Eşya sigortam arızalanan makinemin ücretini ödemedi

K Çevrimdışı

KingOfShadow 

Aktif Üye
13 Kas 2021
106
22
Merhabalar çamaşır makinesi bozulmuştu servis çağırdım 1000tl lik masraf çıkar dendi o makineye değmeyeceğini düşünüp a101 den sıfır seg marka makine aldım 2300tl ye bu durumu Zürich sigortaya bildirdim ve böyle bir cevap aldım bu durum da yapabileceğim bir şey var mı?

Sigortanın cevabı; Sn.Yakup bey, Hasar tazminat tutarları sigortalı kıymetlerin hasardan bir gün önceki durumuna getirilmesi için ödenmesi gereken bedeldir. Maalesef, talebiniz yenileme / iyileştirme ve güncelleme talebi olarak değerlendirildiğinden 7 numaralı dosya kapsamında maalesef bir tazminat hesaplamanın mümkün olamayacağını üzülerek bildirmek isterim.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Tamiri mümkün ise onu öderiz ama sizin makinanın tamiri mümkün olmadığından kapsam dışındasın,
gerekli kriterleri sağlamıyorsunuz diyorlar sigorta kapsamı koşulları vs şözleşmeye iyi bakmak lazım.
 
K Çevrimdışı

KingOfShadow 

Aktif Üye
13 Kas 2021
106
22
Tamiri mümkün ise onu öderiz ama sizin makinanın tamiri mümkün olmadığından kapsam dışındasın,
gerekli kriterleri sağlamıyorsunuz diyorlar sigorta kapsamı koşulları vs şözleşmeye iyi bakmak lazım.
Ya bence kafa karıştırıcı bir mesaj yazıp ödeme yapmadan işin içinden sıyrılmaya çalışıyorlar gibi geldi bana o kadar arayıp ekstra foto istediler ilk evrak da olan biteni yazmıştım ben ayrıca olayın üstünden 2 3 hafta geçti ben yazmasam bilgilendirme de yapmayacaklar
 
F Çevrimdışı

forcsf

Aktif Üye
10 Şub 2018
53
Ya bence kafa karıştırıcı bir mesaj yazıp ödeme yapmadan işin içinden sıyrılmaya çalışıyorlar gibi geldi bana o kadar arayıp ekstra foto istediler ilk evrak da olan biteni yazmıştım ben ayrıca olayın üstünden 2 3 hafta geçti ben yazmasam bilgilendirme de yapmayacaklar
Servisten tamir için bir teklif alıp sigortanızdan kapsama girip girmediğini teyit etmelerini isteyin. Cebinizden para çıkmayacaksa, en kötü tamir ettirip bir ihtiyaç sahibine hediye edin.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,075
Geçmiş olsun .
Makinanın tamiri niye oluyormuş.
Parçasımı yok.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Daha önce sanırım konu açmıştınız

Eski makinenin yaşı edinme maliyeti yenisinin bedeli tamir bedeli hasarın geç bildirilmesi tenzili muafiyetler vs bir çok etken olabilir sigorta şirketinin ödeme yapmayı kabul etmemesi için

Genelde ev sigortası da poliçe sahipleri tarafından araba kaskosu gibi anlaşılıyor o yüzden kafa karıştırıcı durumlar ortaya çıkıyor

Siz yeni aldığınız makinenin bedelini mi istediniz eğer öyleyse zaten ödeme yapılmaz veya tamir bedeli kadar kısmını mi istediniz daha açıklayıcı bilgiler verirseniz daha iyi olur

Sizin poliçe şartlarına uymayan bir durumunuz var muhtemelen arıza ihbar gün sayısı bile önemli olabilir

İlk konuyu açtığınızdan bu yana sanırım 15 gün olmuştur sizin policeniz de ihbar süresi örnek veriyorum 5 gündür sigortaya başvurmadan 10 gün önce servis çağırmışsınızdır geçen zamanda başka usta bakmıştır vs siz daha sonra sigortadan dosya açınca 10 gün öncesinde serviste açılan bir kayıt olduğu öğrenildiğinde yine ödeme yapmayı kabul etmeyecektir

Öncelikle dosya açılır servis gelir rapor hazırlar sonra rapor ekspertize gider ekspertiz tamirini veya bedeli karşılığında yenisi ile değişimi vs ne gerekiyorsa onu onaylar işlemler yapılır sigorta ödemeyi yapar

Örnek verdiğim gibi bir çok neden de olabilir

Poliçe klozları ve teminatları önemli poliçenizi paylaşabilirseniz daha fazla yardımcı olmaya çalışırız
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Yapabileceğiniz bir şey yok maalesef. Poliçe kapsamında korumaya alınmış cihazlar, başta belirtilen yaş sınırı gözetilerek, eğer arıza sebebini poliçe kapsıyorsa, limitler dahilinde tamiri için ödeme yapılır. Araç kaskosunda gibi perte çıkarma durumu varsa hiç duymadım.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Poliçe içeriği belli olmadan bu durumda net bilgi vermek zatendoğru olmasa da, mantıkçerçevesinde de bakınca bu süreç zaten sigorta şirketi ile paralel yürütülmemiş ki.

Anladığım kadarı ile siz '''Nasılsa sigorta öder'' düşüncesi ile gidip yeni makine almışsınız.

Normal şartlarda önce talep edilir, şirket değerlendirir, eksper konuyu inceler, gerekiyorsa ürünü inceler durum raporu ortaya çıkar ve genel faaliyet alanı + poliçe maddeleri ekseninde bir karar varılır.

Tekrar ediyorum (ki ramchomania ramchomania bu işin ustasıdır) öncelikle poliçenin neleri kapsayıp kapsamadığı, taleplerin kriterler dahilinde olup olmadığı ve durum önemlidir.

Daha dün videosunu yayınladığım konuda olduğu gibi vatandaş arıza yapan 51 ekran tüplü televizyonu şebeke kaynaklı arıza yaptığından dolayı, ''Nasılsa EDŞ ödeyeceK'' diye gitmiş 124 ekran Smart tv alıp faturayı EDŞ ye yollamış.

Abi adam senin 51 ekran tüplü televizyonun yerine neden 124 ekran smart tv ödesin?

Burada da sigorta şirketi aynı mantık ile yaklaşacaktır yani sanki yaklaşım biçimi biraz bilinçsiz gibi olmuş darılmayın lütfen.
 
Geri
Üst Alt