Apple iPhone 13 Cihaz Arıza ve Değişim Serüvenim (Vatan Bilgisayar İçerir)

SeyitAliDogan Çevrimdışı

SeyitAliDogan

Yeni Üye
21 May 2022
8
26
Herkese merhaba, forum'a bir youtube videosundan denk geldim ve kayıt oldum. Hemen başlayalım :)

22.02.2022 tarihinde Kayseri Vatan Bilgisayar firmasında Apple iPhone 13 128GB Gümüş renk bir cihaz satın aldım. 19.05.2022 tarihinde sistem rengini beyaza alınca sol alt köşede yeşil görüntü bozukluğu (pixel kaybıda denebilir) oluştuğunu farkettim. Aynı tarih olan 19.05.2022 tarihinde Apple Destek'i arayıp cihazımda bu şekilde bir sorun olduğumu belirttim ve destekteki arkadaş sağolsun Kayseri Zentech Apple Yetkili Servisi'ne 20.02.2022 tarihi için randevu aldım ve cihazı sabah saat 09:40 gibi teslim ettim. Bundan sonra benim için araştırma süreci başladı. Bu tür sorunlarda değişim hakkım olduğunu internetten öğrendim ve bana Zentech servisten “Rapor : Yapılan incelemelerde sol alt köşede görüntü bozukluğu tespit edilmiştir, garanti kapsamında ekran siparişi verilmiştir.” şeklinde bir rapor sonucu iletildi. Bu mesaj sonrası tekrar Apple'ı arayıp cihazın ayıplı mal olduğunu sıfır aldığım ve yüklü miktarda ödeme yaptığım ürünün ekranının değişmeyip yenisi ile değişmesini yasal olarakta bu hakkımın olduğunu söyledim. Sağolsunlar beni kıdemli bir yetkili ile görüştürdüler. Yetkili bayan servise parça onarımına başlanmadıysa ürün değişimi için onarımı durdurmaları için mail attı.

Yaklaşık 2 saat sonra bu hanımefendi tarafından aranıp böyle bir hakkımın yasal olarak var olduğunu fakat ürünü farklı bir satıcıdan aldığım için orası ile görüşmem gerektiğini söyledi.

Zentech servisi arayıp onarımın iptalini, tarafıma DOA raporu hazırlanmasını söyledim. Servis ekran siparişi verildiği için ekran gelince işlem iptalinin yapılacağını raporunda hazırlanacağını beyan etti.

Raporu alıp Vatan Bilgisayar'a gittikten sonra bu konuyu güncelleyeceğim.

Sağlıcakla kalın.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,050
29
Sıfır yeni kapalı kutu ürün vermeleri söz konusu sanırım.

Benim 14 aylık IPhone 6s Plus kendi şarj aletiyle bozulmuştu. Şarj aletiyle birlikte göndermiştim Cihaz değişim verilip kutusunda şarj aletiyle şarj aletsiz kutuda yeni telefon gönderilmişti. Şarj aleti değiştirilmemiş. Eşim de genelde şarjı olmayan biri olduğundan direkt takıyor ve bu sefer de onun telefonu (7 Plus) gidiyor. Onu da gönderdik ve yine ona da değişim verildi fakat yine şarj aleti değiştirilmedi. Ben de onu çöpe atmıştım. Bahaneyle iki telefonu da sıfırlamış olmuştuk ve halen kullanıyoruz.

Velhasıl, bizde değişimler farklı bir kutuda sıfır telefon ile yapıldı. Model numarası N ile başlayan cihazlar oluyor sanırım bu değişenler. Bizimkiler de artık NN2 ile başlıyor. Sizin durumda tahminimce direkt M ile başlayan satıştaki sıfır ürünle değişimin yapılması söz konusu diye servis satıcıya yönlendirdi. Yoksa benimki Turkcell eşiminki de Vatan Bilgisayar ürünüydü.
 
SeyitAliDogan Çevrimdışı

SeyitAliDogan

Yeni Üye
21 May 2022
8
26
Sıfır yeni kapalı kutu ürün vermeleri söz konusu sanırım.

Benim 14 aylık IPhone 6s Plus kendi şarj aletiyle bozulmuştu. Şarj aletiyle birlikte göndermiştim Cihaz değişim verilip kutusunda şarj aletiyle şarj aletsiz kutuda yeni telefon gönderilmişti. Şarj aleti değiştirilmemiş. Eşim de genelde şarjı olmayan biri olduğundan direkt takıyor ve bu sefer de onun telefonu (7 Plus) gidiyor. Onu da gönderdik ve yine ona da değişim verildi fakat yine şarj aleti değiştirilmedi. Ben de onu çöpe atmıştım. Bahaneyle iki telefonu da sıfırlamış olmuştuk ve halen kullanıyoruz.

Velhasıl, bizde değişimler farklı bir kutuda sıfır telefon ile yapıldı. Model numarası N ile başlayan cihazlar oluyor sanırım bu değişenler. Bizimkiler de artık NN2 ile başlıyor. Sizin durumda tahminimce direkt M ile başlayan satıştaki sıfır ürünle değişimin yapılması söz konusu diye servis satıcıya yönlendirdi. Yoksa benimki Turkcell eşiminki de Vatan Bilgisayar ürünüydü.

Biraz yokuş yapılacak gibime geliyor umarım kolayca çözümleriz. Sonuçta sıfır bir cihazda böyle bir sorun olması ve bu cihazın bir parçasının değişince ayarlar>hakkında kısmında parçanın değiştiği yazıyor. Buna bağlı hem değer kaybı hem de ayıplı bir ürün olduğu için ben hakkımı aradım. Yokuşa sürülürse Tüketici mahkemesine gidecek bu konu.

Eğer cihazı direkt olarak Apple'dan almış olsaydım bu işlemler daha kolay olacaktı.

Tavsiyemde şudur ki özellikle Apple marka ürünlerde mutlaka Apple mağazalarından veya Apple online sitesinden alışveriş yapın.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,050
29
Biraz yokuş yapılacak gibime geliyor umarım kolayca çözümleriz.
Arkadaki teknikteki çalışan genelde kargo şubelerinde karşılaştığımız tavra sahip oluyor. Yoksa Vatan Bilgisayar bu konuda oldukça iyi zira çalıştığım firmaların cihazları ağır tozlu ortamlar nedeniyle bozulduğu halde garanti kapsamında bir çok gereğinden fazla desteklerini gördüm.

Birazcık gürültü yaparak daha yetkili birinin gelmesini sağlarsınız olur biter diye düşünüyorum. Benzer bir durumu 3G'si çalışmayan 1 aylık cihaz için Turkcell şubesinde yapmıştım ve işe yaramıştı :hoba1
 
SeyitAliDogan Çevrimdışı

SeyitAliDogan

Yeni Üye
21 May 2022
8
26
Cihazı bugün Zentech'den servis raporu ile alıp Vatan Bilgisayar'a verdim. Sürekli değişim istiyorum dememe rağmen bayan iade olursa iade için ilk fatura sahibi imzası lazım diyince benim şarteller attı. İade istemiyorum, ekran değişimi istemiyorum ürün değişimi istiyorum ona göre işlem yapın dedim. Teslim alma formuna yazdığı kağıtta da iade yazınca üzerini karalayıp tamir ve iade istenmiyor değişim isteniyor yazmış kendi kağıdına. Benim kağıda da değişim yazdı.
 
Son düzenleme:
SeyitAliDogan Çevrimdışı

SeyitAliDogan

Yeni Üye
21 May 2022
8
26
Bugün vatandan değişim onayı geldi, ellerinde beyaz renk olmadığı için en yakın ildeki mağazadan sipariş verdiler.

Sanırım 13 serilerinde fabrikasyon sorunlar var çünkü kayserideki diğer mağazada 2 adet beyaz renk olduğu fakat iki cihazında kozmetik kusurlu çıktığı belirtildi.

Velhasıl yeni telefonu bekliyoruz :)
 
Geri
Üst Alt