Önemli Lcd ve led televizyonlarda görüntü , ses , sinyal sorunları ve çözümleri

E Çevrimdışı

erayerez

Yeni Üye
19 Tem 2021
1
27
Merhaba Elimde Bir Vestel LCD TV Var ve Fişe Taktığımda Işığı Yanmıyor ve Arkasından Ciyak Ciyak Sesler Gelmektedir Bunun Çözümü Nedir Acaba
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
88
22
Kusura bakmayın forumu ve konuyu tekrardan meşgul ediyorum ama. Hem kendim için rapor/günlük hem de başına gelebilecek kişiler için en azından benim neler yaşadığımı öğrenip ona göre hareket edebilirler.

Bugün tekrardan konuştum. Halen testteymiş. İlginç geliyor teste gittiğinde ortaya çıkmaması. Daha önceki konuşmaya göre de kabloları kontrol etmişler. Tam yerine oturmamış kablo var mıdır görmüşler midir bilemiyorum.

Bir tüketici olarak sorun yaşandığı gün önce buraya sordum ve sonrasında serviste randevu oluşturdum. Sorun yaşadığım anda çektiğim fotoğraflar ve videolar mevcut.

Satış sonrası hizmetler yönetmeliğine göre ve elimde bulunan servis raporuna göre altı ay garantisi var.

"Madde 10 (7) Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir."

Yine satış sonrası hizmetler yönetmeliğine göre

"Madde 10 (6) Malın garanti süresi dışında, servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmetiyle ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde tüketiciden herhangi bir isim altında ücret istenemez. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar bu fıkra kapsamı dışındadır."

Servis geldiğinde "Bunda sorun yok bizi boşuna yordun bundan dolayı servis ücreti xTL ödemelisin" diyebilir mi?
Tekrardan kusura bakmayın. Hem geç yazdım hem de tekrar konuyu işgal ediyorum. 10 gün önce geldi servis. Gelen teknik ekip bilgi açısından yetersizdi arıza sebebini öğrenemedim. Fakat geldiğinde herhangi bir sorun yoktu. Ücret de talep etmediler. Tv nin altında bulunan Philips logosuna ufak basınç uygulayınca sorun oluyordu veya düzeliyordu. Tahminim burada öğrendiğim gibi FFC veya LVDS kablolarda sorun olduğu.
Ayrıca led bar değişiminden sonra beyaz tonları da bize garip gibi gelmişti. Hepsı kırık beyaz gibi duruyordu. Fakat renk ayarı ile ilgili olduğunu düşünmüştük. Renk ayarları ile düzelttiğimizi sanıyorduk. En son teslim edildiğinde renkler de olması gerektiği gibi duruyordu. Başından beri sorun varmış fakat çok farkına varamamışız.

Ufak bir tavsiyede bulunmak istiyorum.

Özellikle büyük ekran televizyonlarda, teknik servis ile özel servis arasında çok fark yoksa teknik servisten faturalı bir şekilde işlem yapın derim. Güvendiğiniz iyi bir tamirci varsa ondan da faturalı bir şekilde işlem yapın derim. Teknik servis raporuna cihazın genel durumunu (paneli sağlam, panelde şurada çizgi var vs) yazdırın. Gerekirse servis cihazı almadan önce fotoğraf çekin.

Led bar değişiminden kısa bir süre sonra renklerle ilgili bir sorun yaşarsanız, elinizdeki teknik servis raporu ve fatura ile işlemin yapıldığı servise başvurun.
 
S Çevrimdışı

sefa044

Yeni Üye
22 Tem 2021
2
38
IMG_20210722_120802.jpg


Benim oğlan ekrana oyuncakla vurmuş. Ekranın alt 3 te 1 lik kısmında ara ara göz kırması şeklinde ışık veriyor. Panel darbe almasına rağmen renkleri verebiliyor.
Sorun Panel arızası mı. Led mi. Cof mu. Nedir. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

AGCAOGLU

Yeni Üye
9 Tem 2021
6
31
Merhaba. Bugün Regal r753u TV geldi ve montaj yapildi. Servis elemanından ölü piksel bakmasını istedim. Mirin kırın ederek baktı ölü piksel yok. Ama arkada yuvarlak şekilde ledler ve karartilar hissediliyor gibi. Normal kanalları vs izlerken hiç biir rahatsızlık hissetmiyorum ama pimpirikliyim . Acaba panelde ya da ledlerde sorun var mı garantiye yollamalı mıyım bir yorumlar mısınız. Bir de sizden ricam panel türümü söyler misiniz ?

IMG_20210724_201502.jpg
IMG_20210724_165154.jpg
IMG_20210724_165027.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri