KabloTV Conax Modülü Problemi

A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Herkese merhaba,
2016 yılından beri Conax modül kullanıyorum ve herşey 2019 Aralık ayında kullanmış olduğum televizyonu anakartı yandığı için değiştirmemle başladı. Televizyonun tamir edilebilirliğini sorgulamam ve yeni televizyonu alıp ve bana teslimi sırasında da 3 hafta kadar monitör diye kullandığım LG 32LM620S ile aynı modülü kullandım. Hiçbir sıkıntı da yaşamadım. Yeni televizyon (TCL 55C715) gelince modülü ona takıp kullandım ve yaklaşık iki hafta sonra televizyonu açtığımda "Şifreli Yayın" yazısı çıktı ekranda. Modülü çıkartıp yeniden taktım, kartı temizledim ve sonuç alamadım. Diğer televizyonu tekrar bağladım ve onda da aynı şekilde görüntü alamayınca arıza kaydı oluşturdum. Arıza kaydım "Çözüldü:abonenin televizyonu conax desteklemiyor aboneye gerekli bilgi verildi müşteri memnuniyeti için conax değişimi yapıldı" şeklinde kapatıldı. Sonuçta modül ve kartı değiştirdiler.
Conax desteklemeyen televizyon yaklaşık 3 ay boyunca sorunsuz bir şekilde Conaxla çalıştı. Ta ki cumartesi akşamı televizyonu kapatıp, pazar sabahı yine "Şifreli Kanal" yazısı ile karşılaştına kadar. Eski televizyonu denedim yine aynı.

21 Şubat saat 10:05'de arıza kaydı oluşturdum. 5 saat içinde dönüş yapılmayınca tekrar aradım. Saha ekibi benimle hiçbir iletişime geçmeden "Çözüldü:abonenin daha önceki arıza kayıtlarında adresten kontrol sağlanmış olup televizyonlarından kaynaklı conax eşleşme sorunu olduğu bilgisi verilmiştir". şeklinde arıza kaydını kapatmış.

15:04'te tekrar arıza kaydı açtım. Saha ekibi yine benimle hiçbir iletişime geçmeden "Çözüldü:abonenin daha önceki arıza kayıtlarında adresten kontrol sağlanmış olup televizyonlarından kaynaklı conax eşleşme sorunu olduğu bilgisi verilmiştir" diyerek kapatmış.

19:43'te yine arıza kaydı açtım. Yine hiçbir iletişime geçilmeksizin "Çözüldü:Abonenin daha önceki arıza kayıtlarında adresten kontrol sağlanmış olup televizyonundan kaynaklı conax eşleşme sorunu olduğu bilgisi verilmiştir" şeklinde arıza kapatıldı.

22 Şubat Pazartesi saat 08:37'de tekrar arıza kaydı oluşturdum. "Çözüldü:Aboneye daha önceki arıza kayıtlarında gerekli bilgi verilmiştir m" diyerek tekrar kapatılmış.

10:37'de yeni arıza kaydı oluşturdum. "Çözüldü:abone televizyonundan kaynaklı şifreli yayın sorunu yazmakta conax kaynaklı herhangi bir sorun bulunmamaktadır" diye kapatıldı.

14:08'de bir arıza kaydı daha oluşturdum. Bunu da "Çözüldü:Abone televizyonundan kaynaklı conax eşleşme sorunu yaşamaktadır aboneye hd stb kullanması gerektiği bilgisi verilmiştir" diyerek kapattılar.

Bunların hiçbirinde ne adresime gelindi ne te telefonla arandım. Sonuncusunda lütfedip telefonla aradılar. Uyumsuz dene televizyonu 3 aydır problemsiz kullandığımı söylediğimde yazılımını güncellememi söylediler. Ben de herhangi bir güncellemesi olmadığını ve bu süre zarfında da yapılmadığını söylediğim de televizyonun yazılımından kaynaklı olduğunu söylendi. İkinci TV'de neden çalışmadığını sorduğumda aynı sorunun onda da olduğunu söyledi telefondaki ulu bilge kişilik. En son yazılımı 2018'de çıkmış ve problemsiz olan televizyonda zaten güncelleme olmadığını (son firmware 2018'de çıktığında otomatik olarak internetten kendisi güncellemişti) söylememe rağmen "yok kesin güncelleme almıştır" diye saçma bir bahane öne sürülüp daha fazla zaman harcayamayacağını söyleyerek telefonu kapattı.

Bunun üstüne 3 sokak ilerimizde oturan ve modül kullanan arkadaşın evinde benim modülü denedik. "Şifreli Yayın" mesajı devam etti. Onun hali hazırda çalışan televizyonunu sırtlandık bize getirdik. Benim modül ve kartla denedik "Şifreli Yayın" hatası devam etti. Bu sefer benim televizyonu sırtladık ona götürdük. Onun modül ve kartla denedik. Sıkıntısız şekilde görüntü aldık.

23 Şubat Salı günü gidip Conax modülü iade edip hemen arkasından da yenisini talep ettim.
24 Şubat Çarşamba günü telefonla arandım ve perşembe günü ekibin gelip modül kurulumu yapacağı söylendi.
25 Şubat Perşembe (bugün) 17:42'de hiç gelmeyen ve gelmesinden de umudum olmayan ekibin gelip gelmeyeceğini sormak için aradığımda herhangi bir modül talebimin olmadığı ama istersem talep alabileceklerini belirttiler. Bugün de talep ettim bakalım yarın ne kavga çıkacak.

A Adem Helvacı
Her ne kadar bu sözde uyumsuzluk lafları bana zerre inandırıcı gelmese de sizin hiç böyle bir tecrübeniz oldu mu?
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Sabriniza hayran kaldım. Allah yardımcın olsun
Çok sağolasın. Hayır gelip mantıklı bir açıklama yapsalar gam yemiyeceğim. Soruyorum "sizin tarafta bir şey değişti mi?" diye cevap "yok değişmedi". Soruyorum "modülde arıza olmasın?" cevap hazır "yok modül sağlam". Be adem evladı, belki modülü çıkartıp çekiçle ezdim. Nereden biliyorsun benim hangi cihazı kullandığımı ve de modülün sağlam olduğunu. Ya herke modül kullanmak istiyor diye ellerinde kutu birikti ve yukarıdan "eritin" talimatı geldi, ya da eve kamera yerleştirdin gelmeden görüyorsun ne olduğunu. Ağır küfredesim var desem yeridir:dinle:rant
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Bu durumu sikayetvara yazdın mı, belki daha çok dikkat çeker ?
Üşenmeyip arkadaşınızın TV sinde bile denemeniz ve sonucunda hala negatif olması. Buna bağlı olarak size karşı senaryonun hazır olarak "sorun yok" denmesi can sıkıcı.
 
E Çevrimdışı

e.nar

Süper Üye
1 Haz 2018
514
Bazen bizim set top box cihazı da tüm kanallar için şifreli diyor. Bir süre bekleyince veya kapatıp açınca düzeliyor. Bendeki cihaz biraz eski ondan mı bilmiyorum son zamanlarda olmaya başladı. Taahhüdüm bitince sadece internet paketi alacağım, genelde uydu kullandığımızdan kablo tv pek izlenmiyor.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
26 Şubat (Cuma): Telefonla bana ulaşılıp cumartesi günü arandım ve cumartesi günü için uygun olup olmadığım sorgulandı. Yine iptal edileceğini düşünsem de uygun olduğumu söyledim. Modül siparişimin durumunu teyit ettim, halen istemlerinde gözüküyor.
27 Şubat (Cumartesi): Sabahtan aradım kontrol için. alebimin sistemlerinde gözüktüğü söylediler. 14:00 sıralarında sonunda ekip geldi. Durumu anlattım kendisine. Adamın ilk tepkisi "O zaman bunca zamandır nasıl izliyormuşsunuz?" demek oldu. Yeni modülü kutusundan ve vakumlu ambalajından çıkardıktan sonra taktı. Sonrasında sisteme girip eşleştirmeyi yaptı. 5 dakika geçmeden yayın gelmeye başladı. Başka kanallara girerek denemeleri yaptık. Bir problem yok.

Zorlu bir süreçte olsa sonunda herşey düzeldi. Gelen kişi modül kullanma nedenimi ben söylemeden "tek kumanda ile kullanabilmek için değil mi?" diyerek zaten isabetli bir şekilde özetledi. Kaldı ki ikinci bir nedeni ise kutularda HDMI portunda oluşabilen kaçak akım. Uydu cihazlarında da olabilen bu durumdan dolayı aralık ayında AVR'nin görüntü çıkış seçici entegresi yandı ve şanslıyım ki sadce entegre değişimi ile 800TL ile kurtardım. Kart gitse idi AVR fiyatına yakın (kaldı ki ben onu yurtdışına çıktığımda almıştım. %19 tax-free de aldım. Bu nedenle AVR fiyatına bile denk gelebilir) para vermeme gerekecekti.

Dikkatimi çeken bir husus ise yeni gelen modülün kutulu ve vakumlu poşet içinde gelmesi idi. Oysa Ocak ayındaki değişimde getirdikleri modülün ambalajı felan yoktu. Bu da beni ister istemez başka bir kullanıcıdan çıkma modül olduğu düşüncesine sevk etti.

Gelen kişiye bunun neden olabileceğini sorduğumda ise bu sorunun eski modüllerle yaşandığını söyledi. Buradan çıkarımım da, yayında birşeylerin zamanla değiştirilmesi sonucu eski cihazların buna uyum sağlamak konusunda sıkıntı çıkardığı oldu.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Baştan beri hem fikirdik, sonunda kurtuluşun.
Ben bu yazıları mapushane içinden yazarsın sandım ?
Nede olsa sana her gün gelmeyip ama bilgi veren birini sakinliğin le ağırlamak marifet ? hayırlısı olsun sevindim adına
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,425
azminize hayran kaldım.
Biliyorsunuz ama genede bilgilendireyim
sadece conax modül ve kartı
karşılıkli tv denemeyiz yeterliydi.
tv taşımanıza gerek yoktu.
kablonet cihaz ve kartın kimlik numarasına göre aktivasyon yapıyor.

hangi evde yada semtten giriş yapıldığının önemi yok.

yeni model conax bende çok çektim en sonunda dayanamayıp iade ettim.
donma ve yayın kesme problemi mevcuttu.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Taşımamdaki amaç desteksiz bahanelere olanak bırakmamaktı :)
Adamlar olmadık bahaneler ileri sürdüğünden gerektiğinde onlara "Madem uyumsuz al sana az önce çalışan televizyon. Buna bahanene ne olacak?" diye sorgulamaktı.

F fikoloji
Aslını söylemek gerekirse ben de hazırlanmıştım dümdüz gitmeye. Geldiklerinde bildiğiniz kavga moduna direkt geçiş bile yapmıştım. Ancak önceki raporları kapatan tipi de hatırlıyorum. Daha önce de gelmişti o tip zaten. Kapıyı açıp karşımda farklı birini görünce "Belki halden anlar. Bir şans vermek lazım." gerek diyerek sakin davrandım. Nitekim tıkır tıkır halletti herşeyi. Elindeki tabletten bakarak daha önceki tüm taleplerimi aynı kişinin kapatmış olduğunu da söyledi ve olanları anlatınca da yalan beyanla rapor kapatan kişilerin de olduğunu ve şikayetçi olabileceğimi söyledi. Ben zaten o sırada çoktan şikayetçi olmuştum ancak kimi kime şikayet ediyoruz. Şikayeti değerlendiren şikayet ettiğin kişi zaten.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
dsmarta eski modülleri değiştiriyor 2 seferde anca benim modülü çalıştırabildiler(yeni getirdikleri)bazı cihazlarda veye tvlerde uyumsuz olduğundan çalışmıyormuş veya sorunlu çalışıyormuş yani burası türkiye burda düzgün iş yapan kurum sayısı bir elin parmaklarını geçmez.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt