Bulaşık makinesinin sepetinde boya atması ve paslanmalar var.

Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,124
43
Tencerelerin koyulduğu bölümde paslanmalar var. Ürünün garantisi var bu paslanma garanti dahiline girer mi?

IMG_20210507_022835.jpg
IMG_20210507_022814.jpg
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
sanmıyorum ama sprey boya ile çözülebilir yada servisi arayıp bilgi alabilirsiniz
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,124
43
Kaç yaşında bir makine acaba? Epoksi atığı için makinenin yaş durumu önemli biraz.
2 yıl oldu +4 yıl ek garantiside var. Alâkası var mı bilmiyorum tablet deterjan kullanıyoruz. Makineye her zaman ek tuz koymuyorum. Yılda 2-3 defa koyuyorum.
 
Son düzenleme:
E Çevrimdışı

erdem215 

Aktif Üye
3 Eki 2018
103
37
benim bildiğim firmalar sepet çürümesi paslanması gibi şikayetleri garanti kapsamına almamakta, tüketici hatası garanti dışı şeklindedir diye servisler tarafından ücreti karşılında yeni sepet değişimi gerçekleştirilmektedir. bu hususta şikayetvar sitesinde birçok markanın şikayet aldığını görebilirsiniz.

iki yıllık makinenin bu kadar kısa sürede paslanma yapması kalitenin ne denli düştüğünü apaçık belli ediyor , sadece tencerelerin altı değil de alt sepeti çıkarıp çevirip alt kısmına da bakmak lazım oralar acaba ne durumda

2014 te aldığım grundigte 3 sene sonra alt sepet aşağı kısımlardan sonrada üst uç kısımlardan paslanmaya başlamıştı, birkaç ay önce alt sepeti internetten sipariş verip 185 liraraya değiştirmek zorunda kaldım. şimdi üst sepette yavaş yavaş gitmeye başladı onunda zamanı yaklaşıyor.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Sıkıntının nedeni maliyet azaltma kaynaklı kalite düşümü. 26 senelik Arçelik makinemizde 15-20 yıl sonra ortaya çıkan bu sorun 7 yıllık makinemde 4-5 senede ortaya çıktı. Tel ve kaplama kalınlığı ile sepet ağırlıklarına bakınca anlaşılıyor.

Ek maliyettir illa ki ama uçlar küt ve çapaklı bırakılmak yerinde yuvarlatılabilse bu sorun tamamen çözülmese bile geciktirilebilecektir. Zaman ayırıp uğraşamadım ama aklımda bazı fikirler var. Tel eşyaların ucuna takılan başlıklar, makaron falan. Yahut ucu ısıya dayanıklı sıvı conta ile kaplamak vb gibi.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Yani şöyle bir anekdot aktarayım o halde.

Geçenlerde yine teknik görüş amaçlı dosya geldi önüme.

Baktım UĞUR marka Buzdolabı vatandaş şikayeti.
Tel raflı dolap ve rafların epoksileri atmış.
Yetkili servis gitmiş (Arkadaşımdır bu arada sevgili Ufuk Usta) ve üretim kaynaklı değil garantiye girmez demiş gitmiş. (Yetkili servisler firmaların kendilerine ilettiği talimatı uygular ve YS lerin müteselsil sorumluluğu yoktur)
Vatandaş şikayeti üzerine YS nin de yasal sorumluluğu olmaması neticesi satıcıdan savunma istenmiş, satıcı o kadar umursamamış ki konuyu, el yazısı ile lanet olsun size tarzında ''Bu işler yetkili servislerin işleri, bizi bağlamaz'' yazmış.

Neden böyle yazıyor biliyor musunuz dostlar?

ülkemizdeki BAYİLİK sistemi PARAYA bakar, Para da ne yazık ki güç verir bu cahil tayfaya, paçasından cehalet akan, kanun nizam bilmeyen bu cahil de alışmıştır üretici firmaların bunların hep kaprislerini çekmesine ve her dediklerini YETKİLİ SERVİSLERE yaptırtmasına, işte o nedenle bu kanun nizam bilmeyen cahil bunu bile servisin yapması gerektiğini düşünüyordu maalesef.

Artık öyle düşünemeyeceğini biliyor zira satıcı olması ve malın bir yılda bu hale gelmesi nedeniyle TAMAMININ satıcı tarafından değiştirilmesi gerektiği yönde görüş bildirdim, heyet onayladı vatandaş hakkını aldı.

Teknik olarak bayi üretici değildir mantık olarak da o atıklardan sorumlu değildir lakin MÜŞTERİSİNİ böyle başından savmamayı herkes öğrenecek.

yetkili servis ret demiş ise satıcı olarak üretim ile fabrika ile görüşecek ve ''Müşterimin sorununu çözün kardeşim , 1 yılda epoksi mi atarmış?'' diyecek.

Ama gerek yok nasılsa satış bitti para cebe girdi, o vatandaş da 4-5 yıldan önce bir daha gelip dolap bakmaz aman canım ne gerek var ilgilenmeye

Hepiniz yok olacaksınız inşallah bu bakış açınız ile.

geriden gümbür gümbür bilinçli bir tüketici toplumu geliyor, Bu bakış açısına sahip her işletmenin batması ve yerine tüketici hakkını tanıyan bilen yenilerinin gelmesi için mücadelemiz devam edecek.



Özetlemek gerekirse;

Süre bakımından bir şansınız var diye düşünüyorum.

Tek tereddüttüm ne yazık ki üretim kalitesi nedeniyle yeni gelecek olanın da bundan farklı olmayacak olmasıdır.
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,124
43
Yani şöyle bir anekdot aktarayım o halde.

Geçenlerde yine teknik görüş amaçlı dosya geldi önüme.

Baktım UĞUR marka Buzdolabı vatandaş şikayeti.
Tel raflı dolap ve rafların epoksileri atmış.
Yetkili servis gitmiş (Arkadaşımdır bu arada sevgili Ufuk Usta) ve üretim kaynaklı değil garantiye girmez demiş gitmiş. (Yetkili servisler firmaların kendilerine ilettiği talimatı uygular ve YS lerin müteselsil sorumluluğu yoktur)
Vatandaş şikayeti üzerine YS nin de yasal sorumluluğu olmaması neticesi satıcıdan savunma istenmiş, satıcı o kadar umursamamış ki konuyu, el yazısı ile lanet olsun size tarzında ''Bu işler yetkili servislerin işleri, bizi bağlamaz'' yazmış.

Neden böyle yazıyor biliyor musunuz dostlar?

ülkemizdeki BAYİLİK sistemi PARAYA bakar, Para da ne yazık ki güç verir bu cahil tayfaya, paçasından cehalet akan, kanun nizam bilmeyen bu cahil de alışmıştır üretici firmaların bunların hep kaprislerini çekmesine ve her dediklerini YETKİLİ SERVİSLERE yaptırtmasına, işte o nedenle bu kanun nizam bilmeyen cahil bunu bile servisin yapması gerektiğini düşünüyordu maalesef.

Artık öyle düşünemeyeceğini biliyor zira satıcı olması ve malın bir yılda bu hale gelmesi nedeniyle TAMAMININ satıcı tarafından değiştirilmesi gerektiği yönde görüş bildirdim, heyet onayladı vatandaş hakkını aldı.

Teknik olarak bayi üretici değildir mantık olarak da o atıklardan sorumlu değildir lakin MÜŞTERİSİNİ böyle başından savmamayı herkes öğrenecek.

yetkili servis ret demiş ise satıcı olarak üretim ile fabrika ile görüşecek ve ''Müşterimin sorununu çözün kardeşim , 1 yılda epoksi mi atarmış?'' diyecek.

Ama gerek yok nasılsa satış bitti para cebe girdi, o vatandaş da 4-5 yıldan önce bir daha gelip dolap bakmaz aman canım ne gerek var ilgilenmeye

Hepiniz yok olacaksınız inşallah bu bakış açınız ile.

geriden gümbür gümbür bilinçli bir tüketici toplumu geliyor, Bu bakış açısına sahip her işletmenin batması ve yerine tüketici hakkını tanıyan bilen yenilerinin gelmesi için mücadelemiz devam edecek.



Özetlemek gerekirse;

Süre bakımından bir şansınız var diye düşünüyorum.

Tek tereddüttüm ne yazık ki üretim kalitesi nedeniyle yeni gelecek olanın da bundan farklı olmayacak olmasıdır.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Tüm sepeti kontrol ettim üst sepette hiç deformasyon yok. Sadece alt sepette sorun var. Oda suyun her zaman altta birikmesinden kaynaklı herhalde. Sepetin altındada bu şekilde boya atması var. Yani kullanırken sepetin altına tabak vs koymadığımız için sorunun malzeme kalitesinden olduğunu düşünüyorum. Servisi aradım gelip bakmamız lazım dediler. Servis bugün gelecek bakalım ne diyecekler. Bulaşık makinesi temizliğinde sirke kullanıyoruz acaba bu boyayı kazıyabilir mi?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Sıkıntının nedeni maliyet azaltma kaynaklı kalite düşümü. 26 senelik Arçelik makinemizde 15-20 yıl sonra ortaya çıkan bu sorun 7 yıllık makinemde 4-5 senede ortaya çıktı. Tel ve kaplama kalınlığı ile sepet ağırlıklarına bakınca anlaşılıyor.
Bizde de Arçelik Leydi var hocam aynı sizin gibi.
Cidden 15-20 yıl sonra paslanma yaşandı o sepetlerde. :hihi

Şimdiki makineler bu kadar erken yaşatıyorsa bunu, üretici hakikaten abartmış denilebilir.
Yani o baş noktaları çapaklı bırakmasa, böyle olmayabilir. Kasıt arıyor insan ister istemez. :coskun
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,124
43
Servis geldi ürünün boya atan yerlerini fotoğrafa çekti. Yenisini sipariş verdi, gelince ücretsiz değişecek. Bu sepetler 2 yılda bir bu şekilde boya atarsa 7 yılda 3 defa değişir 3 defa aynı arızayı yapınca yeni ürün veriyorlar diye biliyorum ama neyse.
 
Geri
Üst Alt