ayıplı tcl değişim yapmayan amazon

E Çevrimdışı

erdalsahinol

Yeni Üye
26 Eyl 2022
4
37
merhabalar . amazon.tr den tcl65p615 satın aldım.kurulum sonrası servis çağırdım.anakart arızasından dolayı servis değişim / iade raporu düzenledi.amazon la görüştüğümde stok yok bahanesiyle değişime pek yanaşmadıklarını anladım.internette yaptığım araştırmalarda da amazon değişim şikayetleri olduğunu gördüm.tv yi amazon a geri gönderdim.büyük ihtimalle 3 5 güne ellerine ulaşacak ve para iadesi yapacaklar.ayıplı üründe seçim hakkının tüketiciye ait olduğu belirtiliyor , her ne kadar imkan varsa değişim gibi bir ibare olsa da kanunda.amazon sonrası bilkom la da görüştüm.amazon un en fazla ürün satın alan yer olduğunu , servis raporu ile ya yeni bir ürün yada parasını ithalatçı vs den alacağını söylediler.bilkom a da bir kayıt açtırdım. tabi bu süre içerisinde tv 10 binlerden 14 - 15 binlere çıktı.para iadesi her hâlükârda beni mağdur edecek.şikayet bedeli 10 bin mi olmalı ürünün bilindik satış yerlerindeki güncel satış fiyatı üzerinden mi olmalı.nasıl bir yol izlemeliyim.vereceğiniz bilgiler için teşekkür ederim
 
R Çevrimdışı

ridw0n 

Aktif Üye
8 Ağu 2022
431
böyle olayları önceden düşünerek tv alırken bana yakın olan mediamarkt internet sitesinden aldım mağaza teslim 65bu8500 ürünü şubeden aldım panelde tozlar vardı değişim talep ettim servis raporunu mediamarkta götürdüm anına stoktan yenisi verdiler.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,965
İade tutarı fatura bedeli üzerinden gerçekleşir. Değişimi aynı fiyata başka bir ürün için söyleseniz belki yardım edebilirlerdi. Stokta yoksa yeni ürünü gönderme şansları yok. Ya da ürün stokta vardı ama kur değişimi, fiyat değişimi nedeniyle aynı fiyattan vermek istememiş olabilirler. Bence mantıklı bir neden. Birçok insan ürün iadesi sonrası fiyat artışı nedeniyle aynı kalite ürünü bir daha alamayabiliyor. Bu da Amazon'un elinde olan bir durum değil.
 
R Çevrimdışı

ridw0n 

Aktif Üye
8 Ağu 2022
431
İade tutarı fatura bedeli üzerinden gerçekleşir. Değişimi aynı fiyata başka bir ürün için söyleseniz belki yardım edebilirlerdi. Stokta yoksa yeni ürünü gönderme şansları yok. Ya da ürün stokta vardı ama kur değişimi, fiyat değişimi nedeniyle aynı fiyattan vermek istememiş olabilirler. Bence mantıklı bir neden. Birçok insan ürün iadesi sonrası fiyat artışı nedeniyle aynı kalite ürünü bir daha alamayabiliyor. Bu da Amazon'un elinde olan bir durum değil.

o zaman ben bu konuda şanslımıyım ? yoksa olması gereken mi oldu. Samsung beni arayıp sorunu tamir edip 3784 tl geri ödeme yapacaklarını veya değişim istermiyim diye sordu sonuçta burda satıcı değil üretici sorunu çözdü? ürün internet satışı olmasına rağmen mediamarkt mağaza stoğundan hemen verdi.
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,965
o zaman ben bu konuda şanslımıyım ? yoksa olması gereken mi oldu. Samsung beni arayıp sorunu tamir edip 3784 tl geri ödeme yapacaklarını veya değişim istermiyim diye sordu sonuçta burda satıcı değil üretici sorunu çözdü? ürün internet satışı olmasına rağmen mediamarkt mağaza stoğundan hemen verdi.
Mediamarkt'ın stoğunda varmış ki ürünü verebilmiş.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Amazona ürünü iade edip aynı ürünü tekrar alıp farkını sonradan amazondan talep edebilirsiniz. Bu işlemi yapmadan önce arayıp teyid alın, bir üründe bana böyle yardımcı olabileceklerini söylemişlerdi.
 
E Çevrimdışı

erdalsahinol

Yeni Üye
26 Eyl 2022
4
37
Ben zaten ürün değişimi istedim ama yapmayacaklar büyük ihtimalle . stok yok bahanesiyle.ancak kanunda seçim hakkının tüketiciye ait olduğu açık açık yazıyor.şikayetimi değişim istediğim halde yapmadılar şeklinde oluşturacağım.değişim konusunda satıcı sorumlu .ancak ithalatçı yada distribütör de sorumlu değil midir..

"6502 Sayılı Kanunun 11/2. maddesine gereğince ; ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları satıcının yanında, üretici ve ithalatçıya karşı da kullanılabilecek olup, sözleşmeden dönme ve bedel iadesi talepleri ise üretici ve ithalatçıya yöneltilemeyecektir. Sözleşmeden dönme ve bedel iadesi akdi ilişkinin tarafı olan satıcıdan talep edilebilecektir."
 
M Çevrimdışı

maymunkral 

Aktif Üye
30 May 2018
358
42
Ben zaten ürün değişimi istedim ama yapmayacaklar büyük ihtimalle . stok yok bahanesiyle.ancak kanunda seçim hakkının tüketiciye ait olduğu açık açık yazıyor.şikayetimi değişim istediğim halde yapmadılar şeklinde oluşturacağım.değişim konusunda satıcı sorumlu .ancak ithalatçı yada distribütör de sorumlu değil midir..

"6502 Sayılı Kanunun 11/2. maddesine gereğince ; ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları satıcının yanında, üretici ve ithalatçıya karşı da kullanılabilecek olup, sözleşmeden dönme ve bedel iadesi talepleri ise üretici ve ithalatçıya yöneltilemeyecektir. Sözleşmeden dönme ve bedel iadesi akdi ilişkinin tarafı olan satıcıdan talep edilebilecektir."
11.3 kapsamında paranızı iade eder. Boşu boşuna uğraşmayın.
 
Geri
Üst Alt