Değişmiş Ürün İçin Bilirkişi Ataması

S Çevrimdışı

sportal

Yeni Üye
18 Nis 2022
3
37
Herkese merhabalar,

2019 yılından beridir uğraştığım hakem heyeti davam hakkında değerli bilgilerinize ihityacım var.

İlgili tarihten 1 yıl sonra sonuçlanan THH davası neticesinde bozdolabım değiştirildi ve eski dolabı ilgili firma aldı. Sonrasında ise karara itiraz ederek davayı Tüketici mahkemesine taşıdılar. Tüketici mahkemesi birinci duruşmada (ben katılmamıştım) yeniden bilirkişi atadı ve bunun neticesinde bilirkişi beni aradığında dolabı firmanın geri aldığını ve bilgim olmadığını söylemem üzerine herhangi bir rapor hazırlamadı.

İkinci duruşmada bizzat bulunarak dolabın benden alındığını, bu yüzden raporun çıkarılamadığını belirtmeme rağmen hakim tekrar rapor isteğinde bulundu.

Dün itiberi ile bana tebliğ edilen raporda ürünün adreste (firmanın adresi) kontrol edildiği hiç bir sorun olmadığı, dolaptaki göçüklerin tüketici el kitabında yazılıp yazılmadığı belirlenemediği, ürün değişiminin yerinde bir karar olmadığı şeklinde bir rapor hazırlamış bilir kişimiz.

Öğrenmek istediğim;

Ürün benden alındıktan sonra yapılacak incelemelerin beni bağlayıp bağlanamadığı? (Çünkü benden alındıktan sonra tamir edilmiş, değiştirilmiş olabilir)
Ürünün etrafında oluşan göçükler kullanıcı el kitabında belirtilmiş olabilir tabiri kullanılmış ben el kitabı çıktımı onu bile hatırlamıyorum bir hükmü varmı?
Ürünün ses sorununa ait birçok video kaydı mevcut bunları delil olarak kullanamam mümkünmü?

Bunlarla birlikte 15 gün içerisinde itiraz dilekçesi sunmam gerekiyor. Dİlekçeyi ne şekilde hazırlamalıyım.

Teşekkürler.
 
D Çevrimdışı

Duman

Aktif Üye
10 Haz 2018
91
42
Senin gönderdiğin ürün yerine başka ürünü gösterip bundan rapor tutmuş olabilirler mi, bilirkişi incelediği ürünün seri numarasını yazmış mı. Seri numara yoksa yada farklıysa İncelenen ve rapor tutulan ürünün senin gönderdiğin ürün olmadığı konusunda itiraz etmelisin.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Burada değerlendirilmesi gerekenbazı hususlar var. (Öncelikle belirteyim ki Adem Helvaqcı bir hukuk.u değildir, Profesyonel değildir, sadece mantık çerçevesinde fikir telakki ederiz)

Kafama ilk takılan husus, kararların taraflara tebliğindne itibaren karşı tarafın karar itiraz için 15 gün süresi vardı.
Bu süre zarfında madem itiraz edeceklerdi ürünü neden değiştirdiler diye sormak gerekir.

Bunun haricinde sizin yokluğunuzda yapılan bir bilirkişi incelemesinde hangi ürünün incelendiğini siz nereden bileceksiniz? Ürünün sorununun ilgili servis istasyonun giderildikten sonra bilirkişi kontrolüne tai tutulup tutulmadığını nereden ileceksiniz?

Süreç 2019 da başlamış, 1 sene dediğinize göre 2020 de sonuçlanmış, haydi 1 sene de bilmediğimiz sebeplerdenbeklemiş olsun 2021 de bilirkişi talep edilmiş, Yaklaşık 2 veya 3 senedir sizin elinizde dahi olmayan bir buzdolabının bu süre zarfında yapılan bilirkişi incelemesine sizin rıza göstermeniz ve bunu doğru/usule uygun kabul etmeniz mantık çerçevesinde mümkün olmaz.

Süreçte bizim bilmediğimiz çok eksik kısımlar var, mesela değişim öncesi bir bilirkişi evde gelip inceledi mi? Tam şikayetiniz neydi? heyet sadece yasal prosedüre göre mi karar verdi yoksa teknik görüş varmıydı? Süreç tam ne zaman başladı, ne zaan bitti, ürün ne zaman değişti ve EN ÖNEMLİSİ karşı taraf konuyu mahkemeye ne zaman taşıdı vs vs

Mesajınızdakia nlatımlarda kopuk ve eksik nokta çok ne yazık ki :ok
 
S Çevrimdışı

sportal

Yeni Üye
18 Nis 2022
3
37
Bilgi ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
A Adem Helvacı hocam süreç maalesef kamu kurumlarının hatalarından dolayı çok fazla uzadı. Bende en kısa şekilde yazmaya çalıştım.

Durum esasen şöyle;

2020 yılında Ürün için servis talebinde bulundum şikayetim cihazın yan kısımlarında göçükler oluşmasıydı. Servis teknikeri arkadaş bu normal yapabilecek bir şey yok gibisinden konuşunca bende hakem heyetine başvurdum bu süreçte kullanıma engel olmadığından dolayı üzerine düşmedim fakat zaman içerisinde farklı sorunlarda ortaya çıkınca durumun üzerine düştüm fakat ilçe hakem heyetindeki memur arkadaşın yaptığı hata yüzünden 1 sene boşuna bekledim. Hal böyle olunca sinir stres gerilim sonrası heyet tekrar başvur bilirkişi raporun var zaten hemen sonuca bağlayalım dedi. Öyle de oldu.
Evime gelen bilirkişi; yanlarda göçüklerin poliüretan çekmesi ve normal olduğu, paslanmaların kullanıcı hatası olduğu ve ses probleminin de fan kaynaklı değişmesi gerektiğini belirtmiş.
2021'in ortalarına doğru Hakem heyeti kararı ile kazandım sonrasında 15 gün geçti ve ilgili firmayı aradığımda bize tebliğ edilmedi dedi. Tekrar heyete gittim tebliğ edildiğini görebildiklerini söylediler ve icra başlatabileceğimi belirttiler. Bende firmayı arayıp icra başlatacağımı söyleyince sorunlu ürünü alıp yenisi verdiler. Sonra da tebliğ evrağı tarafımıza ulaşmadı diyerek karara itiraz ettiler.

Cihazın gece çıkardığı seslere dair bir video


Bu ses için siemens personeli önce gelip ben evde yokken eşime gaz akışkan sesi bazı parçaları izalasyon ile kaplayacağız diyip gitmişler. Evrak falan hiç bir kağıt belge yok. Bunları arayıp teknikere ulaşınca abi izalasyon yapamıyormuşuz gibi söylemler ile ben durumun normal olduğunu belirten bir belge verebilirim dedi tamirini yapmaya yanaşmadılar.

Olayın bundan sonraki kısmını ilk mesajımda yazdım zaten tekrar bilirkişi ataması yapıldı. Cihaz bende değilken kontrol edildi. Servisin ve evime gelen ilk bilirkişinin ortak olduğu konu ses olmasına rağmen son giden bilirkişi ses normaldir yazmış ki bu bilirkişiye cihazın bende olmadığını fakat çıkardığı seslere ait bir çok video olduğunu söyleyip videoları yollamıştım. Bu videolara rağmen ses yok yazmış. Karar elime ulaşınca bilirkişiyi aradım videolar vs var ses yok yazmışsınız dediğimde videoların ürüne ait olmama ihtimalinden dolayı değerlendirmeye alamadım dedi. Cihaz anlık olarak sessiz çalışmış olabilir fakat bu durum gece uykudan uyandıracak kadar ses çıkardığı gerçeğini değiştirmiyor.

İtiraz dilekçemde

1) ürünün bende olmadığı kısmından durumun kabul edilemez olmasından bahsedeceğim

2) Ürün problemine ait bir çok video olduğunu belirtip cd içerisinde teslim edeceğimi belirteceğim

3) ilk bilirkişinin fan sesi, servis personelinin gaz akışkanlık sesi yazmasına rağmen son bilirkişinin ses için normal demesi durumunu yazacağım.

A Adem Helvacı hocam şahsi olarak aklıma gelen itiraz konuları bunlar, ekstra olarak tavsiyeniz olursa değerlendirmekten mutluluk duyarım.

Teşekkürler.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bilgi ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
A Adem Helvacı hocam süreç maalesef kamu kurumlarının hatalarından dolayı çok fazla uzadı. Bende en kısa şekilde yazmaya çalıştım.

Durum esasen şöyle;

2020 yılında Ürün için servis talebinde bulundum şikayetim cihazın yan kısımlarında göçükler oluşmasıydı. Servis teknikeri arkadaş bu normal yapabilecek bir şey yok gibisinden konuşunca bende hakem heyetine başvurdum bu süreçte kullanıma engel olmadığından dolayı üzerine düşmedim fakat zaman içerisinde farklı sorunlarda ortaya çıkınca durumun üzerine düştüm fakat ilçe hakem heyetindeki memur arkadaşın yaptığı hata yüzünden 1 sene boşuna bekledim. Hal böyle olunca sinir stres gerilim sonrası heyet tekrar başvur bilirkişi raporun var zaten hemen sonuca bağlayalım dedi. Öyle de oldu.
Evime gelen bilirkişi; yanlarda göçüklerin poliüretan çekmesi ve normal olduğu, paslanmaların kullanıcı hatası olduğu ve ses probleminin de fan kaynaklı değişmesi gerektiğini belirtmiş.
2021'in ortalarına doğru Hakem heyeti kararı ile kazandım sonrasında 15 gün geçti ve ilgili firmayı aradığımda bize tebliğ edilmedi dedi. Tekrar heyete gittim tebliğ edildiğini görebildiklerini söylediler ve icra başlatabileceğimi belirttiler. Bende firmayı arayıp icra başlatacağımı söyleyince sorunlu ürünü alıp yenisi verdiler. Sonra da tebliğ evrağı tarafımıza ulaşmadı diyerek karara itiraz ettiler.

Cihazın gece çıkardığı seslere dair bir video


Bu ses için siemens personeli önce gelip ben evde yokken eşime gaz akışkan sesi bazı parçaları izalasyon ile kaplayacağız diyip gitmişler. Evrak falan hiç bir kağıt belge yok. Bunları arayıp teknikere ulaşınca abi izalasyon yapamıyormuşuz gibi söylemler ile ben durumun normal olduğunu belirten bir belge verebilirim dedi tamirini yapmaya yanaşmadılar.

Olayın bundan sonraki kısmını ilk mesajımda yazdım zaten tekrar bilirkişi ataması yapıldı. Cihaz bende değilken kontrol edildi. Servisin ve evime gelen ilk bilirkişinin ortak olduğu konu ses olmasına rağmen son giden bilirkişi ses normaldir yazmış ki bu bilirkişiye cihazın bende olmadığını fakat çıkardığı seslere ait bir çok video olduğunu söyleyip videoları yollamıştım. Bu videolara rağmen ses yok yazmış. Karar elime ulaşınca bilirkişiyi aradım videolar vs var ses yok yazmışsınız dediğimde videoların ürüne ait olmama ihtimalinden dolayı değerlendirmeye alamadım dedi. Cihaz anlık olarak sessiz çalışmış olabilir fakat bu durum gece uykudan uyandıracak kadar ses çıkardığı gerçeğini değiştirmiyor.

İtiraz dilekçemde

1) ürünün bende olmadığı kısmından durumun kabul edilemez olmasından bahsedeceğim

2) Ürün problemine ait bir çok video olduğunu belirtip cd içerisinde teslim edeceğimi belirteceğim

3) ilk bilirkişinin fan sesi, servis personelinin gaz akışkanlık sesi yazmasına rağmen son bilirkişinin ses için normal demesi durumunu yazacağım.

A Adem Helvacı hocam şahsi olarak aklıma gelen itiraz konuları bunlar, ekstra olarak tavsiyeniz olursa değerlendirmekten mutluluk duyarım.

Teşekkürler.


Kimsenin günahına giremem lakin bilirkişi sıçmış bence zira size ''video ürüne ait olmayabilir'' beyanında bulunurken sizin ise onların baktığı ürünü blmiyor olmanıza rağmen bu tespiti kabul etmenizi beklemeleri ileri derecede saçmalık. Biz nereden bilelim baktığı dolabın bize ait olduğunu?

Siz de bu yoldan hareketle Sayın Hakim'e;

Sayın Hakim; Mevcut video kayıtlarında kadraja giren kısımlar sadece buzdolabının kendisi değil, evimin duvarları, dolabın konumu, duvarda asılı olan objelerdir ve mevcut alan benim evimdir, sırf bir video çekmek için buzdolabı değiştireceğimi düşünen bu zihniyetin art niyetli olduğu ve TARAFSIZLIK karinesini kaybettiği ortadadır. Konu ile ilgili evime gelen teknisyen sesi kabuletiş (Burada sizin hatanız buna dair rapor almamanız zira teknisyen bunu inkâr eder şu an) ilk gelen bilirkişi sesin varlığını kabul etmiş, Sonraki bilirkişi ise ''Aynı dolap olmayabilir'' görüşü ile değerlendirmeye almamış. Peki yüce mahkemeye sormak isterim, Fabrikaya iade edilmek üzere benden teslim alınan bir cihazın aylardır/yıllardır servis alanında beklemiş olmasını, tarafımın bulunmadığı bir tespit esnasında kontrolü yapılan ürünün bana ait olduğunu kabul etmem nasıl beklenebilir? Bu sürede ilgili sorunun zaten YETKİLİ SERVİS olan bu işletme tarafından giderilmiş olmadığına kim garanti verebilir?
 
S Çevrimdışı

sportal

Yeni Üye
18 Nis 2022
3
37
Adem bey son yazdıklarınızdan geniş olarak alıntılar yaparak 4 maddelik bir itiraz dilekçesi hazırladım ve delil kabulunu arz ederek arıza videolarını cd ye çekip itiraz dilekçemle birlikte mehkemeye sunacağım.

Bundan sonraki aşama inşallah tarafımca olumlu olarak sonuçlanır çünkü evimdeki bütün beyaz eşyalar siemens ve hepsinin uzatılmış garantisi var. Dolabımla ilgili sorunda ilgi alaka beklerken mahkemelik olmak da tüketici olarak firmalara ne denli ezdirildiğimizin kanıtı oldu.
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
Adem bey son yazdıklarınızdan geniş olarak alıntılar yaparak 4 maddelik bir itiraz dilekçesi hazırladım ve delil kabulunu arz ederek arıza videolarını cd ye çekip itiraz dilekçemle birlikte mehkemeye sunacağım.

Bundan sonraki aşama inşallah tarafımca olumlu olarak sonuçlanır çünkü evimdeki bütün beyaz eşyalar siemens ve hepsinin uzatılmış garantisi var. Dolabımla ilgili sorunda ilgi alaka beklerken mahkemelik olmak da tüketici olarak firmalara ne denli ezdirildiğimizin kanıtı oldu.
bence kazanırsınız davayı, son bilirkişi işgüzarlık yapmış açıkçası, bende yataş firmasını dava etmiştim kazandım, paramı iade ettiler.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Adem bey son yazdıklarınızdan geniş olarak alıntılar yaparak 4 maddelik bir itiraz dilekçesi hazırladım ve delil kabulunu arz ederek arıza videolarını cd ye çekip itiraz dilekçemle birlikte mehkemeye sunacağım.

Bundan sonraki aşama inşallah tarafımca olumlu olarak sonuçlanır çünkü evimdeki bütün beyaz eşyalar siemens ve hepsinin uzatılmış garantisi var. Dolabımla ilgili sorunda ilgi alaka beklerken mahkemelik olmak da tüketici olarak firmalara ne denli ezdirildiğimizin kanıtı oldu.
Daikin da bizim gözümüzde Müşterisini mahkemeye veren firma olarak tarihteki yerini almıştı biliyorsunuz.


Markaların Büyüklüğü ile O markaların Ülkemizdeki yöneticilerinin beyin kapasitelerinin küçüklüğü arasındaki farkı bizler anlayamadığımız sürece durumlar farklı seyretmeyecektir.

Mutlu haberlerinizi bekliyor olacağız :ok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt