Horizon707
Süper Üye
- 4 Eyl 2020
- 795
Önerileriniz için teşekkürler. Her koltuk 4 Amper çekiyor. Kendi kablolaması biraz ince setin ama kısa olduğu için çok sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Güç kaynağıyla test ediyorum montaj yapmadan. Elektriği aracın sigorta kutusunda 30 Amperlik kontağa bağlı bir sigorta yuvasından, çoklayıcı aparat ile alacağım. Hatta tek sigorta yuvasından fazladan 8 Amper çekmek tehlikeli olur diye iki tane aparat aldım iki farklı devreden çekeceğim 4 er Amper. Sigorta çoklayıcının üzerinde 7.5 Amperlik sigorta olacak. Sigorta kutusundan ısıtmayı besleyecek kabloda 1.5mm NYA priz kablolaması. Kısaca bütün güvenlik önlemlerimi aldım elektrik dediğiniz gibi gerçekten tehlikeli olabilir arabada.Hocam kolay gelsin. Ben arabada elektrik işinden korkarım. Hatta işin ehli bir elektrikçiye emanet etmek gerektiğini söylerim. Bu sebeple yazmadan edemedim. Isıtıcılar kaç amper çekiyor? Elektriği alacağınız yer buna uygun mu? Birde kullandığınız hattın çıkış noktasında mutlaka sigorta kullanın derim. Ayrıca kontağı kapattığınızda kapanacak şekilde bir röle kullanırsanız iyi olur. Son olarak akım yüksek ise kabloya her zaman güvenmeyin. Piyasa malesef kalitesi düşük kablo dolu.
Tekrar kolay gelsin.
Barış
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
O doğrudur zaten şanzıman tünelinin yanında olan koltuk civataları hem ıslanmaktan hemde egzozun ısısından paslanmış ama alt sac temiz arabanın yaşı genç olduğundan öyle çürüme dökülme gibi bir problem yok. Koltukların süngerleri çürümüş ama nedense? Belki ucuz malzeme kullanılmasındandır böyle bazı yerleri katman katman çürümüş süngerin. Kışın karlı havada ıslanmaktan da nemlenip çürümüş olabilir ama öyle hiç kasıtlı ıslatılmadı koltuklar garibime gitti.Aracın içinden, koltuğun sökülüyor olması, koltuğu montajlamak için altını delmelerini tolere etmez bence.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Edit: Kullanılan koblo NYA değil NYAF olacak yanlış yazmışım. Çok telli kablo.
Son düzenleme: