Fakir Marka Çay Makinesi Ücretsiz Değişim

P Çevrimdışı

pn211

Yeni Üye
29 Eyl 2022
15
44
Kasım ayında işyeri ofis mutfağında kullanmak için Media Markt Kağıthane mağazasından 1.200 TL'ye Fakir Ceremony model bir çay makinesi aldım. 3 hafta kullandıktan sonra bir sabah su koyduğumuzda su haznesi çatladı ve su sızdırmaya başladı. 1 gün sonra servise götürdük ve servis daha bakar bakmaz "Bu hasar darbe sonucu oluşmuş, garanti kapsamına girmez" dedi. Servise tamir için cihazı bıraktık ama Fakir genel müdürlük e-posta adreslerini alarak cihazın garanti kapsamına alınması için mesaj gönderdik. Tahmin edeceğiniz gibi geri dönüş yapılmadı. 3 haftadır serviste bekleyen cihazı bari tamir etsinler de alıp kullanalım dedik ama servisten "Bu cihaz eski olduğu için tamir için gerekli malzemeler bulunmuyor. Genel merkez size yeni cihazı piyasadan 100 - 200 TL indirimle verebilir" şeklinde bir cevap aldık. Yani bize 2. bir cihaz satacaklar, önerileri bu.

Tüketici hakem heyetine başvuruda bulunacağız. Hatalı bir başvuru yapmamak için merak ettiklerimiz.

1 - Fatura bizim şirkete kesildi. TTH başvurusunu şirket ortaklarından birinin kişisel e-devlet hesabımdan onun adıyla yapsak olur mu? Olmuyorsa, tüzel başvuruyu nasıl yapacağız?

2 - Ödemeyi Media Markt'a yaptık. Ama muhatabımız Fakir. Cihaz bedelinin iadesi için mi başvuru yapmak daha mantıklı, yoksa aynı cihaz veya muadili ile ücretsiz değişim mi talep etmeliyiz?

Zaman ayırdığınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
evrenatabek Çevrimdışı

evrenatabek 

Süper Üye
19 Eyl 2018
64
47
Servisten herhangi bir evrak aldınız mı? müracaat fişinden... Parça temin edilemiyor sözlü mü dendi.

her ne kadar tüzel kişilikler son yıllarda tüketici sayılsa da

şuanki kullanma kılavuzunu ve garanti belgesinde ne yazıyor bilmiyorum (eskilerinde vardı, siiznkinde ne yazıyor) eğer ev aletleri kategorsi belirtilmiş ürün şirket faturası kesilmişse kapsam dışı diye savunma yapacaklardır. Kullanım ömrü ev ortamı içindir denecektir. aklınızda bulunsun.
 
P Çevrimdışı

pn211

Yeni Üye
29 Eyl 2022
15
44
Servisten herhangi bir evrak aldınız mı? müracaat fişinden... Parça temin edilemiyor sözlü mü dendi.

her ne kadar tüzel kişilikler son yıllarda tüketici sayılsa da

şuanki kullanma kılavuzunu ve garanti belgesinde ne yazıyor bilmiyorum (eskilerinde vardı, siiznkinde ne yazıyor) eğer ev aletleri kategorsi belirtilmiş ürün şirket faturası kesilmişse kapsam dışı diye savunma yapacaklardır. Kullanım ömrü ev ortamı içindir denecektir. aklınızda bulunsun.
Servise bıraktığımızda cihaz kabul fişi verdiler. Dün cihazı parasıyla da olsa yapın diye telefon ettiğimizde bu cihazın eski olduğu için parçasının olmadığı ve tamir edilemeyeceğini sözlü olarak bildirdiler.

Kettle-Servis-Kabul-Fisi.jpg


Şikayetvar'da aynı durumu yaşamış biri daha var.


Garanti belgesinde ev ortamı diye bir ifade yazmıyor.

Garanti7c566a2fb0b1416f.jpg


Servisten alabilirsek 13-c maddesinde yazan tamir edilemiyor raporunu isteyeceğiz. Bakalım vermeye yanaşacak mı?
 
B Çevrimdışı

Başkan2005 

Yeni Üye
21 Eyl 2018
40
61
Ben sorduğunuz 1. soruya cevap vermeye çalışayım:
Su ısıtıcısının faturası şirket adına olduğundan şirketin imza sirküleri ile birlikte (sirkülerde imza yetkisi olan) ortaklardan birinin müracaat etmesinin geçerli olması gerekir. Yine de siz bir mali müşavirinize / muhasebecinize danışın. Kolay gelsin.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Tüketici Hakem Heyetine başvuramazsınız çünkü her iki taraf da TACİR konumunda burada. Fatura şirket adına kesilmiş ise iş bitmiştir, ortaklar vs bireysel başvuru farketmez reddedilir.

T.T.K. Madde 4 kapsamında bu Ticari Dava diye geçer ve Türk Ticaret Kanunu md. 5'e göre ise bu davalarda görevli mahkeme asliye ticaret mahkemeleridir
 
P Çevrimdışı

pn211

Yeni Üye
29 Eyl 2022
15
44
Tüketici Hakem Heyetine başvuramazsınız çünkü her iki taraf da TACİR konumunda burada. Fatura şirket adına kesilmiş ise iş bitmiştir, ortaklar vs bireysel başvuru farketmez reddedilir.

T.T.K. Madde 4 kapsamında bu Ticari Dava diye geçer ve Türk Ticaret Kanunu md. 5'e göre ise bu davalarda görevli mahkeme asliye ticaret mahkemeleridir
Evet fatura şirket adına kesildi. Bir çay makinesi için mahkemeye gitmeyi de açıkçası gözüm kesmez. Philips TV'den sonra Fakir'i de alınmayacaklar listeme ekledim artık.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Evet fatura şirket adına kesildi. Bir çay makinesi için mahkemeye gitmeyi de açıkçası gözüm kesmez. Philips TV'den sonra Fakir'i de alınmayacaklar listeme ekledim artık.
A ataseven dostumuzun beirttiği üzere inanın bu durumların MARKA ile ilgisi yok, konu tamamen artık ANLAYIŞ konusu zira markalar anlıyorlar ki Ülkede nasılsa hukuk yok, olduğu kadarına da vatandaş gidip uğraşmak istemiyor, bu durum işlerine geliyor açık ve net.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
ben 10 günlük 2022 model onvo tvnin panelini kaza sonucu kırdım 3-4 defa servisi aradım onvo fabrikasına sormuşlar panel yokmuş.nasıl oluyorda panel olmaz daha bu model yeni üretime başladı. zaten yasal olarakta bulundurmak zorundasın onvo ile uğraşmak istemedim çünkü tvleri belki iyi olabilir fakat servsi ve müşteri hizmetleri berbat.kısacası avrupada panel yok diyecekler müşteriye adamın to....... kan alır yasalar.
 
P Çevrimdışı

pn211

Yeni Üye
29 Eyl 2022
15
44
A ataseven dostumuzun beirttiği üzere inanın bu durumların MARKA ile ilgisi yok, konu tamamen artık ANLAYIŞ konusu zira markalar anlıyorlar ki Ülkede nasılsa hukuk yok, olduğu kadarına da vatandaş gidip uğraşmak istemiyor, bu durum işlerine geliyor açık ve net.
Benim olayımda ve internetteki şikayetlerde okuduğum diğer benzer olaylarda aslında basit bir üslup değişikliği ile firmalar müşteri memnuniyetini sağlayabilirler. Sadece 3 hafta kullandığın bir ürünü tamire götürüyorsun ve daha kapıdan girer girmez bu darbe sonucu diyerek seni yalancı konumuna koyuyorlar. Zaten 200 TL tamir ücretinde değilim ama bu tavır işi inada bindiriyor. Firmalar "Haklısınız, üzgünüz, ürünümüz nedeniyle yaşadığınız mağduriyeti gidermeye çalışacağız" şeklinde bir üslup kullansalar dediklerini yapmasalar bile en azından canımızı yakmazlar.

Konu ile alakasız ama beni son günlerde rahatsız eden diğer bir konu da 5 yıllık kombime günde 3 defa arayıp garanti uzatma satmaya çalışan Demirdöküm, diğer firmalar da farklı değil ya. Bizim elektrik taahhüt işini yaptığımız fabrikalarda 20 - 25 senedir sorunsuz çalışan panolarımız var. Her sene o fabrikayı arayıp bizim imalatımızda her şey olabilir, her an arıza yapabilir diye konuşsak bir daha o fabrikadan içeri sokmazlar. Bunlar garanti satmak için resmen kendi ürünlerini kalitesiz konumuna soktuklarının farkında değiller, sen sadece kış döneminde 3 - 4 ay tam performansla çalıştığı halde 5 sene bile dayanamayan bir kombi mi ürettin diye sormak lazım aslında. Bir de en ucuz arıza şu kadardan başlıyor, 1 Ocak'ta zam gelecek diye aba altından sopa gösteriyorlar. İstedikleri para da 4 sene için 3.600 TL.

İçimi döktüm bu vesile ile de :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
İçimi döktüm bu vesile ile de :)
Hepimiz o kadar doluyuz ki bu saçmalıklar nedeniyşle, hakikaten kusacak yer arıyoruz.
Hayır o satmaya çalıştıkları ve birçok bilinçlenmemiş tüketicide başardıkları uzatılıp yan yatırılıp marine edilmiş garantiler işe yarasa gam yemeyeceğim.

Şimdi haklarını yiyemem bu konuda Arçelik Vestel vs hakikaten iyi iş çıkartıyor ve sattıkları garantilerin hakkını kesinikle veriyorlar ancak diğerleri tamamen zilli piyango tarzı satış modeli. Ya tutarsa :kiskis
 
Geri
Üst Alt