Caterpillar 26 Tonluk Elektrikli Ekskavatörünü Duyurdu

Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Amerika merkezli iş makineleri üreticisi Caterpillar, 26 ton ağırlığındaki elektrikli ekskavatörünü duyurdu.

cat-e-1.jpg


Dünya'da elektrikli araca geçiş oranıyla tanınan Norveç'te üretilen prototip; Oslo merkezli Veidekke inşaat şirketi için üretildi.

cat-e-workers-crew.jpg


Başlangıç için 8 adet sipariş veren inşaat şirketi, elektrikli ekskavatörler sayesinde hem çalışanlarını hem de inşaat çevresini gürültü ve çevre kirliliğinden kurtararak daha verimli çalışmayı amaçladıklarını belirtti.

cat-e-2.jpg


İçerisinde 300 kWh'lik batarya paketi barındıran iş makinesi, yürütme gücünü 122 kW'lik elektrik motorundan alıyor.

cat-e-3.jpg


Batarya paketinin fazladan 3.5 ton ağırlığa neden olduğunu belirten Caterpillar mühendisleri, iş makinesinin gece boyu yapılan şarj sonucu 5 ile 7 saat arası çalışabildiğini belirtiyor.

Tam şarj süreleri hakkında Caterpillar tarafından bilgi verilmezken, makinenin neredeyse tamamen sessiz olduğu, yalnızca hidrolik pompalarının sesinin duyulabileceği de belirtilen nitelikler arasında yer alıyor.
 
Jeopol Çevrimdışı

Jeopol

Aktif Üye
6 Ocak 2018
432
35
Akaryakıt ile çalışmasına göre çok daha verimli olacağı kesin.

Ancak sorun pil ömrü. Acaba buna nasıl bir çözüm bulacaklar.

Açıkçası fişe takılı çalışabilir mi merak ediyorum. Sonuçta bu araçların çalışma alanı belli. En fazla 100 metre gider gelirler.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Akaryakıt ile çalışmasına göre çok daha verimli olacağı kesin.

Ancak sorun pil ömrü. Acaba buna nasıl bir çözüm bulacaklar.

Açıkçası fişe takılı çalışabilir mi merak ediyorum. Sonuçta bu araçların çalışma alanı belli. En fazla 100 metre gider gelirler.

Makul ve akılcı bir yaklaşım, Sorun muhtemelen iş güvenliğinde olacaktır zira, Bahs, geçen güç için inanılmaz büyük bir akım yani ampere ihtiyaç duyulacaktır, Yüksek voltaj olmasa da, ölüm riski olmasa da, Aletin git gel seferleri esnasında olası bir kablo kısadevresi, büyük bir patlamaya neden olacaktır diye düşünmüyor değilim. Tabi çelik esnek koruyucu kablo kılıfları ile buna da çözüm üretmek, bu teknolojiyi var eden adamlar için zor olmasa gerek. :))

Bataryaların ağırlığının 3,5 ton olması nedeniyle de, Silah şarjörü değiştirir gibi ''Kaptan bu bitti yenisini tak'' deme lüksleri de yok sanırım :kiskis
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Makul ve akılcı bir yaklaşım, Sorun muhtemelen iş güvenliğinde olacaktır zira, Bahs, geçen güç için inanılmaz büyük bir akım yani ampere ihtiyaç duyulacaktır, Yüksek voltaj olmasa da, ölüm riski olmasa da, Aletin git gel seferleri esnasında olası bir kablo kısadevresi, büyük bir patlamaya neden olacaktır diye düşünmüyor değilim. Tabi çelik esnek koruyucu kablo kılıfları ile buna da çözüm üretmek, bu teknolojiyi var eden adamlar için zor olmasa gerek. :)

Bataryaların ağırlığının 3,5 ton olması nedeniyle de, Silah şarjörü değiştirir gibi ''Kaptan bu bitti yenisini tak'' deme lüksleri de yok sanırım :kiskis

Zaten bataryaların olduğu yere bakarsak servis dışında birinin girişebileceği bir yerde de değiller.

Prize takıp çalıştırma fikri mantıklı aslında ama kablonun emniyetinden emin olmak lazım. Yoksa çok canlar yanar. :deli1
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Batarya kullanım süreleri, insan gibi çalışma sistemi olan ülkeler için gayet makul bence... Ama ülkemizde sabah 8'de başlayıp, gecenin köründe dahi çalıştırılan inşaat işçileri olduğu için, işvereni bu şarj süreleri tatmin etmeyecektir, Allah gözlerini doyursun, doymayanların gözünü toprak doyursun... :krotey
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Batarya kullanım süreleri, insan gibi çalışma sistemi olan ülkeler için gayet makul bence... Ama ülkemizde sabah 8'de başlayıp, gecenin köründe dahi çalıştırılan inşaat işçileri olduğu için, işvereni bu şarj süreleri tatmin etmeyecektir, Allah gözlerini doyursun, doymayanların gözünü toprak doyursun... :krotey

Zaten şarj altyapısı olmadan verim alınabilecek bir makine değil.

Norveç elektrikli araç kullanım oranında bayrak tutan ülkelerden biri konumunda. Onlar için şarj sorun olmayacaktır. Hadi şarjı bir kenara bırakalım, elektrikli araçları tamir edebilecek ustalara da ihtiyacımız var.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Zaten şarj altyapısı olmadan verim alınabilecek bir makine değil.

Norveç elektrikli araç kullanım oranında bayrak tutan ülkelerden biri konumunda. Onlar için şarj sorun olmayacaktır. Hadi şarjı bir kenara bırakalım, elektrikli araçları tamir edebilecek ustalara da ihtiyacımız var.
Biz gideriz yeter ki Norveç bize kapılarını asın :kiskis
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt