliğiyle yıkma çabaları yüzünden firma hakkında tek bir olumlu düşüncem kalmadı. Televizyon şimdi serviste. Umarım daha başkaca bir arıza yaşanmaz çünkü belli ki onu bile benim hatam sayabilecek yapıdalar.
Onvo webos televizyon almayı düşünen arkadaşlara; televizyon gerçekten güzel ve kullanımı oldukça rahat. Ama Onvo'nun montaj kalitesi soru işareti ve en kötüsü de müşteri memnuniyeti gibi bir tutumları yok, işi yokuşa sürmek ve televizyonun içinde kalmış parçayı bile "müşteri çerçeveden çekmişse olabilir" gibi absürt ifadelerle kullanıcıya yıkmak gibi bir yaklaşımları mevcut. Yahu biri tırnak olabilir diyor biri şu olabilir bu olabilir diyor. Servis çalışanı bakıyor ekran paneli içinde sıkışmış bir parça var. Çerçeveyi oynatıyorsun hareket etmiyor. Dahası, ekranın sol alt kısmında da sünger gibi bir parça ekrana taşmış bombe şeklinde. Bunları da ben yapmış olabilirmişim.
Amazon'un gözünü seveyim ya. 1 ölü pikselli monitörü koşulsuz iade aldılar, bir cep telefonunu ertesi gün iade ettim hoşlanmadığım için. Pazar yerlerinin sıkıntısı bu. Dahası bu zihniyette firmaların malını alınca da böyle elinizde kalıyor işte.
Televizyon servisten gelince tekrar güncelleme geçeceğim. Umarım sorun giderilmiş olur ben de sıfır aldığım ürünü tamir ettirmiş olarak kullanmaya devam ederim.