Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Araçlara yapılan carbon clean'in araca zararı mı yoksa faydası mı var ? .. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların fikirleri önemli olacaktır.. Ayrıca katalitik konvertörü sökülmüş araçlara yan sanayi konvertör taktırmanın dezavantajları nelerdir.. ? Malum, yenisi pahalı olduğundan diğer seçeneklere yönelmek zorunda kalınıyor..
karbon temizliğini düşük km araçlarda
2-3 bakıma bir yaparsanız yararını görürsünüz.
yağınız daha geç karardığını,karter tabanında katranımsa karbon+yağ birikintisinin yağ pompasını ve yağ kanallarını tikanmasını önler, motorun daha sessiz,titreşimsiz çalışması sağlar
motor km yüksekse hareketli parçalar arasindaki boşluklar zamanla artar bu boşluklarında karbon birikerek doldurur.
buna yararli karbon denir
karbon temizliği yaptığınıza boşlukları dolduran karbonun temizlenmesi sonucunda sızdırmazlık,kompresyon sorunları baş gösterebilir.
cok fazla deneyimim olmasada araba konusunda ögrendigim birsey oldu calisan aracta " serviste yapilan stanadart islemlerin disina cikma" araba konusunda yenilikci olmak biraz riskli anladigim kadariyla
carbon clean neymis diye biraz arastirdim teoride mantikli olsada pratikte pek ise yarar birseey gibi durmuyor zarari olmuyorsada yarari olacakmis gibi birsey degil
alaman forumunda makinasini alip denemis birisi fikrini yazmis elimden geldigi kadar tercüme/anlatim yaparsam
denedigi araclar / aracin km / yaptigi veya yapmak istedigi islem
-VW Caddy 2.0TDI 180.000km EGR Temizligi (Egzoz gazı geriçevrimi )
-VW Caddy 1.9TDI 210.000km Motor Temizligi Önce ve Sonrasi icin performans testi ile birlikte
Bütün Araclar en az 1 saat cihaz ile birlikte calistirildi.
A6 2.0TDI arac silindir basina(?) bos calisma sirasinda 5,1mg Diesel kullanmis temizlik isleminden sonra 4,95-5mg arasi. yani sadece 2 – 3%
bütün araclari deneyden önce ve sonra incelemis parcalari söküp kontrol etmis
Kisisel deneyimlerine göre:
- EGR de temizlik tamamen YOK
- DPF rde temizlik tamamen YOK
-Silindir icinde (motorda yanmanin gerceklestigi kisim) de temizlik tamamen YOK
-Subap larda temizlik tamamen YOK
-Performans ölcümüne göre öncesiyle sonrasi arasinda degisiklik tamamen YOK
bu deneyi yapan elemana yazdigina göre cihazi test etmesi icin yollamislar fotograf filanda eklemis yazdigina göre pek bir ise yaramiyor kisacasi almanyada fiyati motor hacmine göre 90 euro civari tr fiyati ne kadar bilmiyorum ama orada iscilik ucuz motoru iyi bir ustaya söküp temizletip geri toplatsan (gerekirse biraz daha fazla para vererek) veya yag,filtre buji vs degisen parcalari daha erken degistirsen galiba daha faydali olur arac icin
karbon temizliğini düşük km araçlarda
2-3 bakıma bir yaparsanız yararını görürsünüz.
yağınız daha geç karardığını,karter tabanında katranımsa karbon+yağ birikintisinin yağ pompasını ve yağ kanallarını tikanmasını önler, motorun daha sessiz,titreşimsiz çalışması sağlar
motor km yüksekse hareketli parçalar arasindaki boşluklar zamanla artar bu boşluklarında karbon birikerek doldurur.
buna yararli karbon denir
karbon temizliği yaptığınıza boşlukları dolduran karbonun temizlenmesi sonucunda sızdırmazlık,kompresyon sorunları baş gösterebilir.
cok fazla deneyimim olmasada araba konusunda ögrendigim birsey oldu calisan aracta " serviste yapilan stanadart islemlerin disina cikma" araba konusunda yenilikci olmak biraz riskli anladigim kadariyla
carbon clean neymis diye biraz arastirdim teoride mantikli olsada pratikte pek ise yarar birseey gibi durmuyor zarari olmuyorsada yarari olacakmis gibi birsey degil
alaman forumunda makinasini alip denemis birisi fikrini yazmis elimden geldigi kadar tercüme/anlatim yaparsam
denedigi araclar / aracin km / yaptigi veya yapmak istedigi islem
-VW Caddy 2.0TDI 180.000km EGR Temizligi (Egzoz gazı geriçevrimi )
-VW Caddy 1.9TDI 210.000km Motor Temizligi Önce ve Sonrasi icin performans testi ile birlikte
Bütün Araclar en az 1 saat cihaz ile birlikte calistirildi.
A6 2.0TDI arac silindir basina(?) bos calisma sirasinda 5,1mg Diesel kullanmis temizlik isleminden sonra 4,95-5mg arasi. yani sadece 2 – 3%
bütün araclari deneyden önce ve sonra incelemis parcalari söküp kontrol etmis
Kisisel deneyimlerine göre:
- EGR de temizlik tamamen YOK
- DPF rde temizlik tamamen YOK
-Silindir icinde (motorda yanmanin gerceklestigi kisim) de temizlik tamamen YOK
-Subap larda temizlik tamamen YOK
-Performans ölcümüne göre öncesiyle sonrasi arasinda degisiklik tamamen YOK
bu deneyi yapan elemana yazdigina göre cihazi test etmesi icin yollamislar fotograf filanda eklemis yazdigina göre pek bir ise yaramiyor kisacasi almanyada fiyati motor hacmine göre 90 euro civari tr fiyati ne kadar bilmiyorum ama orada iscilik ucuz motoru iyi bir ustaya söküp temizletip geri toplatsan (gerekirse biraz daha fazla para vererek) veya yag,filtre buji vs degisen parcalari daha erken degistirsen galiba daha faydali olur arac icin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
arkadasin bahsettigi o cözücüler degilde cihaz yardimi ile yapilan islem sanirim hidrojen/reaktif karbon temizligi" diye geciyor galiba
makina temizliğine hic gerek yok.
turbo,intercooller,manifold,silindir yüzeyindeki
carbon sökerseniz ilk tikayacagı yer
DPF olur.
dediğim gibi motor içi temizliği (flush)
yeterli.
Dizel araç kullaniyorsaniz 50-60k egr,
100k enjektor temizliği yeterli olur.
enjektörü elletme derseniz
uzun yol kullanimlaridan depoya enjektor temizleyici koyarsaniz olur biter.
(yuksek km olanlar koymasın)
makina temizliğine hic gerek yok.
turbo,intercooller,manifold,silindir yüzeyindeki
carbon sökerseniz ilk tikayacagı yer
DPF olur.
dediğim gibi motor içi temizliği (flush)
yeterli.
Dizel araç kullaniyorsaniz 50-60k egr,
100k enjektor temizliği yeterli olur.
enjektörü elletme derseniz
uzun yol kullanimlaridan depoya enjektor temizleyici koyarsaniz olur biter.
(yuksek km olanlar koymasın)
bende ayni fikirdeyim fakat yüksek kmli araclarda enjektör temizleyici neden koymamaliyiz onu anlamadim aslinda ihtiyaci olanlar onlar olmasi lazim düsük km aracin enjektörleri okadar da pis olmaz
Katalitik konvertörü 15 sene önce bozulduğu için çıkartıp, düz eksoz taktırmıştım.. Ancak yakınlarda araç muayenesine gideceğim için konvertör fiyatının aşırı yüksek olması nedeniyle 2 seçenek kalıyor.. Ya yan sanayi konvertör (800 TL) ya da Carbon clean uygulatıp eksoz emisyon belgesini (hepsi dahil 390TL) uygulamayı yapan yerden almak.. Araç 130.000 km de.. Her iki durumda da oksijen sensör ışığının yanma durumu olaşabileceği endişesi taşıyorum ve Sota üstadın belirttiği üzere araçta oluşabilecek olası yan etkiler .. şu anda ikilemde kaldım..
bende ayni fikirdeyim fakat yüksek kmli araclarda enjektör temizleyici neden koymamaliyiz onu anlamadim aslinda ihtiyaci olanlar onlar olmasi lazim düsük km aracin enjektörleri okadar da pis olmaz
yüksek km sonrası oluşan yoğun kir,karbon birkintisi yerinden oynatıldığı zaman
en dar alan (enjektörleri) tıkayabiliyor yada enjektörün kapanıp,açılmasını engelleyerek işemesine neden olabiliyor.
Katalitik konvertörü 15 sene önce bozulduğu için çıkartıp, düz eksoz taktırmıştım.. Ancak yakınlarda araç muayenesine gideceğim için konvertör fiyatının aşırı yüksek olması nedeniyle 2 seçenek kalıyor.. Ya yan sanayi konvertör (800 TL) ya da Carbon clean uygulatıp eksoz emisyon belgesini (hepsi dahil 390TL) uygulamayı yapan yerden almak.. Araç 130.000 km de.. Her iki durumda da oksijen sensör ışığının yanma durumu olaşabileceği endişesi taşıyorum ve Sota üstadın belirttiği üzere araçta oluşabilecek olası yan etkiler .. şu anda ikilemde kaldım..
Orjinal olmayan katın (katalatik) ömrü fazla olmuyor.
Ha bunlarında A B C kalitesi var.
Youtuber Carviser var takip edenler bilir
Porche Katını doldurdu mesala o video bulup yapan yeri bulabilirsin Istanbul olması gerekiyor.
Oksijen sensorunu 2 şekilde kandirabilirsiniz.
1. yazilimsal olarak uyari ikazi vermesi kapatilabilinir.
400-800tl arası firmasina gore ucreti var.
2. oksijen sensorunun ucuna küçük metal parca yerleştirerek sensor hassasiyeti düşürülür.
bu uygulanin fiyati ucuz olsasa hassiyeti düşürdüğü icin
motor fakir/zengin çalışmasına sebebiyet verebilir.
karayollarındaki lpg çalışan arabalarin
%90 fakir/zengin çalıştığı düşünülürse
görmezdende gelebilirsiniz.
(ama ben gelmem
LTFT - STFT 0 yakın olmali)