Koçtaş, Servis Kurulumu Yapmadığı Ürünün Arızalı Parçasından Para İstiyor

V Çevrimdışı

vesayre

Yeni Üye
6 Tem 2021
5
44
Merhabalar

Aslında konu ile ilgili başlangıç detayını Adem Helvacı'ya mail ile atmıştım youtube videolarını izledikten sonra orada bulduğum mail adresine. Bugün basitçe özetleyeyim.

Koçtaştan aldığımız tavan vantilatörü arızalandı 2 yıl içinde ve ve sorunu Koçtaşa bildirdik. Servis göndereceklerini söylediler ve sonra tekrar telefon ile iletişim kurduk ve servis için kayıt açtırmamız gerektiğini söylediler. 100 TL para verdik garanti kapsamında olan ürün için ama bunun için bir şubeye ( mağazaya) gitmek gerekiyor. 1 hafta sonra gelip kontrol ettiler ve kumada sisteminde ( minik kumandada değil ama elektriğin geçtiği Fan Remote Controller gibi bir parçada ) sorun olduğunu tespit etti kardeşimiz. 1 ayıdır bekliyoruz. Bugün telefon geldi. Parça gelmiş. Ürünü biz kurduğumuz için garanti kapsamında değilmiş ve 300 TL istiyorlar.

İşin güzel tarafı şudur. Montajdan kaynaklı bir hata yok ortada. :) Yaklaşık 2 yıl civarı ürünü de kullandık.

Adem beyin yazdığı yazıya ithafen: Ürün garantisi için kurulumu Yetkili Servisin yapması şart mı?

Tüketici hakem heyetine mi başvurmak lazım. Ne dersiniz? Şikayetvar'a da yazı yazacağız. Mevzu inanın burada para değil. 400 TL verelim ya da 900 TL verip bunun yerine ben yeni bir ürün alırdım. Ama mesele aptal yerine konmak. İnsan cidden hazmedemiyor.

Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Benim bildiğim ürünün servis tarafından kurulması gerek ama sizin ürünün kapsamı nedir onu bilmem.
 
V Çevrimdışı

vesayre

Yeni Üye
6 Tem 2021
5
44
Umut Kardeşim,

Şikayetvar'a yazıyı yazdım. Bekliyorum. Servis kurulumunu garanti için zorunlu kılmak yasal değil ama başka ilginç bir durum burada şudur aynı zamanda.

Ürünün sayfasına baktığınızda ( colours Linto Tavan Vantilatörü ): "Bu ürün demonte olarak gönderilmektedir. Kurulum müşteriye aittir." ifadesi var direk başlık ve kısa ürün açıklamasının altında. Ürünün kurulumunu müşteri yaparsa, ürünün garantiden çıktığını montaj sekmesinden okuyorsunuz. Garanti sekmesinde bile yok bu bilgi. Burada yanıltıcı bir yönlendirme söz konusu. Şu olmalı: Kurulum müşteriye ait değildir. Kurulum servis tarafından yapılır. Bu kadar. Bunu yazmamışlar.

Ben basit bir tavan vantilatörü diye okumadım bile montaj sekmesini. Buradaki yanıltıcı olan şey kurulum müşteriye aittir ifadesi. Bilgiyi saklamışlar. Ürünü aldıktan sonra size mail ile bu bilgi de gelmiyor. Aranmıyorsunuz ki ürün kargosunu aldıktan sonra sizin aramanız daha mantıklı tabi nereden bilecekler kargonun size ulaştığını ( takip numarasından bilebiliriler çok basitçe). Böyle bir otomatik yazılımları olmayabilir bu anlaşılır ama bu tavır cidden komik.
 
V Çevrimdışı

vesayre

Yeni Üye
6 Tem 2021
5
44

Üstadım ellerinize sağlık. Video çok güzel olmuş. Asında bir firma, e-ticaret sitesinde bir ürün koymuş ise, bir web sitesinde özellikle elektronik ürün satışlarında yapılmaması gereken ya da yapılması gereken ne var ise ( özellikle paylaşılması gereken bilgiler ) bu konular bağlamında belki e-ticarette uzman bir kişi ile söyleşi yapsanız güzel olurdu. Siz özellikle uyarıyorsunuz ne yapılması gerektiği konusunda ( kargo ile ilgili örneğin ) lakin bu tür bilgilerin belki yasal olarak zorunlu hale gelmesi ve bunun yasal olarak zeminin hazırlanması da güzel olurdu. Ülkede çok ciddi sorunlar var ama sizin bazı yasa teklifleri açısından bu konular üstünden meditasyon yapmanız güzel. Zaten konular irdelendikçe buradan yasal zeminler ve yasa teklifleri için alt başlıklar bile çıkabilir. Örneğin kargo gönderildiğinde "Bu kargo servis ile açılacak. Kargoyu açmayınız servisi bekleyiniz" SMS ile gönderilir. Belki yasal olarak bu zorunlu olur.... yıllık belli ciro yapan şirketlerin elektronik fatura kullanım zorunluluğu gibi örneğin...

Ben şikayetvar'a yazı yazdım çözüm bekliyorum. En aşağıdaki yazıdır. Bahsettiğiniz kişi Teknolife'dan Memik bey. Kendisi koçtaş sisteminin bunu kabul etmediğini söyledi. Bilemiyorum doğru mu söyledi. Kötü niyetli yetkili servisler olabilir ama bir teknik servis müşterinin hakkını korumalı dediğiniz gibi. Kötü niyetli değilse bile bilgisiz çünkü sorun montajla alakalı değil elektronik.

Lakin Amerikada özellikle tamirciler ile ilgili kısıtlamalar neticesinde ( özellikle Apple çok baskı yapıyor ) yasa çıkartmaya çalışıyorlar tamir hakkı bağlamında. Louis Rossmann'ın kanalını kesin inceleyin derim. İngilizce ama. Özellikle apple şirketinin sorunlu cihazlarla ilgili tamir politikasını eleştiriyor ( kendisi elektronik tamirler yapıyor ve bunu yayımlıyor ve yayımlarken yapılan ürünleri ciddi şekilde eleştiriyor. Bir fanın yeri gibi...) ve bu büyük şirketler aslında ürünün tamir hakkını da vermek istemiyor kendi belirlediği ve burası önemli "tam olarak kontrol ettiği" bayiler dışında. Bir bayi bir kıza 1000$ fiyat veriyor ekran açılmıyor diye ama çok basit bir kablo çıkmış. Resmen yalan söylüyorlar. Eğer yasalarla önlem alınmaz ise insanların satın aldıkları cihazlar ya da ürünler artık onların olmayacak. Apple telefon kasasını sökmeyi imkansız hale getirmeye çalışıyor. Vida şekillerini sürekli değiştiriyor açamıyorsunuz. Sadece bu cihazları tamir etmek için harıl harıl alet üretmeye çalışan bir firma var siz düşünün. En basitinden özel tornavida yapmaya çalışıyor. :) Mesela bayinin bu cihazın verisi kullanılmaz dediği cihazı alıp veriyi kurtaran tamirci bir kacın var. Bu kadın yurt dışından belli parçaları sipariş ettiğinde soru çıkartıyorlar. El koyuyorlar parçalara. Mesela bir kişi aynı marka iki tane telefon siparişi ve kadalarını açıyor. Ekranlarını değiştirdiklerinde çalışmıyor telefonlar. Bilemiyorum belli bir süre sonra belki açamayacaklar telefonu.

Bu konuda mesela arabalarda bile satın alma değil de kiralama söz konusu olabilir. Lakin bağımsız tamirciler olmaz ise monopol ciddi bir sıkıntı. Tabi tamircilerin, bayilerin bu tür haklar konusunda kendini geliştirmesi lazım. Bunu bilerek mi yapıyor yoksa Koçtaş marka olarak mı zorluyor Memik kardeşimizi bilemiyorum bizim örneğimizde. Lakin bayiler ve tüketiciler birbirine kenetlenmeli bir bakıma. Karşımızda küçük üreticiler yok. Çok büyükler ve yasal mevzuata bile etki edebiliyorlar. Tamircilerin bi kendine gelmesi lazım. Sistemde çok önemli yerleri var. Bu değeri (ya da güveni mi desek) korumalı ve kendilerini geliştirmeliler. Hem yaptıkları işte hem de tüketici hakları bakımından.

Tekrar ellerinize sağlık. Sağlıcakla Kalın.

Şikayet vardaki yazım. Onaylandı cevap bekliyoruz:
Koçtaş Garantisi Olan Ürünün Arızalı Parçasının Parasını Talep Ediyor
Koçtaş'tan internet üstünden aldığımız Linto Tavan Vantilatörü 2 yılın sonuna doğru arızalandı. Sorunu bildirdiğimizde bize servis göndereceklerini söylediler. Sonra aradığımızda bunun paralı olduğunu belirttiler. İzmir Koçtaş'a gidip servis açtırdık ve bunun için 100 TL ödedik.

Servisten arkadaş gönderdiler ürünün arızalı olduğunu belirtti. Kumada sisteminde ( Minik kumandasında değil Fan Remote kontroller'da) bir sorun olduğu söylendi. 1 ay bekledik. Sonra bizi arayıp kurulumu siz yapmışsınız o yüzden garanti kapsamında değil diyorlar.

Parçanın 300 TL ücretinin tarafımızdan ödenmesi gerektiğini belirtti servis çalışanı Memik Mercimekoğlu Teknolife'da çalışan kardeşimiz. Bu kişiye de bunu söyleyenin Koçtaş sistemi olduğunu belirtti. Kendisi saygılı ve tatlı dilli bir arkadaşımız.

Biz garanti kapsamı için bu ürünün kurulumunu servise yaptırmak zorunda değiliz. 2 yıla yakın kullandığımız üründe montajdan kaynaklı bir sorun zaten bulunamadı. Bunun altını çizelim.

Eklemek İstediğim bir şey daha var. Koçtaş sitesinde bu ürünü satıyor. Ve şunu belirtmişler: "Bu ürün demonte olarak gönderilmektedir. Kurulum müşteriye aittir." Bu direk başlık altındaki bilgilerde okunuyor. Garanti bölümüne baktığınızda "Üretim ve işçilik hatalarına karşı 2 Yıl" yazıyor. İki temel bilgiden ne anlıyorsunuz internet kullanıcısı olarak?

Yanız montaj bilgilerini okumazsanız ( burada "Yetkili servis dışında yapılan montaj işlemlerinde ve sonrasında kullanım kaynaklı arızalar garanti kapsamı altında yer almamaktadır." ifadesi var.) Ben bu bölümü okumadım örneğin ki yasal olarak böyle bir haklarının olmadığını biliyorum. Ayrıca biz Mavişehir Koçtaş'ın 30 km içindeyiz bedava kurulumdan yararlanabilirdik. Montaj için bizi arayan olmadı ve ürün maili geldikten sonra bu bilgi de yoktu zaten mailde. Ben basit bir tavan vantilatörü diye montaj sekmesini açmadım bile buradan bir elektrikçiye yaptırırız diye. Montaj sekmesinde garanti ile ilgili bilgiyi saklamak nedir? Nasıl bir bilgi saklamadır bu. Klima değil neticede. Bu bilgiyi montaj ile ilgili sekmede değil direk garanti sekmesinin altında yazmalılar ayrı bir konu.

Burada tüketici olarak çok basit bit mağduriyet var. Daha vahimi bilginin tüketiciden basit bir şekilde saklaması söz konusu.
 
V Çevrimdışı

vesayre

Yeni Üye
6 Tem 2021
5
44

Merhabalar Adem Bey,

Size güncelleme yapmak isterim ki videosunu bile çekmelisiniz bence. Ciddi bir sorun var ortada.

Şikayetvar'a başvurmuştuk bu konu ile ilgili.

Buradan inceleyebilrsiniz:

İlgili yazıdan sonra otomatik geri dönülecektir mesajı geldi ama dönmedi kimse. Sonra biz tüketici hakem heyetine başvurduk ve ürünün yenisi ile değişimini istedik. 2 hafta sonra bize geri dönüş oldu ürünü kargolamamız için sonra 10 gün gibi bir süre daha bekledik nihayet kargo gelip alabildi kargo yaptığımız ürünü sonra 20 gün daha bekledik ve bize mesaj geldi. Gelen mesajda direk ürün tedarik edilemediğinden ürün ücretinin iadesi yapılacak denildi.

Sıkıntı şurada ürün satılıyor:

Biz bu ürünü 2019 yılında aldık internet sitesinden bize gelem mail ekran görüntüsü burada.:

Dikkat ederseniz aynı ürünler. İkisinin de ürün kodu 2000029750 . Şu anda bu ürün sepete ekleniyor. Fiyatı 1299 TL olmuş. Ücret iadesinde bize fatura üstünden 649 TL verecekler. Amaçları da bu zaten. Tüketici hakem heyetine sorduk bu heyet bize icra yolu ile ücreti alabilirsiniz diyor lakin biz ürünü istiyoruz. Biz bu para ile uzaktan kumandalı bir ürün almayız manuel ürün alabiliriz iki yılın sonunda. 2019'daki paranın iadesi de bu enflasyonda çok komik.

Bize Koçtaş'a bir dilekçe yazın dediler Heyetten. Koçtaşın niyeti kötü evvela. Dilekçe yazsak ne olur? Sizce nasıl bir yol izleyelim. Bu konu ile ilgili bir video çekmeniz çok iyi olurdu güncelleme açısından. Dilerseniz sizinle heyete gönderdiğimiz evrağı da paylaşabiliriz. Heyetin burada inceleme yapıp ürünün değişimi için görüşmesi gerekmez mi?

Biz elimizde eski bir manuel pervane taktık 25 yıllık ve çalışıyor ama bir yaz boyunca bize resmen bu ürünü kullandırmadılar.

Sağlıcakla Kalın
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Merhabalar Adem Bey,

Size güncelleme yapmak isterim ki videosunu bile çekmelisiniz bence. Ciddi bir sorun var ortada.

Şikayetvar'a başvurmuştuk bu konu ile ilgili.

Buradan inceleyebilrsiniz:

İlgili yazıdan sonra otomatik geri dönülecektir mesajı geldi ama dönmedi kimse. Sonra biz tüketici hakem heyetine başvurduk ve ürünün yenisi ile değişimini istedik. 2 hafta sonra bize geri dönüş oldu ürünü kargolamamız için sonra 10 gün gibi bir süre daha bekledik nihayet kargo gelip alabildi kargo yaptığımız ürünü sonra 20 gün daha bekledik ve bize mesaj geldi. Gelen mesajda direk ürün tedarik edilemediğinden ürün ücretinin iadesi yapılacak denildi.

Sıkıntı şurada ürün satılıyor:

Biz bu ürünü 2019 yılında aldık internet sitesinden bize gelem mail ekran görüntüsü burada.:

Dikkat ederseniz aynı ürünler. İkisinin de ürün kodu 2000029750 . Şu anda bu ürün sepete ekleniyor. Fiyatı 1299 TL olmuş. Ücret iadesinde bize fatura üstünden 649 TL verecekler. Amaçları da bu zaten. Tüketici hakem heyetine sorduk bu heyet bize icra yolu ile ücreti alabilirsiniz diyor lakin biz ürünü istiyoruz. Biz bu para ile uzaktan kumandalı bir ürün almayız manuel ürün alabiliriz iki yılın sonunda. 2019'daki paranın iadesi de bu enflasyonda çok komik.

Bize Koçtaş'a bir dilekçe yazın dediler Heyetten. Koçtaşın niyeti kötü evvela. Dilekçe yazsak ne olur? Sizce nasıl bir yol izleyelim. Bu konu ile ilgili bir video çekmeniz çok iyi olurdu güncelleme açısından. Dilerseniz sizinle heyete gönderdiğimiz evrağı da paylaşabiliriz. Heyetin burada inceleme yapıp ürünün değişimi için görüşmesi gerekmez mi?

Biz elimizde eski bir manuel pervane taktık 25 yıllık ve çalışıyor ama bir yaz boyunca bize resmen bu ürünü kullandırmadılar.

Sağlıcakla Kalın
Kararda eğer ürünün ayıpsız misli ile değişiminize OLUR verilmiş ise cebri icraya gidin hocam ne üzüyorsunuz kendinizi.

Cep telefonu kaydını çalıştırın, ürünün kodlarının aynı olduğunu, sepete eklendiğini, satışın yapıldığını dolayısı ile MAL EDİMİNİN YERİNE GETİRİLEMEDİĞİ DURUMLAR hükmünün geçersiz olduğunu bu video ile ispat edin, Elinizdeki belge ile icra müdürlüğüne gidin, belgenin fotokopisi, dilekçeniz ve kimlik vs ile dosyayı açın, karşı tarafa tebliğ edildikten sonra icra işlemi başlatın, kapılarına sarı icra taksisi ile gidin, depodan icra memuru ile ürünü alın, masrafları da karşı tarafa yükleyin yalnız bu işlemleri avukat ile yaparsanız sizin avukat ücretinizi karşılamıyorlar bilginiz olsun.

Zaten konu oralara kadar gelmez.

Karşı tarafın egosu zedelendi şimdi ve pislik yapabilmek için elindeki tüm kozları oynuyor.

''Demek öyle heeemiiii, seni seniiii, ben de sana stok yok diyem de gör sen gününü.'' durumu bu.
 
V Çevrimdışı

vesayre

Yeni Üye
6 Tem 2021
5
44
Kararda eğer ürünün ayıpsız misli ile değişiminize OLUR verilmiş ise cebri icraya gidin hocam ne üzüyorsunuz kendinizi.

Cep telefonu kaydını çalıştırın, ürünün kodlarının aynı olduğunu, sepete eklendiğini, satışın yapıldığını dolayısı ile MAL EDİMİNİN YERİNE GETİRİLEMEDİĞİ DURUMLAR hükmünün geçersiz olduğunu bu video ile ispat edin, Elinizdeki belge ile icra müdürlüğüne gidin, belgenin fotokopisi, dilekçeniz ve kimlik vs ile dosyayı açın, karşı tarafa tebliğ edildikten sonra icra işlemi başlatın, kapılarına sarı icra taksisi ile gidin, depodan icra memuru ile ürünü alın, masrafları da karşı tarafa yükleyin yalnız bu işlemleri avukat ile yaparsanız sizin avukat ücretinizi karşılamıyorlar bilginiz olsun.

Zaten konu oralara kadar gelmez.

Karşı tarafın egosu zedelendi şimdi ve pislik yapabilmek için elindeki tüm kozları oynuyor.

''Demek öyle heeemiiii, seni seniiii, ben de sana stok yok diyem de gör sen gününü.'' durumu bu.

Adem Bey,

İşin garip tarafı hakem heyeti hala karar vermedi. Biz hakem heyetine ürünün satıldığına dair belge götürdük ürünün sepete eklendiğine dair bir çıktı aldık ki bu çıktıda ürünün kodu da görünüyordu. Bize Koçtaş'a dilekçe göndermemizi istediler. Hakem heyeti hala karar vermedi aşağıda görebilirsiniz.



Ben Koçtaş'a mail atıp bunun ekran görüntüsü alıp screenshot ile forma doldurduğum yazıyı kaydettim video olarak. Yani daha ilgili karar alınmadan önce Koçtaş'a bu konu ile ilgili mail attığımı ispatlayabilirim. Taahhütlü dilekçeyi göndersem ne olacak merkezlerine. Bize mektup olarak geldi ve bizi bir şirket olarak çok sevdiklerini söylediler derlerse ne diyeceksiniz. Hakem heyetinin bizden istediği şey çok ilginç. Hakem heyetinin bunu kendilerinin incelemesi gerekiyor.

Sıkıntı şurada. Tuz kokarsa ne yapmalı. :) Göreceğiz bakalım. Bizler bu sorunları yaşayalım ki bizden sonrakiler daha rahat adım atsın.

Kendinize iyi bakın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt