İnceHesap CorsairHS35 Değişim/İade 9 Ay

MPorsuk Çevrimdışı

MPorsuk 

Yeni Üye
7 Tem 2021
42
32
Bildiğim kadarıyla zaten ürünleri toplayıp onlar da Corsair'e geri gönderiyor ve yenisini alıyorlar. Ama sonuçta bu onlar için de bir iş ve stoklamasıydı, gönderimiydi derken belli bir maliyet oluşuyor. Distribütörler anladığım kadarıyla bu maliyetten kaçmak için ellerinden geleni artlarına koymuyorlar. Nasıl olsa bir cezai yaptırım yok uygulanan.
Evet dediklerinize tamamen katılıyorum. Hepimizin bildiği yada öyle oluyordur diye düşündüğü şey bu fakat, sanki incehesap pek böyle işlemiyor. Yani evet yapması gereken corsair'e malı geri iade etmek fakat bunun maliyetleri ve iş yükünden kaçmak için sanki insanlara arızalı,kullanılmış yahut tamir edilmiş ürünleri bu gaming gecesi kapsamında satıyor gibi bir hissiyat yaratıyor. Bu iddia doğrultusunda çok fazla şikayet varmış. Gaming Gecesi İndirimleri adı altında 2.el, iade , arızalı yada herhangi bir sebepten kutusu açılmış ürünleri sattığına dair çok fazla şikayet almış ve bu konu bu şekilde iddia ediliyor. Umarız öyle değildir. Zira bakıldığında arızalı çıkmasaydı bu kulaklık ben de herhangi bir araştırma yapmayacak ve ürünün aslında zaten açılmış olduğunu anlamayacaktım. Kulaklığı çıkardım taktım sol kulaktan ses gelmedi azcık kabloyu sağ sol yaptım geldi gitti falan. Sonra baktım ki kabloda bir temas sorunu var. Youtube'dan videolara bakayım dedim belki arada da olsa çıkan kronik bir sorundur vs diye. Aaaa bi de ne göreyim ürün açılışlarının tamamında kulaklıklarda da jelatin var. Aynı ürünü komşumda amazondan almıştı hemen ona da sordum " evet bak hatta kutuya koydum onları " deyip gösterince anladım durumu. Valla sabırla uğraşıp sonuç almaya çalışacağım artık kısmet.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Bildiğim kadarıyla zaten ürünleri toplayıp onlar da Corsair'e geri gönderiyor ve yenisini alıyorlar. Ama sonuçta bu onlar için de bir iş ve stoklamasıydı, gönderimiydi derken belli bir maliyet oluşuyor. Distribütörler anladığım kadarıyla bu maliyetten kaçmak için ellerinden geleni artlarına koymuyorlar. Nasıl olsa bir cezai yaptırım yok uygulanan.
O maliyet onlara koymaz bence. Mesele yaptırım ve denetim eksikliğinde.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
O maliyet onlara koymaz bence. Mesele yaptırım ve denetim eksikliğinde.
Eğer üç kuıruşun hesabını yapıyorsa çok pis koyar. Nasıl olsa yaptırım da olmadığından o üç kuruş için ellerinden geleni artlarına koymazlar hem de.

Arıza yapan Corsair H80 su soğutmayı RMA ile yolladıktan sonra güncellenmiş olan kapalı kutu H80i yolladılar. Teslimat adresi olarak yine çalıştığım şirke adresini vermiştim. Corsair kargo şirketi olarak UPS ile çalışıyordu o zamanlar. Neyse kargo gümrüğe geldi. Kargo takipten klontrol ediyordum. Sonra "Kargo aracı kuruma yönlendirildi" yazdı. UPS Kargo o zamanlar gümrüklemeyi kendi içinde yapıyor ve yurtdışından alınan neredeyse tüm ürünleri gümrüğe sokup, fahiş antrepo bedelleri talep ettiğine dair çokca şikayet vardı. Aradan bir iki gün geçti ve bizim şirketin İthalat/İhracat Departmanı'ndan bir arkadaş kargonun içeriğinin ne olduğunu sordu bana. Ben de kişisel kargom olduğunu ve onların konuya neden dahil olduklarını sordum. Bu arada yurtdışındaki tedarikçilerden ve ofislerden bize bir çok parça gelir deneme ve inceleme amaçlı ve çok özel durumlar dışında bize pek sormazlar. Arkadaş da bana gelen kargonun sadece gümrük bedelinin 39000$'ın biraz üstünde (evet doğru okudunuz otuz dokuz bin dolar :sirit) olduğunu ve bu nedenle şirket içi farklı onay süreçlerine tabi olduğundan bana döndüğünü söyledi. Ama kişisel kargom olduğundan bizim çalıştığımız aracı şirkete kargoyu UPS'e vermesi gerektiğini söyleyeceğini söyledi. 39000$ nasıl olur diye sorduğumda sadece faturaların 1kg'den fazla olduğunu söyledi. Yardımcı olmak amaçlı aracı şirketten faturaları isteyip bana mail ile attı. Corsair Hong Kong'dan tümAvrupa'ya giden ürünlerin faturalarıydı gelenler. Bunların bir kısmı çeşitli distribütörlere garanti kapsamında değişen 1$ bedelli (Uluslararası kurallara göre bedelsiz kargo olmazmış. O yüzden sembolik 1$ bedel yazılırmış) ürünlere ek olarak distribütörlerin siparişleri vardı. Corsair'in SSD'den bilgiayar kasasına kadar aklınıza gelen ne kadar ürünü varsa hepsinden vardı ve yaklaşık bir konteyner ürün demek oluyordu. Arkadaşla (Kingston'ın RMA'sını deneyen arkadaş ofistye karşımda oturur) aynı ürünleri teknoloji marketlerden almaya kalktığımızdaki birim fiyatları görünce ağzımız açık kalmıştı. Kargo UPS'e geri verildi. UPS'i aradım ürünün garantiden değişim gelen ürün olduğunu ve vergisinin o sırada zaten ödendiğini, bir daha vergi ödemenin mükerrer vergi olacağını anlattım ve aldığım ilk cevap "yok bu bedeli ödemeniz gerekiyor" oldu. Bahsi geçen vergi faturalardaki bütün ürünlerin toplam vergisi bu arada ve hepsinin üstünde farklı ülkelerden farklı kişi ve kurumların ismi var. Ben de bu sefer "Sorun değil. Ben o vergiyi ödeyeceğim. Peki siz o faturalardaki ürünlerin hepsini tarafıma teslim edecek misiniz? Çünkü bahsi geçen ürünleri neredeyse bir konteyner anlamına geliyor ve bu durumda benim o ürünleri uygun bir depoya transferini de ayarlamam gerekiyor." diye sorduğumda aldığım cevap ise yaklaşık 1,5kg ağırlığında sadece tek bir kutu olduğunu söylediler. Ondan sonra o faturaların arasından benimkini çıkarıp işlemleri hallettiler ve ürünü bana bedelsiz olarak teslim ettiler. Faturalardaki ürünleri ikinci el fiyatları ile satsam bile beni altı yıl kadar önce gayet iyi şartlarda emekli edecek bir miktardı o kadar söyleyeyim.

Distribütörlerin alış ve satış fiyatları arasındaki fark, reklam giderleri, promosyon giderleri, depolama gibi bir çok kalemi de içeriyor. Şöyle düşünün o ürünü Corsair'e göndermesi ve yeni gelenin gümrük işlemleri için uğraşacak ve bundan dolayı kısa vadede tek kuruş kazanamayacak. İşte o yüzden o üç kuruş için türlü taklalar atılıyor. Ama düşünmüyor ki temsil ettiği firmanın marka imajı arttıkça uzun vadede çok daha fazla kazanacak.

Yine çok yazdım ama bu da eğlenceli bir anıydı benim için:hihi.
 
MPorsuk Çevrimdışı

MPorsuk 

Yeni Üye
7 Tem 2021
42
32
Eğer üç kuıruşun hesabını yapıyorsa çok pis koyar. Nasıl olsa yaptırım da olmadığından o üç kuruş için ellerinden geleni artlarına koymazlar hem de.

Arıza yapan Corsair H80 su soğutmayı RMA ile yolladıktan sonra güncellenmiş olan kapalı kutu H80i yolladılar. Teslimat adresi olarak yine çalıştığım şirke adresini vermiştim. Corsair kargo şirketi olarak UPS ile çalışıyordu o zamanlar. Neyse kargo gümrüğe geldi. Kargo takipten klontrol ediyordum. Sonra "Kargo aracı kuruma yönlendirildi" yazdı. UPS Kargo o zamanlar gümrüklemeyi kendi içinde yapıyor ve yurtdışından alınan neredeyse tüm ürünleri gümrüğe sokup, fahiş antrepo bedelleri talep ettiğine dair çokca şikayet vardı. Aradan bir iki gün geçti ve bizim şirketin İthalat/İhracat Departmanı'ndan bir arkadaş kargonun içeriğinin ne olduğunu sordu bana. Ben de kişisel kargom olduğunu ve onların konuya neden dahil olduklarını sordum. Bu arada yurtdışındaki tedarikçilerden ve ofislerden bize bir çok parça gelir deneme ve inceleme amaçlı ve çok özel durumlar dışında bize pek sormazlar. Arkadaş da bana gelen kargonun sadece gümrük bedelinin 39000$'ın biraz üstünde (evet doğru okudunuz otuz dokuz bin dolar :sirit) olduğunu ve bu nedenle şirket içi farklı onay süreçlerine tabi olduğundan bana döndüğünü söyledi. Ama kişisel kargom olduğundan bizim çalıştığımız aracı şirkete kargoyu UPS'e vermesi gerektiğini söyleyeceğini söyledi. 39000$ nasıl olur diye sorduğumda sadece faturaların 1kg'den fazla olduğunu söyledi. Yardımcı olmak amaçlı aracı şirketten faturaları isteyip bana mail ile attı. Corsair Hong Kong'dan tümAvrupa'ya giden ürünlerin faturalarıydı gelenler. Bunların bir kısmı çeşitli distribütörlere garanti kapsamında değişen 1$ bedelli (Uluslararası kurallara göre bedelsiz kargo olmazmış. O yüzden sembolik 1$ bedel yazılırmış) ürünlere ek olarak distribütörlerin siparişleri vardı. Corsair'in SSD'den bilgiayar kasasına kadar aklınıza gelen ne kadar ürünü varsa hepsinden vardı ve yaklaşık bir konteyner ürün demek oluyordu. Arkadaşla (Kingston'ın RMA'sını deneyen arkadaş ofistye karşımda oturur) aynı ürünleri teknoloji marketlerden almaya kalktığımızdaki birim fiyatları görünce ağzımız açık kalmıştı. Kargo UPS'e geri verildi. UPS'i aradım ürünün garantiden değişim gelen ürün olduğunu ve vergisinin o sırada zaten ödendiğini, bir daha vergi ödemenin mükerrer vergi olacağını anlattım ve aldığım ilk cevap "yok bu bedeli ödemeniz gerekiyor" oldu. Bahsi geçen vergi faturalardaki bütün ürünlerin toplam vergisi bu arada ve hepsinin üstünde farklı ülkelerden farklı kişi ve kurumların ismi var. Ben de bu sefer "Sorun değil. Ben o vergiyi ödeyeceğim. Peki siz o faturalardaki ürünlerin hepsini tarafıma teslim edecek misiniz? Çünkü bahsi geçen ürünleri neredeyse bir konteyner anlamına geliyor ve bu durumda benim o ürünleri uygun bir depoya transferini de ayarlamam gerekiyor." diye sorduğumda aldığım cevap ise yaklaşık 1,5kg ağırlığında sadece tek bir kutu olduğunu söylediler. Ondan sonra o faturaların arasından benimkini çıkarıp işlemleri hallettiler ve ürünü bana bedelsiz olarak teslim ettiler. Faturalardaki ürünleri ikinci el fiyatları ile satsam bile beni altı yıl kadar önce gayet iyi şartlarda emekli edecek bir miktardı o kadar söyleyeyim.

Distribütörlerin alış ve satış fiyatları arasındaki fark, reklam giderleri, promosyon giderleri, depolama gibi bir çok kalemi de içeriyor. Şöyle düşünün o ürünü Corsair'e göndermesi ve yeni gelenin gümrük işlemleri için uğraşacak ve bundan dolayı kısa vadede tek kuruş kazanamayacak. İşte o yüzden o üç kuruş için türlü taklalar atılıyor. Ama düşünmüyor ki temsil ettiği firmanın marka imajı arttıkça uzun vadede çok daha fazla kazanacak.

Yine çok yazdım ama bu da eğlenceli bir anıydı benim için:hihi.

Çok güzel ve fırsat yaratan bir anıymış :hihi. Ayrıca dediğinize yine katılıyorum o üç kuruşlarla beşer kuruşluk faizler ve kârlar elde ettiklerini düşünürsek evet ellerinden geleni artlarına koymuyorlardır. Pekala benim sorunuma dönüp bakacak olursak bu firma bunun gibi 250-300 TL ve 4-5.000 TL'ler arası mağduriyetler yaratıp her ay belli bir ekonomik kazanç sağlıyordur. Bakıyorsunuz haftada en az 7-10 arası ciddi şikayet var bu ve buna benzer ayda 10.000 TL gibi bir parayı gayet iyi kullanabilir. Bu da onlara yer yer kazanç yer yerde mevcut maddi sorunlarını gidermelerini sağlayabilir. Bir de benim düşündüğüm ve yazdığım rakamlar çok düşük düzeyde daha büyükse vay anam vay..

Şimdi soruna baktığımızda sizce ben bu durum karşısında haklı değil miyim ? Arızalı gelen ürünü tamir edilmiş olarak kullanmamak değişim yada iadesini istemek yasal hakkım değil mi ? Yani yasal süre dediğimiz o 14 gün içinde değişimi yada iadeyi kabul etmek zorunda değiller mi ? Bir de tabi ürünün arızalı olduğunu ilk gönderdiğimde distribütör firmada kabul etmiş ve tamirini sağlamıştı. Hiç bir bilgi verilmeden tamir edip geri göndermişlerdi. Buna dayanarak haksız olduklarını kendilerinin de kabul ettiğini düşünüyorum. Peki bu halde neden inatla hiç bir olumlu geri dönüş yapmadılar. O zaman az önce yazdığım basit teoriyi doğrulayan bir durum ortaya çıkıyor. Yani belki söylediğim rakamlar küçük ama yüzlerce insanın alışveriş yapıp içlerinden her ay 10-30 arası kişinin parasını ve malını bir nevi gasp ettiklerini düşünürsek bu da bu satıcının art niyetli olduğunu düşündürüyor bana.
Şuan bana gönderdikleri gibi ellerinde bulunan ürünü belki de başkasına sattılar bile. Alan kişi " tamir edildiği " için bir sıkıntı yaşamazsa, paketin açıldığını bile fark etmeyebilir. Daha sonrada belki 1-2 ay daha geçer :tara:affet bana paramı iade ederler olur biter. Tabi içinden geçtiğimiz bu sürede de hem benden 270 Lira hem de sattıkları kişiden alacakları o anki ürünün fiyatını ceplerine koymuş olacaklar..

Bu arada tüm bunları düşünmemin ve yazmamın tek sebebi daha yüksek rakamlı mağduriyetlerdir. İnsanlar 10.000TL'lik televizyon ya da 20.000 TL'lere varan bilgisayarlar alıp sorunlar yaşayabiliyor aylarca sürüyor çözmeleri düşündükçe bu sorunlardan ne kadar çok para kazanabileceklerini o zaman " nasılsa 2-3 ay sürer bu süreç biz bile isteye uzatalım belki de lanet olsun der peşini bırakır " diyorlar mıdır ? Belki de diyorlardır :krotey:seytan
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

O maliyet onlara koymaz bence. Mesele yaptırım ve denetim eksikliğinde.
Yaptırım ve denetim konusu ülkenin dört bir yanında sıkıntılı maalesef ne özel sektör ne devlet kurumları her yer keşmekeş adeta bir " " dönmüş durumda. Uzun zamandır zaten bilirkişi diye bildiğimiz kişilerin bile bilgisini ve olması gereken doğruyu bildiklerini çokça sorguluyor ve güvenemiyorum.
 
Son düzenleme:
theozan Çevrimdışı

theozan 

Aktif Üye
13 Ocak 2020
142
35
Valla bende arkadaşlarımda incehesap gaming gecelerinde o kadar çok ürün aldıkki hiç birinde sorun yaşamadık hepsi kapalı kutu sıfr ambalajında faturası ile birlikte hızlı bir şekilde gönderdiler.
 
MPorsuk Çevrimdışı

MPorsuk 

Yeni Üye
7 Tem 2021
42
32
Valla bende arkadaşlarımda incehesap gaming gecelerinde o kadar çok ürün aldıkki hiç birinde sorun yaşamadık hepsi kapalı kutu sıfr ambalajında faturası ile birlikte hızlı bir şekilde gönderdiler.
Tabi tüm ürünleri öyle gönderiyorlar demiyorum fakat çok fazla şikayet var ve bu yönde iddia ediliyor. Böyle olmasa bile bu uzaktan satış sözleşmesi gereği gerekeni yapmak zorundalar. Kargodan hiç teslim alınmayıp ben vazgeçtim iade etmek istiyorum diyen tüketicilerin bile ürünlerini zorla geri gönderdikleri örnekler var.
Ben de doğrusu daha önce bir kez alışveriş yaptım kendilerinden sene 2017, sıkıntı çekmedim ürünle ilgili bu yüzden şimdi bu kulaklığı alırken de o güvenle aldım ama gelin görün ki 2 aydır uğraşıyoruz işte. Var olan şikayetlere vs. bakmadım baksam almazdım.
 
MPorsuk Çevrimdışı

MPorsuk 

Yeni Üye
7 Tem 2021
42
32
Bugün dalga geçer gibi mail atmışlar 21 gün önce kendilerine teslim edilen kargoyu sanki yeni almışlar gibi " " anlaşılacağı üzere. Bana tamir edip gönderdikleri daha sonradan 2.kez kabul etmeyip taraflarına ilettiğim ürün hakkında.

Ekran-Alintisif688f55f938d0855.jpg


Kendilerine uygun bir dille cevap verip 07.07.2021 tarihinde ürünün taraflarına teslim edildiğini ve ancak 21 gün sonra mı dönüş yaptıklarını sordum söyledim. Valla bu firma insanla dalga geçiyor. 21 gün olmuş mal kendilerine iletileli şimdi kalkmış mail atmışlar..

Ekran-Alintisi1b1ed7f07bf8c3680.jpg


Verdiğim cevapta budur.
Yani gerçekten sıkıldım artık ya ürünü değişsinler kullanayım ya da iade alsınlar başka ürün bakayım. Hoş bu kadar vakitten sonra İADE almaları daha hayırlı benim için. Zaten o sıra ihtiyacım olduğundan satın almıştım.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Bugün dalga geçer gibi mail atmışlar 21 gün önce kendilerine teslim edilen kargoyu sanki yeni almışlar gibi " " anlaşılacağı üzere. Bana tamir edip gönderdikleri daha sonradan 2.kez kabul etmeyip taraflarına ilettiğim ürün hakkında.

Ekran-Alintisif688f55f938d0855.jpg


Kendilerine uygun bir dille cevap verip 07.07.2021 tarihinde ürünün taraflarına teslim edildiğini ve ancak 21 gün sonra mı dönüş yaptıklarını sordum söyledim. Valla bu firma insanla dalga geçiyor. 21 gün olmuş mal kendilerine iletileli şimdi kalkmış mail atmışlar..

Ekran-Alintisi1b1ed7f07bf8c3680.jpg


Verdiğim cevapta budur.
Yani gerçekten sıkıldım artık ya ürünü değişsinler kullanayım ya da iade alsınlar başka ürün bakayım. Hoş bu kadar vakitten sonra İADE almaları daha hayırlı benim için. Zaten o sıra ihtiyacım olduğundan satın almıştım.
THH'ye şikayet edin.
 
MPorsuk Çevrimdışı

MPorsuk 

Yeni Üye
7 Tem 2021
42
32
THH süreci zaten devam ediyor. 16.06.2021 tarihinde başvurumu yapmıştım. " Savunması Geldi " durumunda gözüküyor bir süredir.

resim_2021-07-28_190646.png
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,289
64
Bugün dalga geçer gibi mail atmışlar 21 gün önce kendilerine teslim edilen kargoyu sanki yeni almışlar gibi " " anlaşılacağı üzere. Bana tamir edip gönderdikleri daha sonradan 2.kez kabul etmeyip taraflarına ilettiğim ürün hakkında.

Ekran-Alintisif688f55f938d0855.jpg


Kendilerine uygun bir dille cevap verip 07.07.2021 tarihinde ürünün taraflarına teslim edildiğini ve ancak 21 gün sonra mı dönüş yaptıklarını sordum söyledim. Valla bu firma insanla dalga geçiyor. 21 gün olmuş mal kendilerine iletileli şimdi kalkmış mail atmışlar..

Ekran-Alintisi1b1ed7f07bf8c3680.jpg


Verdiğim cevapta budur.
Yani gerçekten sıkıldım artık ya ürünü değişsinler kullanayım ya da iade alsınlar başka ürün bakayım. Hoş bu kadar vakitten sonra İADE almaları daha hayırlı benim için. Zaten o sıra ihtiyacım olduğundan satın almıştım.
Acaba demişlerdir büyük ihtimalle,acaba geri alabilir mi müşteri,nasılsa tamir de yaptırmışlar ,demek ki ince düşünmüşler :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri