G
Çevrimdışı
GökselSaraçoğlu
Aktif Üye
- 19 Haz 2019
- 137
- 57
Arkadaşlar benim kombi marka ve modeli Ariston cares X 24 FF kombi bu kış filtre temizliği yaptığım halde kış ortasında SP3 hatası verse de (internetten; Bu kod, kombinizin üçüncü ateşleme denemesinde başarısız olduğu anlamına gelen arıza kodudur. Arıza çözümü için çakmak sistemi kontrol edilmelidir. Çakmak, soket bağlantıları incelenmelidir. Gaz valfi soket ve bağlantı kontrolleri yapılmalıdır.) yine de ateşleme yapıp çalışıyordu. Normal su ısıtmasında yani banyo ve mutfak kullanımında sorun yapmadı. Havalar ısınınca kombiyi kapattım ama geçen gün 1 günlüğüne ısınma amaçlı çalıştırmak zorunda kaldım. Ve ne olduysa ondan sonra oldu. Ben suyu 1,5 bara ayarlayıp su alma vanasını kapattığım halde kombi kendi kendine su basmaya devam ediyor (10-15 dakika içinde) ve 3 bar sınırına geliyor. Şimdi deneme amaçlı mutfakta sıcak suyu açtık ve kombi su basmaya devam ederek 3 barıda geçti. Bende su tahliyeden suyu biraz boşaltıp 1 bara düşürdüm ve kombiye su giriş çıkış vanalarını kapattım. Ama az da olsa bar saati 0.5 bar yükseldi. Aklıma kombinin basınçlı hava kazanının işlevini kaybettiği ve su basıncını dengeleyemediği geliyor. Sizin önerileriniz nedir, ne tavsiye edersiniz. Hiç dokunma servis çağır diyebilirsiniz. Ama servisten önce biraz bilgi edinmem lazım ki, servis bizi öpmesin.
EDİT: 05.05.2022 son düzenleme ve açıklama, arıza çözümü:
Emniyet ventili
Su doldurma musluğu
Kombi sızdırmazlık oring yağı
EDİT: 05.05.2022 son düzenleme ve açıklama, arıza çözümü:
Evet, arkadaşlar, Ariston cares X 24 FF kombimin derdi kendi kendine su basması olayı ile maceram başladı. Bu arada kış ortasından beri SP3 arızası da veriyordu. Bütün bu sorunlar çerçevesinde internette az biraz araştırma yaptım ama tatmin olmayınca forumda konu açtım. Sağ olsunlar iki forumdaşım (
Umut Barış ve
S
SmilingArtichoke ) yönlendirme yaptılar.
Çözüm için ilk önce basit ve ucuz (75,90 TL) olan manuel su ekleme vanasını sipariş etmek ve yerine yenisini takmak oldu. Eski vanayı sökünce conta namına bir şey kalmadığını gördüm. 2,5-3 yıllık sıfır takılan (müteahhit tarafından) kombinin su basma vanasının contaları maalesef haşat olmuş (içme ve kullanma suyu burada çok kireçli). Su ekleme vanasını taktıktan sonra bu seferde sistemde basınç düşmesi meydana geldi. Muhtemel su kaçaklarını araştırmaya başladım. Bu süre zarfında 40 TL’ye basit bisiklet pompası aldım. Çünkü aklımda genleşme tankında hava olmadığı geldi (gerçi hep aklımdaydı). Genleşme tankına ilk etap da 1,5 bara yakın hava bastım. İlk önce mutlaka kombi içindeki suyu tahliye vanasından boşalttıktan sonra hava basma işini yaptım. Tekrar suyu 1,5 bar seviyesine getirip, gözlemeye başladım. Yine su eksiltmesi vardı (günde yaklaşık 0,3-0,4 bar seviyesinde). Aklıma ana eşanjör ve plaka eşanjörü geldi. Bunlar nispeten pahalı parçalar. Ana eşanjör 1.250-1.450 TL, plaka eşanjör ise 300-450 TL civarındaydı. Gözlememim sonucu (daha doğrusu tesadüfen) emniyet ventilinden su damladığını gördüm. İnternetten araştırınca 54,80 TL’ye emniyet ventilini buldum ve hemen sipariş geçtim. Bunun yanında da 39,68 TL’ye kombi sızdırmazlık oring yağı (25 gr) sipariş ettim. Bu tür işler elinden gelen ve sök tak yapacak olanlara oring yağını tavsiye ederim.
Emniyet ventilini de yerine taktıktan sonra tekrar su basıncını 1,5 bara getirip gözlemlemeye başladım. İlk su basma işinden bir gün sonra basınç saatini kontrol edince 0,2 barlık bir azalma fark ettim. Tekrar 1,5 bara tamamladım ve aradan bir hafta geçmesine rağmen Allah’a şükür eksiltme olmadı. Sanırım benim sorunum (kendimce) çözülmüş oldu. Toplam maliyet 210,38 TL oldu.
Bu arıza sayesinde kombi nedir, parçaları nelerdir az çok fikrim oldu, el becerim biraz daha arttı. Benim için kombi kapalı bir kutu olmaktan çıktı artık.
Üstte bahsettiğim SP3 arızası da “iyonizasyon elektrodunun (brülörün içinde) kirli olmasından kaynaklanıyormuş. Hafif nemli bez ile hem ateşleme hem de iyonizasyon elektrodu denen çubuğu temizleyince sorun ortadan kalkmış oldu. (İyonizasyon elektrodu sorunu: İyonizasyon elektrodu brülör kısmında yer alan uzun çubuk şeklinde parçadır. İyon çubuğu adı da verilmektedir. Zamanla oksitlenme yaptığında veya kirlendiğinde alev okumaz. Alev algılanmadığı için de kombi ateşleme denemesi yapar. Bir kaç deneme sonrasında alev algılanmayınca ateşlemeyi yapamaz ve genelde iyonizasyon sorunu yaşattırır. Bu gibi durumlarda parçada kirlenme görülür ise temizlenir, oksitlenme veya farklı sorun görülür ise değişimi yapılır. Sorun bu şekilde çözümlenmiş olur.)
Unutmadan, en azından yılda bir kere de olsa (şayet elinizden geliyorsa) benim yaptığım gibi kombi temizliğini yapın. Bazı arızalar oluşmadan önüne geçmiş olursunuz (bendeki SP3 arızası gibi). Ayrıca baca fanını da uygun bir zamanda söküp, fan kısmını bir diş fırçası yardımıyla zedelemeden yıkayacağım. Tabii bunu yaparken motor kısmına su kaçırmamaya dikkat etmeliyim. Bu konuda internette detaylı anlatım yapan videolar var, oradan görsel olarak yardım alabilirsiniz.
(İnternetten SP3 arızası; Bu kod, kombinizin üçüncü ateşleme denemesinde başarısız olduğu anlamına gelen arıza kodudur. Arıza çözümü için çakmak sistemi kontrol edilmelidir. Çakmak, soket bağlantıları incelenmelidir. Gaz valfi soket ve bağlantı kontrolleri yapılmalıdır.)
Yanlış yaptığım ve sonra düzelttiğim bir şey var; genleşme tankına ilk evvel 1,5 bar hava basmıştım. Doğrusu 0,75 ile (en fazla) 1 bar basılması gerekiyor. Siz siz olun 0,8 barı geçmeyin. Belki de emniyet ventilininin arıza vermesine ilk başta fazla hava basmam etken olmuş olabilir. Şu anda bendeki basınç 0,75 bar. Ölçümü de yine bisiklet veya araba lastik hava basıncını ölçen basit kalem tarzında basınçölçer ile yaptım. Onunda fiyatı 20-30 TL civarında olması lazım, belki daha ucuza da vardır.
Çözüm için ilk önce basit ve ucuz (75,90 TL) olan manuel su ekleme vanasını sipariş etmek ve yerine yenisini takmak oldu. Eski vanayı sökünce conta namına bir şey kalmadığını gördüm. 2,5-3 yıllık sıfır takılan (müteahhit tarafından) kombinin su basma vanasının contaları maalesef haşat olmuş (içme ve kullanma suyu burada çok kireçli). Su ekleme vanasını taktıktan sonra bu seferde sistemde basınç düşmesi meydana geldi. Muhtemel su kaçaklarını araştırmaya başladım. Bu süre zarfında 40 TL’ye basit bisiklet pompası aldım. Çünkü aklımda genleşme tankında hava olmadığı geldi (gerçi hep aklımdaydı). Genleşme tankına ilk etap da 1,5 bara yakın hava bastım. İlk önce mutlaka kombi içindeki suyu tahliye vanasından boşalttıktan sonra hava basma işini yaptım. Tekrar suyu 1,5 bar seviyesine getirip, gözlemeye başladım. Yine su eksiltmesi vardı (günde yaklaşık 0,3-0,4 bar seviyesinde). Aklıma ana eşanjör ve plaka eşanjörü geldi. Bunlar nispeten pahalı parçalar. Ana eşanjör 1.250-1.450 TL, plaka eşanjör ise 300-450 TL civarındaydı. Gözlememim sonucu (daha doğrusu tesadüfen) emniyet ventilinden su damladığını gördüm. İnternetten araştırınca 54,80 TL’ye emniyet ventilini buldum ve hemen sipariş geçtim. Bunun yanında da 39,68 TL’ye kombi sızdırmazlık oring yağı (25 gr) sipariş ettim. Bu tür işler elinden gelen ve sök tak yapacak olanlara oring yağını tavsiye ederim.
Emniyet ventilini de yerine taktıktan sonra tekrar su basıncını 1,5 bara getirip gözlemlemeye başladım. İlk su basma işinden bir gün sonra basınç saatini kontrol edince 0,2 barlık bir azalma fark ettim. Tekrar 1,5 bara tamamladım ve aradan bir hafta geçmesine rağmen Allah’a şükür eksiltme olmadı. Sanırım benim sorunum (kendimce) çözülmüş oldu. Toplam maliyet 210,38 TL oldu.
Bu arıza sayesinde kombi nedir, parçaları nelerdir az çok fikrim oldu, el becerim biraz daha arttı. Benim için kombi kapalı bir kutu olmaktan çıktı artık.
Üstte bahsettiğim SP3 arızası da “iyonizasyon elektrodunun (brülörün içinde) kirli olmasından kaynaklanıyormuş. Hafif nemli bez ile hem ateşleme hem de iyonizasyon elektrodu denen çubuğu temizleyince sorun ortadan kalkmış oldu. (İyonizasyon elektrodu sorunu: İyonizasyon elektrodu brülör kısmında yer alan uzun çubuk şeklinde parçadır. İyon çubuğu adı da verilmektedir. Zamanla oksitlenme yaptığında veya kirlendiğinde alev okumaz. Alev algılanmadığı için de kombi ateşleme denemesi yapar. Bir kaç deneme sonrasında alev algılanmayınca ateşlemeyi yapamaz ve genelde iyonizasyon sorunu yaşattırır. Bu gibi durumlarda parçada kirlenme görülür ise temizlenir, oksitlenme veya farklı sorun görülür ise değişimi yapılır. Sorun bu şekilde çözümlenmiş olur.)
Unutmadan, en azından yılda bir kere de olsa (şayet elinizden geliyorsa) benim yaptığım gibi kombi temizliğini yapın. Bazı arızalar oluşmadan önüne geçmiş olursunuz (bendeki SP3 arızası gibi). Ayrıca baca fanını da uygun bir zamanda söküp, fan kısmını bir diş fırçası yardımıyla zedelemeden yıkayacağım. Tabii bunu yaparken motor kısmına su kaçırmamaya dikkat etmeliyim. Bu konuda internette detaylı anlatım yapan videolar var, oradan görsel olarak yardım alabilirsiniz.
(İnternetten SP3 arızası; Bu kod, kombinizin üçüncü ateşleme denemesinde başarısız olduğu anlamına gelen arıza kodudur. Arıza çözümü için çakmak sistemi kontrol edilmelidir. Çakmak, soket bağlantıları incelenmelidir. Gaz valfi soket ve bağlantı kontrolleri yapılmalıdır.)
Yanlış yaptığım ve sonra düzelttiğim bir şey var; genleşme tankına ilk evvel 1,5 bar hava basmıştım. Doğrusu 0,75 ile (en fazla) 1 bar basılması gerekiyor. Siz siz olun 0,8 barı geçmeyin. Belki de emniyet ventilininin arıza vermesine ilk başta fazla hava basmam etken olmuş olabilir. Şu anda bendeki basınç 0,75 bar. Ölçümü de yine bisiklet veya araba lastik hava basıncını ölçen basit kalem tarzında basınçölçer ile yaptım. Onunda fiyatı 20-30 TL civarında olması lazım, belki daha ucuza da vardır.
Emniyet ventili
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Su doldurma musluğu
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Kombi sızdırmazlık oring yağı
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Son düzenleme: