Bellona Kanepe.

Vedatank Çevrimdışı

Vedatank 

Aktif Üye
15 Ocak 2020
380
66
Değerli forumdaşlar. Ben 25/03/2021 perşembe günü Ankara Sincan'da bir Bellona mağazasında iki adet kanepe sözleşmesi imzaladım sözleşmede 7 gün içerisinde cayma hakkım olduğu yazıyor. En alt taraftada not olarak peşin ve kredi kartı satışlarında cayma hakkı yoktur yazıyor.Ürün depolarında olan bir ürün sipariş vererek yapılmayan bir ürün. Kanepeleri 30/03/2021 salı günü teslim edecekler. İki adet kanepeyi 5590 tl kredi kartına 10 taksit olarak anlaştık fakat 27/03/2021 yani iki gün sonra aynı kanepelerde %10 indirim yapılmış bu gün fark ettim. Yani iki adet kanepede 550 tl indirim yapılmış. Bu gün magazaya gittim satış elemanı yetkili kimse yok pazartesi günü görüşeceğini ve bana bilgi vereceğini söyledi. Sayın forumdaşlar ben şimdi bu ürünü cayma hakkım olurmu cayarak tekrar indirimli fiattan aynı ürünü alabilirmiyim acaba. Bilgi görüşlerinizi bekliyorum. Sayın başkan A Adem Helvacı beni bu konuda biligilendirirseniz sevinirim. Saygılarımla.
A Adem Helvacı
 
Son düzenleme:
Vedatank Çevrimdışı

Vedatank 

Aktif Üye
15 Ocak 2020
380
66
20210328_214546.jpg

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

A Adem Helvacı
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Sözleşmeyi hazırlayan taraf kendileri olduğu için nalıncı keseri gibi kendilerine yontmuşlar lakin bana göre sözleşme hatalı yazılmış.
Aslında ne demek istedikleri belli, vadeli senetli satışlarda kendi inisiyatiflerinde cayma hakkı tanımışlar lakin en altına da peşin ve kredi kartlı ile yapılan taksitli satışlarda cayma hakkı kullanılamayacağını açık açık yazmışlar.

Ne yazık ki yönetmelik de bunu GÖREREK SATIŞ kapsamında kabul ediyor ve görerek satışlarda cayma hakkı bulunmuyor.

Yine de bence mağaza inisiyatif kullanabilir zira rahatsızlık verici bu durum.

Bence siz de elinizdeki sosyal medya gücünüzden kaynaklanan kozu kullanın.

Tüketicinin tek kozu bu zaten.

Sosyal mecrada aktif olduğunuzu, yaşadığınız sorunu firma adı vererek insanlar anlatıp onları bilinçlendirmek istediğinizi belirtin yoksa zaten sizin amacınız firmayı şikayet etmek veya marka karalamak değil elbette :)
 
Vedatank Çevrimdışı

Vedatank 

Aktif Üye
15 Ocak 2020
380
66
Sözleşmeyi hazırlayan taraf kendileri olduğu için nalıncı keseri gibi kendilerine yontmuşlar lakin bana göre sözleşme hatalı yazılmış.
Aslında ne demek istedikleri belli, vadeli senetli satışlarda kendi inisiyatiflerinde cayma hakkı tanımışlar lakin en altına da peşin ve kredi kartlı ile yapılan taksitli satışlarda cayma hakkı kullanılamayacağını açık açık yazmışlar.

Ne yazık ki yönetmelik de bunu GÖREREK SATIŞ kapsamında kabul ediyor ve görerek satışlarda cayma hakkı bulunmuyor.

Yine de bence mağaza inisiyatif kullanabilir zira rahatsızlık verici bu durum.

Bence siz de elinizdeki sosyal medya gücünüzden kaynaklanan kozu kullanın.

Tüketicinin tek kozu bu zaten.

Sosyal mecrada aktif olduğunuzu, yaşadığınız sorunu firma adı vererek insanlar anlatıp onları bilinçlendirmek istediğinizi belirtin yoksa zaten sizin amacınız firmayı şikayet etmek veya marka karalamak değil elbette :)
ALLAH razı olsun verdiğiniz bilgi için o halde yarın mağazaya giderek şansımı deneyeyim.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
not bilgilendirme sadece o teslim almadığınız ürünü 7 gün içinde iade edebilir yada şözleşmeden dönebilirsiniz teslim aldığınız ürünü iade edemezsiniz anlamında söylemiş görerek aldığınız için cayma hakkınız yok denmek istenmiş teslim aldığınız ürünü kusur vs yoksa keyfi iade edersenizde %20 kesinti ceza olur deniyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ürünü teslim almadıysanız 7 gün içinde sartsız şurtsuz sözleşmeden dönme hakkınız var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

2. madde teslim almadan önce fesih sözleşmeden dönersen %20 keserim ceza ödersin diyor

5. madde 7 gün içinde cezai sart olmadan sözleşmeden dönme hakkın var diyor

iki madde birbiri ile çelişiyor 2.maddeye gönderme yapıp %20 ceza kesinti yapılabilir

dikkatli olmak lazım kanunen geçersiz bir sözleşme bence teslim edilmeyen müştrerinin eline ulaşmayan ürün için cezai şart koymak

2. maddeyi gösterip %20 ceza kesinti var derlerse

5.maddeyi gösterip 7 gün içinde cezai sart olmaksızın sözleşmeden dönme hakkınız olduğunu söyleyin sizi 5. madde bağlar sizi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
not bilgilendirme sadece o teslim almadığınız ürünü 7 gün içinde iade edebilir yada şözleşmeden dönebilirsiniz teslim aldığınız ürünü iade edemezsiniz anlamında söylemiş görerek aldığınız için cayma hakkınız yok denmek istenmiş teslim aldığınız ürünü kusur vs yoksa keyfi iade edersenizde %20 kesinti ceza olur deniyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ürünü teslim almadıysanız 7 gün içinde sartsız şurtsuz sözleşmeden dönme hakkınız var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

2. madde teslim almadan önce fesih sözleşmeden dönersen %20 keserim ceza ödersin diyor

5. madde 7 gün içinde cezai sart olmadan sözleşmeden dönme hakkın var diyor

iki madde birbiri ile çelişiyor 2.maddeye gönderme yapıp %20 ceza kesinti yapılabilir

dikkatli olmak lazım kanunen geçersiz bir sözleşme bence teslim edilmeyen müştrerinin eline ulaşmayan ürün için cezai şart koymak

2. maddeyi gösterip %20 ceza kesinti var derlerse

5.maddeyi gösterip 7 gün içinde cezai sart olmaksızın sözleşmeden dönme hakkınız olduğunu söyleyin sizi 5. madde bağlar sizi
Malı görmüş, kredi kartı ile ödeme yapmış (Taksitli) para sisteme akmış, satış akdi gerçekleşmiş ve malın teslimi kalmış sadece.

Mağaza satışı bu, görerek satıştır ve yasal olarak cayma hakkı yoktur.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Onu anladık A Adem Helvacı hocam cayma hakkı yok ama madde 5
7 gün içerisinde. Cayma hakkı tanıyor cezai şart olmaksızın madde 5 bağlayıcı oluyor 7 gün içinde cayarsa diyor yazan 7 gün icinde cayma hakkı tanıyor sözleşme
 
Vedatank Çevrimdışı

Vedatank 

Aktif Üye
15 Ocak 2020
380
66
Değerli forumdaşlarım. Bu gün kanepeleri almış olduğum Bellona magazasına gittim. Satış temsilcisi bayan 550 tl iadesi için bankaya dilekçe yazdıkların söyledi. Banka ile görüştüm satıştan kaynaklı iadelerde paranın 3 gün ile 5 gün arasında hesabıma geçeceğini söyledi artık 4 nisanı bekleyecem sonuçtan siz değerli forum üyelerini bilgilendireceğim. Yorumlarınız ve vermiş olduğunuz fikirler için teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Onu anladık A Adem Helvacı hocam cayma hakkı yok ama madde 5
7 gün içerisinde. Cayma hakkı tanıyor cezai şart olmaksızın madde 5 bağlayıcı oluyor 7 gün içinde cayarsa diyor yazan 7 gün icinde cayma hakkı tanıyor sözleşme
Hocam o taksitle satış sözleşmeleri için geçerli bir madde. Kredi kartı taksiti ile taksitle satış sözleşmesi aynı şey değil. Taksitle satış sözleşmesinden de cayma süresi 7 gündür. Vedatank Vedatank ın durumu ise peşin alışverişle bir farkı yok. Bence yanlış bir uygulama ama kanun öyle söylüyor. Parayı verip sırtına alıp gitmiş gibi baz alıyor.

Adem hocamın önerisini tek seçenek. Firmanın adım atmış olması sevindirici. Hayırlı olsun şimdiden.
 
forza_ksk Çevrimdışı

forza_ksk

Aktif Üye
18 Şub 2018
102
Bilindik bir markadan almanız faydanıza olmuş, olumsuzluk yaşasaydınız Bellona ana bayiine şikayet eder para iadenizi alırdınız her türlü. Satış yapan yer de anlayışlı çıkmış neyse ki, umarım sorun olmadan hakkınızı kartınıza iade ederler. Hayırlı olsun.
 
Vedatank Çevrimdışı

Vedatank 

Aktif Üye
15 Ocak 2020
380
66
Değerli forumdaşlar. Yukarıda konusunu açmış olduğum mevzuda mağaza ilk taksit olarak 55 tl bankada hesabıma geri iade olarak dönmüş toplamda 550 tl iade olacak. Kanepeleri 10 taksit ile 5590 tl almıştım her taksit ödemesine göre iadesi de aynen dönüş yapacak. Siz değerli forumdaşlarıma konuyu bildirme sorumluluğu duyduğumdan sizlere bilgi veriyorum. Saygılarımla.
 
akrep2018 Çevrimdışı

akrep2018 

Süper Üye
16 Eyl 2018
1,242
62
Ben de bir beyaz eşya mağazası mağduru olarak hayırlısı olsun diyorum.Sizin adınıza sevindim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt