Arabam 2 Dakika susuz çalıştı sorun olur mu?

Arf19

Aktif Üye
Katılım
20 Ara 2018
Mesajlar
54
Yaş
41
Hiç ama hiç bir şey olmaz kesinlikle emin olabilirsiniz. Aklınızda olsun artık antifriz su karışımı değil full antifriz konuluyor.
Maalesef İç Anadaoluda -13 dereceler pek yeterli değil. Bu yüzden saf su ile karıştırıyorum. Donma derecesi yükseliyor. Ustalar direk çeşme suyu kullanıyor ama ben hiç kullandırtmadım. 11 senedir aynı araba bir sorun da olmadı.
 

Sota 

CSKN
Administrator
Katılım
6 Mar 2016
Mesajlar
9,613
Aslında sıcak bölgelerde gerek de yok buna ,ama koyuyoruz işte nedense.
Antifriz suyun kaynama ve donma noktasını yükseltir.
Bu yüzden sıcak,soğuk iklim demeden kullanmak gerekir. Ayrıca suyun motor blogunu ve metal aksamları okside olmasını engeller.
yeni nesil araçlarda çok fazla alüminyum bileşen mevcut rast gele antifriz almayın.

Organik ve inorganik olmak üzere 2 tip vardır.
Bunları bilmeden karıştırırsanız blokta asınma, boru ve kanallarda çökelti,tortulaşmalara neden olursunuz.
 

Alperentoy

Bronz Üye
Katılım
12 Nis 2019
Mesajlar
374
Antifriz suyun kaynama ve donma noktasını yükseltir.
Bu yüzden sıcak,soğuk iklim demeden kullanmak gerekir. Ayrıca suyun motor blogunu ve metal aksamları okside olmasını engeller.
yeni nesil araçlarda çok fazla alüminyum bileşen mevcut rast gele antifriz almayın.

Organik ve inorganik olmak üzere 2 tip vardır.
Bunları bilmeden karıştırırsanız blokta asınma, boru ve kanallarda çökelti,tortulaşmalara neden olursunuz.
Antifriz suyun kaynama ve donma noktasını yükseltir. ?

Olması gereken,
Antifriz suyun donma noktasını düşürür, kaynama noktasını ve yükseltir.

Galiba sehven acele ile yazıldı. Düzeltince benim mesajı da siliver istersen....
 

aeronics 

Bronz Üye
Katılım
15 Kas 2020
Mesajlar
187
Yaş
42
Doğadaki en ısı iletim aracı aslında sudur. Ancak içinde bulundurduğu oksijen ve belli minerallerden dolayı paslanmaya neden olması gibi belli dezavantajları vardır. Antifriz dediğimiz sıvılar ise glikol kökenli olup paslanmaya neden olmazlar ancak ısı iletim yetenekleri de suya göre kötüdür. Kaynama noktaları yüksek, donma noktaları ise daha düşüktür. Bu nedenle antifriz üreticisinin ön gördüğü karışım oranını kullanmak en sağlıklısıdır. Bu şekilde suyun avantajlarını ve glikolün avantajlarını beraber kullanma şansımız olur. Aynı zamanda antifrizin içindeki katkılar suyun içindeki kirecin yüzeylere tutunmasını engeller.

Burada dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise soğutma sisteminde kullanılan metallerdir. En ideal sistem sadece tek tip metalin kullanılmasıdır. Günümüz araçlarının hepsinin radyatörleri alüminyumdan yapılmıştır ve alüminyum son derece aktif bir elementtir. Devirdaim pompasında ise çelik kullanılır. Motor blokları da çelik veya alüminyumdur. Normalde pil için gereken anot, katot ve iletken sıvı olmak üzere 3 adet eleman vardır. Bu durumda suyun içindeki mineraller (ve motor çelik ise motor bloğu), radyatördeki alüminyum ve soğutma sıvısı olan su bize galvanik pil dediğimiz yapıyı oluşturur. Bu durumda alüminyum katot yani pilin "-" ucu, çelik anot yani "+" ucu olarak davranacaktır. Bu da zaman içinde çeliğin eriyip radyatöre yapışması anlamına gelir. Antifriz tam bu sırada araya girerek suyun bu elektriksel iletkenliği ortadan kaldırıyor (pildeki adı tuz köprüsü) ve bu kimyasal reaksiyonun oluşmasını engelliyor. Katot üstündeki malzeme birikimine paslanma diyoruz.

Ancak dikkat edilmesi gereken bir husus da çeşme suyu kullanmamaktır. Mümkünse saf su ya da içme suyu kullanmak gerekir bu karışımda. Her ne kadar antifriz kirecin tutunmasını engelleyebilse de çeşme suyundaki kadar bir oranı engelleyebilecek kadar etkin değildir.
 

Benzer konular