Araba Jant/Lastik Degistirme

B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
Burayi bu gidisile oto sanayiye cevirecegiz yakinda :haha

daha önce hic araba lastigi degistirmedim ve türkiyede sanirim ehliyet kurslarinda bu tarz egitimler ve sinavlarda bununla ilgili sorular ciksa bile almanyada bu tarz seyleri kurslarda ögretmezler ve sinavlarda bununla ilgili sorular cikmaz. Otobüs kamyon ehliyeti almak istersen teknik egitim ve sinavla karsilarisin fakat o tamamen baska bir konu.

malumunuz oldugu üzere almanya bitmis yegenim o yüzden hersey pahali devir tasarruf devri vatan hasretiyle yanip tutusuyorum ama kurulu düzenim var nankörlük etmeyin türkiye cennet
:hayir
alamanyada yazlik kislik jant degistirmek icin en ucuz lastikci bile 20 euro ücret aldigindan dolayi 20 euro kislik degisimi 20 euro yazlik degisimi icin toplamda 1 senede 40 euro vermek yerine 60 euroya asagidaki ürünleri alip bir pazar günü ögleden sonrasinda jantlari degistirip ayni zamanda frenlerin kapaklarini zimparalayip boyadiktan sonra arabaya +500 ps güc eklemesi yapmak kisa vadede 20 euro fazla paraya mal olsa bile uzun vadede bana daha ekonomik olacaktir diye düsündüm.


daha önceki arabamda artik görüsmedigim bir arkadasta bu ekipman oldugu icin o benim yerime bu isi halletmisti ve fren kapaklarini boyamak dahil 2-3 saate sanirim bu isi halletmistik. islemi o yaptigi icin ben cok dikkat etmedim fakat simdi kendim bunu yapmak istiyorum.
bu konuda deneyimleri olanlar varsa fikir ve önerilere ihtiyacim olacak
öncelikle arac bilgisi bmw 118d 2012 model F20 kasa kodu
sanirim bunun pek bir önemi yok ama üzerindeki kislik lastikler demir jantlarda 16 inch kesin bilgiler aklimda olmasa bile linkteki ürün olmasi gerekli


yazlik jantlar

sanirim jantlarin konuyla cok ilgisi yok ama ben yinede tam bilgi olsun diye yazmak istedim her iki jant icinde ayni civatalar(?) kullaniliyor
önceki arabada ve lastikcide bu degisimi yaptigimizda ayni civatarla jantlari degistirdik bir sorun olmadi sanirim civatalar bunlar

BMW 17 MM Radbolzen M12 X 1.5 X 48.57 MM​


ek olarak simdi aklima geldi bunlari belki jantla ayni tarzda olanlarla degsitirebilirim daha güzel görünür:alala

simdi bana lazim olan bilgiler
1) bu kriko bu islem icin uygun mu ( arkadasimda bundan vardi ama yinede sorayim)
2) bu tork anahtari bu islem icin uygun mu ( civatalara uygun basliklar icinde mevcut mu)
3) bu tork anahtarindaki kuvvet degeri nasil ayarlaniyor ve hangi ayarla kullanmam gerekecek
4) baska dikkat etmem gereken birsey varmi

pamuk eller klavyeye:krotey
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
1) Kriko uygun kalitesini bilmem yorumlarına bakmak lazım ama sadece jant değiştireceksiniz bir problem olmaz. Ama her ihtimale karşı güvenlik önlemlerini es geçmeyin. Bijonlari (civatalari) gevşetmeden önce arabayı kaldirmayin. El freni çekmeyi unutmayın. Gevsettikten sonra krikoya alın. Değiştirme esnasında boşta kalan lastiği arabanın altina koymanız arabanın düşerse tekrar kaldirabilmenizi kolaylaştırır. Lastiği yatay biçimde krikonun yakınına aracın altına yerleştirin.
2) Bijon için gereken başlık tork anahtarı içinde mevcut zaten birçok araçta 17, 19,21 lokmalar kullanılıyor. Çoğu araçta işinizi görür.
3) Tork değerini ayarlamak için arka tarafında vida benzeri bir şey var onu çevirerek ayarliyorsunuz. Cevirirken hemen onunda değerleri var ona bakarak istediğiniz değeri ayarliyorsunuz. sizin araçta sıkma Torku 140 nm olarak görülüyor. Değeri buna ayarlayip tık sesi gelene kadar sıkmanız lazım. Tork değerini astiginizda zaten daha fazla sıkamazsiniz. İkinci hamlede yine tık sesini duyunca ayarladiginiz torka gelmiştir.

Bunun dışında bijonlari gevsetirken Bijon anahtarı kulllanmaniz daha uygun olur. Hele ki en son lastik değişiminde gereğinden fazla sıkılmışsa Bijon anahtarı üzerinde sekmeniz ya da demir bir boru geçirerek uzatma yapmak zorunda kalabilirsiniz. Tork anahtarı ile gerçekten 140 ile sıkılmış ise daha yüksek bir tork ile açabilirsiniz ama çok sıkılmis ise tork anahtarının kalibrasyonunun bozulma ihtimali olabilir. O yüzden en iyi yöntem gevsetirken Bijon anahtarı kullanmak.

Birde şöyle birşey zaten daha önce gereğinden fazla sıkılmışsa Bijonlar boy olarak uzanmıştır. Önerilen bijonlari değiştirmek sonra olması gereken tork değeri ile sıkmaktir. Çünkü uzayan Bijon kırılmaya daha yatkındır.
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
1) Kriko uygun kalitesini bilmem yorumlarına bakmak lazım ama sadece jant değiştireceksiniz bir problem olmaz. Ama her ihtimale karşı güvenlik önlemlerini es geçmeyin. Bijonlari (civatalari) gevşetmeden önce arabayı kaldirmayin. El freni çekmeyi unutmayın. Gevsettikten sonra krikoya alın. Değiştirme esnasında boşta kalan lastiği arabanın altina koymanız arabanın düşerse tekrar kaldirabilmenizi kolaylaştırır. Lastiği yatay biçimde krikonun yakınına aracın altına yerleştirin.
2) Bijon için gereken başlık tork anahtarı içinde mevcut zaten birçok araçta 17, 19,21 lokmalar kullanılıyor. Çoğu araçta işinizi görür.
3) Tork değerini ayarlamak için arka tarafında vida benzeri bir şey var onu çevirerek ayarliyorsunuz. Cevirirken hemen onunda değerleri var ona bakarak istediğiniz değeri ayarliyorsunuz. sizin araçta sıkma Torku 140 nm olarak görülüyor. Değeri buna ayarlayip tık sesi gelene kadar sıkmanız lazım. Tork değerini astiginizda zaten daha fazla sıkamazsiniz. İkinci hamlede yine tık sesini duyunca ayarladiginiz torka gelmiştir.

Bunun dışında bijonlari gevsetirken Bijon anahtarı kulllanmaniz daha uygun olur. Hele ki en son lastik değişiminde gereğinden fazla sıkılmışsa Bijon anahtarı üzerinde sekmeniz ya da demir bir boru geçirerek uzatma yapmak zorunda kalabilirsiniz. Tork anahtarı ile gerçekten 140 ile sıkılmış ise daha yüksek bir tork ile açabilirsiniz ama çok sıkılmis ise tork anahtarının kalibrasyonunun bozulma ihtimali olabilir. O yüzden en iyi yöntem gevsetirken Bijon anahtarı kullanmak.

Birde şöyle birşey zaten daha önce gereğinden fazla sıkılmışsa Bijonlar boy olarak uzanmıştır. Önerilen bijonlari değiştirmek sonra olması gereken tork değeri ile sıkmaktir. Çünkü uzayan Bijon kırılmaya daha yatkındır.
1. maddedeki tavsiyeni az cok arkadas yaparken takip etmistim o da zaten uyarmisti hatirlattigin icin saol
2. mevcut civatalarin boyutunu nasil anlayacagiz sanirim verdigim linkte 17 mm yaziyor
tork anahtarinda da zaten 17 mm varmis anladigim kadariyla
"

BAYERTAL® Drehmomentschlüssel 1/2 Zoll 40-210Nm für Auto, Lkw & Motorrad - Set 17, 19, 21mm "​

3. tork anahtarinin nasil ayarlandigini az cok gördüm ama o ayarin tam olarak nasil yapildigini bilmiyorum ve benim aracimda 140 nm tork degerinin olmasi gerektigi bilgisine nereden ulastin ? bunun icin kesin bir kaynak nasil bulacagiz

bijonlarin durumu hakkinda bilgim yok arabayi aldiktan sonra jantlari degistirdim ozaman bir lastik servisinde bu islemi yaptilar birde kisliga gectim yine bir lastikcide yaptim simdi eger bu ise girisirsem ilk kez kendim yapacagim

B baran5454, eline sağlık döktürmüşün

B Bratan bu forum amacı zaten bu değilmi. işlerimizi kendimizin yapabilmesi.!

Kaliteli kriko ve 4 kollu bijon anahtarı fazlasıyla işini görür.

Makas tipi krikoya kesinlikle bulaşma verem eder.
en küçük arabalı kriko tercih et ömür boyu kullanırsın
forumun amaci kendi isimizi görmekte tv elektronik üzerine daha cok insanlarin girdigi siteyi otosanayiye döndürdük :haha
gecen bir arkadasin kücük oglunun gittigi sözde futbol antremani tarzi birseyde ona eslik ettim kapali salonda cocuklar futbol oynuyordu aldim elime topu bende basket potasina biraz atis yaptim aradan 5 dakka gecti cocuklari filan futbolu birakti basket atmaya calisiyor o yetmiyormus gibi sözde cocuklara antrönörlük yapan adam bile basket atmaya calismaya basladi:haha

benim bindigim tren raydan cikar
:gul
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
2. mevcut civatalarin boyutunu nasil anlayacagiz sanirim verdigim linkte 17 mm yaziyor
tork anahtarinda da zaten 17 mm varmis anladigim kadariyla
"
Verdiğiniz linkte yada BMW 1 serisi Bijon saplamasi kafa çapı olarak aradığınızda 17 mm lokmanın olacağını yazıyor. O değer kafa çapını gösteriyor. Zaten alacağınız tork anahtar setinde piayasada kullanılan 17, 19, ve 21 mm kafa çapına ait lokma çıkıyor. O yüzden çoğu arabada bunlardan biri mutlaka olacaktır. Zaten binek araçlara Bijon anahtarı alırsanız da 17, 19, 21, 22 olur. Özellikle 4 kollu Bijon anahtarları böyledir. Sizde sadece 22 yok bir gün 22 Bijon saplamasina sahip araç alırsanız. Sadece tek olarak 22 alırsınız olur biter. Ya da başka yerde kullanmak isterseniz 60 tork ile sıkılacak 15 mm bir vida denk gelirse bir yerde sadece lokma başı alırsınız işinizi görür.
3. tork anahtarinin nasil ayarlandigini az cok gördüm ama o ayarin tam olarak nasil yapildigini bilmiyorum ve benim aracimda 140 nm tork degerinin olmasi gerektigi bilgisine nereden ulastin ? bunun icin kesin bir kaynak nasil bulacagiz

bijonlarin durumu hakkinda bilgim yok arabayi aldiktan sonra jantlari degistirdim ozaman bir lastik servisinde bu islemi yaptilar birde kisliga gectim yine bir lastikcide yaptim simdi eger bu ise girisirsem ilk kez kendim yapacağım

Tork anahtarının elinize aldığınızda çok net anlayacaksınız. Arka tarafında döner bir vida düşünün onu sağa yola sola cevireceksiniz elinizle. Cevirirken anahtarın sap kısmında sayılar değişecek 40 ile 200 arasında herhangi bir değere ayarlayacaksiniz. 140 değerini görünce ayar bitmiş oluyor başka birşey yapmaya gerek yok. Sapında resimdeki değerler var.

1000010732.jpg



Aracın hangi vidasinin hangi tork değeri ile sıkılacağı servis kitapcaginda bazılari da kullanım kılavuzunda yazıyor. Ama ben merak ettiğim değerler için google hazretlerini kullanıyorum genelde. Resimde tekerlek sikma Torku olarak görebilirsiniz.


1000010733.jpg


Tekrar uyarayım eger tork anahtarı olmazsa da jantı degisebilirsiniz. Sadece bir kriko ve bir Bijon anahtarı yeterlidir. Tork anahtarı olması gerekenden ne az ne de çok sikmaniza engel olur. Olması gereken onunla sikmaktir. Ama Bijon anahtarı olmazsa fazla sıkılmışsa tork anahatari ile vidayı açamaya bilirsiniz.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Bu arada belki 200 nm torka aldığınızda anahtar çalışabilir ama uc değerlere kullanılmasını önermem. Özellikle belli başlı kaliteli marka tork anahtarıa sahip değilseniz. Tork anahtarları hassastır ve kalibrasyonları bozulabilir. Bu tarz kullanımlarda Siz 120 ayarladiginizda aslında 80 de atıyor ya da 160 da takılı kalmış olabilir siz de sürekli kullanmadığınız için el alışkanlığı olarak farkına varmazsınız.
 
Puzik Çevrimiçi

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,291
Aşağıda verdiğim linkteki ürün ve Milwaukee bu makinaların babasıdır. Bunlar yada daha ucuz alternatifleriyle sökemeyeceğiniz (uygun bijonları ayrı temin edebilirsiniz) binek araç jantı olmaz.

Tork anahtarları kalitelisini almalısınızki gerçekten o torku versin. Alman piyasasını bilmiyorum ama ben olsam ucuz bir anahtara güvenmezdim. Bu örnek makina biraz pahalı olsada evladiyelik. Tork ayarlanamaz diyeceksiniz ama zaten kimse ayarlamıyor havalı tabancayla basıp geçiyorlar.

Yinede manuel anahtar alacağım derseniz kullanımız sonrası anahtarı en düşük tork değerine getirip öyle muhafaza etmeyi unutmayın.

 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,749
Aşağıda verdiğim linkteki ürün ve Milwaukee bu makinaların babasıdır. Bunlar yada daha ucuz alternatifleriyle sökemeyeceğiniz (uygun bijonları ayrı temin edebilirsiniz) binek araç jantı olmaz.

Tork anahtarları kalitelisini almalısınızki gerçekten o torku versin. Alman piyasasını bilmiyorum ama ben olsam ucuz bir anahtara güvenmezdim. Bu örnek makina biraz pahalı olsada evladiyelik. Tork ayarlanamaz diyeceksiniz ama zaten kimse ayarlamıyor havalı tabancayla basıp geçiyorlar.

Yinede manuel anahtar alacağım derseniz kullanımız sonrası anahtarı en düşük tork değerine getirip öyle muhafaza etmeyi unutmayın.

Seçtiğin makina TR yok :slap
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
Verdiğiniz linkte yada BMW 1 serisi Bijon saplamasi kafa çapı olarak aradığınızda 17 mm lokmanın olacağını yazıyor. O değer kafa çapını gösteriyor. Zaten alacağınız tork anahtar setinde piayasada kullanılan 17, 19, ve 21 mm kafa çapına ait lokma çıkıyor. O yüzden çoğu arabada bunlardan biri mutlaka olacaktır. Zaten binek araçlara Bijon anahtarı alırsanız da 17, 19, 21, 22 olur. Özellikle 4 kollu Bijon anahtarları böyledir. Sizde sadece 22 yok bir gün 22 Bijon saplamasina sahip araç alırsanız. Sadece tek olarak 22 alırsınız olur biter. Ya da başka yerde kullanmak isterseniz 60 tork ile sıkılacak 15 mm bir vida denk gelirse bir yerde sadece lokma başı alırsınız işinizi görür.


Tork anahtarının elinize aldığınızda çok net anlayacaksınız. Arka tarafında döner bir vida düşünün onu sağa yola sola cevireceksiniz elinizle. Cevirirken anahtarın sap kısmında sayılar değişecek 40 ile 200 arasında herhangi bir değere ayarlayacaksiniz. 140 değerini görünce ayar bitmiş oluyor başka birşey yapmaya gerek yok. Sapında resimdeki değerler var.

1000010732.jpg



Aracın hangi vidasinin hangi tork değeri ile sıkılacağı servis kitapcaginda bazılari da kullanım kılavuzunda yazıyor. Ama ben merak ettiğim değerler için google hazretlerini kullanıyorum genelde. Resimde tekerlek sikma Torku olarak görebilirsiniz.


1000010733.jpg


Tekrar uyarayım eger tork anahtarı olmazsa da jantı degisebilirsiniz. Sadece bir kriko ve bir Bijon anahtarı yeterlidir. Tork anahtarı olması gerekenden ne az ne de çok sikmaniza engel olur. Olması gereken onunla sikmaktir. Ama Bijon anahtarı olmazsa fazla sıkılmışsa tork anahatari ile vidayı açamaya bilirsiniz.
bilgiler icin tesekkürler aklimdaki sorularin cogunun yanitini vermissin. tork anahtari almak istememdeki amac zaten herseyi dogru yapmak istedigim icin. bana göre yeterli gelen kuvvet yeterli olmayabilir yada fazla zorlayip bijonlara yada girdigi bölümdeki dislilere vs zarar verebilirim. genel olarak vur dendiginde öldüren birisiyim saglam olsun diye parcalayana kadar zorlarim muhtemelen :tara
Aşağıda verdiğim linkteki ürün ve Milwaukee bu makinaların babasıdır. Bunlar yada daha ucuz alternatifleriyle sökemeyeceğiniz (uygun bijonları ayrı temin edebilirsiniz) binek araç jantı olmaz.

Tork anahtarları kalitelisini almalısınızki gerçekten o torku versin. Alman piyasasını bilmiyorum ama ben olsam ucuz bir anahtara güvenmezdim. Bu örnek makina biraz pahalı olsada evladiyelik. Tork ayarlanamaz diyeceksiniz ama zaten kimse ayarlamıyor havalı tabancayla basıp geçiyorlar.

Yinede manuel anahtar alacağım derseniz kullanımız sonrası anahtarı en düşük tork değerine getirip öyle muhafaza etmeyi unutmayın.

bu cihazlar kendi müstakil evi olan garaji olan adama gider de benim gibi senede 2 defa lastik degistirecek birisine gereksiz
düzgün birsey 150-200 eurodan basliyor
ona para verene kadar 5 sene boyunca lastikciye giderim :ara
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
köklü bir alman markasi ben bunu hep makita ile karistiriyorum makitayida alman markasi saniyordum. simdi baktimda amerikalilara satilmis
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,358
64
3 Kere kendim değiştirdim tekeri, bir kaldıraç bir bijon anahtarı bir de kas kuvveti ( :hihi ) yetiyor da artıyor ,ilkinde tekeri kaldırıp sökmeye çalışıyordum komşum balkondan uyarmış ,
- alattin beyyyy, arabayı krikoyla kaldır kaldır
diye, tabii ben anlamayınca aşağıya inip söylemişti ,meğer aracı krikoyla kaldırmadan gevşetilir, tam çıkartmak için krikoya alınırmış, öğrenmiş olmuştum (2010 arabayı ilk aldığım yıllar)
 
Geri
Üst Alt