Seg marka klimamın dış ünitenin üzerine üstkatların birinden çöp atılmasından dolayı kasa kırıldı ve gazı kaçtı. Ustalar gaz basmaya 2500 tl istediler. Toplasan 1 hafta kullanılmadı bu klima. Gaz kaçak tespiti için ayrı ücretlendirdiler. Ben gazın durup dururken kaçmayacağını bildiğimden verilecek 2500 boşa gideceğini düşündüğümden,ustalara çok fazla güvenmediğimden ve bir tane vakum yapmadan takılan vestel klima olduğundan,elimden geldiği için kendim yapmaya karar verdim. İnternette çok fazla bilgi kirliliği var ve buna tam 3-4 kg. Gaz sarfiyat etmeme sebep oldu. Yaptığım denemeleri yazıp kafa karıştırmayayım,son başarılı denememi yazayım.
Gerekli Malzemeler ve toplam fiyat.
1- Value Vakum 2500
2- Manometre 400
3- 2 adet Hortum 200
4- Vana 150
5- 1 kg 410 gaz 250
6- Terazi (Elimde vardı)
7- 5m Set Boru 500
8- Sensörlü Termometre
9- Ampermetre
Toplam: 4000 TL.
Hazırlık aşaması
Gaz tankı (Bendeki sifonsuz) Sifonlu gaz tankından sifonsuz gaz tankına basılacaksa basacak tank dik olacak. Bazısı yatay basıyor ki benim aldığım ilk 3 gazı yatay bastı ve her seferinde sorun yaşadım. En son Aldığım dik bastı ve sorun yaşamadım.
En az yarım saat bütün vakalar açık vakum yapılacak. Ve her 10 dak bir pompa çıkışına takılan vana kapatılıp açılacak ki vakum ne durumda anlamak için kapattığınızda ibre oynuyırsa vakuma devam. Vana koyun ki hortum larda ki havada vakumlansın. 30 dak. Sonunda vanayı kapat ve pompayı kapat. Şuan herşeyi ile vakumlanmış sistem var. 5 dak bekle manometre oynamıyorsa en azından büyük kaçak yok dersiniz.vanalı hırtumu tanka bağlayın tankı ters çevirip(sifonsuz tank ise) tankın vanasını açın.terqzşnin darasını alın ve hırtumları sabit tutun ağırlık yapıp ölçümü hata yaptırmasın. (Hortumdaki Vana Kapalı) Burası çok önemli ve kimse söylemiyor veya bilmiyor. Ben alorko servis kitabından öğrendim. Bunu yapmaz isen gazı klima tam olarak almaz. Kalın borudaki vana kapalı olacak ve o şekilde klima kapalı,hortumdaki vanayı açıp gazı basacaksın.olaki gazı gramajından eksik aldı. Klima tam yükte gazı yavaş yavaş yni 2 saniye verip kapatıp 30 saniye de bir vererek tammalayacaksın. Tam yükte olduğunu anlaman için ampermetre gerekebilir. Yoksa sesinden anlarsın.
Tam yükte belli bir süre çalıştığında düşebileceği Min basınca düşer. Bu dış ve iç sıcaklığa bağlı değişir. Dışarısı 35 iken 115 psi değer görülür.(cihaz kapalı iken tam gramajında gaz verdiğin zaman 295 psi görülür) Ve bu değer tam yükte belli süre geçince netlik kazanır. Kısmi yükte basınç artar. O yüzden inverter cihaza gaz basmak için tam yükte calışması lazım. 18 dereceye ayarlayıp orta kademe fan hızında olacak klima. On off klimalarda tam yük sorunu yok. 5.dak sonra tam doğru basınç gözlemlenir.Çoğu ustanın dediği gibi 105-110 arası değildir veya sıfır derece karşılığı değildir. O ustaların dediği değerler iç dış 24 derece iken okunabilir. Sen eğer dışarısı 40 iken 105 psi basarsan muhtemelen eksik gaz basmış olursun. O yüzden 410 gaz teraziyle verilmeli. Yabancı siteler bu konuda çok daha bilimsel veriler paylaşıyor ve çok faydalı oldu. Özellikle alorko nun dökümanı level atlattı bana. Yoksa hiç bir şekilde 500-700 gr dan fazla gaz yükleyemedim ve soğutma yetersiz kaldı.
Sonuç, kalın boruya sıkı sıkıya bağlı sensör bağladım okunan değer tam yükte 5-7 derece ölçüm aldım. Hatta bir ara 3 dereceli görmüş ki Min sıcaklığa işaretlenmiş. vana kapaklarındaki yaşarma. İç ünite den akan su miktarı. Herşeyi doğru yaptığıma ve hepsinden önemlisi içime şimdi kafama takılan en ufak bir soru işareti yok. Bu arada servis Boruyu buruk takmış ve o yüzden o kısım çatlamış gaz o kısımdan kaçmış muhtemelen. Ben bunları bu mevsimde hiçbir ustaya yaptıramam. Derece bağlayacak 30 dak vakum yapacak birde teraziyle verecek. Yapan olur belki ama 10 bin ister. Kaçak tespiti için ayrı gaz basma ayrı boru için ayrı para istedi. Ha bu arada dış ünite sürücü kartıdüşük voltaj hatası verdi Err HL oda ayrı uğraştırdı beni. Yarım günümü aldı tamiri. Bahaneyle onu da çalışma sistemini öğrenmiş olduk. Darbe veya titreşim sonucu köprü diyotun bir bacağı anakarttan koparak ayrılmış. Ölçüm yapmak çok zor çünkü adamlar vernik atmişlar prop temas etmiyor. Köprü diyot çıkışı olmadığından 330v görülmediği için düşük voltaj hatası veriyor. Şuan tam kapasite çalışırken 8A, 1600w güç çekiyor böğle olunca dış ünite led kodu 31 yani aşırı güç hatası veriyor ama çalışıyor. Arada ilk çalışmada oluyor genelde. Bunda tecrübe kazandık şimdi bşka bir vestel vakumsuz takılan vestel insan gazını boşaltıp tekrar vakumlayıp basmak. İşini düzgün yaptıktan sonra klima için istenen paralar normal. Sonuçta daha çok yazın olan bir iş kışınıda düşünmek zorunda. Amaç burda kendimiz yaptık demek ve en iyisini yapmak. Benim kendi adıma yaptığım işte en ufak aklımda soru işareti kalmadı. 3-4 kez gaz boşalttım tekrar bastım içime sinmediği için. Mesleki deformasyon diyelim
Gerekli Malzemeler ve toplam fiyat.
1- Value Vakum 2500
2- Manometre 400
3- 2 adet Hortum 200
4- Vana 150
5- 1 kg 410 gaz 250
6- Terazi (Elimde vardı)
7- 5m Set Boru 500
8- Sensörlü Termometre
9- Ampermetre
Toplam: 4000 TL.
Hazırlık aşaması
Gaz tankı (Bendeki sifonsuz) Sifonlu gaz tankından sifonsuz gaz tankına basılacaksa basacak tank dik olacak. Bazısı yatay basıyor ki benim aldığım ilk 3 gazı yatay bastı ve her seferinde sorun yaşadım. En son Aldığım dik bastı ve sorun yaşamadım.
En az yarım saat bütün vakalar açık vakum yapılacak. Ve her 10 dak bir pompa çıkışına takılan vana kapatılıp açılacak ki vakum ne durumda anlamak için kapattığınızda ibre oynuyırsa vakuma devam. Vana koyun ki hortum larda ki havada vakumlansın. 30 dak. Sonunda vanayı kapat ve pompayı kapat. Şuan herşeyi ile vakumlanmış sistem var. 5 dak bekle manometre oynamıyorsa en azından büyük kaçak yok dersiniz.vanalı hırtumu tanka bağlayın tankı ters çevirip(sifonsuz tank ise) tankın vanasını açın.terqzşnin darasını alın ve hırtumları sabit tutun ağırlık yapıp ölçümü hata yaptırmasın. (Hortumdaki Vana Kapalı) Burası çok önemli ve kimse söylemiyor veya bilmiyor. Ben alorko servis kitabından öğrendim. Bunu yapmaz isen gazı klima tam olarak almaz. Kalın borudaki vana kapalı olacak ve o şekilde klima kapalı,hortumdaki vanayı açıp gazı basacaksın.olaki gazı gramajından eksik aldı. Klima tam yükte gazı yavaş yavaş yni 2 saniye verip kapatıp 30 saniye de bir vererek tammalayacaksın. Tam yükte olduğunu anlaman için ampermetre gerekebilir. Yoksa sesinden anlarsın.
Tam yükte belli bir süre çalıştığında düşebileceği Min basınca düşer. Bu dış ve iç sıcaklığa bağlı değişir. Dışarısı 35 iken 115 psi değer görülür.(cihaz kapalı iken tam gramajında gaz verdiğin zaman 295 psi görülür) Ve bu değer tam yükte belli süre geçince netlik kazanır. Kısmi yükte basınç artar. O yüzden inverter cihaza gaz basmak için tam yükte calışması lazım. 18 dereceye ayarlayıp orta kademe fan hızında olacak klima. On off klimalarda tam yük sorunu yok. 5.dak sonra tam doğru basınç gözlemlenir.Çoğu ustanın dediği gibi 105-110 arası değildir veya sıfır derece karşılığı değildir. O ustaların dediği değerler iç dış 24 derece iken okunabilir. Sen eğer dışarısı 40 iken 105 psi basarsan muhtemelen eksik gaz basmış olursun. O yüzden 410 gaz teraziyle verilmeli. Yabancı siteler bu konuda çok daha bilimsel veriler paylaşıyor ve çok faydalı oldu. Özellikle alorko nun dökümanı level atlattı bana. Yoksa hiç bir şekilde 500-700 gr dan fazla gaz yükleyemedim ve soğutma yetersiz kaldı.
Sonuç, kalın boruya sıkı sıkıya bağlı sensör bağladım okunan değer tam yükte 5-7 derece ölçüm aldım. Hatta bir ara 3 dereceli görmüş ki Min sıcaklığa işaretlenmiş. vana kapaklarındaki yaşarma. İç ünite den akan su miktarı. Herşeyi doğru yaptığıma ve hepsinden önemlisi içime şimdi kafama takılan en ufak bir soru işareti yok. Bu arada servis Boruyu buruk takmış ve o yüzden o kısım çatlamış gaz o kısımdan kaçmış muhtemelen. Ben bunları bu mevsimde hiçbir ustaya yaptıramam. Derece bağlayacak 30 dak vakum yapacak birde teraziyle verecek. Yapan olur belki ama 10 bin ister. Kaçak tespiti için ayrı gaz basma ayrı boru için ayrı para istedi. Ha bu arada dış ünite sürücü kartıdüşük voltaj hatası verdi Err HL oda ayrı uğraştırdı beni. Yarım günümü aldı tamiri. Bahaneyle onu da çalışma sistemini öğrenmiş olduk. Darbe veya titreşim sonucu köprü diyotun bir bacağı anakarttan koparak ayrılmış. Ölçüm yapmak çok zor çünkü adamlar vernik atmişlar prop temas etmiyor. Köprü diyot çıkışı olmadığından 330v görülmediği için düşük voltaj hatası veriyor. Şuan tam kapasite çalışırken 8A, 1600w güç çekiyor böğle olunca dış ünite led kodu 31 yani aşırı güç hatası veriyor ama çalışıyor. Arada ilk çalışmada oluyor genelde. Bunda tecrübe kazandık şimdi bşka bir vestel vakumsuz takılan vestel insan gazını boşaltıp tekrar vakumlayıp basmak. İşini düzgün yaptıktan sonra klima için istenen paralar normal. Sonuçta daha çok yazın olan bir iş kışınıda düşünmek zorunda. Amaç burda kendimiz yaptık demek ve en iyisini yapmak. Benim kendi adıma yaptığım işte en ufak aklımda soru işareti kalmadı. 3-4 kez gaz boşalttım tekrar bastım içime sinmediği için. Mesleki deformasyon diyelim
Son düzenleme: