GURURLA YERLİ OTOMOBİLİMİZ

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Değerli Arkadaşlarım;

Biliyorum son dönemlerin trendi yerliye olan güvensizlik üzerine kurulu lakin kabul etmek gereken bir gerçek var ki, emperyalist düzenin oyununu da başka türlü bozamayacağımız aşikar. Dışa bağımlılığı azaltmak zorundayız. 

Siyasetten uzak bir yapım var, Devletin başındaki zatı da sevmem ancak (Muhalefet partilerinin liderlerini de sevmem o ayrı konu) bu konuda kendisini desteklememek elde değil.

Tahmin ediyorum ki şimdi ''Ne yerlisi yaaa bilmem nesi bilmem nereden geliyor - Bizden bir cacık olmaz'' vs tarzı karşıt fikirler çıkacak ancak ben inadına yerli sermayeyi desteklemeyi uygun görüyorum.

Milletçe değişik bir yapımız var, örnek olarak, ne zaman yerli birisi bir girişimde bulunsa buna destek olmayız, aksine ölümüne eleştirir karşı dururuz. Yabancılar bir buluş gerçekleştirdiğinde de ''Biz neden yapamıyoruz yaaaa'' deriz.

Nesye ALLAH utandırmasın ve HAYIRLI OLSUN diyorum ben.

Temenni dışında da bilgi paylaşmak isterim ki öncelikle YERLİ kavramındaki anlam kargaşasına zaman içerisinde yeni bir yön çizmek gerekecek zira uzun zamandır YERLİ konusunda da biraz farklı bir bakış açısı üzerinde duruyorum.

''Bu Otomobilin Nesi Yerli?'' soruları gelecektir mutllaka ki lakin detaylar zaman içerisinde çok daha net şekilde ortaya çıkacaktır.

Yine de en azından kesin olan bir tarafını söylemek isterim. YERLİ OTOMOBİL kavramında üretilecek olan otomobilin kalbi olarak nitelendirilebilecek olan bataryasının ana maddesi nikeldir. Nikel ise Ülkemizde ve hatta Bütün Avrupada tek bir şirket tarafından üretilmektedi ro da ZORLU gurubu bünyesinde olan META NİKEL KOBALT A.Ş. dir.

VESTEL kanadı olarak da elektronik donanımında bu otomobile destek olunacağı bilgisi Sn Ahmet Nazif Zorlu tarafından uzun zaman önce ''YAPABİLİRİZ'' şeklinde verilmişti ancak bu konuda detay verebilmem için henüz erken.

Zaman içerisinde edinebildiğim daha detaylı bilgileri yine bu başlık altında paylaşmaya çalışacağım.  :ok:
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Cvp: GURURLA YERLİ OTOMOBİLİMİZ

Bunları da Sosyal Medyadan ekliyorum ileride bakar hatırlarız :)


http://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/yerli-otomobili-yapacak-sirketler-belli-oldu-2072227/


ELEKTRONİK İŞİ VESTEL’DE

4'lü konsorsiyumun diğer ismi Vestel, dünyada tanınan bir teknoloji şirketi. 1994'ten beri Zorlu Holding bünyesinde. Tüketici elektroniği, beyaz eşya, dijital ürünler, bilgi teknolojileri, LED aydınlatma ve savunma alanlarında geniş bir ürün yelpazesine sahip. Vestel Elektronik, Türkiye'nin en büyük sanayi kuruluşlarından biri. 19 yıldır elektronik sektörünün ihracat şampiyonu. Avrupa TV pazarının ilk 2, beyaz eşya pazarının ilk 10 üreticisinden biri. Ürünleri 152 ülkede milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Avrupa'da her 5 televizyondan biri Vestel City'de üretiliyor.

[size=large]Dünya çapında 500'ün üzerinde markaya her yıl 4 binden fazla televizyon çeşidi üretiyor. 2016 yılında Endüstriyel Mükemmellik Ödülleri'nde Avrupa Şampiyonu oldu. Sharp ve Toshiba markalarının üreticisi. Farklı ülkelerde 8 Ar-Ge merkezinde bin 200 kişilik mühendis kadrosuyla Türkiye'nin en çok marka-patent üreten şirketlerinden biri. Dünyada en çok Ar-Ge harcaması yapan ilk 1000 firma arasında. Zorlu Holding'e bağlı Vestel Savunma, SSM'nin başlattığı Mini İHA Projesi ile insansız hava aracı sistemlerine yatırım yaptı. İlk yerli taktik insansız hava aracı Karayel, Bora ve Efe'yi üretti. Vestel'in konsorsiyumdaki rolünün, yeni nesil araçlarda giderek ağırlık kazanan elektronik sistemlerin üretimi olması bekleniyor.

[size=large][size=large]BMC SAVUNMA SANAYİİNDE AKTİF

BMC, kamyon, hafriyat araçları, otobüsler; yanı sıra TSK'ya taktik tekerlekli araçlar, zırhlılar, lojistik destek araçları üretiyor. Kamuoyunun en çok bildiği Kirpi'nin üreticisi de olan BMC (British Motor Corporation) 1964'de kurulmuştu. Önce İngiltere'de faaliyete geçen şirket, 2 yıl sonra Türkiye'de üretime başlamış, Nuffield, Leyland, Austin ve Morris markalarıyla traktör, Land Rover cip, Leyland, Morris ve Austin markalarıyla kamyon ve kamyonet imal etmişti.


[size=large][size=large][size=large]MOTOR ÜRETİMİ YAPIYOR

Konsorsiyumda yer alacak şirketlerden Anadolu Grubu otomotivde önemli bir şirket. 1960'lı yıllarda kamyonet üretimiyle faaliyetlerine başladı. Isuzu Motors Limited ve Itochu ortaklığı Anadolu Isuzu ile hafif kamyon, kamyonet, otobüs ve pick-up gibi ticari araçların üretim ve pazarlamasını gerçekleştiriyor. Uzun süre Lombardini lisansı altında motor üreten Anadolu Motor, kendi markası Antor'la üretimini sürdürüyor ve bugün İtalya dahil 40'a yakın ülkeye motor ihraç ediyor. Geçtiğimiz aylarda 135 yıllık traktör şirketi İtalyan Argo Tractors ile ortaklık anlaşması imzaladı. Anadolu Landini ismi ile yeni bir şirket kurarak traktör üretimine başlayacak. Landini markasının Türkiye distribütörü olan Anadolu Motor, Argo Tractors ile birlikte 50-75 beygir arası yeni modelleri Türkiye'de üretecek. Kia'nın Türkiye distrübütörü olan grup HONDA Güç Ürünleri, ANTRAC çapa makineleri, denizde ise HONDA MARINE markaları ile iş birliği yapıyor.
 
Jeopol Çevrimdışı

Jeopol

Aktif Üye
6 Ocak 2018
432
35
Otomobil yapmak acikcasi ulkemiz icin zor bir durum degil. Otonun en onemli parcasi olan motor icin bir iki yil icerisinde rahatlikla uretim yapilacak asamaya gecilebilir.

Ancak bizim sorunumuz teknoljik degil ekonomik.

Bu ekonomik sorunlardan ilki vergi, ikincisi satis rakamlari.

Sanirim koc grubuydu, yerli oto ticari intihardir demelerinin sebebi bu ekonomik sikintilardir.

Vergi sikintisi su sekilde ortaya cikiyor. Yerli araci yapacak sirket veya sirketler gozu kapali sekilde en azindan 2-3 milyar dolarlik bir yatirim yapmak durumundadir.  Ancak yuksek vergiler nedeniyle bu kadar risk alan sirketler 1 kazanirken devletin sifir riskle 10 hatta motor hacmine bagli olarak 20-30 kazanmasini kabul etmez. Bu nedenle yerli otoda ciddi vergi avantaji saglanmasi gerekiyor.

Tabi bu vergi avantaji digerlerine zam olarak degil de yerliye indirim olarak yapilmali. Cunku bu durumda ortaya satis rakamlari cikacak. Yerli otoya yapilan bu yatirimin yatirimci sirkete kar olarak donebilmesi icin 6-7 yil icerisinde 2-3 milyon civari arac satmasi gerekecek. Yillik olarak ulkemizde satilan araclari dusundugumuzde yilda 500bin civari arac satisi gerekecek. Yani ulkemizin pazarinin yarisini almasi gerekecek. Eger siz zaten asiri pahali olan piyasayi daha da pahali hale getirirseniz hem yerli arac yine ulasilamaz olur hem de kendisine karsi nefret olusur.

Bu nedenle yerli arac yurtdisinda ilk 7-8 yilini emekleyerek gecirip guven kazanmak zorunda oldugundan ic piyasada oynayip kazanmak durumunda. 

Tabi bunu yaparken halki dusunmeli. Meyve sebzede oldugu gibi kaliteliyi yurtdisina gonderip iceriye curukleri satarsan insanlar yine yabanci marka kullanir.

Tabi bir de elektrik motor meselesi var. Eger bu arac elektrikli olarak uretilecekse(ki oyle olmali, yoksa avrupada arac satamazsin) ulkemizde de yavas yavas avrupa gibi icten yanmali motor yasagi ve elektrikli arac tesvigi gelmeli.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Jeopol' Alıntı:
Otomobil yapmak acikcasi ulkemiz icin zor bir durum degil. Otonun en onemli parcasi olan motor icin bir iki yil icerisinde rahatlikla uretim yapilacak asamaya gecilebilir.

Ancak bizim sorunumuz teknoljik degil ekonomik.

Bu ekonomik sorunlardan ilki vergi, ikincisi satis rakamlari.

Sanirim koc grubuydu, yerli oto ticari intihardir demelerinin sebebi bu ekonomik sikintilardir.

Vergi sikintisi su sekilde ortaya cikiyor. Yerli araci yapacak sirket veya sirketler gozu kapali sekilde en azindan 2-3 milyar dolarlik bir yatirim yapmak durumundadir.  Ancak yuksek vergiler nedeniyle bu kadar risk alan sirketler 1 kazanirken devletin sifir riskle 10 hatta motor hacmine bagli olarak 20-30 kazanmasini kabul etmez. Bu nedenle yerli otoda ciddi vergi avantaji saglanmasi gerekiyor.

Tabi bu vergi avantaji digerlerine zam olarak degil de yerliye indirim olarak yapilmali. Cunku bu durumda ortaya satis rakamlari cikacak. Yerli otoya yapilan bu yatirimin yatirimci sirkete kar olarak donebilmesi icin 6-7 yil icerisinde 2-3 milyon civari arac satmasi gerekecek. Yillik olarak ulkemizde satilan araclari dusundugumuzde yilda 500bin civari arac satisi gerekecek. Yani ulkemizin pazarinin yarisini almasi gerekecek. Eger siz zaten asiri pahali olan piyasayi daha da pahali hale getirirseniz hem yerli arac yine ulasilamaz olur hem de kendisine karsi nefret olusur.

Bu nedenle yerli arac yurtdisinda ilk 7-8 yilini emekleyerek gecirip guven kazanmak zorunda oldugundan ic piyasada oynayip kazanmak durumunda. 

Tabi bunu yaparken halki dusunmeli. Meyve sebzede oldugu gibi kaliteliyi yurtdisina gonderip iceriye curukleri satarsan insanlar yine yabanci marka kullanir.

Tabi bir de elektrik motor meselesi var. Eger bu arac elektrikli olarak uretilecekse(ki oyle olmali, yoksa avrupada arac satamazsin) ulkemizde de yavas yavas avrupa gibi icten yanmali motor yasagi ve elektrikli arac tesvigi gelmeli.

Bu yaklaşım genel olarak mevcut olduğu için halen TV gurubunda kendi hücre yapımızıkendimiz üretmiyor ve Koreli abilerimizden alıyoruz. 

Halbuki Yıllar önce A.Nazif Zorlu, hükümete giderek gerekli düzenlemeler yapılırsa (Vergi düzenlemesi, teşvik yasası vs) bunu üretebilecek alt yapıya sahip olduklarını belirtmişti. (Ki gerçekten sahipler) Ancak hükümet sebebini bilmediğim bir şekilde bunu kabul etmemişti ve bu nedenle bu gün halen iç piyasamızda 2,5 saniyede 1 adet TV üretebiliyorken, yıllar geçmesine rağmen tek bir panel dahi üretemedik.

Kabul etmek gereken bir gerçek var ki bizim devletimiz (Hükümet demiyorum bu sefer) kolay yoldan ve halk üzerinden para kazanmayı çok sevdi, çok alıştı ve vazgeçemiyor. Vazgeçmek bir yana artık deli dumrul vergileri uygulamaya dahi başladı ancak YERLİ MİLLİ adı altında insanların yumuşak karnı okşanarak ''Aslansın, Kaplansın, Biz yüze TÜRK milletiyiz'' gibi gazlarla insanların sessiz sakin itaat etmesi sağlanıyor.

99 depreminde GEÇİCİ olarak getirilen ÖTV nin 20 yıldır bir tülü GEÇEMEMİŞ olması bunun en basit örneğidir.

Ülkemizde özel yat sahipleri mazot için 1,25TL öderken, halkın, çiftçinin kaç TL ödediği ortada. 


Dolayısı ile devlet şu koşullarda maalesef ÜRETMEK yerine, hazırdan gelen vergi paraları ile sistemin çarklarını çevirmeyi tercih ediyor. Bu koşullarda ne gelişme ne de ilerleme beklemek mümkün değil.

Şöyle de düşünebiliriz.

Son dönemlerde meşhur olan Bitcoin sistemine insanlar öyle cazip bakar oldu ki, Eskiden insanlar ellerindeki hazır para ile TİCARET yapar, alır/satar ve ticaret dünyasına hareket getirirdi.

O ondan tuğla alır bina yapar, o ondan daire alır kiraya verir, o kiralık evde oturan adam aynı mahallede esnalık yaparak elma satar, onun sattığı elmaya kaynak sağlamak için diğeri gider çiftçilik yapar, onun çiftçilik yapabilmesi için bir başkası tarım ihtiyaçları satan bir dükkan açar, onun dükkanı için beyaz eşyacı klima satar, o satılan klimayı takmak için bir başkası servis hizmeti verir, servisçi acıkır yemek yemek ister, bu potansiyeli gören kişi gider lokanta açar, lokantaya tüp lazımdır bir başkası gider MORGAZ bayisi açar, orgaz bayisinin arabası bzulur bunu tamir etmek için bir tamirci dükkanı açılır vs vs vs vs bu döngü böyle gider. (di)


Şimdi herkes ne yapıyor biliyormusun?

''Aaaaabi ne dükkan açması yaaaa, dükkan açarsam ne olur biliyormusun? Önce dükkan kirası için benden 3 katı para ister dükkan sahibi, sonra bunun her ay kirası, 3 ayda bir stopajı, dükkanın elektriği suyu interneti, personel masrafı. Her şeyi geçtim aaabi DEVLET tepemize bir bindimi kaç kalem vergi ödeniyor sen biliyormusun? Devleti geçtim BELEDİYE gelip tabelaya ayrı vergi, kaldırıma ayrı vergi, çöpe ayrı vergi çıkartmayacakmı? Ya esnaf odası? aylık aidatlar? Eğitim giderleri? Boşversene aaabi ne dükkanaçması?'' diyor ve oturduğu yerden adam bitcoin, litecoin, darkcoin alıyor satıyor bir şekilde vergisiz algısız dertsiz tasasız ve en önemlisi ise MASRAFSIZ para kazanıyor.

Sizden ricam, lütfen bir araştırın. Basit bir manav dükkanı açmak için dahi nelere ihtiyacınız var?, ne gibi sorumluluklarınız var?, ne kadar masraf edeceksiniz? Devletin kaç dairesine birden hangi müracaatlarda bulunacaksınız ayrı ayrı yerlerde? Vergi dairesi, Belediye, karakol, (Evet evet yanlışokumadınız karakol), Esnaf odası, Hal toptancıları derneği vs vs lütfen bir araştırın. Sonra bir daha düşünün lütfen benim güzel ülkemde yatırım yapmak cezasız kalır mı kalmaz mı?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Girişim başlatmak doğru ancak zamanlamada geç kalındı bence. 

Çok daha erken başlansaydı bizden de bir Tesla gibi marka çıkardı.

Tesla'nın iyi mühendisleri var ve çalışkan bir şirket.

Vestel Venus telefonların pilini üreteceğiz demişti fakat bu gerçekleşmedi. 

Tahminime göre ar-ge satın alacaklardı fakat evdeki hesap çarşıya uymadı sanırım. 

Otomobil için  devletten teşvik aldılarsa, onlarla tesis kurmuş olabilirler. 

Başladığımız yıl itibari ile rekabet için zamanımız kısıtlı ve maalesef dışarıdan almak zorunda olduğumuz parçalar olacak.

Otomobil gömülü sistemi için IC tasarlayıp, üretecek konumumuz yok. 

Tasarım sürecinin bile başlı başına bir maliyeti var. Tecrübe olmadan rakiplere yaklaşamayız. 

Aynı şey diğer yarı iletkenler için de geçerli. 

Tesla'da Nvidia'nın gömülü sistemlerini kullanıyor artık ama o da kendi ülkesinin malı.  :jeo:

Pil üreteceğiz fakat rakibe göre avantajlı sonuçlar elde etmek zorundayız.

Rakiplerin pillerini daha ucuza mal etmek bunların başında geliyor.

Ancak üretimimiz de ithalata bağlı olduğu için bunların başlangıçta bir maliyeti olacaktır.

İşin pazarlama kısmı da var. 

Rakiplere göre avantaj elde edebilirsek otomobiller ülkeye gelir getirebilir. 

Ben de ülkemin ekonomik olarak gelişmesinden yanayım fakat bazı gerçekleri de göz ardı edemiyorum maalesef.

Umarım doğru taktiklerle pazarda yer edinebilir üreticilerimiz. 

Şu an bu işte bayrağı taşıyan Tesla. 

Nissan İngiltere'ye fabrika kuruyor Avrupa için. 

Avrupa'da ciddi bir alternatif olmaya başladı Nissan.

Toyota'nın da atılımları mevcut. (Hibrit ve elektrikli alanında) 

BMW satış gelirlerini artırmış durumda. 

Renault Avrupa'da tutunmaya başladı. 

Volkswagen ise hala ciddi bir atak yapabilmiş değil. Reklam yapıyor, ticarilerde kısa menzilli modeller sunuyor. Şaka gibi. 

Porsche birşeyler yapacak gibi.

Tecrübe elde etmek için geç kaldık fakat pazarı doğru okur ve buna uygun satış taktikleri uygulanırsa pazar payı kapılmaz diye birşey yok. 

Vestel umarım televizyonlarda uyguladığı politikayı otomobilde uygulamaz. 

Ferrari CEO'su bile işin ciddiyetini kabullenememişken, VW grubu hala toparlamaya uğraşırken, bizim hata yapmak lüksümüz yok bence. 

Umarım güzel sonuçlanır.  :anlastık:
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,252
DR. Sinan KÜFEOĞLU

İçine Düştüğümüz Traji Komik Durumu Bakın Nasıl Acıklıyor

Bu Halkın Herseye Yapacak Kudretı Var
ama

Sıyası ve Büroksi Kanadı Buna Dahıl Degıl...


 
B Çevrimdışı

Bekirarslan

Yeni Üye
10 May 2018
17
36
Yerli otomobil vs diye bir sürü yalan rüzgarları dönüyor bence önümüzdeki en az 10 yıl içinde hiç birşey göremeyiz oyle basit değil bu işler,

Elektrikli olacak diyor lityum pil sıkıntısını nasıl çözecekler?
Parça üretimi için tesisleri kurmadan kağıt üzerinde otomobil üretiyoruz demekle olmuyor!
Elektrikli motoru ne kadar verimli hiç bir prototip veya test sonuçları yok, 500km bilmem ne menzili olacak demekle olmuyor o menzili tesla bile o kadar arge ile yeni yeni buldu
Otomobilin üretileceği fabrika ve otomasyon sistemi ortada yok.
Araçların genel sensörleri (esp, tcs vs gibi) hangi üreticiden temin edilecek şuan için en iyisini bosch yapıyor ve üreticilerin bundan haberi var mı?
Şarj istasyonları ve altyapı sorununu nasıl çözecekler?
Arac için yapılacak yazılım ve mikro çip teminini nereden nasıl sağlayacaklar?

Vestel gibi Çinden parça getirip birleştirmekle olmaz bu işler. Ülke de arge yok! Heleki vestel elektronik ayağını üstlendi ama bu işin altında kalacak tahminimce

VS VS DİYE GİDER BU LİSTE

Elektrikliden ziyade benzin + hibrit seçenekleri daha mantıklı olurdu.

DEMEK İSTEDİĞİM ŞUDUR İNŞALLAH KISA ZAMANDA BİR OTOMOBİL MARKASI URETEBİLİRIZ.
 
Ü Çevrimdışı

Üye silindi 1995

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Yerli otomobil konusunda devrim arabalarına engel olan bu ülkede kim varsa ALLAH hepsinin belasını versin. Şimdi ülkemizde kendi ürettiğimiz araçlara biniyor dünyaya ihraç ediyor paralar hem burada kalır hem de dışarıdan para kazanıyor hem de binlerce insan ekmek yiyor olurdu.

Ben şuanki projeyi sonuna kadar destekliyorum. BAna kalsa elektrikli için bu kadar acele edilmemeliydi. şuanki motorlu araçlardan üretilip elektrikli araçlar yavaş yavaş gelştirilebilirdi. Bizim markaya ihtyiacımız var. tecrübeye ihtiyacımız var.
 
Let's _be_ honest Çevrimdışı

Let's _be_ honest

Süper Üye
30 Mar 2018
666
Türkiye isterse başarır. Burada konuştuklarımız tabiki afaki kalıyor. Burada hiçbirimizin elinde somut deliller, veriler yok. Sadece ümit ediyoruz, istiyoruz.

Neden başarır diyorum, savunma sanayiisi buna en güzel örnektir. Zamanında dalga geçilen, tü kaka denilen işleri, ve daha fazlasını artık her kesimin kabul edeceği şekilde yapıyoruz. Yeter ki Türkler ile inatlaşsınlar, vermiyoruz desinler :)

Eksikler olabilir, ama önemli olan vizyon ve niyettir. Yeri geldiğinde giderilir. Türkiye'nin bu konuda ve savunma alanında önüne konulan engelleri görmezden gelebilir miyiz?

Ben aramızda savunma sanayiindeki gelişmelere, yapılanlara bu tarihten sonra , tü kaka diyecek, hahahaha dalga geçecek , küçümseyecek birilerinin olduğunu sanmıyorum.

Yerli otomobilde de , otomobil sektöründe Türkiye'nin çok çok çok büyük tecrübesi zaten var, önemli olan bunu hayata geçirecek vizyon ve desteğe sahip olmak.

Vesselam...
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Türkiye isterse başarır. Burada konuştuklarımız tabiki afaki kalıyor. Burada hiçbirimizin elinde somut deliller, veriler yok. Sadece ümit ediyoruz, istiyoruz.

Neden başarır diyorum, savunma sanayiisi buna en güzel örnektir. Zamanında dalga geçilen, tü kaka denilen işleri, ve daha fazlasını artık her kesimin kabul edeceği şekilde yapıyoruz. Yeter ki Türkler ile inatlaşsınlar, vermiyoruz desinler :)

Eksikler olabilir, ama önemli olan vizyon ve niyettir. Yeri geldiğinde giderilir. Türkiye'nin bu konuda ve savunma alanında önüne konulan engelleri görmezden gelebilir miyiz?

Ben aramızda savunma sanayiindeki gelişmelere, yapılanlara bu tarihten sonra , tü kaka diyecek, hahahaha dalga geçecek , küçümseyecek birilerinin olduğunu sanmıyorum.

Yerli otomobilde de , otomobil sektöründe Türkiye'nin çok çok çok büyük tecrübesi zaten var, önemli olan bunu hayata geçirecek vizyon ve desteğe sahip olmak.

Vesselam...


Benim tek dileğim, Okuyan, Araştıran, Sorgulayan bir millet olmamız.

Kim olursa olsun birilerinin meydanda kahramanlık hikayeleri anlatarak, Boş ekonomik vaatlerde bulunarak kendisini kahraman ilan etmesine tahammülüm yok. İşi Dini ve Milli duygular ile götürerek arka tarafta malı götürenler bana din vicdan ve milliyetçilikten bahsedemezler.

GERÇEK milli yatırımlar olsun başımızın üzerinde taşıyalım hep birlikte. Ancak belli vaat ve taahhütler ile başkasına yaptırıp BİZ YAPTIK diyenlere inanmamızı da beklemesinler.

Ben de sizin gibi düşünüyorum, eğer kendi içimizde bölünüp parçalanmazsak, bizi bize bırakırlar ise yapabiliriz, başarabiliriz. Fakat bunun için de bütünleyici, kucaklayıcı, ötekileştirmeyen bir lidere ihtiyaç var.

''Ya taraf olursun, ya da bertaraf olursun'' politikası güdenler ile bu iş olmaz :ok
 
oXyGeN Çevrimdışı

oXyGeN

Aktif Üye
25 May 2018
364
Konu başlangıcı 2017 biraz güncelleme yapalım nede olsa işin başında iyi bir ceo var.

Türkiye'nin Otomobil Girişimi Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, gelinen son duruma ilişkin Almanya'nın başkenti Berlin'de değerlendirmelerde bulundu.

5 Ağustos'ta gerçekleştirilen TOGG Yönetim Kurulu Toplantısı'nda yıl sonunda ön gösterimi yapılacak prototipin 1/4 ölçekli modelini yönetim kurulu başkanı ve üyelerine gösterdiklerini anımsatan Karakaş, ön gösterim aracını aralık ayında tanıtacaklarını söyledi.
C segmentinde bir SUV olan ön gösterim aracı sadece bir maket değil gerçek boyutlarında yürüyen bir araç olacak. Aracın fotoğrafları da aralık ayından itibaren paylaşılabilir hale gelecek.
otomobilinin akıllı bir araç olacağına işaret eden Karakaş, aracın akıllı alt sistemlerden oluşacağını ve akıllı cihazlara bağlanabileceğini ifade etti.
Karakaş, söz konusu aracı takip edecek diğer modellerde de kullanılacak elektrik elektronik mimarisinin tasarımının da şimdiden yapıldığına işaret ederek, Aracımız pazara çıktığında rekabetin gerektirdiği otonom sürüş özelliklerine sahip olacak, bataryasında ise son seviyede lityum iyon hücreler kullanılacak. Aynı zamanda otomobilimizin üretiminde de Endüstri 4.0 çerçevesinde robotik ve ağa bağlı teknolojiler kullanılacak. Araç çarpışma testinden o günün şartlarında 5 yıldız alarak pazara çıkarmayı hedeflenmektedir.....

Ne diyelim patlamalı motorlarda diğer ülkeleri yakalayıp yeni bir isimle otomobil yapmak için çok geç elektrikli otomobil için halen zaman var bakalım hayırlısı.
 
oXyGeN Çevrimdışı

oXyGeN

Aktif Üye
25 May 2018
364
Yarın ortaya çıkacak hadi bakalım hayırlısı. Tasarım güzel gibi görünüyor. Umarım kalanıda iyidir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri