Araçta normal ev kablolaması kullanmak bir sıkıntı yaratır mı?

Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Yeni bir otomobil konusuyla karşınızdayım bu sefer elektrik ile ilgili. İki araca koltuk ısıtması montajı yapacağım 1.5 yıl önce hazır set halinde satın almıştım kitini çok uygun fiyata gelmişti. Ama şimdi montaj yapacağım yere uygun olmadığını gördüm kablo uzunluklarının, o yüzden sigorta kutusundan sigorta çoklayıcı aparatı ile çekeceğim elektrik hattı için kablo almam gerekiyor. Evde 3x2.5mm2 lik çok damarlı tesisat kablosu buldum bunu kullanmam sizce sıkıntı yaratır mı bunu sormak istedim. Kablo aracın motor bölmesine hiç girmeyecek sadece iç mekandan geçecek ve halı altından değil torpidonun altından orta konsolun altına dolduracağım röle ve kablolara gelecek. Mantıken sığdırabilirsem sıkıntı olmaması lazım ama yinede danışmak istedim. Kablo iyi kalitede yalıtımı kalın. Çekeceğim akım düşük 2.5mm fazla bile 8-10 amper tam yükte ancak çekebilir güç kaynağıyla test ettim. Kablo da esnemeyecek, hareket etmeyecek sabit yerde olacak koltuğa bağlanan kısım ayrı bir parça kılıflı şekilde esnek kablo; setin üzerinde kendisi geldi. Bu arada Symbol II lerin vites kolunun etrafındaki o plastiğin altında boşluk varmı? Bilen varmı bilmiyorum ama söküp bakmam lazım röle ve anahtarları oraya montajlamayı düşünüyorum içine sığarlarsa yoksa torpidonun altına saklayacağım.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Bu gün montaj yapayım dedim tam Symbolün koltuğunu sökmeye gittim birde ne göreyim koltuğun civataları arabanın altında. Renault mühendislerine güzelce iyi dileklerimi! ilettikten sonra B6 Passat ın koltuğunu söküp eve getirdim zor bela parçaladım(baya zorladı çok plastik geçmeli parçalar vardı) ve koltukta airbag sensörü olduğu için alt kısmına montaj yapamayacağımı gördüm, üst kısımda da tam kumaşın ortasında dikişli süngere geçmeli yer var onu kesmek yerine vazgeçtim. Sonra geri götürüp takarken Torx T50 ucu kaybettim civatalarını da sıkamadım emaneten duruyor şuan kısaca başarısız oldum Symbol de umarım daha kolay olur. Öne takamadığım ısıtmaları da büyük ihtimalle arka koltuğa monte edeceğim. Koltuk nasıl sökülür fotolarını çekseydim aslında atardım ama akıl edemedim Symbolde deneme yapınca atarım. Ön koltuklara da geçmeli lastikli olan aparattan takmayı düşünüyorum daha profesyonel olsun diye düzgün montaj yapacaktım ama koltukların yapısı uygun değilmiş.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Koltuk vidaları aracın altında mıymış? Yani sökmek için aracı lifte kaldırmak veya altına girmek mi gerekiyor? İnşallah yanlış anlamışımdır... :hihi

Yıllardır söylerim, Fransızların öpüşme stili haricinde her şeyi çöptür... Uzak durun lütfen. Gerçi, çakma çantaları çok revaçtaymış onu da yeni öğrendim... :kas
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Koltuk vidaları aracın altında mıymış? Yani sökmek için aracı lifte kaldırmak veya altına girmek mi gerekiyor? İnşallah yanlış anlamışımdır... :hihi

Yıllardır söylerim, Fransızların öpüşme stili haricinde her şeyi çöptür... Uzak durun lütfen. Gerçi, çakma çantaları çok revaçtaymış onu da yeni öğrendim... :kas
Aynen doğru anladınız. Tam lokma anahtarını elime aldım baktım civatanın başı yuvarlak önce kapak sandım tornavidayla kaldırmaya çalıştım olmadı jeton sonra düştü somunlar arabanın altından takılmış.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
Aynen doğru anladınız. Tam lokma anahtarını elime aldım baktım civatanın başı yuvarlak önce kapak sandım tornavidayla kaldırmaya çalıştım olmadı jeton sonra düştü somunlar arabanın altından takılmış.
Vida yönü doğru olsa bile, aracın içinden dışarıya o şekilde delik açılmaz, zamanla pas tutma, gevşeme vs gibi olumsuzluklar ile araç tabanında çürüme olur. Gerçi bu kimin umurunda ki, nasıl olsa peynir ekmek gibi satılıyor...
 
T Çevrimdışı

trkkrsy 

Süper Üye
26 Ara 2017
915
42
koltuk ısıtma basit, koltuğu, kılıfı sökme teferruatlı bir iş.

bende merak salmış, videosunu izleyip "doydum" deyip konuyu kapatmıştım.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Vida yönü doğru olsa bile, aracın içinden dışarıya o şekilde delik açılmaz, zamanla pas tutma, gevşeme vs gibi olumsuzluklar ile araç tabanında çürüme olur. Gerçi bu kimin umurunda ki, nasıl olsa peynir ekmek gibi satılıyor...
Ben sadece eldeki araçlarla hobi olarak uğraştığım için çok fazla deneyimim yok bu konuda teorik bilgim var ama pratikte çok az araç gördüm ancak Symbolde çıkardıkları mühendislik gerçekten berbat. Bunu yapan mühendis kör olmamış zaten körmüş. Motorun üzerindeki aksesuarlar rastgele konumlandırılmış ve sonradan ekleme gibi duruyor klima motoru ve hidrolik direksiyon pompası triger ile beraber değişen devirdaimin üstünü kapatıyor. Her parçada kullanılan metal çok yumuşak ve ince kısaca malzeme kalitesi ve mühendislik olarak kötü ancak zaten ekonomi sınıfının altında bir araç o yüzden normal olabilir zaten sadece 2-3ülkede satmışlar Türkiye pazarına özel gibi bir şey. Kısaca kör Fransız tasarımlı, Vileda sapı sacından üretilmiş yerli uçan teneke. Bu arada viraja sert girilse harbiden uçar süspansiyonu rahat olsun diye çok yumuşak yapmışlar harbiden şehir içinde rahat, ancak şunu unutmuşlar araba dönerken bir tarafa yük biniyor? viraja girince motorsiklet gibi yatıyor araba.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Ben sadece eldeki araçlarla hobi olarak uğraştığım için çok fazla deneyimim yok bu konuda teorik bilgim var ama pratikte çok az araç gördüm ancak Symbolde çıkardıkları mühendislik gerçekten berbat. Bunu yapan mühendis kör olmamış zaten körmüş. Motorun üzerindeki aksesuarlar rastgele konumlandırılmış ve sonradan ekleme gibi duruyor klima motoru ve hidrolik direksiyon pompası triger ile beraber değişen devirdaimin üstünü kapatıyor. Her parçada kullanılan metal çok yumuşak ve ince kısaca malzeme kalitesi ve mühendislik olarak kötü ancak zaten ekonomi sınıfının altında bir araç o yüzden normal olabilir zaten sadece 2-3ülkede satmışlar Türkiye pazarına özel gibi bir şey. Kısaca kör Fransız tasarımlı, Vileda sapı sacından üretilmiş yerli uçan teneke. Bu arada viraja sert girilse harbiden uçar süspansiyonu rahat olsun diye çok yumuşak yapmışlar harbiden şehir içinde rahat, ancak şunu unutmuşlar araba dönerken bir tarafa yük biniyor? viraja girince motorsiklet gibi yatıyor araba.
Fabrikasındaki mühendis nasılsa buna binmiyor.
Bu malı bu ülkede satamazsın diyen de yok.
Bu böyle gider. :hihi
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
koltuk ısıtma basit, koltuğu, kılıfı sökme teferruatlı bir iş.

bende merak salmış, videosunu izleyip "doydum" deyip konuyu kapatmıştım.
Kablolama da biraz zahmetli orta konsolda yapmak istiyorduk ben onun için tamamen sökmek gerek birde sigorta kutusuna kablo ulaştırmak için torpidonun altından birkaç parça söküp saklayacak yer bulmak lazım. Ancak düğme montajı hemen direksiyon altına yapılırsa kolay kablolama, sadece ısıtıcılara gelen kablo halı altından geçecek. Koltuğu parçalamak elektrikli falansa tam bir işkence ancak basit bir koltuksa çok da uzun süreceğini sanmıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Fabrikasındaki mühendis nasılsa buna binmiyor.
Bu malı bu ülkede satamazsın diyen de yok.
Bu böyle gider. :hihi
Neden satmasın insanlar ancak bunu alabiliyor zaten daha pahallısını yapsa satamıyor. Bu gidişle yarım araba falan da satılır ileride mesela direkleri ve tavanı yok ya da Fiat 126 gibi kısa yarım ekmek gibi araba.? Başka bir ihtimal de Meksika pazarı gibi 30 senelik araçların sıfır üretimi mesela hala Şahin üretildiğini düşünün belki Toros bizde de böyle bir şey olabilir.
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Neden satmasın insanlar ancak bunu alabiliyor zaten daha pahallısını yapsa satamıyor. Bu gidişle yarım araba falan da satılır ileride mesela direkleri ve tavanı yok ya da Fiat 126 gibi kısa yarım ekmek gibi araba.? Başka bir ihtimal de Meksika pazarı gibi 30 senelik araçların sıfır üretimi mesela hala Şahin üretildiğini düşünün belki Toros bizde de böyle bir şey olabilir.
Belirli şartları koyarsın, malını satmak isteyen üretici de seve seve uyar o şartlara.
Bu kadar nüfusu olan bir pazarı illa ki biri değerlendirir.
 
Horizon707 Çevrimdışı

Horizon707 

Süper Üye
4 Eyl 2020
795
Belirli şartları koyarsın, malını satmak isteyen üretici de seve seve uyar o şartlara.
Bu kadar nüfusu olan bir pazarı illa ki biri değerlendirir.
Belirli standartlar olması tabiki önemli ancak kalitesiz mal üretecek üretici yine kalitesiz üretir. Ancak güvenlik ve emisyon standartları çok önemli ülkemizdeki emisyon standartları iyi ancak sadece normal vatandaş için. 40-50 yaşında otobüsler özellikle küçük belediyelerin tercihi öyle bir dumanı varki gören şu dizel tuning manyaklarından çıkıyor sanacak. Bir kere içinden geçmek kanser sebebi bunlara birşey yapılmıyor mesela. Daha önemlisi güvenlik standartları ülkemizde yolarda dolanan araçların %20sinin hurdaya ayrılması lazım aslında. Adam r19 un çürümüş şase demirlerini çatı profili ile değiştirmiş daha da sağlam yapmış :slap mesela bu araç kazaya girse arkasındaki araca saplanır bu profiller kazık gibi çünkü darbe emici özelliği yok. Her yıl binlerce insan ölüyor bu araçlar sebebiyle aynı çürük binalar gibi ancak daha ölümcül. Trafik kazası haberlerini incelerseniz genelde vefaat edenlerin çoğu eski ve güvensiz araçlar içinde ya kabinin ezilmesiyle ya da dağılmasıyla ölüyor modern araçlarda böyle birşey çok ekstrem koşullar dışında gerçekleşmez. Ülkemizin ekonomik durumu da belli olduğu içinde insanlar bu araçlara her türlü yönelecek devletin burada bu araçları muayenede bırakması lazım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Tam Fransız araçlarına bakarken ?????
Güzel araçları var canım bir arabada fiyasko diye bütün araçlarda yaptıkları işler berbat olacak diye bir şey yok. Şahsen sıfır D segment araç alacak olsam yeni 508 yada Talisman alırım ikiside çok güzel araçlar. C segment araçlarda da idare eder en azından modern güvenlik sistemleri filan var Symbol almazsanız.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sadece yeni Megane ı pek beğenmedim ben içinde bir kere yolculuk yaptım arkadaki iç döşeme kötüydü koltuklar fazla sertti ve süspansiyonda ya yaylar çok sertti yada süspansiyon hareket mesafesi çok kısaydı araç kasislerde ve kötü yollarda çok rahatsız ediciydi. Son jenerasyon C segment araçların hepsinde teknoloji ile göz boyayıp kaliteyi düşürme trendi var mesela yeni Focus ta arka klima çıkışı koymamışlar ama dijital kadran var ne anladım bu arabadan ben şimdi? Şu sıralar Koreli markalar atakta çok hoş f/p modeller üretiyorlar D ve E segmentte bu trendi daha ucuz modellere de taşırlarsa Japonlara ciddi rakip olabilirler diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,609
Güzel araçları var canım bir arabada fiyasko diye bütün araçlarda yaptıkları işler berbat olacak diye bir şey yok. Şahsen sıfır D segment araç alacak olsam yeni 508 yada Talisman alırım ikiside çok güzel araçlar. C segment araçlarda da idare eder en azından modern güvenlik sistemleri filan var Symbol almazsanız.
Talisman süslü bir arabadan fazlası değil. Renault o direksiyonu yeniden tasarlamaya tenezzül bile etmezken Renault'a para kazandırmazdım açıkçası.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri