Merhabalar
Konu başka bir forumda da var. Hem uyarı hem destek arayışı amaçlı buraya da eklemek istedim.
HB, Denizbank ve Telekurye üzerinden yaşamış olduğum alışveriş kredisi mağduriyetini bu işe bulaşmayı düşünenler varsa uyarmak amacıyla yazıyorum. Şikayet sitelerinde gördüğüm kadarıyla banka farklı olabilir ama mağduriyet aynı. Enflasyon ve dövizin hızlı yükselişinde müşteriye zarardan kar etme fırsatı bile tanımayan firmaları ifşa etmek istedim.
Telefonumun arızalanması sonucu tamir edilemeyeceği bilgisini alınca, herkes gibi ben de indirim takip ederek 29 Kasım'da HB üzerinden Poco X3 Pro 128GB telefonu 3799TL'ye sipariş verdim. Peşin ödeyemeyeceğim için de alışveriş kredisi ile aldım. Denizbank faizsiz 3 taksit yaptığı için o banka üzerinden başvuru yaptım, bazı bilgilerimi girip onaylar verdikten sonra telefon ekranına "kredi başvurunuz onaylanmıştır, evraklarınız imzalamanız için gönderilecektir" gibi bir bilgi geldi. Sonrasında da bankadan bir mesaj geldi. İşlem sırasında evrak teslimi için randevu almama gerektiği belirtildi ve en erken 6 Aralık tarihi vardı. Başka seçim yaptırmayınca mecburen o tarihi seçtim.
29 Kasım'dan itibaren bugüne kadar ne arayan ne soran oldu. Mesajda bilgisi verilen Telekurye firmasını Mh telefon numarasından, Ankara İzmir ve İstanbul numaralarından defalarca aramama rağmen ulaşamdım. Tamamen hayali ve merdivenaltı bir firma. Zaten araştırırsanız pekçok şikayet var ama devletin hiçbir kurumu da müdahele etmiyor. Bu kurye firmasını şikayet etmek isteseniz doğru düzgün resmi bilgileri de yok.
HB ile görüşmelerimde kredi işlemlerini bankanın yürüttüğünü, Denizbank ile görüştüğümde ise HB alışveriş kredisini firmanın kendisi takip ettiğini söylüyorlar. Denizbank birkaç sefer evrakların kuryede olduğunu, beklemem gerektiğini söyledi. ama bu evrakları hangi birim göndermiş sorusuna cevap veremiyorlar, HB ile görüşün diyorlar.
Sonuç olarak siparişim, kredim onaylanmazsa 30 gün sonunda iptal olacakmış. Ve malum konu, telefonun fiyatı şu anda 4499TL. Mağduriyet söz konusu olursa giderilecek mi sorusuna cevap yok zaten.
Hiç kimsenin HB alışveriş kredisine bulaşmasını tavsiye etmem. Zaten ürünü alamıyorsunuz, hem indirimi hem keçileri kaçırıyorsunuz. Bu firmaları nereye ve nasıl şikayet edeceğimi de bilemiyorum.
Konu başka bir forumda da var. Hem uyarı hem destek arayışı amaçlı buraya da eklemek istedim.
HB, Denizbank ve Telekurye üzerinden yaşamış olduğum alışveriş kredisi mağduriyetini bu işe bulaşmayı düşünenler varsa uyarmak amacıyla yazıyorum. Şikayet sitelerinde gördüğüm kadarıyla banka farklı olabilir ama mağduriyet aynı. Enflasyon ve dövizin hızlı yükselişinde müşteriye zarardan kar etme fırsatı bile tanımayan firmaları ifşa etmek istedim.
Telefonumun arızalanması sonucu tamir edilemeyeceği bilgisini alınca, herkes gibi ben de indirim takip ederek 29 Kasım'da HB üzerinden Poco X3 Pro 128GB telefonu 3799TL'ye sipariş verdim. Peşin ödeyemeyeceğim için de alışveriş kredisi ile aldım. Denizbank faizsiz 3 taksit yaptığı için o banka üzerinden başvuru yaptım, bazı bilgilerimi girip onaylar verdikten sonra telefon ekranına "kredi başvurunuz onaylanmıştır, evraklarınız imzalamanız için gönderilecektir" gibi bir bilgi geldi. Sonrasında da bankadan bir mesaj geldi. İşlem sırasında evrak teslimi için randevu almama gerektiği belirtildi ve en erken 6 Aralık tarihi vardı. Başka seçim yaptırmayınca mecburen o tarihi seçtim.
29 Kasım'dan itibaren bugüne kadar ne arayan ne soran oldu. Mesajda bilgisi verilen Telekurye firmasını Mh telefon numarasından, Ankara İzmir ve İstanbul numaralarından defalarca aramama rağmen ulaşamdım. Tamamen hayali ve merdivenaltı bir firma. Zaten araştırırsanız pekçok şikayet var ama devletin hiçbir kurumu da müdahele etmiyor. Bu kurye firmasını şikayet etmek isteseniz doğru düzgün resmi bilgileri de yok.
HB ile görüşmelerimde kredi işlemlerini bankanın yürüttüğünü, Denizbank ile görüştüğümde ise HB alışveriş kredisini firmanın kendisi takip ettiğini söylüyorlar. Denizbank birkaç sefer evrakların kuryede olduğunu, beklemem gerektiğini söyledi. ama bu evrakları hangi birim göndermiş sorusuna cevap veremiyorlar, HB ile görüşün diyorlar.
Sonuç olarak siparişim, kredim onaylanmazsa 30 gün sonunda iptal olacakmış. Ve malum konu, telefonun fiyatı şu anda 4499TL. Mağduriyet söz konusu olursa giderilecek mi sorusuna cevap yok zaten.
Hiç kimsenin HB alışveriş kredisine bulaşmasını tavsiye etmem. Zaten ürünü alamıyorsunuz, hem indirimi hem keçileri kaçırıyorsunuz. Bu firmaları nereye ve nasıl şikayet edeceğimi de bilemiyorum.