Bir garip MediaMarkt fiyat mağduriyeti

Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Merhaba, sahsen ben anlattiginiz durumda hic bir SORUN goremedim. Fiyat listesini guncellemeyi unutmuslar ve guncellemisler. Iade islemlerinde urun kac paraya satildiysa o fiyattan iade alinir, biraz donanimhaber oluculugu sezdim sizin konuda. Kusura bakmayin ama oyle.
Hayatım boyunca kraldan çok kralcıları anlamadım. Liste fiyatının hatalı olması müşteriyi bağlar mı? Almış ve bekleyin demişler beklemiş. 80 lira için tanımadığınız insanları dh ölücüsü diye yaftalamak hoş değil. Yeni üye olduğunuz mecralarda böyle yazmanız hoş değil. Kusura bakmayın ama öyle…
 
S Çevrimdışı

SHARP

Yeni Üye
10 May 2022
12
44
Liste fiyati guncellenmemis eski fiyat ise satici da satmama hakkina sahiptir. Iadesini yapar, olur biter. Kimse kimseye hesap soramaz. Sen neden bunu bu fiyattan satmiyorsun diye. Yeni uye oldugum icin dusundugumu yazamacagimi dusunmeniz de ayrica hos degil.

Ben esnafim, bir urunume dun musteri dukkanda geldi, baktik arkada vitrinin dibinde bulduk bir tane. 1 sene oncesine ait etikette fiyat var. Guncellemeyi unutmusuz. Olabilir beyefendi. Ayni malin bugunku maliyeti etikette yazan eski fiyattan yuksek olmus. Ne yapacagim simdi, uzerinde etiket var diye o fiyattan vermek zorundamiyim. Bana hesap mi soracaklar, ticaret bakanligina mi gidecek musteri ? Buyursun, yolu acik olsun.

90a internetten aldigi urunu 160 liraya bayiye iade etme fikri de, DH olucusunden baska kimsede cikmaz, kimse kusura bakmasin.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Fikrinizi yazmanızdan dolayı değil tekrar yazdığınız gibi “insanları ölücü” olarak yaftalamanıza karşı yazdım. Koca global şirket MediaMarkt ile sizin esnaflığınızı kıyaslamanız zaten hatanın başlangıcı. Global şirketler bu tür hatalar yapamaz yapsada gerekeni yaparak müşterilerini memnun yollarlar. Bunu yapmazlarsa müşteri kaybetmeye, ilerisi içinde batmaya mahkumdurlar. Buradaki olayı kaçırıyorsunuz sanırım, “global firma” müşteriyi bekletiyor sonra yalan söyleyerek göndermeye çalışıyor. Dürüstçe ilk dakikada fiyat hatası var veremiyoruz demiyor.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
Ne yapacagim simdi, uzerinde etiket var diye o fiyattan vermek zorundamiyim.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 54. maddesinde konuya ilişkin düzenleme yapılmıştır. Kanun’un 54/2. maddesinde “Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda, TÜKETİCİ LEHİNE OLAN FİYAT UYGULANIR” denilmektedir.

Yani yasal olarak zorundasınız efendim. “Etiket güncellemeyi unutmuşuz” gibi bir bahane olamaz.

Tam da sizin bu anlattığınız durumu reklam niyetiyle yapan emlakçıları gördüm ben. Daireyi beğeniyordum arıyordum “Ev sahibi o dairenin fiyatını yükseltti ya…” veya “O dairemiz kiralandı efendim, aynı binada zemin katta da var isterseniz…” gibi gibi… İlanlar da haftalarca güncellenmedi, sonrasında daire bulduğum için takip etmeyi bırakmıştım haliyle.

Bana ölücü diyorsunuz fakat bu durumun yasada yerinin olmasının bir sebebi var işte. Sizin sorumsuzluğunuzun cefasını müşteriniz zamanıyla mı ödeyecek?

90a internetten aldigi urunu 160 liraya bayiye iade etme fikri de, DH olucusunden baska kimsede cikmaz, kimse kusura bakmasin.
Reis ben o 70 liramı THH ile de alırım ama ek masraflar da öderler. Bu şekilde yaparsam onlara iyilik etmiş olurum.

Ben bu ürünü internetten 150 liraya alırdım orada fiyat öyle yazmasa. Şubeye git gel 20₺ yakıt 160₺ de ürün toplam 180₺’ye gelmiş oldu ve ben 30₺ zarar etmiş oldum. Yetmezmiş gibi 90₺ ekstra ödeme yaptım ve iptal olacak da iade edilecek de… Fiyat güncellenmemesi müşterinin hakkına girmektir. O benim hakkıma böyle giriyorsa ben de harcadığım zamanı ve yakıtı o yolla geri alırım.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

Sakar 

Aktif Üye
20 Mar 2022
54
15 günlük iade hakkınız mesaefli satışlarda geçerli yalnız. Mağazadan aldığınız ürünlerde geçerli değil diye biliyorum.
Daha öncesinde TerraCitydeki mağazasında tost makinesi ve kahve makinesi iade etmiştik. Hiç de zorluk çıkarmamışlardı. 15 günlük iade hakkının mağazalarda da geçerli olduğunu söylemişlerdi. O zaman bu durum mağazaların inisiyatifine bırakılmış.
Kaldı ki o fareyi keyfi sebeplerle iade etmek istemedim ki ; fare ayıplı mal statüsüne sahip. Tamam mağdur olmayın , misliyle değiştirelim deselerdi problem çıkmayacaktı. Güvenliği çağırmak da ne oluyor ? Ürün almışım ve istediğim gibi çıkmamış ne yapmamı beklerdiniz ?
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Liste fiyati guncellenmemis eski fiyat ise satici da satmama hakkina sahiptir. Iadesini yapar, olur biter. Kimse kimseye hesap soramaz. Sen neden bunu bu fiyattan satmiyorsun diye. Yeni uye oldugum icin dusundugumu yazamacagimi dusunmeniz de ayrica hos degil.

Ben esnafim, bir urunume dun musteri dukkanda geldi, baktik arkada vitrinin dibinde bulduk bir tane. 1 sene oncesine ait etikette fiyat var. Guncellemeyi unutmusuz. Olabilir beyefendi. Ayni malin bugunku maliyeti etikette yazan eski fiyattan yuksek olmus. Ne yapacagim simdi, uzerinde etiket var diye o fiyattan vermek zorundamiyim. Bana hesap mi soracaklar, ticaret bakanligina mi gidecek musteri ? Buyursun, yolu acik olsun.

90a internetten aldigi urunu 160 liraya bayiye iade etme fikri de, DH olucusunden baska kimsede cikmaz, kimse kusura bakmasin.
Yaklaşık 8 sene kadar önc eşimle Migros'ta alışveriş yapıyorduk. Evdeki çay kupaları eskidiğinden gelmişken bakalım dedik. Bardaklar normalde 6'lı kutu içinde satılır. Kutulu fiyatı etikette büyük puntolarla yazdığı gibi alt tarafında da adet fiyatı yazıyordu. Bir anda gözüme viski bardağı takıldı. Adet fiyatı ile kutu fiyatı aynı idi. Etiketin fotoğrafını çekip kutuyu attım arabaya.
Alışverişi bitirdik kasaya geldik. Kasiyer kutuyu okuttu. Sildi eliyle yazdı. "Bunun fiyatı bu olamaz" dedi. Ben de haklı olduğunu etikete adet fiyatı ile kutu fiyatını aynı yazdıkları ve kanunen o fiyattan vermesi gerektiğini söyleyip etiketin resmini gösterdim. Sonra telefon ile birini arayıp reyondaki etiketi getirmesini istedi. Etiket geldi baktı ve etiketin yanlış basıldığını ve sisteme de yanlış girildiğini ancak etiket fiyatı ne ise ondan vermesi gerektiğini söyleyerek kutuyu kasadan geçti. Arkadaşına da etiketi reyondan alıp yenilemesini söyledi. Ben de gerek olmadığını çünkü benim son kutuyu aldığımı söyledim ve gülüştük.
Ömer Çolak omercolak 'ın da dediği gibi kanunen etikette ne yazıyorsa müşteri o ürünü o fiyatan alma hakkına sahiptir.

Bu mantıkla bakarsanız aynı üründen biri 90 diğeri 160 TL'ye 2 tane almış oluyor ve 160TL olanı iade ediyor.

Daha öncesinde TerraCitydeki mağazasında tost makinesi ve kahve makinesi iade etmiştik. Hiç de zorluk çıkarmamışlardı. 15 günlük iade hakkının mağazalarda da geçerli olduğunu söylemişlerdi. O zaman bu durum mağazaların inisiyatifine bırakılmış.
Kaldı ki o fareyi keyfi sebeplerle iade etmek istemedim ki ; fare ayıplı mal statüsüne sahip. Tamam mağdur olmayın , misliyle değiştirelim deselerdi problem çıkmayacaktı. Güvenliği çağırmak da ne oluyor ? Ürün almışım ve istediğim gibi çıkmamış ne yapmamı beklerdiniz ?
Mağazayı savunmak gibi bir amacım yok ancak farenin defosu ne idi acaba? Mağazada huzuru bozacak davranışlarda bulunulması durumunda güvenlik'in ve hatta çağırıldığı takdirde Polis'in olaya müdahale etmesi son derece normal bir olaydır. Sonuçta haklı olsanız dahi o mağazada alışveriş yapan diğer kişileri rahatsız etme veya sizinle muhattap olan kişiye hakaret etme hakkınız yoktur. Haklıyken haksız duruma düşersiniz.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

Sakar 

Aktif Üye
20 Mar 2022
54
Farenin defosu sol klik bazen basmıyordu. Normal fare olsa işimi görsün derdim fakat aldığım fare oyuncu faresi ve en küçük bir konfor kaybı oyunun seyrini değiştirebiliyor.
Hocam bağırıp - çağırmadım. Sadece farenin ayıplı mal olduğunu , iade etmek istediğimi söyledim. Kasadaki kişiye derdimi tekrar tekrar anlattım ama anlamak istemedi. Sesimi biraz yükseltip ; beni kaale almanız için ne yapmam gerekiyor acaba ? Bu ürünü satıyorsanız sorumluluğunuzu yerine getirmek zorundasınız dedim. O arada güvenliği çağırdılar. Marka temsilcisi arkadaş olaya dahil olmasaydı çözüm sağlanamayabilirdi. Sağolsun ürünün geri alınıp hediye çeki verilmesini sağladı.
Hakkımızı savunmak için ne hallere giriyoruz. Normalde sakin birisiyimdir ama sağılacak müşteri olarak görüldüğüm zaman zoruma gidiyor.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Farenin defosu sol klik bazen basmıyordu. Normal fare olsa işimi görsün derdim fakat aldığım fare oyuncu faresi ve en küçük bir konfor kaybı oyunun seyrini değiştirebiliyor.
Hocam bağırıp - çağırmadım. Sadece farenin ayıplı mal olduğunu , iade etmek istediğimi söyledim. Kasadaki kişiye derdimi tekrar tekrar anlattım ama anlamak istemedi. Sesimi biraz yükseltip ; beni kaale almanız için ne yapmam gerekiyor acaba ? Bu ürünü satıyorsanız sorumluluğunuzu yerine getirmek zorundasınız dedim. O arada güvenliği çağırdılar. Marka temsilcisi arkadaş olaya dahil olmasaydı çözüm sağlanamayabilirdi. Sağolsun ürünün geri alınıp hediye çeki verilmesini sağladı.
Hakkımızı savunmak için ne hallere giriyoruz. Normalde sakin birisiyimdir ama sağılacak müşteri olarak görüldüğüm zaman zoruma gidiyor.
Sol klikse tamamdır. Daha önceki mesajlarınızdan birinde mouse'un V1, V2, V3 gibi versiyonlarınında olduğu ve size V1'nin geldiğini söylediğinizden sordum. Bu versiyon olayı defo sayılmaz çünkü. İşte o ses yükselmesi bir anda sizin haksız durumuna düşmenize neden oluyor.
Mağazanın ürünü değiştirme yetisi olsa da duruma göre etmeyebiliyor da. Ben de sadece iş görsün diye aldığım klavye aynı tuşu 3'er 4'er kez basıyor diye Vatan Bilgisayar'a götürmüştüm. Teknik servisteki arkadaş test etti ve hemen iade faturası kesti. Ben de gidip başka marka bir klavye aldım.
 
S Çevrimdışı

Sakar 

Aktif Üye
20 Mar 2022
54
Yurtdışında da aynı fareyi alıp klik problemi yaşayan kullanıcılar olmuş. Firma hatayı kabul edip v1 ve v2 için ücretsiz olarak RMA işlemini başlatmış. Reddit'te konuları vardı.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Yurtdışında da aynı fareyi alıp klik problemi yaşayan kullanıcılar olmuş. Firma hatayı kabul edip v1 ve v2 için ücretsiz olarak RMA işlemini başlatmış. Reddit'te konuları vardı.
RMA'nin bizdeki karşılığı ürünün yenisi ile değiştirilmesi olduğu için çok genel bir içerik oluyor. V1 ve V2 için ürün geri çağırma mı başlatmışlar yoksa bozulan ürünler için olan standart RMA'mı bilemiyorum. Genelde donanım üreticileri V1, V2 gibi versiyonlarda yazılımla değiştirilemeyecek değişiklikler yapıyorlar. Mesela mouseun yapımında kullanılan bir devre elemanı artık sağlanamıyor ve yerine başka bir tedarikçiden temin edilen parça kullanılıyorsa o zaman versiyon atlatıyorlar.
 
S Çevrimdışı

Sakar 

Aktif Üye
20 Mar 2022
54
Firma global sitesinde seri numarası ile sorgulama yapılması için bir sayfa açmış. Girilen bilgiler RMA için uygunsa kullanıcı istediği zaman ürünü iade edebiliyordu. Satılmayanları geri topladılar diye biliyorum. Markalar bu tür olayları fazla dillendirip dikkat çekmeyi sevmiyorlar. İade veya değişim çalışması ülkemizi de kapsıyordu fakat bilindiği üzere her türlü destek ürünü satıncaya kadar geçerli.
V1 versiyonunda (yanlış bilmiyorsam) sol klik kendi üretimleri. Anahtarlama mekanizması farklı olduğu için uyguladığı karşı kuvvet sağ klike kıyasla daha kuvvetli. Bunu yumuşatmak için ( ne alaka bilmiyorum) yağ sürülmüş. Bundan dolayı sürülen yağ iletken olması gereken yüzeyin yalıtımlı olması ve bu nedenle anahtar görevini yerine getirememesine neden oluyormuş.
V2 de farenin dış yüzeyindeki kaplama çok çabuk soyulmaya başlıyor. Fareler kişileştirilebilmeye uygun üretildiklerinden online mağazalarda desenli kasa satılıyordu. Fazla rahatsız olmayanlar bu kasaları alıp değiştirdi . Rahatsız olanlar için de firma kullanıcılara ücretsiz kasa gönderdi.V3 de bu sorunlar çözüldü diyorlardı.
Bunları markanın resmi kanallarından değil de repairing ve teardown videolarından , redditten ingilizcem yettiğince öğrendim.
Hocam yurtdışındaki akranlarım gibi 40-50 dolara üst kademe mouse alsam benim de ilk önceliğim mouse peşinde koşmak olmaz. İcabında 4-5 saat çalışıp istedikleri premium ürünü alabiliyorlar.
 
Son düzenleme:
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
Gelişme;

Biraz önce internet şubeden teslim olan 90₺ ödenen ürünü alıp aynı büfede bir kahve içip önceki 160₺ ödenmiş faturayla iade ettim. Böylece ürünü “olması gerektiği gibi” 90₺’ye almış oldum.

Bu arada ürüne zam gelmek bir yana, mağaza fiyatı da 90₺ olarak (İNDİRİMSİZ) stoklara geri girmiş durumda. Neye nasıl isyan edip neyi nasıl şikayet edeceğimi şaşırdım.

3C12F3E5-7D54-4B96-9D62-24B4CE49E936.jpg
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
o anda mağazada stok olduğunu nasıl kanıtlayabilirsiniz ki ben pek sonuç çıkacağını sanmıyorum
bakanlık isterse, bulur, bütün stokları bilgisayar ortamında, ve yapılan herişlem için giriş çıkış log kayıtları oluşturulur saat ve dakika itibari ile, istenirse bulunur merak etmeyin.

Ben 2 sene önce Bosch bayisinden ütü aldım,ellerinde yokmuş başka bayiden gönderdiler.Ürün teşhir ürünü çıkmasına rağmen mağazadan satıldığı için iade almadılar ve değiştirmediler.Bu yüzden mağazadan ürün alırken çok dikkatli olmak gerekiyor. :ok
kesinlikle mağazadan ürün alırken çok dikkat etmke gerekiyor, görüp beğenip aldınız diye iade almıyorlar, tüketici kanunda değişiklik olmuş pandemi öncesi soundbar almıştım topkapı vatan bilgisayardan, internet sitesi 3 gün sevk verince yakın olduğum için gidip alayaım dedim ama beğenmeyince iade almadılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt