Garanti Dışı Tutulan Parçalar

C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
Cihazın kullanılması için gerekli parçalar, aksesuar kapsamında neden garanti kapsamına alınmaz?
Cihazın kullanılabilmesi için gerekli harici parçalar da sete dahil, marka tarafından üretiliyor (ürettiriliyor) ve bu parçalar olmadan cihaz kullanılamıyor. Fakat ana üniteye dahil bir parça değil ise aksesuar olarak geçiyor ve garanti kapsamına dahil edilmiyor. Bu hususu da garanti şartlarında belirtiyorlar. Peki bunun yasal olarak dayanağı nedir?
Bir çok cihazda karşılaşılan bu durum tekrar karşıma çıktı:
Garanti dahilinde olan elektrik süpürgesi başlığı arızalandı: Tüm elektrikli süpürge başlıklarında olduğu gibi; başlıkların zemin ile temas ettiği yüzeyinde içeri girip çıkan bir fırça var ve bu fırça, başlığın üstündeki bir mandal ile hareket ettiriliyor. Bu mandal ile fırça arasında hareketi sağlayan başlık içindeki plastik parça kırılmış.
Konuya tarafsız bakarsam; bir kullanıcı hatası sonucu mu, yoksa yetersiz tasarlanmasından mıdır; tamamen tespiti gri alan.
Ama şahsi yorumum; hareketli olan parçanın gerekli mukavemeti sağlayamayacak tasarımda üretilmesi. Amacı doğrultusunda kullanılırken kırıldı.
Servise daha ulaşmadım. Pazartesi iletişime geçeceğim ve gelecek cevap aşağı yukarı belli. Şöyle bir göz gezdirdim: Bedeli 500tl. (Bu fiyata komple süpürge satılıyor.) Şimdi böyle bir durumda ne yapmak lazım? Konu THH'ne taşındığında, bu hususun kullanıcı lehine bir sonuç alınabilmekte midir?
Bu konuda daha önce tecrübe etmiş forumdaşların yorumlarını bekliyorum.

IMG_20220507_1905202_2c304764d873c04a3.jpg
 
Son düzenleme:
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,455
50
En basitinden kumandayı düşürdünüz (düşürmemeniz gerekiyor) arızalandı sizde içini açıp bakmak istediniz.(bun yapmamanız gerekiyor) bıcak tornavi vs kullandınız haliyle hasar vermiş oldunuz bu garantiye girmez
Mandalı el ile hareket ettirseniz kırılma olmayacak ama ayak ile (genelde ayak kullanılır) baskı uygulandığında kırılacak .Başlığın giremeyaceği yerlere sokmaya çalışırlar baskıya maruz kalır kırılır.
Aynı sorunu bende yaşadım aracım garantili iken anahtarı arıza yaptı aksesuar oldu için(düşme çarpma olma ihtimali ) yüzünden garantiye almadılar
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
5 yıl garanti vermiş, yasal sürenin üstünde alt sınır (asgari) 2 yıl. Yani iki yıl içinde kullanım hatası ve olağan dışı haller (yangın deprem sel v.b.) dışında kalan durumlarda ürün 2 yıl, belirttiği kısımlar 3 ilave yıl garantide olduğu anlaşılıyor.
Garanti belgesi biraz karmaşık hazırlanmış. Temel bilgisi olmayan ve alttaki dokümanları incelemeyen birinin elinde o belge varmı varın ötesine geçmez.
Kırılan kısım 2 yıl içindeyse değiştirmeleri kaçınılmazdır. Ayrıca tasarım hatası imalat hatası kaynaklıysa gizli kusura girer ömrü boyunca tazmin edilir. Süpürge ömrü yönetmelikte 10 yıl tanımlanmış.
Yinede Adem başkana sormak lazım reelde ne sonuçlar elde ediliyor.

Detaylı bilgi dayanak dokümanların linkleri.



 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
5 yıl garanti vermiş, yasal sürenin üstünde alt sınır (asgari) 2 yıl. Yani iki yıl içinde kullanım hatası ve olağan dışı haller (yangın deprem sel v.b.) dışında kalan durumlarda ürün 2 yıl, belirttiği kısımlar 3 ilave yıl garantide olduğu anlaşılıyor.
Garanti belgesi biraz karmaşık hazırlanmış. Temel bilgisi olmayan ve alttaki dokümanları incelemeyen birinin elinde o belge varmı varın ötesine geçmez.
Kırılan kısım 2 yıl içindeyse değiştirmeleri kaçınılmazdır. Ayrıca tasarım hatası imalat hatası kaynaklıysa gizli kusura girer ömrü boyunca tazmin edilir. Süpürge ömrü yönetmelikte 10 yıl tanımlanmış.
Yinede Adem başkana sormak lazım reelde ne sonuçlar elde ediliyor.

Detaylı bilgi dayanak dokümanların linkleri.



Adem Bey soru bombardımanına tutuluyor zaten. Hangi birine dönsün? Konu dikkatini çekerse uğrar zaten. Yoksa da canı sağolsun.

Konumuza gelirsek;
Ülkemizde garanti şartları asgari 2 yıl süreyi kapsar. Fakat distribütör bu ürünü 5 yıl garantili olarak pazarlayarak satmış. Artık asgari şartlar bu ürün için 2 değil; 5 yıl.
Garanti kapsamı satılan malın tamamını kapsar. Burada firma ana üniteyi garanti kapsamına alıp da kullanımda zorunlu bağlı parçalarını aksesuar kapsamına alamaz.
Garanti Belgesi Yönetmeliği; Garanti Belgesinde Bulunması Zorunlu Bilgiler;
7g)Bütün parçaları dahil olmak üzere malın tamamının garanti süresince garanti kapsamında olduğuna ilişkin bilgi,

şeklinde ilgili garanti belgesi dökümanında firma tarafından bilgi belirtilmemiştir. Garanti belgesinden paylaştığım görselde de görüldüğü üzere; ana üniteye 5 yıl, diğer parçalarına 1 yıl garanti vermiş. Kendileri böyle uygun bulmuş.
Eğer sadece ana üniteye 5 yıl, diğer parçaya 2 yıl garanti verip, bunu da pazarlarken ürün ve kutunun üzerine yapıştırdığı '5 YIL GARANTİ' etiketinin bir yerlerine bu detayı da belirtmiş olsalardı şuan ben bir hak iddia edemezdim. Kendini koruma altına alması ve müşteriyi de yanlış yönlendirmemesi adına, pazarlarken böyle bir detay belirtmeleri zorunludur.
Not: Ürün şuan 5.yıl içerisindedir.

Yazılarımda, cümlelerimin sonunda emir kipleri kullanmış olmakla birlikte bunlar, bilgim doğrultusunda çıkarımlarımdır. Burada beyin fırtınası yapıyoruz ve altı dolu her türlü görüş paylaşılabilir.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
En basitinden kumandayı düşürdünüz (düşürmemeniz gerekiyor) arızalandı sizde içini açıp bakmak istediniz.(bun yapmamanız gerekiyor) bıcak tornavi vs kullandınız haliyle hasar vermiş oldunuz bu garantiye girmez
Mandalı el ile hareket ettirseniz kırılma olmayacak ama ayak ile (genelde ayak kullanılır) baskı uygulandığında kırılacak .Başlığın giremeyaceği yerlere sokmaya çalışırlar baskıya maruz kalır kırılır.
Aynı sorunu bende yaşadım aracım garantili iken anahtarı arıza yaptı aksesuar oldu için(düşme çarpma olma ihtimali ) yüzünden garantiye almadılar
TV kumandası, tv'nin kullanılması için olmazsa olmaz bir parçasıdır; aksesuar olarak değerlendirilmemelidir. Kumanda düşürülürse kullanıcı hatası, kullanıcıyla bağlantılı olmayan diğer arızalar garanti kapsamında değerlendirilmelidir.
Süpürge ucu mandalının ne şekilde kullanılacağı (elle, ayakla,kafayla...vs :) ile ilgili bir talimat yoktur.
Aracınızın kumandalı anahtarı için de aynı durum geçerli: Hangi mantığa göre aksesuar kategorisine alınıyor? Aracın olmazsa olmaz bir parçasıdır. Evet; eğer düşürdüyseniz, sıvı teması olduysa...vs ve bu sebeplerden arızalandıysa garanti dışı değerlendirilir. Ama kumanda kullanıcının hatası dışında arıza yaptıysa...?
Kullanıcı hatası mı, değil mi; firma bunu kullanıcı hatası olarak değerlendirecek ise tespiti ile ispatlayabilmelidir. Tabi, kullanıcı hatasıyla arızalanan parçanın kullanıcı tarafından üretim hatasıymış gibi göstermeye çalışmak da ayrı bir hikaye.
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
King mutfak robotu set aldık patates dilimlerken ilk kullanımda hazne dişli sıyırdı doğrama özelliği pert

Aynı şekilde mikser aparatı ikinci kullanımda dişli sıyırdı şimdi sadece rondo aparatı çalışıyor..

Firma ile iletişim kurdum doğrayıcı hazne ile mikser aparatı rondo aparatı aksesuarmış sadece motoru garantili.

Boşta bulunup belki yaparım diye aparatların içini açtım ikisi de dişli sıyırmış malı kullanmadan dişli sıyırıyor..

Bu üç aparat olmadan o robot değil sadece bildiğin çöp o motoru alsınlar müsait bir yerlerine soksunlar..

Mutfak robotu diye kalitesiz oyuncak yap sonra ana parçalarını aksesuar de garanti dışı bırak ..

Mutfak robotu gibi aletlerde plastik dişli aksam yasaklanmalı metal dişli aksam ile üretilme şartı olmalı.

En kaliteli marka mutfak robotu bile plastik dişli ile üretiliyor tüketici kanunu yetersiz eksikleri çok revize edilmeli..
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Daha 3 gün önceki toplantıda bir elektrikli süpürge dosyası vardı önüme gelen. Arkadaşlar dosyayı ayırmış benim bakmamı istemişler.
Zemin süpürme aparatı makineden ayrılıyor, yetkili servis bir kere müdahale etmiş, sorun halen devam ediyor. Ben ürün görmeden karar yazmadığım için ürünü istedim, tüketiciyi aradılar mesai bitimine kadar orada olduğum için getirebilirlerse hemen bakabileceğimi ilettiler yoksa sonraki gündeme kalacaktı. Tüketici getiririm demiş, sağ olsun getirdi baktım gördüm tespit ettim görsel kayıt ve kısa video aldım tüketiciye teşekkür ettim gönderdim.

Benim için kıstas her zaman Yasa/Yönetmelik ve en önemlisi tüketicide bir art niyet olup olmamasıdır o nedenle hemen oradayken tüketicinin dosyasını alıp malın ayıpsız misli ile değişimi (MAMİD) kararını yazdım. Neden? O aparat aksesuar mış, yan kolmuş, üst dalmış vs o noktada artık önemsizdir. O mal her şeyden evvel üretim amacını yerine getirmemekte ve o hali ile tüketiciye fayda sağlamamaktadır.

Üretici Satıcı Sağlayıcının kendilerinin kural oluşturduğunu daha önce birkaç kere dile getirmiştim, bunların geçerli olmadığını da defalarca belirttim. Yani kullanım kılavuzunda yazanlar tüketicileri BİLGİLENDİRME amacı ile yazılan bilgilerdir ve öyle kalmalıdır lakin üsretici satıcı sağlayıcılar artık kullanım kılavuzunu tüketicilere karşı yasal bir ''Biz demiştik'' silahı olarak kullanmayı alışkanlık haline getirmiş durumdalar.

Sizin özelinizde ise bu kılavuzu yazan muhterem Sarf Malzemesi ile Aksesuar kavramını birbirine karıştırmış. Filtreler vs elbette ki garantiye girmez zira sarf malzemesidir onlar. Haaa Sıfır satın aldığın üründeki filtre ezik yırtık veya kusurluduru o ayrı konu, paşa paşa değiştirirler.

Aksesuar olarak değerlendirdikleri konuları ise ayırmak lazım. İnsanın neredeyse günün yarısında elinde cebinde olan ürünler olan sevgili TEKNOwest TEKNOwest ustamın dediği gibi araç anahtarları, TV - Klima kumandaları bu konuda tartıışmaya açıktır zira tüketicinin bizzat kişisel kullanımında olan, darbeye güneşe sıvıya insan terine vs açık halde ürünlerdir o nedenle bunlar ile ilgili KESİN şekilde baştan hüküm vermek hatalı olur.

Aksesuar ise garantiye girmez kısmı tam bir saçmalıktır zira sizind e belirttiğiniz üzere TAKIM OLARAK bir araya geldiğinde çalışan ürünlerin bir bölümüne aksesuar adı verip garanti sunmaktan yırtamazsınız.

Oldu o zaman klima ürünü satın aldığımızda iç üniteye aksesuar diyelim ve klimanın iç ünitesi garantiye girmesin madem :)

Veya iç ünite ile dış üniteyi birbirine bağlayan boru takımına aksesuar diyelim kurtulalım.

Çamaşır makinesinin deterjan çekmecesi, Bulaşık makinesinin kapı grubunu (Öyle ya tüketici eliyle çekip ittiriyor sürekli) hep garanti dışı bırakalım bu mantık ile.

Elektrik süpürgesinin zemin süpürme aparatı o süpürgenin bir ORGANIDIR. Aksesuar değildir.

FAKAT!!!

Kesinlikle ustamın haklı olduğu husus ise üretici satıcı sağlayıcıları bu SAÇMA yazıları yazmaya zorlayan ve ne yazıkki Ülkemizde çok büyük bir yoğunluğu olan CEHALET konusudur. Bu cehalet kavramına bir de AHLAKSIZLIK eklenince inanın bana bizim ülkemizde hakikaten üreici satıcı sağlayıcı olmak da zor.

Siz değerli dostları tenzih ederim lakin yetkili servis veya teknik servis olduğum yıllarda (ki 49 yıllık ömrümün en az 35 yılı diyebilirim) öyle ahlak yoksunu ve art niyetli insanlar ile karşılaştım ki firmaların kendisini bu güruhtan korumak için başvurduğu yolları yadırgamıyor insan ister istemez.

İşte bu nedenle heyette öğrendiğim tek şey, ''Her dosya kendisine özeldir'

Sizin konuyu veya bir başkasının konusunu firma ÖZEL olarak değerlendirmeli ve bir GENELLEME ile bu işi baştan savmamalıdır.

Konulara TARAFSIZ bir teknik bakış açısı bizim bütün Ülkemize lazım dostlar.

Tüketici tarafından bakarsanız o kendi hikayesini anlatır kendi çıkarını korumak için
Yetkili servis tarafından bakarsanız o da kendi hikayesini anlatır firmasının çıkarını koruyup ''aferin'' almak için. (Tabi garanti harici işlerin daha çok para kazandırdığı gerçeği de şurada dursun)

İşte tüm bu nedenlerle ben bir süredir bu YETKİLİ SERVİS konularına farklı bakış açısı getirmeye çalışıyorum ve Devletimize de bu YETKİLİ SERVİSLİK işinin bir çıkmaz olduğuna dar raporlar yazıyorum.

YETKİLİ SERVİS dediğiniz işletmeler, sizin satın aldığınız malı üreten firmanın sözleşmeli iş ortaklarıdır dostlar.

Yani üretici firma ''Böle olacak'' der ve yetkiliservis öyle yapar bu mecburiyete kimse itiraz edemez ve eleştiremez.

İşte bu nedenle TARAFSIZ birimler kurulmalı ve bu tarz uyuşmazlıklarda devreye bu TARAFSIZ işletmeler girmlidir, belirlenmiş prosedürler dorğultusunda uyuşmzlıklara bu birimler karar vermelidir yani yetkili servislerin ''Ben ne dersem o'' mantığı kesinlikle kabul görebilecek bir mantık değildir.

Bizim TEKNOwest TEKNOwest ustamızın anahtarı belki de gerçekten üretim kaynaklı sorun göstermişti ama yetkili servisin TEKEL dayatması nedeniyle ustamız itiraz edemedi konuya.

Kim biliyor şimdi o anahtarın GERÇEK sorununun ne olduğunu? ;)


Mesela şuınlar hep tarafsız görüş sunulması istenen dosyların bir kısmı


5593ffce46f240ed00.jpg



Eğer sistem bu şekilde yürürse Yetkili Servisler üzerinde bir denetleme mekanizması da oluşmuş olacak ve ''Ulan biz şimdi bu anahtara tüketici hatası deriz ama tarafsız birime konu giderse sıkıntı yuaşarız, değiştirin beyler garabtiden'' diyebilecektir.

İşte o nedenle yine TBMM Dilekçe komisyonuna CEZA TAZMİNAT ve YAPTIRIM ilkelerinin yönetmeliğe girmesi gerketiğini belirtenbir dilekçe de sunmuştum biliyorsunuz.

Heyet giden bir dosyada eğer yetkili servis veya satıcı fima KASITLI bir ihmal veya ihlal içerisinde ise dosya bedeli kadar ceza ve tüketicinin mahkemeye gitmesi durumunda tazminat ödemekle yükümlü olacak mesela. :ok
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
Adem Helvacı Adem Helvacı uzun ve detaylı dönüşünüz için teşekkür ederim.
Belirttiğim konuların hepsi müşterinin iyi niyetli olduğu; ürünün kullanıcı hatasından kaynaklı olmayan sebeplerden bozulması durumlarıdır. Art niyetli müşterilerin taleplerine de maruz kalan firmaların, arızalı ürünlerdeki tespitleriyle kuru ile yaşı birbirinden ayırmaları gerekmektedir. Böyle bir ortamda bu durum işlerini de zorlaştırıyor ama burada iyi niyetli müşteri mağdur edilmemelidir. Sadece kendi çıkarlarını korumak amaçlı uydurdukları kurallar kabul edilebilir değil.
Verdiğiniz detayların hepsinde hemfikirim. Kullanıcı hatası, bağlı parçalarda olduğu gibi ana ünitede de meydana gelebilir. Buradaki itirazımız; ana ünite dışında kalan parçalara üretici&distribütörlerin aksesuar kategorisine alarak garantiye dahil etmeme çabalarıdır.

TEKNOwest TEKNOwest başına gelen durum kabul edilebilir değil. Tabi anahtar kendi hatasından dolayı bozulmuştur ve itiraz etmemiştir. O detayı belirtmemiş. Fakat kendi hatasından kaynaklı olmayan bir bozulma ise aksesuar tutumu kabul edilebilir değil.

Ya da Yıldırım'ın başına gelen; mutfak robotunun ana ünitesinin garantili olması, aparatlarının garanti dışı olması...Şaka gibi

Fakat bazı durumlarda firmalar garanti belgelerine kendi uygulamalarını (gerekli gördüklerinde devreye sokmak için) yazmış olsa da uygulamada zorluk çıkartmadıkları da oluyor. Başvurmadan bilemeyiz.
Servis ile görüştüm: Parçayı götüreceğim. Bakalım süreç nasıl ilerleyecek?
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı uzun ve detaylı dönüşünüz için teşekkür ederim.
Belirttiğim konuların hepsi müşterinin iyi niyetli olduğu; ürünün kullanıcı hatasından kaynaklı olmayan sebeplerden bozulması durumlarıdır. Art niyetli müşterilerin taleplerine de maruz kalan firmaların, arızalı ürünlerdeki tespitleriyle kuru ile yaşı birbirinden ayırmaları gerekmektedir. Böyle bir ortamda bu durum işlerini de zorlaştırıyor ama burada iyi niyetli müşteri mağdur edilmemelidir. Sadece kendi çıkarlarını korumak amaçlı uydurdukları kurallar kabul edilebilir değil.
Verdiğiniz detayların hepsinde hemfikirim. Kullanıcı hatası, bağlı parçalarda olduğu gibi ana ünitede de meydana gelebilir. Buradaki itirazımız; ana ünite dışında kalan parçalara üretici&distribütörlerin aksesuar kategorisine alarak garantiye dahil etmeme çabalarıdır.

TEKNOwest TEKNOwest başına gelen durum kabul edilebilir değil. Tabi anahtar kendi hatasından dolayı bozulmuştur ve itiraz etmemiştir. O detayı belirtmemiş. Fakat kendi hatasından kaynaklı olmayan bir bozulma ise aksesuar tutumu kabul edilebilir değil.

Ya da Yıldırım'ın başına gelen; mutfak robotunun ana ünitesinin garantili olması, aparatlarının garanti dışı olması...Şaka gibi

Fakat bazı durumlarda firmalar garanti belgelerine kendi uygulamalarını (gerekli gördüklerinde devreye sokmak için) yazmış olsa da uygulamada zorluk çıkartmadıkları da oluyor. Başvurmadan bilemeyiz.
Servis ile görüştüm: Başlık ile birlikte makinayı da getirmemi (Seri No sebebiyle muhtemelen) talep ettiler. Bakalım süreç nasıl ilerleyecek?
Hemen her konua hemfikiriz, zaten aynı cümleleri yazmışız neredeyse. Hatta şu an twitter da Ticaret Bakanlığını etiketleyerek bir bilgi giriyorum yine bir satıcı kurnaclığı ile ilgili ve Bakanlığa soruyorum, Bu dayatmaya ne zaman DUR diyeceksiniz diye.

Evet tespitiniz doğru, dayatıyorlar, tüketici dik durunca geri adım atıyorlar yani uzun zamandır belirttiğimiz üzere işi yokuşu sürüyorlar ve bunda da oldukça başarılı sonuçlar elde ediyorlar zira her 10 kişiden 7 si uğraşmaya değer görmüyor bu konuları.
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Adem Bey soru bombardımanına tutuluyor zaten. Hangi birine dönsün? Konu dikkatini çekerse uğrar zaten. Yoksa da canı sağolsun.

Konumuza gelirsek;
Ülkemizde garanti şartları asgari 2 yıl süreyi kapsar. Fakat distribütör bu ürünü 5 yıl garantili olarak pazarlayarak satmış. Artık asgari şartlar bu ürün için 2 değil; 5 yıl.
Garanti kapsamı satılan malın tamamını kapsar.

Adem ustadır ihmal etmez, etmemiş. Zaman hepimiz için bazen işlerimizi öteletiyor.

Garanti konusu yönetmelikte o ürün için 2 yılı mecburi tutmuş, ancak imalatçı bazı parçaları tanımlayıp 5 yıl demiş. Tanımladıkları 2+3 demektir. Klimalarda kompresöre 10 yıl vermeleri gibi.

Garanti belgesinde kapsama dışı tanımlanmayanlar (kullanma kılavuzu kapsamında kalan) dışındaki her haller garantiye girer.

Ben size CE işaretinin anlamını söyleyeyim bunların hepsi bunun altındaki parçalar çükü. Bu işaret ürünün avrupaya uygun olduğunu göstermektedir. Avrupa iç piyasasına girebilirliğin dolaşabilirliğin alt sınırı. Bazı ürünlerde üretici, sorumluluğu kendisi üstlenir bu işareti ürüne ve ambalajına kendisi yapıştırır. Tehlikeli olarak tanımlanan ürünlerde imalatçının ce işretini kendi başına iliştirmesine izin verilmez, bir onaylanmış kuruluşun dentimi ve gözetimi altında bu işaret iliştirilebilir. Bu türdeki CE işaretlemelerinde CEişaretinin sağ yanında veya bazen altında 4 rakamlı bir sayı olur. 4 rakam onaylanmış kuruluşun nando daki kayıt numarasıdır.

CE işareti yeni yaklaşım politikalarına göre taşıdığı ürünün dört şartı yerine getirdiğini belirtir.
1- Ürün beklerken çalışırken kendine zarer vermez
2- Ürün bağlı olduğu yapıya zarer vermez
3- Ürün kullanıcısına zarar vermez
4- Ürün çervresine doğaya ve diğer canlılara zarar vermez.

Ürün standartları bu dört şartın sağlanması için ürünün nasıl tasarlanıp test edilip piyasaya sunulması gerektiğinin risk analizlerinin toplu halidir. Garanti belgesi dediğimiz de bu 4 şartın belirtilen süre için de bozulması halinde tekrar tamamlanması işlemlerinin garanti edilmesidir. Üretici alt sınır yönetmelikte olduğu şekilde üstünü kendine göre tanımla belirtebilir, kendi ticari takdiridir. Bu dört şartın bozulmasında kullanıcı hatası varmı yokmu buna bakmak lazım, yoksa kusur imalatçınındır. Hatta imalat hatası varsa, imalatçı geri çağırıp düzeltmiyorsa tespit edilen o seri piyasadan toplatılır.

Dürüslük adalete yardım etmekten öte bir şey değildir. Adalet ise sızlayan her vicdanın rahatlamasını sağlayabilecek aklı ve vicdanları hürlerden oluşabilecek kişlerin üretebileceği bir güçtür.

Toplumsal dürüstlüğümüz eksildikçe adlet terazisini kullanmak için dağıtanların önünde yığılmalarımız artmaya devam ediyor. Aslında toplum kendini tanımlamış oluyor.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
Adem ustadır ihmal etmez, etmemiş. Zaman hepimiz için bazen işlerimizi öteletiyor.

Garanti konusu yönetmelikte o ürün için 2 yılı mecburi tutmuş, ancak imalatçı bazı parçaları tanımlayıp 5 yıl demiş. Tanımladıkları 2+3 demektir. Klimalarda kompresöre 10 yıl vermeleri gibi.

Garanti belgesinde kapsama dışı tanımlanmayanlar (kullanma kılavuzu kapsamında kalan) dışındaki her haller garantiye girer.

Ben size CE işaretinin anlamını söyleyeyim bunların hepsi bunun altındaki parçalar çükü. Bu işaret ürünün avrupaya uygun olduğunu göstermektedir. Avrupa iç piyasasına girebilirliğin dolaşabilirliğin alt sınırı. Bazı ürünlerde üretici, sorumluluğu kendisi üstlenir bu işareti ürüne ve ambalajına kendisi yapıştırır. Tehlikeli olarak tanımlanan ürünlerde imalatçının ce işretini kendi başına iliştirmesine izin verilmez, bir onaylanmış kuruluşun dentimi ve gözetimi altında bu işaret iliştirilebilir. Bu türdeki CE işaretlemelerinde CEişaretinin sağ yanında veya bazen altında 4 rakamlı bir sayı olur. 4 rakam onaylanmış kuruluşun nando daki kayıt numarasıdır.

CE işareti yeni yaklaşım politikalarına göre taşıdığı ürünün dört şartı yerine getirdiğini belirtir.
1- Ürün beklerken çalışırken kendine zarer vermez
2- Ürün bağlı olduğu yapıya zarer vermez
3- Ürün kullanıcısına zarar vermez
4- Ürün çervresine doğaya ve diğer canlılara zarar vermez.

Ürün standartları bu dört şartın sağlanması için ürünün nasıl tasarlanıp test edilip piyasaya sunulması gerektiğinin risk analizlerinin toplu halidir. Garanti belgesi dediğimiz de bu 4 şartın belirtilen süre için de bozulması halinde tekrar tamamlanması işlemlerinin garanti edilmesidir. Üretici alt sınır yönetmelikte olduğu şekilde üstünü kendine göre tanımla belirtebilir, kendi ticari takdiridir. Bu dört şartın bozulmasında kullanıcı hatası varmı yokmu buna bakmak lazım, yoksa kusur imalatçınındır. Hatta imalat hatası varsa, imalatçı geri çağırıp düzeltmiyorsa tespit edilen o seri piyasadan toplatılır.

Dürüslük adalete yardım etmekten öte bir şey değildir. Adalet ise sızlayan her vicdanın rahatlamasını sağlayabilecek aklı ve vicdanları hürlerden oluşabilecek kişlerin üretebileceği bir güçtür.

Toplumsal dürüstlüğümüz eksildikçe adlet terazisini kullanmak için dağıtanların önünde yığılmalarımız artmaya devam ediyor. Aslında toplum kendini tanımlamış oluyor.
Belirttiğiniz bir çok kavramda hemfikir olmakla birlikte bir konuda hizalanamadık:
Türkiye'de ürünün asgari garanti şartları 2 yıl. Firma farklılık oluşturarak garanti şartlarını 5 yıla çıkarıyor ve bu şekilde pazarlıyor. Pazarlarken '5 YIL GARANTİ'de detay belirtmiyor. Gerek ürün üzerinde, gerek ürün kutusu üzerinde 5 YIL GARANTİ etiketleri. Hal böyle olunca bu ürün 2+3 yıl değil, 5 yıl garantili oluyor. Ama garanti kitapçığının içinde kendi kurallarını belirtmiş. Eğer 2+3 yıl yapacaksan; +3'ün neleri kapsadığını pazarlamada kullandığın görsel dökümanlarda belirteceksin.
Artık çok geç: Sen bana bu ürünü 5 yıl garantili olarak pazarlayıp sattın.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
263
Süreç ile ilgili güncelleme yapalım:
Arızalı süpürge başlığı ile birlikte dün distribütörün merkez servisine gittim. Servisin tespiti; 'kullanıcı hatası'. Başlık içinde mekanizmaya ait hareketli plastik parça dışarıdan gelen bir darbe(!) ile kırılmış. Bu darbeye bir açıklık getirelim: Mesela servise göre; bu başlığı kullanırken sağa sola çarparsan, koltuk altına falan takarsan...vs kullanıcı hatasıymış. Başlığı hiç bir yere çarpmadan kullanabilmek mümkün müdür? Elektronik cihaz muamelesi yaptılar resmen. İtiraz ettim ama sonuç yok. Bu tespitlerini servis formuna yazdırdım ve ayrıldım. Bugün de ticaret.gov.tr üzerinden tüketici hakem heyetine, gerekli döküman ve görselleri de ekleyerek detaylı açıklama ile başvurdum:
Servis 'kullanıcı hatası; dışarıdan darbe...' şeklinde bir sebepten talebimi geri çevirdiği için ben de bu doğrultuda itiraz ettim.
Sonuç olarak; elektrikli süpürgenin elle kontrol ettirilen ve yerde sürüklenerek kullanılan hareketli parçanın (süpürücü başlık) akışı gereği maruz kalacağı mukavemeti karşılayacak tasarımda olmalı, bu doğrultuda üretilerek son tüketiciye sunulmalı. 500tl fiyat biçtiğin ilgili parçanın tank gibi olması lazım.

Bakalım süreç nasıl neticelenecek?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst Alt