Fren hidroliği tavsiyesi ve Symbol II ESP sorusu

Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Biraz araba işine meraklıyım o yüzden evdeki araçların bakımını kendim yapıyorum, balataları biten 2011 Symbol 1.2 ye tam bir fren bakımı yapayım dedim sonuçta en hayati sistem arabadaki. Orijinal Mais balata ve TRW disk almakta karar kıldım ancak fren hidroliği hangi marka seçsem kadar veremedim. Servis kılavuzunda Dot 4 ISO norm 6 diye belirtmişler ama ESP(ESC diye de geçiyor) olmayan araçlarda norm 4 de kullanılabilir yazmışlar ilk sorum Symbol de ESP varmı? araç 2011 üretimi 1.2 motor. İkinci soruda hangi marka fren hidroliği önerirsiniz çok ucuz olması şart değil zira bir tüp bakır gres bile 50tl olmuş işi düzgün yapmak istiyorum sanayideki usta pahalı diye bakır gres sürmüyor, silikon gres süreceği yere ucuzunu sürüyor, tork anahtarı kullanmıyor sonra arabamı sanayide bozdular frenim gıcırdıyor gibi problemler ortaya çıkıyor. Sözüm kendini geliştirmeyen işini standartlara uygun olarak yapmayan ustalara mutlaka işine önem verip tam yapan ustalarımız da vardır.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Aracınıza bu tarz bakımları kendinizin yapabiliyor olmanız çok güzel şey. Tebrikler...

Keşke Esp - Dsc - Esc (hepsi aynı şey) donanımı standart her araçta olsa, mükemmel bir sistem ve güvenlik donanımında bana göre ilk sıralarda yer alır. Özetle, aracında bu donanım yok maalesef...

Aracın için üreticinin tavsiye ettiği Dot 4 hidrolik yağını kullanman uygun olur, marka tavsiyesine ben hep şöyle cevap veriyorum... Piyasada satılan ortalama her marka işini görür. (Bosch, Castrol, Mobil, Petrol Ofisi gibi) Adı duyulmadık markalarla, fiyatı uçuk markalara para vermeye gerek yok bence.

Son olarak, forumumuza da bekleriz, Fransız mallarını çok sevmesek de dostluk ve bilgi alış verişi için herkese kapımız açık. :ok Bakım sürecini fotoğraflayıp paylaşım yapabilirsen senin gibi güzel insanlara fayda sağlamış olursun.

Kolay gelsin.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Aracınıza bu tarz bakımları kendinizin yapabiliyor olmanız çok güzel şey. Tebrikler...

Keşke Esp - Dsc - Esc (hepsi aynı şey) donanımı standart her araçta olsa, mükemmel bir sistem ve güvenlik donanımında bana göre ilk sıralarda yer alır. Özetle, aracında bu donanım yok maalesef...

Aracın için üreticinin tavsiye ettiği Dot 4 hidrolik yağını kullanman uygun olur, marka tavsiyesine ben hep şöyle cevap veriyorum... Piyasada satılan ortalama her marka işini görür. (Bosch, Castrol, Mobil, Petrol Ofisi gibi) Adı duyulmadık markalarla, fiyatı uçuk markalara para vermeye gerek yok bence.

Son olarak, forumumuza da bekleriz, Fransız mallarını çok sevmesek de dostluk ve bilgi alış verişi için herkese kapımız açık. :ok Bakım sürecini fotoğraflayıp paylaşım yapabilirsen senin gibi güzel insanlara fayda sağlamış olursun.

Kolay gelsin.
Öneriler ve davet için teşekkürler. Geçen senede ilk çalışma olarak triger bakımı denemiştim biraz yanlış bir seçim oldu ilk iş için ama altından kalktım. O işleminde görüntüleri vardı düzenlendi ama yayınlanmadı YouTube kanalıma yüklemeyi düşünüyorum düzenleme işlemlerini tamamlayıp yayınlarsam onların linkini de paylaşırım. İngilizce pratiği yapmak için İngilizce hazırlıyorum videoları ama böyle bir talep olursa altyazı veya dublaj ile ikinci bir versiyonunu da yükleyebilirim. Ya da söylediğiniz gibi makale şeklinde yazarım foruma. Fren işi aslında basit de hidrolik değiştirirken yukarıdan hava aldırmamaya dikkat edersem sıkıntı olmaz diye tahmin ediyorum, ABS pompasına hava giderse sıkıntı.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,531
Fren hidroliği,motor yağı
,sanziman yağı,antifiriz gibi sıvılarda belirli markalari tercih ediyorum.

Motul yada Luqui Moly markalarıni güvenle kullanabilirsiniz.

Not: Motulun çok fazla sahtesi var.
Bölge distribütörlerinden temin edebilirsiniz.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Fren hidroliği,motor yağı
,sanziman yağı,antifiriz gibi sıvılarda belirli markalari tercih ediyorum.

Motul yada Luqui Moly markalarıni güvenle kullanabilirsiniz.

Not: Motulun çok fazla sahtesi var.
Bölge distribütörlerinden temin edebilirsiniz.
Araç düşük güçlü ve nispeten basit olduğundan sıvılarının markası üzerine çok aşırı düşmüyorum ama fren hidroliği önemli zaten her sene değişmiyor dediğiniz gibi daha kaliteli bir markadan bakayım o zaman. Yağı iki senedir Shell HX6 alıyorum 5W40 bir sıkıntısını görmedim zaten ucuz yağların çoğu yerli üretim neredeyse hepsi aynı tesisten çıkıyor. Araç turbolu ise tam sentetik olmasına dikkat ediyorum yoksa yağ çok çabuk bozulup 1 senelik süre içinde motora zarar verebilir. Daha pahalı araçlarda dediğiniz mantıklı, ithal yağların kalitesi daha yüksektir Liqui Molly'nin çok ilginç yağları var böyle mavi yada yeşil renkli insanın bir garibine gidiyor ama kalitesinde şüphe yok.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
2011 Thalia kasa Symbol'lerde ESP yok. 2013'ten sonrakilerde standart.
Tamamdır o zaman üst seviye olan sıvıya gerek yok ISO norm 4 sıvı alıyorum. Galiba ESP devreye girdiğinde oluşan aşırı yükten dolayı istiyor daha yüksek kaynama sıcaklıklı sıvıyı.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Renault'larda fren valfi kaç mm oluyor bilgisi olan var mı? Eğer o boy kapalı anahtar yoksa kapalı anahtar alacağım vidaya yalama yaptırmaktan korkuyorum. Üzerine takacağım hortum da 6mm olacakmış galiba ama emin değilim.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Öneriler ve davet için teşekkürler. Geçen senede ilk çalışma olarak triger bakımı denemiştim biraz yanlış bir seçim oldu ilk iş için ama altından kalktım. O işleminde görüntüleri vardı düzenlendi ama yayınlanmadı YouTube kanalıma yüklemeyi düşünüyorum düzenleme işlemlerini tamamlayıp yayınlarsam onların linkini de paylaşırım. İngilizce pratiği yapmak için İngilizce hazırlıyorum videoları ama böyle bir talep olursa altyazı veya dublaj ile ikinci bir versiyonunu da yükleyebilirim. Ya da söylediğiniz gibi makale şeklinde yazarım foruma. Fren işi aslında basit de hidrolik değiştirirken yukarıdan hava aldırmamaya dikkat edersem sıkıntı olmaz diye tahmin ediyorum, ABS pompasına hava giderse sıkıntı.

ustamın fren hidroliği değişimine nezaret etmiştim. Diskin ordaki hortumu açıp biraz akıtıp üstteki hidrolik deposunu dibine kadar indirdi. Sonra yeni hidrolik doldururken bir yandan da hortumun ucundan boşalttı. Yeni hidrolik gelince Kapatıp bıraktı. Dört tekere de bunu yapıp haca aldırmadan tamamladı.

yanınızda da biri olursa çok kolayca hava aldırmadan yaabilirsiniz.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
ustamın fren hidroliği değişimine nezaret etmiştim. Diskin ordaki hortumu açıp biraz akıtıp üstteki hidrolik deposunu dibine kadar indirdi. Sonra yeni hidrolik doldururken bir yandan da hortumun ucundan boşalttı. Yeni hidrolik gelince Kapatıp bıraktı. Dört tekere de bunu yapıp haca aldırmadan tamamladı.

yanınızda da biri olursa çok kolayca hava aldırmadan yaabilirsiniz.
Zaten o yöntemle yapacağım bir yandan fren merkezine yukarıdan hidrolik doldururken bir yandan birine frene basıp bırakmasını söyleyerek sırayla her köşeden temiz sıvı gelene kadar boşaltacağım. Hortumu sökmek hava alma riskini arttırır aslında boşaltma valfi bulunur kaliper üzerinde onun ucuna tam uyan bir parça şeffaf hortum ve pet şişe ile biraz uzun sürse de hava alma riski olmadan yapmak mümkün.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Zaten o yöntemle yapacağım bir yandan fren merkezine yukarıdan hidrolik doldururken bir yandan birine frene basıp bırakmasını söyleyerek sırayla her köşeden temiz sıvı gelene kadar boşaltacağım. Hortumu sökmek hava alma riskini arttırır aslında boşaltma valfi bulunur kaliper üzerinde onun ucuna tam uyan bir parça şeffaf hortum ve pet şişe ile biraz uzun sürse de hava alma riski olmadan yapmak mümkün.
Okurken vazgeçtim bu işten. :hihi
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Okurken vazgeçtim bu işten. :hihi
Bu yine birşey değil trigeri değiştiriken devirdaimin de değişmesi gerektiğini gördüm sökünce. Renault mühendisleri sağ olsun motorun üzerine bağlı her şeyi sökmek gerekti hepsi bir hortumun tek bir civatası için. Sonra geri toplarken motor takozunu yamuk oturtup takmışım yivleri bozulmuş o da gergi rulmanını sıkıştırmış kayış dönmediği için yanmış dumanlar çıkınca fark ettim iyi ki sente atlamadı yoksa motor dağılacaktı. Gidip yeni triger seti alıp takmak zorunda kaldım hala yamuk duruyor yan parça ama tuttu sıkıntı olmadı 15000 km oldu bunun üzerinden. Birde söktüğüm şarj dinamosunu alt korumanın üstünde bırakmıştım unutup o parçayı sökünce 1.5 kiloluk dinamo içi antifiriz dolu leğene düştü iyi ki kafama düşürmedim. Yani bayağı maceralı geçti ilk deneme olarak yağ falan değiştirmek daha mantıklı.:slap
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Bu yine birşey değil trigeri değiştiriken devirdaimin de değişmesi gerektiğini gördüm sökünce. Renault mühendisleri sağ olsun motorun üzerine bağlı her şeyi sökmek gerekti hepsi bir hortumun tek bir civatası için. Sonra geri toplarken motor takozunu yamuk oturtup takmışım yivleri bozulmuş o da gergi rulmanını sıkıştırmış kayış dönmediği için yanmış dumanlar çıkınca fark ettim iyi ki sente atlamadı yoksa motor dağılacaktı. Gidip yeni triger seti alıp takmak zorunda kaldım hala yamuk duruyor yan parça ama tuttu sıkıntı olmadı 15000 km oldu bunun üzerinden. Birde söktüğüm şarj dinamosunu alt korumanın üstünde bırakmıştım unutup o parçayı sökünce 1.5 kiloluk dinamo içi antifiriz dolu leğene düştü iyi ki kafama düşürmedim. Yani bayağı maceralı geçti ilk deneme olarak yağ falan değiştirmek daha mantıklı.:slap

Demek ki tüm mühendislik parça satmak üzerine kurgulanmış desene.
Tank yapan, uçak yapan Renault'dan Symbol yapan Renault'a. :hihi
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Demek ki tüm mühendislik parça satmak üzerine kurgulanmış desene.
Tank yapan, uçak yapan Renault'dan Symbol yapan Renault'a. :hihi
Zaten asıl parayı servisten kırıyor otomobil markaları ama bunların yaptığı direkt kötü tasarım. Pompaya giren hortumun bir tane civatası braketin altında kalıyor o tek civata için hem şarj dinamosu hemde klima kompresörü sökülüyor sonra braket sökülüyor birde sürekli hata yaptığım için 3 kere söküp taktım bu parçaları. Artık bu 1.2 16v motoru çok iyi tanıyorum neyin değişmesi gerekse gözüm kapalı bile yapabilirim. Aslında tasarımı zor olmasa en iyisi dişli sistemli triger ne kayış ne zincir tamamen mekanik parçalar motorun içinde servise gerek yok. Ama maliyet ve tasarımı zor olduğundan yaygınlaşmadı. VW 3.2 motorlarında vardı galiba bu sistem. Elektrikli araçlarda bu tür sıkıntılar kalkacak ama onların da yaygınlaşıp herkesin eline geçmesi 10-15 yıl sürer diye tahmin ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt