Hepsiburada satıcıdan faturayı alamıyor

E Çevrimdışı

emrahk06

Yeni Üye
25 Tem 2020
8
44
Merhaba. Hepsiburada üzerinden Genpa garantili olarak 2 tane robot süpürge aldık. Anneme aldığımız ürünün satıcısı garanti belgesi ve faturayı göndermiş. Üründe sorun yok, kullanıyorlar.
Fakat kardeşime aldığımız satıcı (HİMYHOME) ne garanti belgesi ne de fatura göndermiş. Ayrıca Genpa garantili olmadığını Trendyol'daki aynı satıcının yorumlarından öğrendik. Ürün gelince fatura talebi oluşturdum, satıcı tarafından reddedildi. HB müşteri hizmetlerini aradım, talebimi alıp, biz satıcıdan temin edelim dediler. Bu esnada üründe sorun yoksa kullanalım dedik. Ürün sorunlu çıktı, 30dk temizlik yaptı, şarj ünitesine gitti ve bir daha çalışmadı.
Şimdi faturayı beklerken 14 günlük iade süresi de geçti. Satıcı zaten paketi açılmış iade almam diyor. Servise gönderelim diyoruz ama garanti için servisin kim olduğu da belli değil. HB bizi bekleyin diyerek oyalıyor. Buarada nasıl bir yol izlemeliyim. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
E Çevrimdışı

emrahk06

Yeni Üye
25 Tem 2020
8
44
Faturayı uzun uğraşlar sonucu HB satıcıdan alıp bana ulaştırdı. Garanti belgesi yine yok. Ürün arızalı çıktığı için, mümkünse tamir ettirip kullanmak istiyordum. Tamiri olmayacaksa iade için servise göndermek istedim. Servis bilgisi yok ortada. Yine HB aracılığıyla satıcıya sorduk. Satıcı benim teknik servisim yok, GENPA ile çalışıyoruz, Xiaomi garantili diyor. GENPA'ya gittim, bizde kaydı yok dediler. Burada hakem heyeti başvurusunda HB mı muhatap almalıyım?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Faturayı uzun uğraşlar sonucu HB satıcıdan alıp bana ulaştırdı. Garanti belgesi yine yok. Ürün arızalı çıktığı için, mümkünse tamir ettirip kullanmak istiyordum. Tamiri olmayacaksa iade için servise göndermek istedim. Servis bilgisi yok ortada. Yine HB aracılığıyla satıcıya sorduk. Satıcı benim teknik servisim yok, GENPA ile çalışıyoruz, Xiaomi garantili diyor. GENPA'ya gittim, bizde kaydı yok dediler. Burada hakem heyeti başvurusunda HB mı muhatap almalıyım?
Satış sözleşmeleri gereği muhatabınız öncelikle satıcı sonra da (Müteselsil sorumlu) ithalatçı veya üreticidir.
Yetkili servislerin müteselsil sorumluluğu olmadığı gibi aracı firmaların da ''Biz sadece yer sağlayıcıyız'' beyanları ile insanlar yıllarca mağdur oldu.

Aslında bunun önüne geçmek adına 23 Ağustos 2022 SALI günü 31932 sayılı yayınlanan resmi gazetede mesafeli sözleşmeler ile ilgili yapılan değişiklik güzel bir adım olmuştu, her ne kadar tüketiciler cayma hakları elinden alındı diye isyan etse de (Haketmişlerdi o ayrı konu) yer sağlayıcı olarak geçen bu hepsi orada yarısı burada gibi sitelerin adı aracı hizmet sağlayıcı olarak değiştirilmişti ve o sözleşmedeki şu madde sizin kurtarıcınızdı.

''Mesafeli sözleşmenin platform üzerinden kurulması halinde aracı hizmet sağlayıcı ön bilgilendirmenin yapılmasından satıcı veya sağlayıcı ile birlikte müteselsilen sorumludur. Veri girişinin aracı hizmet sağlayıcı tarafından yapıldığı durumlarda, birinci fıkrada belirlenen zorunlu hususlardaki eksikliklerden ve verilerin doğruluğundan aracı hizmet sağlayıcı sorumludur.”

Öte yandan ne yazık ki 14 Eylül 2022 Çarşamba tarihli yayınlanan 31953 sayılı resmi gazetede ise bu değişikliklerin tarihinin 2024 e ertelendiği duyuruldu.
Yine de sizin için şu madde çıkış yolu olabilir diye düşünüyorum.

“(6) Mesafeli sözleşmenin platform üzerinden kurulması halinde aracı hizmet sağlayıcı bu maddede düzenlenen yükümlülüklerin yerine getirilmesinden satıcı veya sağlayıcı ile birlikte müteselsilen sorumludur. Veri girişinin satıcı veya sağlayıcı tarafından yapıldığı durumlar hariç olmak üzere, bu maddede belirtilen bilgilendirmelerde bulunulması zorunlu hususlardaki eksikliklerden ise aracı hizmet sağlayıcı sorumludur.”

Müşteki Müşteki burada daha farklı bir yorum getirebilir belki konuya. Ben her şekilde HB nin sorumlu tutulabileceğini düşünüyorum.
 
Müşteki Çevrimdışı
22 Ara 2018
378
Satış sözleşmeleri gereği muhatabınız öncelikle satıcı sonra da (Müteselsil sorumlu) ithalatçı veya üreticidir.
Yetkili servislerin müteselsil sorumluluğu olmadığı gibi aracı firmaların da ''Biz sadece yer sağlayıcıyız'' beyanları ile insanlar yıllarca mağdur oldu.

Aslında bunun önüne geçmek adına 23 Ağustos 2022 SALI günü 31932 sayılı yayınlanan resmi gazetede mesafeli sözleşmeler ile ilgili yapılan değişiklik güzel bir adım olmuştu, her ne kadar tüketiciler cayma hakları elinden alındı diye isyan etse de (Haketmişlerdi o ayrı konu) yer sağlayıcı olarak geçen bu hepsi orada yarısı burada gibi sitelerin adı aracı hizmet sağlayıcı olarak değiştirilmişti ve o sözleşmedeki şu madde sizin kurtarıcınızdı.

''Mesafeli sözleşmenin platform üzerinden kurulması halinde aracı hizmet sağlayıcı ön bilgilendirmenin yapılmasından satıcı veya sağlayıcı ile birlikte müteselsilen sorumludur. Veri girişinin aracı hizmet sağlayıcı tarafından yapıldığı durumlarda, birinci fıkrada belirlenen zorunlu hususlardaki eksikliklerden ve verilerin doğruluğundan aracı hizmet sağlayıcı sorumludur.”

Öte yandan ne yazık ki 14 Eylül 2022 Çarşamba tarihli yayınlanan 31953 sayılı resmi gazetede ise bu değişikliklerin tarihinin 2024 e ertelendiği duyuruldu.
Yine de sizin için şu madde çıkış yolu olabilir diye düşünüyorum.

“(6) Mesafeli sözleşmenin platform üzerinden kurulması halinde aracı hizmet sağlayıcı bu maddede düzenlenen yükümlülüklerin yerine getirilmesinden satıcı veya sağlayıcı ile birlikte müteselsilen sorumludur. Veri girişinin satıcı veya sağlayıcı tarafından yapıldığı durumlar hariç olmak üzere, bu maddede belirtilen bilgilendirmelerde bulunulması zorunlu hususlardaki eksikliklerden ise aracı hizmet sağlayıcı sorumludur.”

Müşteki Müşteki burada daha farklı bir yorum getirebilir belki konuya. Ben her şekilde HB nin sorumlu tutulabileceğini düşünüyorum.
Değerli Adem Bey'in tavsiyesi üzerine ben de birkaç görüş sunayım.

Malumunuz E-arşiv fatura dediğimiz bir mevzu var. Satıcılar internet ortamında bireylere sattığı ürünü fatura edebiliyorlar. Paraşüt vb. akıllı uygulamalar esnaf arkadaşların kestiği faturaları API marifetiyle müşteri mailine yollayabiliyor. Fakat bazı durumda basılı veya PDF faturanın ulaşmadığı durumlar da olabilir. (Kağıt israfı olmamalı basılı fatura hiç gönderilmemeli aslında benim kişisel görüşüm) Faturanın kesilip kesilmediği ile alakalı e-devlet kanalıyla bir sorgulama yapılabilir.

E-devlet sorgusu ile fatura bilgisi elde ettiyseniz o ekranın çıktısını alıp muhafaza edin. Daha sonra markanın internet aramasını yapın. Birkaç sorgu ile ithalatçı firma ve servis bilgilerine ulaşabilirsiniz. Telefonla irtibat kurup kargo ve tamir süreci ile ilgili bilgi almayı ihmal etmeyin.

Adem Bey'in bahsettiği B2C pazaryerlerinin (Hepsiburada gibi) sorumluluğuna gelecek olursak; bu pazaryerleri sistemine dahil ettiği mağazaların kurumsal kimlik doğrulamasını yapmakla mükelleftir. Tutup da fatura kesemeyen, adresi belli olmayan bir mağazayı tüm kullanıcıların erişimine açamaz, açarsa mesul olur. Kurumsal kimlik doğrulaması yaptıktan sonra her satışını takip edip, fatura kesiyor mu kesmiyor mu diye takip etme ve mesul olma durumu söz konusu değildir diye düşünüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri