Fren disklerinde pas halkaları

Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Babamın B6 Passatına yıllık bakım yaparken iki ön diskin iç yüzeylerinin kötü durumda olduğunu gördüm, araç bazen aylarca kısa mesafe kullanıldığı için teorim normal kullanımda oluşup frenler uygulandığı zaman silinen pas tabakası belli kısımlarda uzun süre kalarak normal frenlemeyle temizlenmeyip birikmiş ve o bölgelerde kalınlaşan tabaka zamanla şuanki duruma sebep olmuş. 4 köşenin disk ve balatalarını değiştirmek en ideali gibi duruyor ancak deneyimli arkadaşların görüşünü almak istedim. Diskin kalan yüzeyinde de büyük ihtimalle azalmış yüzey alanından kaynaklı yanık izleri var. Aynı olay arka disklerin de iç ve dış kısımlarında var ancak nispeten daha az. Balataların daha 30 bin kilometre ömrü var gibi görünüyor ancak diskin durumu endişeye düşürdü.

IMG_20210825_185933.jpg
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,459
Tekerler çıkarıldıktan sonra disk durumu daha net belli olur. Et kalınlığı yeterliyse yüzeyi tornalayıp tertemiz yapılır.
(disk başı 25tl)
Bu işlem sonrasında balataları değiştirmekte yarar var çünkü diskin yüzeyine göre aşınan balata düz yüzeyde tam tutunma yapamayabilir.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Tekerler çıkarıldıktan sonra disk durumu daha net belli olur. Et kalınlığı yeterliyse yüzeyi tornalayıp tertemiz yapılır.
(disk başı 25tl)
Bu işlem sonrasında balataları değiştirmekte yarar var çünkü diskin yüzeyine göre aşınan balata düz yüzeyde tam tutunma yapamayabilir.
Hocam disklerin iç tarafı uzun süredir böyle kalmaktan bayağı derin oyulmuş tornalanabilir mi emin değilim.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Kış lastikleri ile kullandığım çelik (kara) jantların iç kenarlarında paslanma olduğundan hava kaçırıyordu. Çıkartıp temizleyip komple boyadım. Özellikle iki tanesinde pas yer yer ilerlemiş ve zımpara sonrası çukurlar oluşmuştu. Boya sonrası düzeldi gibi, göreceğiz.

Neyse, o pasların içe doğru ilerleyip malzemeyi yediğini düşünüyorum. Torna bile kurtarmayabilir. Fren için risk almaya değmez, bir ustaya danışın derim.
 
G Çevrimdışı

gkhn08 

Aktif Üye
13 Mar 2020
78
32
Hocam disklerin iç tarafı uzun süredir böyle kalmaktan bayağı derin oyulmuş tornalanabilir mi emin değilim.
Yanlis hatirlamiyorsam disklerin ust kisminda incelme durumuna karsi bi cizgi olmasi lazim o cizgiye yaklamis yada cizgiyi gecmisse kurtarmaz diye hatirliyorum disklerimin cizik olmasindan oturu direksiyon titreme yapiyordu torna kurtarmaz demisti o cizgiyi gosterip, ustaya gosterin o duruma gore torna kurtarirmi soyleyecektir işin özü.
Yanliz frenden ekonomi yapılmaz, ihmale gelmez, cok incelmisse disk kirilabilir hic olmadik yerde devamini yazmak istemiyorum :)
 
Son düzenleme:
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,098
40
Torna ile temizlenir ama sonrasında kalınlık kurtarırmı ona bakmak lazım birde diyelimki kurtardı yeni balata takacaksınız sonrasında kalan disk kalınlığı ne kadar süre gidecek yeterli olmazsa disk değişiminde bi takım daha balata alacaksınız

En mantıklısı hiç uğraşmayıp komple değiştirin
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Cevaplar için teşekkürler, diskler yeni değil zaten orjinal olmasa bile en az 90-100bin kilometre vardır üzerlerinde. Kumpasım olsa bakarım kalınlıklarına ancak göz kararı bile kurtarmayacak gibi duruyor malûm modern disklerin aşınma payı çok az oluyor. Bu disklerde toplam 3mm olması lazım aşınma payının, çoğu diskte 2.5-3 mm. Disk işi kolay güvenilir bir markadan en ucuza bulduğumu alacağım ama balata konusunda çok çeşit var balata önerileriniz nedir? TRW sert diyorlar, B6 ların orjinal üreticisi TRW ve ATE galiba; Textar, ATE, Ferodo gibi markalar var aklımda öneride bulunursanız memnun olurum. Kaliperlerin kaydığı mil ve körükleride değiştireceğim VW larda kaliper pinlerinin yamulma muhabbeti vardı galiba şuanki duruma acaba kilitlenen kaliperler mi sebep oldu diye de bir şüphem var.
Zaten rot başlarının körükleri çatlamış onlar değişecekti, nasipse ikisini tek seferde hallederim.
 
M Çevrimdışı
18 Kas 2020
727
43
diskler gitmiş dostum benim eski işim 20 yıl yaptım zamanla özelliğini kaybeder seviye yükseldikçe normal metale doner ve paslanma oluşur değiştir kurtul balataları değiştirmeyi unutma bunları takan kişiyede balataları takarken kenarlarını çarka vursun nedeni disk kenarlarında takılma yapmasın diye :)
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

VIP
26 Haz 2020
1,235
Bu orijinal diski mi aracın?

Çelik ana alaşım olarak krom ve demir karışımıdır. Buna farklı elementlerde ekleniyor kullanım yerine, istenilen özelliğe göre. Şimdi bu çelik malzeme bazı araçlarda bu halde bazılarında ise tertemiz. Bu nereden kaynaklanıyor. Alaşımda kromun daha az kullanılmasından. Bu da fiyata etki eden en önemli faktörlerden biri. Ucuz disk demek kromu ya da fabrikanın istediği spekleri karşılayacak elementleri yeterli seviyede olmayan çelik malzeme demek. Bu da araç suya çamura neme maruz kalıyorsa işte böyle paslanmaya, korozyona, fren ile ısınan diskin bir su birikintisine girmesiyle yamulup, titreme yapmasına davetiye demek. Malzeme ne kadar kalitesizse bunları yaşama ihtimali de o oranda erken başlıyor. Yani şu kadar gider gibi bir durum yok. Bir kış mevsiminde bile çürüyüp gidebiliyor. İşte burada orijinal parça ile yan sanayi parça veya fabrika için üretilenle piyasa için üretilen parçanın aynı marka bile olsa farkı ortaya çıkıyor. Aracı sadece balata durdurmaz. Disk, kaliper, balata, piston, hidroliğin ortaklaşa çalışması ile fren gücü sağlanır. Bildiğiniz gibi de bir sistemin gücü en zayıf halkası kadar olur. Passat ağır bir araç. Fabrikanın istediği parça ne ise onun kullanılması gerekli. Hele fren sistemi gibi direkt hayati olan bir konuda.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Bu orijinal diski mi aracın?

Çelik ana alaşım olarak krom ve demir karışımıdır. Buna farklı elementlerde ekleniyor kullanım yerine, istenilen özelliğe göre. Şimdi bu çelik malzeme bazı araçlarda bu halde bazılarında ise tertemiz. Bu nereden kaynaklanıyor. Alaşımda kromun daha az kullanılmasından. Bu da fiyata etki eden en önemli faktörlerden biri. Ucuz disk demek kromu ya da fabrikanın istediği spekleri karşılayacak elementleri yeterli seviyede olmayan çelik malzeme demek. Bu da araç suya çamura neme maruz kalıyorsa işte böyle paslanmaya, korozyona, fren ile ısınan diskin bir su birikintisine girmesiyle yamulup, titreme yapmasına davetiye demek. Malzeme ne kadar kalitesizse bunları yaşama ihtimali de o oranda erken başlıyor. Yani şu kadar gider gibi bir durum yok. Bir kış mevsiminde bile çürüyüp gidebiliyor. İşte burada orijinal parça ile yan sanayi parça veya fabrika için üretilenle piyasa için üretilen parçanın aynı marka bile olsa farkı ortaya çıkıyor. Aracı sadece balata durdurmaz. Disk, kaliper, balata, piston, hidroliğin ortaklaşa çalışması ile fren gücü sağlanır. Bildiğiniz gibi de bir sistemin gücü en zayıf halkası kadar olur. Passat ağır bir araç. Fabrikanın istediği parça ne ise onun kullanılması gerekli. Hele fren sistemi gibi direkt hayati olan bir konuda.
Hocam bu disk fabrikadan üzerinde gelen disk olmayabilir belki ama VW yetkili serviste takıldığına eminim araç o yıllarda sadece yetkili servise gidiyordu. Ben neden böyle olduğu ile ilgili tahmini yazdım ilk mesaja ancak balatalar yakın zamanda değişmiş, ben yapmadım o işi kim yaptı bilmiyorum. Montaj hatasından kaynaklı da olabilir diye düşündüm kaliper pinlerini söküp özel silikon tabanlı gresle greslemedilerse belkide kaliper kilitlendi ve o balata diskin üzerine yanıp yapışarak o hale getirdi. Birde aşınan ve boşluk yapan teker rulmanlarının buna sebep olabileceğini duydum ancak diskin hem dışına hemde içine doğru pas olduğu için onun olduğunu düşünmüyorum. Güvenilir üreticilerin parça fiyatları hep yakın oluyor zaten, misal TRW disk 700 ise Ferodo 750, Valeo 800tl gibi. Bunlardan bariz ucuzsa bir problem oluyor. Diskler çelikten üretildiği için üzerinde orijinal disk bile olsa araç 5-6 ay hareket etmezse yine çürüyor. 6000kmde diskleri çürüyen bir Q7nin fotoğraflarını gördüm daha hiç kullanılmamış frenlerin değişmesi gerekiyor aracın hareket etmemesinden dolayı.
 
Son düzenleme:
eketen Çevrimdışı

eketen 

VIP
26 Haz 2020
1,235

Burada bazı açıklamalar mevcut. Sizdeki durum disk orijinal ise muhtemelen montaj hatasından kaynaklı.

Kullanılmadığı zaman nispeten pas olması normal ama hemen siler onu. Çürüme çok farklı. Q7 6000 km de diskleri çürümüşse hele bu servis bakımlı ve orijinal parça ise audi nin çekeceği var demektir. İşte bunun için sonuna kadar uğraşılır.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795

Burada bazı açıklamalar mevcut. Sizdeki durum disk orijinal ise muhtemelen montaj hatasından kaynaklı.

Kullanılmadığı zaman nispeten pas olması normal ama hemen siler onu. Çürüme çok farklı. Q7 6000 km de diskleri çürümüşse hele bu servis bakımlı ve orijinal parça ise audi nin çekeceği var demektir. İşte bunun için sonuna kadar uğraşılır.
Hocam doğru bazı üreticilerde özellikle alaşımı kötü olan diskler dolayısıyla pas problemi çok oluyor ve yüzey pası frenlerin normal kullanımıyla geçen bir şey ancak yüzey pası oluştuktan sonra araç aylarca kullanılmazsa, frenler diski temizlemeyeceği için pas diski gittikçe çürütmeyecek midir? Bahsettiğim aracın yazısını bulamadım ancak 6 ay 1 yıl hava şartlarına maruz kalıp hareket etmeyen bir aracın disklerinin iyi durumda kalması pek mümkün gelmiyor. En azından tornalanması gerekir diye düşünüyorum. VAG gurupya belli üreticilerin disklerinde problemler oluyordu zaten, bir ara Audi modellerinin diskleri fabrikan çıktıktan sonra 10-20bin kilometre içinde ya çok paslanıyor ya da yamulma yapıyordu. Biraz daha araştırma yaptım bizim aracın büyük ihtimalle ön kaliperleri kilitlenmiş ve iç taraftaki balatalar yanıp diski bu hale getirmiş. Nasılsa sonra düzgün çalışmaya devam etmiş, hiç ses yalpalama filan yok araçta.

4 köşenin de disk ve balatalarını değiştireceğim şimdi disk kaplamalı TRW, Ferodo ya da ATE, Zimmerman, Textar zor bulunuyor bulursam onlardan birini alacağım, balata tavsiyelerinizi bekliyorum Textar öneriyorlar VW için dışarıda bakım yaptıran arkadaşlar siz ne kullanıyorsunuz, deneyimleriniz nasıldır? Bayiye gidip orijinal de alabilirim ancak fiyatları çok uçuk oluyor, volan değişimi için değişecek TTY civatalar vardı onları bulamam diye bayiden aldım 15-20 tane civata 500tl tuttu.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

VIP
26 Haz 2020
1,235
Hocam doğru bazı üreticilerde özellikle alaşımı kötü olan diskler dolayısıyla pas problemi çok oluyor ve yüzey pası frenlerin normal kullanımıyla geçen bir şey ancak yüzey pası oluştuktan sonra araç aylarca kullanılmazsa, frenler diski temizlemeyeceği için pas diski gittikçe çürütmeyecek midir? Bahsettiğim aracın yazısını bulamadım ancak 6 ay 1 yıl hava şartlarına maruz kalıp hareket etmeyen bir aracın disklerinin iyi durumda kalması pek mümkün gelmiyor. En azından tornalanması gerekir diye düşünüyorum. VAG gurupya belli üreticilerin disklerinde problemler oluyordu zaten, bir ara Audi modellerinin diskleri fabrikan çıktıktan sonra 10-20bin kilometre içinde ya çok paslanıyor ya da yamulma yapıyordu. Biraz daha araştırma yaptım bizim aracın büyük ihtimalle ön kaliperleri kilitlenmiş ve iç taraftaki balatalar yanıp diski bu hale getirmiş. Nasılsa sonra düzgün çalışmaya devam etmiş, hiç ses yalpalama filan yok araçta.

4 köşenin de disk ve balatalarını değiştireceğim şimdi disk kaplamalı TRW, Ferodo ya da ATE, Zimmerman, Textar zor bulunuyor bulursam onlardan birini alacağım, balata tavsiyelerinizi bekliyorum Textar öneriyorlar VW için dışarıda bakım yaptıran arkadaşlar siz ne kullanıyorsunuz, deneyimleriniz nasıldır? Bayiye gidip orijinal de alabilirim ancak fiyatları çok uçuk oluyor, volan değişimi için değişecek TTY civatalar vardı onları bulamam diye bayiden aldım 15-20 tane civata 500tl tuttu.

Motor ne hocam. Hangi motor, model yılı bilirsek daha sağlıklı bakarız.
Bir de gres sürerlerse aman çok sürdürmeyin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt