Hiç durmadan çalışan Altus buzdolabı | Sayfa 2 | Tavsiye FORUMU

Hiç durmadan çalışan Altus buzdolabı

Domestos 

Platin Üye
3 Tem 2018
1,485
113
46
son durum :)

termostadı aldım değiştirdim kolaymış zaten ama akşam 2 saat bekledim atar diye atmadı.İçi ısındı diye heralde diye dedim ama az önce aradım ninemi yine hiç atmadı kızanım dedi :affet:sirit

acaba niye ki ?Dolap soğutuyor , termostat da birebir aynısı sıfır zaten ?
Mesajınız otomatik olarak birleştirildi:

meebbe @meebbe , Adem Helvacı @Adem Helvacı fikoloji @fikoloji teraspy @teraspy

Benim dolabın timer (zamanlayıcı dedi usta) değiştiğinde ertesi günü devreye girmişti. Gece ustayı aradığımda, yarın düzelir büyük ihtimalle demişti.
 

fikoloji 

tavsiye forumu çözüm ekibi
TFC Team
13 Eki 2018
6,939
113
Konuyu cevaplamış lar bu nedenle geç gördüm sadece geçmiş olsun diyeceğim 😁
Sürekli çalışma sebeplerinin başında
Dolap Hava alması
Termostat arızası
Gelir. Zaten eski bir cihaz hava alıyor mu içeri onu kontrol et, güzel bir dolap ama yavaş yavaş miladı doluyor. Yeni termostat takarken pulb dediğimiz dolabın içine giren kısmı dikkatli ve sok, eskisi ne kadar içeri girmişse aynı şekilde sok bazıları yeni termostat takrken içerde kıvrılarak giden bu kısmı yerine geldi zannedip içeri itmeyi kesiyor bu nedenle dolap istenilen dereceyi geç buluyor fazla çalışıyor.
Termostat derecesini 1 almışsın o dolap şimdiye termik açmalı dinlenmeye geçmelidir. Geçmiyorsa dediğim arızalardan biri vardır.
Eğer termostatı 0 konumuna alırsan mecburi defrosta yani buz cozmeye geçer, derece versende 10-15 dk hiç çalışmaz bu normaldir. Önemli olan 1 de dinlenmesiydi.
Elimizden bişey gelirse yardımcı olmaya çalışırız.
 

meebbe 

Silver Üye
25 Şub 2018
1,078
113
28
Konuyu cevaplamış lar bu nedenle geç gördüm sadece geçmiş olsun diyeceğim 😁
Sürekli çalışma sebeplerinin başında
Dolap Hava alması
Termostat arızası
Gelir. Zaten eski bir cihaz hava alıyor mu içeri onu kontrol et, güzel bir dolap ama yavaş yavaş miladı doluyor. Yeni termostat takarken pulb dediğimiz dolabın içine giren kısmı dikkatli ve sok, eskisi ne kadar içeri girmişse aynı şekilde sok bazıları yeni termostat takrken içerde kıvrılarak giden bu kısmı yerine geldi zannedip içeri itmeyi kesiyor bu nedenle dolap istenilen dereceyi geç buluyor fazla çalışıyor.
Termostat derecesini 1 almışsın o dolap şimdiye termik açmalı dinlenmeye geçmelidir. Geçmiyorsa dediğim arızalardan biri vardır.
Eğer termostatı 0 konumuna alırsan mecburi defrosta yani buz cozmeye geçer, derece versende 10-15 dk hiç çalışmaz bu normaldir. Önemli olan 1 de dinlenmesiydi.
Elimizden bişey gelirse yardımcı olmaya çalışırız.

sağolun hocam yuvanın içine kıvırdım ama uçta 0.5 cm kadar boşluk kaldı önemsemedim.Boruyuda kıvırmadan keskin kıvrımlar yapmadan ittirdim buzluk arkasına.

yuvasını buzluk kısmı yanına takarken de söktüğüm gibi yerleştirdim vidaları sıkıca sardım.
Mesajınız otomatik olarak birleştirildi:

Konuyu cevaplamış lar bu nedenle geç gördüm sadece geçmiş olsun diyeceğim 😁
Sürekli çalışma sebeplerinin başında
Dolap Hava alması
Termostat arızası
Gelir. Zaten eski bir cihaz hava alıyor mu içeri onu kontrol et, güzel bir dolap ama yavaş yavaş miladı doluyor. Yeni termostat takarken pulb dediğimiz dolabın içine giren kısmı dikkatli ve sok, eskisi ne kadar içeri girmişse aynı şekilde sok bazıları yeni termostat takrken içerde kıvrılarak giden bu kısmı yerine geldi zannedip içeri itmeyi kesiyor bu nedenle dolap istenilen dereceyi geç buluyor fazla çalışıyor.
Termostat derecesini 1 almışsın o dolap şimdiye termik açmalı dinlenmeye geçmelidir. Geçmiyorsa dediğim arızalardan biri vardır.
Eğer termostatı 0 konumuna alırsan mecburi defrosta yani buz cozmeye geçer, derece versende 10-15 dk hiç çalışmaz bu normaldir. Önemli olan 1 de dinlenmesiydi.
Elimizden bişey gelirse yardımcı olmaya çalışırız.

dolap hava aldığını sanmıyorum conta arasına kağıt koyunca çekiliyor ama kağıt düşmüyor.çok gevşek gelmedi.


termostat üzerinde ayar vidalar var ama kurcalamadım.sıcak soğuk hassasiyeti sanırsam
 

fikoloji 

tavsiye forumu çözüm ekibi
TFC Team
13 Eki 2018
6,939
113
sağolun hocam yuvanın içine kıvırdım ama uçta 0.5 cm kadar boşluk kaldı önemsemedim.Boruyuda kıvırmadan keskin kıvrımlar yapmadan ittirdim buzluk arkasına.

yuvasını buzluk kısmı yanına takarken de söktüğüm gibi yerleştirdim vidaları sıkıca sardım.
Mesajınız otomatik olarak birleştirildi:




dolap hava aldığını sanmıyorum conta arasına kağıt koyunca çekiliyor ama kağıt düşmüyor.çok gevşek gelmedi.


termostat üzerinde ayar vidalar var ama kurcalamadım.sıcak soğuk hassasiyeti sanırsam
bilemiyorum termostatı denemek lazım :)
 

Adem Helvacı 

Ado
Administrator
17 Şub 2017
15,269
113
47
Şöyle sevgili Mert; 2017 yılının Ağustos ayında bir Arçelik NF kompresör değiştirmiştim, Biraz yaşlı bir amcaydı, Bütün haftasonumu bana zehir etmişti.

''Bu dolap olmadı''
''Bu dolap soğutmuyor''
''Bu dolap hiç durmuyor''
''Bu dolabın arkası çok ısınıyor''

vs vs


Uzun vadeli çalışmayan veya uzun süreli duran, işlem yapılan, Kapısı uzun süre açık kalan buzdolaplarında edinilmiş soğuk hava kaybedildiği için, Sıfır buzdolapları da ilk montaj esnasında zaten oda sıcaklığına erişmiş olduğu için istenen soğutma düzeyine gelene kadar kompresör uzun vadeli çalışır.

Burada temel iki mantık var;
1- Setlenen sıcaklık değerine gelindi mi?
2- Kompresör aşırı ısındı mı?

Bu iki veriden herhangi birisi olmadığı sürece o kompresör hep çalışır.

Sorun şu ki kış koşullarında şu zamana kadar çoktan kendisini toparlamış olması gerekirdi.

O nedenle derece sordum.

Probu salla dolabın içine, dereceyi bırak dışarıda, 5 dakika sonra bak bakalım sıcaklık değeri ne, ayrıca termostat ayarı kaçta. :ok
 

meebbe 

Silver Üye
25 Şub 2018
1,078
113
28
Şöyle sevgili Mert; 2017 yılının Ağustos ayında bir Arçelik NF kompresör değiştirmiştim, Biraz yaşlı bir amcaydı, Bütün haftasonumu bana zehir etmişti.

''Bu dolap olmadı''
''Bu dolap soğutmuyor''
''Bu dolap hiç durmuyor''
''Bu dolabın arkası çok ısınıyor''

vs vs


Uzun vadeli çalışmayan veya uzun süreli duran, işlem yapılan, Kapısı uzun süre açık kalan buzdolaplarında edinilmiş soğuk hava kaybedildiği için, Sıfır buzdolapları da ilk montaj esnasında zaten oda sıcaklığına erişmiş olduğu için istenen soğutma düzeyine gelene kadar kompresör uzun vadeli çalışır.

Burada temel iki mantık var;
1- Setlenen sıcaklık değerine gelindi mi?
2- Kompresör aşırı ısındı mı?

Bu iki veriden herhangi birisi olmadığı sürece o kompresör hep çalışır.

Sorun şu ki kış koşullarında şu zamana kadar çoktan kendisini toparlamış olması gerekirdi.

O nedenle derece sordum.

Probu salla dolabın içine, dereceyi bırak dışarıda, 5 dakika sonra bak bakalım sıcaklık değeri ne, ayrıca termostat ayarı kaçta. :ok

anladım hocam hatta nineme akşam söylediğimde bu yöndeydi , içi ısındı bir soğutsun bakalım dedik bekledik atmadı .

Az önce işten gelirken uğradım yine atmıyor diyor.

Kademe akşam 3 te bırakmıştım.Şimdi 1 e aldım.

Peki dolap içi kaç derece de olması gerekir hocam 1. kademe ye göre?
 

Adem Helvacı 

Ado
Administrator
17 Şub 2017
15,269
113
47
anladım hocam hatta nineme akşam söylediğimde bu yöndeydi , içi ısındı bir soğutsun bakalım dedik bekledik atmadı .

Az önce işten gelirken uğradım yine atmıyor diyor.

Kademe akşam 3 te bırakmıştım.Şimdi 1 e aldım.

Peki dolap içi kaç derece de olması gerekir hocam 1. kademe ye göre?
O kademe sistemi çok sağlıklı çalışmasa da soğutucu bölümün +2 altına inmemesi ve +8 üstüne çıkmamasını isteriz.
Kütle ısısı kavramı burada da devreye girer, şöyle ki;

Örnek veriyorum ben birazdan eve gidip bakacağım ve tahmini oda sıcaklığı 13 14 derece göreceğim, klimayı açacağım ve 22 ye ayarlı olan klimam takribi 45 dakika içerisinde ortam sıcaklığını 22 derece yapacak. Buraya kadar her şey normal.

Ortam sıcaklığı 22 oldu, peki ya duvarlar kaç derece?

Duvarlar o kadar sürede 14 olmayı başardıysa iyi :)

İşte bunun adı kütle sıcaklığı (Isı bir enerji birimi olduğu için bunu telaffuz ettiğimde sitem eden arkadaşlarım oluyor ama ağız alışkanlığı)

Havanın sıcaklığı değişmesi çok kolaydır ama kütle sıcaklığı o kadar çabuk sürede olmaz, bunun süreci de kütlenin hacmine göre değişir.

Gelelim sizin dolaptan örneklemeye.

Dolap yüklü, siz dolabın havasını soğutuyorsunuz (Daha doğrusu ısıyı alıp dışarı atıyorsunuz o zaman dolap soğumuş oluyor) peki ya dolaptaki 1,5 kg tavuk?
Tavuğun kütle sıcaklığı ne oldu?

Dolabın kapağının açık kaldığı kısa süreli zaman zarfında dolap içerisinde hava hemen sıcak olur , ancak tavuk halen kütle sıcaklığını yani örneğin 4 dereceyi muhafaza etrmeye devam eder.

Bunları şu sebeple anlattım, dolap anlık durmalarında derecenin 16 lara kadar dahi yükseldiğini görürsünüz lakin bu, dolap içerisindeki havanın sıcaklığıdır, gıda maddeleri kütle sıcaklıklarını korumaya devam ettiklerinden dolayı +8 derecenin üzerine çıkmazlar.

8 derecenin sebebi de, 8 dereceden daha sıcak havalarda bakteri oluşumun artık ideal koşullara erişiyor olmasıdır. :ok
 

meebbe 

Silver Üye
25 Şub 2018
1,078
113
28
O kademe sistemi çok sağlıklı çalışmasa da soğutucu bölümün +2 altına inmemesi ve +8 üstüne çıkmamasını isteriz.
Kütle ısısı kavramı burada da devreye girer, şöyle ki;

Örnek veriyorum ben birazdan eve gidip bakacağım ve tahmini oda sıcaklığı 13 14 derece göreceğim, klimayı açacağım ve 22 ye ayarlı olan klimam takribi 45 dakika içerisinde ortam sıcaklığını 22 derece yapacak. Buraya kadar her şey normal.

Ortam sıcaklığı 22 oldu, peki ya duvarlar kaç derece?

Duvarlar o kadar sürede 14 olmayı başardıysa iyi :)

İşte bunun adı kütle sıcaklığı (Isı bir enerji birimi olduğu için bunu telaffuz ettiğimde sitem eden arkadaşlarım oluyor ama ağız alışkanlığı)

Havanın sıcaklığı değişmesi çok kolaydır ama kütle sıcaklığı o kadar çabuk sürede olmaz, bunun süreci de kütlenin hacmine göre değişir.

Gelelim sizin dolaptan örneklemeye.

Dolap yüklü, siz dolabın havasını soğutuyorsunuz (Daha doğrusu ısıyı alıp dışarı atıyorsunuz o zaman dolap soğumuş oluyor) peki ya dolaptaki 1,5 kg tavuk?
Tavuğun kütle sıcaklığı ne oldu?

Dolabın kapağının açık kaldığı kısa süreli zaman zarfında dolap içerisinde hava hemen sıcak olur , ancak tavuk halen kütle sıcaklığını yani örneğin 4 dereceyi muhafaza etrmeye devam eder.

Bunları şu sebeple anlattım, dolap anlık durmalarında derecenin 16 lara kadar dahi yükseldiğini görürsünüz lakin bu, dolap içerisindeki havanın sıcaklığıdır, gıda maddeleri kütle sıcaklıklarını korumaya devam ettiklerinden dolayı +8 derecenin üzerine çıkmazlar.

8 derecenin sebebi de, 8 dereceden daha sıcak havalarda bakteri oluşumun artık ideal koşullara erişiyor olmasıdır. :ok

anladım hocam hatırlarsanız kurban Bayramı'nda kendi dolabımızda benzer sıkıntıyı yaşamıştık.Kurban ı sıcakken donduruya koymuştuk 24 saat aralıksız çalışmıştı.🤭😁


kütle ısısı ile anlatmak istediklerinizi yaşayarak öğrendik.Geçen haftalarda Edirne de hava fıryınalıydı gece epey sert esmişti rüzgar .O günde bizim arkadaş iş yerinde camı tam kapatmamış heralde , gece açılmış sabaha kadar açık kalmış.Sabah geldiğimizde odadaki termometre 2 derece gösteriyordu.Tabi hemen camı kapattık kalorifer yanıyor 1 saatte ısınır dedik .Ama akşam mesai çıkışına kadar ısınmadı bir türlü çünkü duvarları ellediğimde buz gibiydiler.Haliyle masa sandalye içerde ne kadar eşya varsa buz gibi olmuş.Isıtıcıyı açtık , koridorda klima ,bir yandan kolorifer yanıyordu ama ancak ertesi gün ısınmıştı oda .
 

Adem Helvacı 

Ado
Administrator
17 Şub 2017
15,269
113
47
anladım hocam hatırlarsanız kurban Bayramı'nda kendi dolabımızda benzer sıkıntıyı yaşamıştık.Kurban ı sıcakken donduruya koymuştuk 24 saat aralıksız çalışmıştı.🤭😁


kütle ısısı ile anlatmak istediklerinizi yaşayarak öğrendik.Geçen haftalarda Edirne de hava fıryınalıydı gece epey sert esmişti rüzgar .O günde bizim arkadaş iş yerinde camı tam kapatmamış heralde , gece açılmış sabaha kadar açık kalmış.Sabah geldiğimizde odadaki termometre 2 derece gösteriyordu.Tabi hemen camı kapattık kalorifer yanıyor 1 saatte ısınır dedik .Ama akşam mesai çıkışına kadar ısınmadı bir türlü çünkü duvarları ellediğimde buz gibiydiler.Haliyle masa sandalye içerde ne kadar eşya varsa buz gibi olmuş.Isıtıcıyı açtık , koridorda klima ,bir yandan kolorifer yanıyordu ama ancak ertesi gün ısınmıştı oda .

Hah işte bak tam anlamıyla yakalamışsın konuyu :ok
 

meebbe 

Silver Üye
25 Şub 2018
1,078
113
28
Hah işte bak tam anlamıyla yakalamışsın konuyu :ok

😁

konuyu yakaladık hocam da kafamda 50 tane iş var.

Şimdi de kombi olayı çıktı başıma.Malum ev işini biliyorsunuz çok şükür hallettik fiyatta uyguna geldi ama kombi yok.Kendime diyorum iyi bir kombi alayım bendeki oraya geçireyim.Son bir haftada Edirne deki ismi esnaf olan abilerin verdikleri fiyatları ve Internette ki fiyatları buraya yazsam ayrı bir konu olur hocam.😔

3 model arasında kaldım ama kesinlikle Internetten alacağım.

Dolap işinide heralde yeni alacağız nineme.Usta da gelse heralde başka birşey yapamaz?

Kapı araları sızdırmırmıyor, bazen sanki kompresör devri değişiyor , zaten TEE marka galiba buzdolabı ekonomik ömrünü tamamlamış?
 
Üst Alt