Asus Türkiye

S Çevrimiçi

sneos11

Yeni Üye
25 Mar 2025
10
42
Sevgili arkadaşlar hepimiz Asus markasını biliyoruz ve kaliteli ürünleri var. Fakat sorun Asus' un müşteri bilinci yok ve dolayısıyla satış sonrası hizmetleri fiyasko. Yüksek fiyatlarına rağmen iyi hizmet alırız diye aldığımız Asus ürünleri arızalandığı zaman vb sorun olduğunda anlaşmalı servisi bir kenara çok kötü bir servisle anlaşması var. Asus Türkiye hemen ürünleri garanti kapsamı dışına çıkarıyor. Onarım değişim bedeli istiyor. Aslında amacı hiçbir müdahale yapmamak. Servis karar vermiyor Asus genel müdürlükteki sözde art niyetli yöneticiler müşteri memnuniyet odaklı olmadıkları için sadece kar amacı güttükleri için kararı kendileri veriyor. İletişime geçtiğinizde servis raporu deniyor. Utanmadan servise pası atıyor servise sorduğunuzda Asus ne derse biz onu yapıyoruz diyor.

Asus Türkiye kesinlikle müşteri odaklı değil. Paranızla rezil olur sağlığınızı kaybedersiniz. Global kalitesi de yok. Tayvan da aynı hiçbir şekilde maillerinize dönmezler. Bunları bilin boşuna yüksek ücretler verip Asus tercih etmeyin.

Ürününüz ile ilgili sorun olduğunda bu dediklerimi yaşarsınız. Bazen büyük marka gibi gözüken markalar aslında hizmet kalitesinde büyük değil tamamen kar odaklı dayatmacı hizmet anlayışları ile despot markalardır.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
Top Poster Of Month
21 Mar 2021
761
Asus'un çok ürününü kullandım, evet, ürünleri kaliteli ve anormal durum olmadıkça kolay kolay bozulmuyor.

8 sene önce anakartı garantiye verdim, tamir edildi. Aradan 3 yıl geçtikten sonra anakartın üstündeki mosfet soğutucuyu takmadıklarını fark ettim, piyasada bulmak imkansız. 3 yıl geçtiği halde mail attım, arayıp ellerinde soğutucunun bulunduğunu söyleyip adres istediler ve gönderdiler. Hatırlıyorum o zamanda anakartı yapan eleman beni arayıp anakartınızı tamir ettik göndereceğiz demişti, neyi olduğunu sorduğumda detaylı olarak anlatmıştı.

O zamanki hizmetin karşılığında asus benim gözümde halen daha güzel ve tercih edilebilir firma olarak kalmıştır. Bugünlerde Asus nedense garanti olayında hep eleştiriliyor, kendim olumsuz durum yaşamadım bilmiyorum.

Samsung buzdolabı buzlanma sorunu var dedik, servis geldi, lakin bize fişten çekin demedikleri için değişim yapacakları parça buzun altında kalmıştı, adamlar demedi ki buz eriyince gelelim, çaydanlıkta su kaynattık, kurutma makinesi tuttuk, yaklaşık 2-3 saat suyun içinde uğraşıp 2-3 parçayı değiştirip gittiler, telefon bozuldu elimle servise verdim 1 saatte anakart batarya parmak izi değiştirip geri teslim ettiler.

Vestel TV panel sorunu oluştu, çizgi var diye kayıt açtık adamlar eve geldiğinde çizgi yoktu, elimdeki fotoğrafı gösterdim, onay verdiler panel değişti.

JBL kulaklığı sürekli katlayarak kullandığım için kat yerindeki kablolar koptu, servis sıfır kulaklık verdi. Demediler ki kullanıma bağlı hata.

Sony telefon anakart arızası sonucu açılmamaya başladı, Vatandaki eleman göndermeyelim şarja takılı kalsın ısrar ederken servisten sıfır telefon verdiler.

Son zamanlarda LG ile çok sorun yaşadık, titreşim yapan makineye dediler ki ayağı ayarsız, ayarladılar, dediler ki yeri iyi değil, oda değiştirdik, dediler ki bu makine boş, doldurduk yine de ürüne kusur bulamadık. THHye başvurdum, bilirkişi kendi baktı dedi ki bu makineyi servis niye ayarlamadı, bunda ekstra olarak kayış sesi var (kayışsız makine) onu da not etti, gitti. THH kararında makine titreşimi normal dediler. Ürünleri alanında tek dahi olsa evimin kapısından geçirmem ki ürünleri de iyi değil.

Yani buradaki büyük etkenlerden birisi de ürünü incelen servis çalışanı. Servislere illaki baskı oluşuyordur eminim ama ürünü alıp incelen kişinin o anki tavrına kalmış biraz da.
 
L Çevrimdışı

luckyfather

Aktif Üye
25 May 2018
119
56
Selamlar
Eskiden (yani 15&20sene önce) Asus ürünlerine Çizgi Elektronik hem satış hem de teknik servis hizmeti verir ayrıca yetmez elektronik eleman yetişmesi için eğitimler verirdi. O zamanlar Asus ürünlerinin satışı iyiydi muhtemelen satış&serviş işini bıraktığından şimdi arka planda zorlanılıyor kanımca..
 
S Çevrimiçi

sneos11

Yeni Üye
25 Mar 2025
10
42
Selamlar
Eskiden (yani 15&20sene önce) Asus ürünlerine Çizgi Elektronik hem satış hem de teknik servis hizmeti verir ayrıca yetmez elektronik eleman yetişmesi için eğitimler verirdi. O zamanlar Asus ürünlerinin satışı iyiydi muhtemelen satış&serviş işini bıraktığından şimdi arka planda zorlanılıyor kanımca..
Sen çok yaşa dostum evet çok doğru Çizgi Elektronik vardı. Sahibi mühendis çok efendi babacan dı. Herşey sorunsuz işlerdi. 27 sene Asus üst seri modellerini kullanan biri ılarak son aldığım 20 günlük anakartımda kullanılmış geri dönmüş gibi bir ürün denk geldi. Servise gönderdim değişim iade için servis cpu pin değişimi yaparız dedi fakat pcb de çizik var diye hiç işlem yapmadı fakat araştırınca asustaki utanmazlar biz risk alamayız diye yaptırmamışlar. Tuf serisi askeri dayanıklılık serisi ürün pcbdeki boya sıyrılması olan yeri bahane gösterdiler. Tayvana bile mail attım o kadar umursamazlarki hiç müşteri memnuniyet vs yok. Asus kullanıcısı olarak aldatıldığımızı gördüm. O nedenle başınıza sorun geldiğinde gerçek marka değerini anlıyorsunuz. Mesela MSI böyle değil onlar müşteri bilinci var.

Artık Asus benim için bitmiştir. MSI ASROCK bunları alırım.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,869
40
Ben de Asus'u marka olarak hiç sevmem, zorunda kalmadıkça da tercih etmem. Özellikle geçmişte ana kartları ile çok sorun yaşadım. Monitörünü de kullandım, onda da kalite kontrol sorunu vardı. Hoşlanmadığım bir diğer marka ise Creative. Creative markasının ses kartı ve kulaklıklarını görünce irkiliyorum.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
21,113
Geçen sene PC topladım anakartı Asus TUF tercih ettim umarım uzun dönemde yüzümüzü kara çıkarmaz

Youtuber Onur BABACAN asus çok fena döşemişti mutlaka izleyin.
 
S Çevrimiçi

sneos11

Yeni Üye
25 Mar 2025
10
42
Ürünleri kaliteli güzel. fakat sorun yaşadığınızda karşınızda art niyetli müşteri memnuniyet odaklı bir şirket yok. Çok ukalalar, şımarıklar. Ülkemizde kendi yasa ve kanunlarını yazmışlar. Maalesef bizim yasalar geç işlediği için ve kaplumbağa hızıgibi işleyen hakem heyetleri olunca zaman kazanıyorlar., yaptırım zayıf.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
21,113
Ürünleri kaliteli güzel. fakat sorun yaşadığınızda karşınızda art niyetli müşteri memnuniyet odaklı bir şirket yok. Çok ukalalar, şımarıklar. Ülkemizde kendi yasa ve kanunlarını yazmışlar. Maalesef bizim yasalar geç işlediği için ve kaplumbağa hızıgibi işleyen hakem heyetleri olunca zaman kazanıyorlar., yaptırım zayıf.
Bu noktada THH yetersizliğinden bahsetmek gerekli.

Yetkili serviste çalışan arkadaşım A markası aracın tamirini yapıyorlar. Araç sahibi sorun devam ettiğini iddia ediyor ve olay THH gidiyor.

Bilir kişi atanıyor sorunu inceleyip tespit edebilsin diye
Bil bakalım ne oluyor :kiskis

Atanan bilir kişi arızalı parçanın nasıl çalıştığını ve fiziki olarak neye benzediğini bilmiyor
Serviste ki teknisyene soruyor şanzıman nerede.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
Top Poster Of Month
21 Mar 2021
761
Geçen sene PC topladım anakartı Asus TUF tercih ettim umarım uzun dönemde yüzümüzü kara çıkarma
Güzel günlerde kullanın, ürünleri çok kalitelidir. Anakart konusunda korkulacak marka Gigabyte.

Özellikle geçmişte ana kartları ile çok sorun yaşadım.
Ne gibi sorunlar yaşadınız, 3 anakartını ve 2 ekran kartını kullandım kalite konusunda çok memnundum, son zamanlarda mı bozdu acaba?
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,869
40
Güzel günlerde kullanın, ürünleri çok kalitelidir. Anakart konusunda korkulacak marka Gigabyte.

Ne gibi sorunlar yaşadınız, 3 anakartını ve 2 ekran kartını kullandım kalite konusunda çok memnundum, son zamanlarda mı bozdu acaba?
2006-2013 yılları arasında 2 adet Asus ana kart kullandım. Bir tanesi elektrik kesintisi sonrasında bozuldu ve tamir edilemedi. Ekran kartı ve ses kartı sorunları yaşadım.

İlk kart bozulunca absürd bir fiyata yine Asus marka başka bir uyumlu kart satın aldım. Fiyatın pahalı olmasının sebebi kartın satıştan kalkmış olmasıydı. Bunda da benzer yazılım sorunları çıktı yani bir türlü memnun edemedi.

2013'te MSI Military Class karta geçtim, 990FXA-GD65. 2021'e kadar sorunsuz bir şekilde bu kart bana hizmet etti ve başkasına sattım, sattığım kişi halen kullanıyor diye biliyorum. 2021-2025 arası da MSI B450M-A PRO MAX kullandım.

MSI kartlar yapı olarak daha sağlam hissiyatı verdi bana, bios arayüzü de daha kullanışlıydı.

Konudan bağımsız olarak, bir de AMD ekran kartlarında küçük ama sinir bozucu sorunlar yaşadım, yazılım-donanım uyumsuzluğu kaynaklı. Mesela Windows 10 Netflix uygulamasında tam ekran yaptığımda kare atlaması oluyordu. Bunun dışında düzenli aralıklarla çözünürlük hatası veriyordu. 165 Hz, FHD Asus monitörle birlikte kullanıyordum. 1080P@165hz ayarladığımda bu çözünürlük hatası çok sık tekrar ediyordu, 120'e düşürüp kullandım hep buna rağmen yine arada bu şekilde hatalar vermeye devam etti. Mac'e geçip kurtuldum.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
21,113
Güzel günlerde kullanın, ürünleri çok kalitelidir. Anakart konusunda korkulacak marka Gigabyte.


Ne gibi sorunlar yaşadınız, 3 anakartını ve 2 ekran kartını kullandım kalite konusunda çok memnundum, son zamanlarda mı bozdu acaba?
Bios güncellemesi sonrası takılı ekran kartına görüntü vermiyor.

Başka kart takıp açıyorum sonra geri taktığım karti görüyor farklı bug var çözemedim.
 
Geri
Üst Alt