DMF (Çift Kütleli Volan) Tıkırtısı İleride Şanzımana Zarar Verebilir Mi?

Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Babamın 2006 B6 Passat ında (2.0 PD Dizel&DSG) DMF tıkırtısı var 2 yıldır. Park ve boştayken tıkırtı duyuluyor gaza en küçük dokunuşta kesiliyor. Hiç bir kayma, kavramama gibi problem daha göstermedi sadece araba soğukken ve şanzıman tutmadığı zamanlar tıkırtı var. Bu volan ın dağılması gibi bir ihtimal var mı? Dağılırsa da DSG ye zarar verir mi? Sorularım bunlar yani artık görevini yerine getiremeyene kadar kullanalım mı yoksa dağılması başımıza daha büyük bir iş açabilir mi? Eğer artık değişmesi lazım derseniz yine bir kaldırım üstü çalışma ile 2 günde kendim yapacağım (bir gün indirme montaj, ikinci gün geri toplama) ? Tabi baharda, dün Renault Symbol e balata,disk,fren sıvısı değişimi yaptım ve dondum soğuktan rüzgardan. Birde yine engelli Renault mühendislerinin gazabına uğradım adamlar 8mm anahatar ile açılan boşaltma vanasının yanına 8mm anahtar girecek kadar boşluk bırakmamışlar:rantArkanın bir tarafını boşalttım çok zarar gördü vana diğer tarafı hiç açmadım önleri yaptım sadece.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Net bilgi ve tecrübe sahibi değilim ancak iki yıldır bu şekilde ses yapan sistem yakın zamanda arıza vermeyebilir... Fakat, çözüme kavuşturulması en güzeli olur.

Dsg otomatik şanzımanlar, piyasada usta suistimaline açık maalesef, geçen yıl arkadaşın jetta'sının şanzımanı yağ damlatmaya başladı, değişik yerlerden 12 bin lira ile 3 bin lira aralığında fiyat verdiler en son 3 bine yaptırdı...

Bu işleri kendi başına yapabilmen büyük avantaj, Allah kolaylıklar versin.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Net bilgi ve tecrübe sahibi değilim ancak iki yıldır bu şekilde ses yapan sistem yakın zamanda arıza vermeyebilir... Fakat, çözüme kavuşturulması en güzeli olur.

Dsg otomatik şanzımanlar, piyasada usta suistimaline açık maalesef, geçen yıl arkadaşın jetta'sının şanzımanı yağ damlatmaya başladı, değişik yerlerden 12 bin lira ile 3 bin lira aralığında fiyat verdiler en son 3 bine yaptırdı...

Bu işleri kendi başına yapabilmen büyük avantaj, Allah kolaylıklar versin.
Doğrudur hocam şanzıman işinden son müşteri pek anlamadığından bir de o kadar işçiliği var yapmışken her şeyi yapalım mantığıyla tamir kolayca söylediğiniz bedellere çıkabilir. Belki VW dan anlayan bir arkadaş vardır forumda daha net bir bilgi verebilir. İndirmek de biraz sıkıntılı hafif bir şanzıman değil altına yatıp karnına indiren birini gördüm de çok tehlikeli büyük ihtimalle bir motor vinci almak gerekecek. Aynı anda hem motoru yan sarkıtıp hemde şanzımanı indirmek gerekli.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Araç gruplarında sesten şikayet edene çok denk gelmiştim. Bilmediğim bir araç olduğundan dolayı çok fazla yorum yapamam ama Domestos hocamın söylediği gibi iki senedir değişmeyen ses yakın zamanda arızaya sebep olacak gibi durmuyor. Olursa da volan değişimi gerekebilir gibime geliyor. Tıkırtı sesi deyince kafamda çok geniş yelpazede ses geliyor örnek bir video ekliyorum acaba buna benzer mi ses var araçta?



 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Araç gruplarında sesten şikayet edene çok denk gelmiştim. Bilmediğim bir araç olduğundan dolayı çok fazla yorum yapamam ama Domestos hocamın söylediği gibi iki senedir değişmeyen ses yakın zamanda arızaya sebep olacak gibi durmuyor. Olursa da volan değişimi gerekebilir gibime geliyor. Tıkırtı sesi deyince kafamda çok geniş yelpazede ses geliyor örnek bir video ekliyorum acaba buna benzer mi ses var araçta?




Attığınız videodaki ses ile aynı zaten yaygın bir problem olması lazım DMF li araçlarda. Hatta son kasa B8 Passatlarda kronik volan arızası vardı ilk çıktığında 30-40 bin kilometrede değişimi gerekiyordu. Volan olduğundan %90 eminim titreme problemi için VW servisi bakmıştı sonra motor kablolamasından çıktı da o zaman onlar da demişti bu volan bozulmaya başlamış diye. Sonuçta içinde yaylar olduğundan acaba dağılırsa şanzımana hasar verebilir mi diye düşündüm.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Attığınız videodaki ses ile aynı zaten yaygın bir problem olması lazım DMF li araçlarda. Hatta son kasa B8 Passatlarda kronik volan arızası vardı ilk çıktığında 30-40 bin kilometrede değişimi gerekiyordu. Volan olduğundan %90 eminim titreme problemi için VW servisi bakmıştı sonra motor kablolamasından çıktı da o zaman onlar da demişti bu volan bozulmaya başlamış diye. Sonuçta içinde yaylar olduğundan acaba dağılırsa şanzımana hasar verebilir mi diye düşündüm.
Şanzımanda hasar oluşturduğuna dair bir şeye denk gelmedim sadece bir araçta marş dinamosuyla ilgili arızaya denk gelmiştim ama oda marş dinomosundaki arızanın volantı bozması şeklindeydi. Ama Domestos Domestos hocam araç forumlarında daha çok aktif belki denk gelmiştir.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Şanzımanda hasar oluşturduğuna dair bir şeye denk gelmedim sadece bir araçta marş dinamosuyla ilgili arızaya denk gelmiştim ama oda marş dinomosundaki arızanın volantı bozması şeklindeydi. Ama Domestos Domestos hocam araç forumlarında daha çok aktif belki denk gelmiştir.
O da zaten volanı tutup döndürdüğü içindir büyük ihtimalle. Eğer marş motoru kitlenirse dişlerini kırabilir volanın. Bazen dışında ayrı bir dişli parçası oluyor marş motorunun döndürdüğü. Domestos Domestos hocam yukarıda cevapladı sorumu sizinle benzer düşünüyor galiba. Ben en iyisi bir de VW forumuna sorayım. Yine bu Passat da yağ değişimi yaparken hiçbir yere bağlı olmayan bir konnektör buldum, etrafında bağlanacağı bir şey bulamadım öyle duruyor. O zaman VWVortex diye bir foruma soracaktım üyelik oluşturur oluşturmaz kalıcı ban yedim, mail attım ona da cevap vermediler ilginç:bilmiyom
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Biraz forumlarda gezdim çok net bir cevap verebilen olmamış ama eğer volanın iki yarısını tutan yaylardan biri tamamen kırılırsa şanzımanın gövdesine çarpıp delebilirmiş o zaman da elveda DSG durumu olabilirmiş. Kötülenince birde titreme problemi başlarmış galiba artık ona dikkat edip o aşamaya gelince geciktirmeden değiştireceğim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sayın Sota Sota yanlışsam kusura bakmayın ama sizde de Passat vardı diye hatırlıyorum, bu konuda deneyiminiz oldu mu? Siz ne tavsiye edersiniz? Eğer olmadıysa da umarım yaşamazsınız ocağa incir değil çınar ağacı bile dikebilir VW grup otomatik şanzımanları. :hihi Tabi sizinki otomatik mi onu da bilmiyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ekleme: DMF volan manuel şanzımanlı arabalarda da oluyordu unutmuşum. Her türlü incir ağacı dikebilir diyelim o zaman.
 
Son düzenleme:
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Benim Dsg de çok yüklenirsem koku yapıyor :)

Aldığım da yoktu yazılım yaptırdım ondan sonra başladı

Dsg her an patlamaya hazır bomba kullanıcının bunu kabullenip kullanması gerekiyor
Yağ ve filtre değişimini yaptırdınız mı? Kafadan değişmesi gerekli değil diyor herkes ama aslında gerekli. Özellikle ıslak debriyajlı DSG lerde şanzıman yağı sürtünmeyi azaltıp sürtünme plakalarının ömrünü uzatıyor. Bizim şansımıza sıfırdan 200000 kilometreye kadar ücretsiz değişen enjektörler dışında kronik hata çıkmadı. Ancak bundan sonra hem volant hem de turbo yakın zamanda patlayabilir diye düşünüyorum. DSG de sıkıntı çıkarmadı hiç. Bir ara da sürekli Mekatronik kontrol modülleri yanıyordu VW grup araçlarda.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benim araba da otomatik ,99 model ,yağ kaçırıyor denildi,şimdilik sıkıntı yok ama bunun için yazmadım tabii ,sadece takipte olduğu görünsün istedim :)
Artık ne kaçırdığıyla doğru orantılı olarak cüzdandan parayı da kaçırabilir. :haha1 Eğer krank keçesi falansa sıkıntı.
 
Son düzenleme:
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Yağ ve filtre değişimini yaptırdınız mı? Kafadan değişmesi gerekli değil diyor herkes ama aslında gerekli. Özellikle ıslak debriyajlı DSG lerde şanzıman yağı sürtünmeyi azaltıp sürtünme plakalarının ömrünü uzatıyor. Bizim şansımıza sıfırdan 200000 kilometreye kadar ücretsiz değişen enjektörler dışında kronik hata çıkmadı. Ancak bundan sonra hem volant hem de turbo yakın zamanda patlayabilir diye düşünüyorum. DSG de sıkıntı çıkarmadı hiç. Bir ara da sürekli Mekatronik kontrol modülleri yanıyordu VW grup araçlarda.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Artık ne kaçırdığıyla doğru orantılı olarak cüzdandan parayı da kaçırabilir. :haha1 Eğer krank keçesi falansa sıkıntı.
Arabaya her binişte (20 günde bir :) ) ,mutlaka bakıyorum,altta bir gıdım yağ yok ,ama tüvtürktede yazmışlardı "yağ kaçağı var" diye ,nereye gidiyor bu yağlar :kiskis
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Arabaya her binişte (20 günde bir :) ) ,mutlaka bakıyorum,altta bir gıdım yağ yok ,ama tüvtürktede yazmışlardı "yağ kaçağı var" diye ,nereye gidiyor bu yağlar :kiskis
Az sızdırıyorsa çıktığı yerden şanzımanın dışına arabanın altında temas ettiği yerlere bulaşıp kuruyordur. Az az sızdırırsa damlayacak kadar birikmez bir bölgede. Onlar lifte kaldırınca izlerini ve sızan yerdeki ıslaklığı görüyordur. Ama o kadar az sızdırmadan bir şey olmaz. Arada sızdırdığı sıvıyı kontrol ettikten sonra bir sıkıntı olacağını sanmıyorum, çok olsa zaten belli olur her yere damlamaya başlar.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Az sızdırıyorsa çıktığı yerden şanzımanın dışına arabanın altında temas ettiği yerlere bulaşıp kuruyordur. Az az sızdırırsa damlayacak kadar birikmez bir bölgede. Onlar lifte kaldırınca izlerini ve sızan yerdeki ıslaklığı görüyordur. Ama o kadar az sızdırmadan bir şey olmaz. Arada sızdırdığı sıvıyı kontrol ettikten sonra bir sıkıntı olacağını sanmıyorum, çok olsa zaten belli olur her yere damlamaya başlar.
Az da olsa yerde kara bir leke oluyor sevgili Horizon707 ,komşumun arabasından biliyorum ,en azından yerde iz oluyor :) ,hatta oraya karton koydum köye gidince ,kayınbiraderim "alo,köyde altına karton koy,yağ damlarsa iz yapar" demişti,hiç iz yoktu kartonda ,ama tekerlekleri değiştirmeye gittiğimde oradaki usta da söyledi "abi yağ kaçırıyor" diye,işin tuhafı ne kartonda yağ lekesi vardı ,ne de yağ eksiltmesi :)
 
Geri
Üst Alt