AOC 31,5 Q3279VWFD8 monitör ölü pixel maceram

limonlusoda Çevrimdışı

limonlusoda 

Aktif Üye
16 Haz 2019
61
49
Merhabalar...
AOC Q3279VWFD8 Model monitörümü iki adet ölü pixel sorunu nedeniyle garantisi kapsamında yaptırmak amacıyla, önce telefonla ulaşarak sonra e-mail yoluyla AOC Türkiye ile iletişimi geçtim. Philips Türkiye ile iletişime geçmem istendi. Philips Monitör Destek Hattı ile görüşmem sonucu ürünümü Tecpro Servsine yönlendirmem gerektiği söylendi. Monitörümü yurtiçi kargo firması ile servise gönderdim. 11.08.2020 Tarihinde servise giriş kaydı yapıldı ve yirmi (20) iş gününü geçmesine rağmen hiçbir işlem yapılmadığı gibi tarafıma da herhangi bir bilgi verilmedi. Bende Tükedici Hakem heyetine başvurumu yaptım. Heyet kararında servisin sorumlu olmadığını belirtmiş talebim reddedilmiştir. THH başvuruma istinaden Tecpro firması savunmasında kullanıcı hatası olduğunu, fatura da başka bir isme ait olduğu için 20 işgünü içinde işleme alınmadığı belirtmiş. Ben Tükedici Hakem Heyetine başvurumu yapıp savunma istendiği zaman firma bana mesaj atmış sorunun kullanıcı hatası olduğunu belirtip ücret talebinde bulunmuştur ama bu bilgilendirme ben Heyete başvurumu yaptıktan sonra olmuştur. Ayrıca servis sebebini anlamadım şekilde monitörümü elinde tutmuş ve 08.01.2021 tarihine kadar göndermemiştir.

THH talebim servis sorumlu olmadığı için reddedilince başvurumu monitör desteği sağlayan Türk Philips Ticaret A.Ş. adına tekrar yaptım. Türk Philips Ticaret A.Ş. den savunma istenmiş savunmaya cevap dahi vermemiş. Bunun üzerine satın alınan yer olan Vatan Bilgisayar üzerinden işlemlerin yürümesi için benden bir dilekçe istediler bende yazıp verdim. Sonra iş bilirkişiye yönlendirildi. Bilirkişi geldi baktı sonra ekteki karar çıktı.

Bu nasıl bir karardır ALLAH aşkına. Ölü pixel var ama ne zaman olmuş biz bilemedik falan. Zaten ölü pixel var diye gönderdim resim de var ya tamam yapılması gerekiyor yada bunda kullanıcı hatası var dersin. Üstümüzden atalım da mahkemeyle uğraşsınlar diye mi düşünüyorlar. Her kullanıcının mahkeme ile uğraşacak zamanı ve imkanı var mı bir senedir uğraşıyorum karar çıkacak diye.

Mahkemeye gideceğim ama fatura benim üstüme değil ben dava açabiliyor muyum bilen arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum saygılarımla...
A Adem Helvacı





KararFormu-Silinmis.png
KararFormu-Onceki-Silinmis.png
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Ölü pikselde iş birçok koşula bağlı olduğu için böyle sonuçlar çıkabiliyor.
Bir de fatura başka isime denilmiş, ikinci el mi aldınız ürünü?
Açıkçası başlangıçta servis yerine ithalatçıyı hakem heyetine verseydiniz iş çözülürdü bence.
Ölü pikselin tamiri ancak panel değişimi veya ürünün yenisinin verilmesi ile olur ne yazık ki.

Aslında bu konuda kural esnetmek yerine katı kuralcı olunsa, zaten çıkma ihtimali düşük bir durum, bence müşteri için daha iyi olurdu.
 
limonlusoda Çevrimdışı

limonlusoda 

Aktif Üye
16 Haz 2019
61
49
Ölü pikselde iş birçok koşula bağlı olduğu için böyle sonuçlar çıkabiliyor.
Bir de fatura başka isime denilmiş, ikinci el mi aldınız ürünü?
Açıkçası başlangıçta servis yerine ithalatçıyı hakem heyetine verseydiniz iş çözülürdü bence.
Ölü pikselin tamiri ancak panel değişimi veya ürünün yenisinin verilmesi ile olur ne yazık ki.

Aslında bu konuda kural esnetmek yerine katı kuralcı olunsa, zaten çıkma ihtimali düşük bir durum, bence müşteri için daha iyi olurdu.
Başka bir arkadaştan sıfır olarak aldım. Ben sorunu servis ile yaşadığım için servisi sorumlu tutmuştum bilmiyordum. Ama sonraki THH başvurumda ithalatçıyı sorumlu tuttum savunma isteğine cevap bile yazmamışlar. Ek dilekçe alarak satın alınan Vatan Bilgisayarı sorumlu tutarak savunma istediler sonrası bilirkişi ve red. Daha önce de bluetooth kulaklık tek taraflı arıza yaptı ses çok az geliyor diye başvuru yapmıştım. Firmayı aradığımda hızlı şarj ile şarj yaparsanız bozulur garanti kapsamına girmiyor diye cevap vermişlerdi. Bende THH ye başvurdum firma savunmasında filtreler kirlenmiş hijyen açısından değiştiremiyoruz gibi bir şeyler söylemiş. Halbuki filtreleri temizlediğimi sorunun devam ettiğimi özellikle belirtmeme rağmen THH bilirkişi bile atamadan red cevabı verdi. Ya bende bir şey var yada Kütahya Tükedici Hakem Heyeti ilginç kararlar veriyor anlamadım.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Bu bilirkişilere de pek güvenemiyorum şahsen. Yıllar önce annem ve babama yılbaşı hediyesi olarak akıllı telefon kullanmaya alıştırmak için Turkcell T20 telefon almıştım. Babamınkinde problem yoktu ama anneminki delirtmişti beni. Telefon arandığında arayana çalıyor gözüküyordu ama telefon anlık olarak ekranını yakıp kapatıyordu. Ekranda arama geldiğine dair bir şey de gözükmüyordu. Ama çalma sırasında telefonu alıp ekran kilidini açtığım anda sanki o saniyede arama gelmiş gibi çalmaya başlıyordu. Siz ekran kilini açmazsanız isterse 1000 kere aranmış olsun fark etmiyordu ve hiç bir şey göstermiyordu.

Aldığım Turkcell bayiine götürdüm telefonu. Durumu anlattım. Aldılar telefonu bir süre sonra geldi. Servis formunda "yazılım güncellendi" yazıyordu. Zaten en güncel yazılım yüklüydü ama herhalde servisin elinde başka bir yazılım var dedim.

Aradan 2-3 gün geçti ve yine aynı sorun. Bu sefer videoya çektim arızayı. Yazılım versiyonunu not aldım ve aldığım yere geri götürdüm. Videoyu gösterdim. Servise gitti tekrar. Servis raporunda "Anten değişti. Yazılım yüklendi" yazıyordu.

Aradan yine bir kaç gün geçti ki yine aynı arıza. Yine videoya çektim. Aldığım yere götürdüm. Bu sefer hattı çıkarmadım. Aldığım yerdekilere nasıl olduğunu gösterdim. Alet yine gitti servise. Bu sefer de "Anakart değişti" yazıyordu servis raporunda. Ancak IMEI numarası aynı cihazın değişmemiş. Dedim bu sefer artık oldu. Ekran ile kasa dışında ne varsa değişti aletin içinde.

Ama bir kaç gün sonra yine aynı durum. Yine videoyu çektim. Aldığım yere götürdüm. Servise gitti. Bir kaç gün sonra arayıp sim kartı da istediler. Onu da götürdüm. Bu sefer de servis raporunda "Yazılım güncellendi. Sim kart uyumsuz." yazıyordu. İyi o zaman sim kartı yenileyelim dedim. Ücretini ödedim yeni kartı taktık.

Aradan yine birkaç gün geçti ve yine aynı durum. Bu sefer dedim yeter. Aldığım Turkcell bayisine götürdüm. Yeni videoyu gösterdim. Aldılar aleti servise gönderelim diye. "Uğraşmayın boşuna ben garanti süresinde 4 kere arıza yaptığından dolayı ürünü iade etmek istiyorum" dedim. Tipik hijyenden dolayı iade olmaz felan demeye başladılar. Ben de garanti şartnamesini önlerine koydum. Konu THH'ye geçti. Bilirkişi atamışlar. Bilirkişi aradı sorunu anlattım, videoları gönderdim. 1-2 sat sonra geri aradı. Telefonu incelediğini ve bir sorun olmadığını söyledi. Sim kartın uyumsuz olduğunu anlatmaya başladı. Ben de son servis raporuna istinaden sim kartında değiştiğini ve sorunun tekrar ettiğini söyledim. Bu sefer kıvırmalar başladı. Sonunda da telefonu aldığım bayiye gidip teslim almamı söyledi. "Tamam" deyip kapattıktan sonra adamı araştırdım.

Adam aslen bir telefon tamircisi. Buraya kadar bir sorun yok. Ancak adamın dükkanı bir Türkcell bayiinin içinde. THH bilirkişi raporuna istinaden beni haksız buldu. Neyse ben gittim telefonu teslim aldım. Sonra bu adamı geri aradım. Telefonu teslim aldığımı ancak dükkanının bir Turkcell bayisinin içinde olduğundan dolayı hazırladığı raporun yanlı ve bilinçli olarak yanlış yazıldığını düşündüğümden sonraki gün kendisi hakkında savcılığa şikayetçi olacağımı söyledim. Sonra bu arkadaşın seste ufak çaplı bir panik oluştu ve nerede olduğumu sordu. Aldığım bayiden evime doğru gittiğimi söyledim. Bir saat sonra telefon ve aksesuarları ile birlikte satın aldığım bayinin önünde (içinde felan değil) buluşup buluşamayacağımızı sordu. Buluşabiliriz dedim. Adam geldi, fatura bedelini bana elden ödedi ve telefonu alıp gitti.

Sizinle benzer durumu ben de TCL ile yaşıyorum. Ancak ben bilirkişi felan uğraşmamak için THH'ye 20 işgünü azami servis süresinin aşımından dolayı başvurdum.
 
limonlusoda Çevrimdışı

limonlusoda 

Aktif Üye
16 Haz 2019
61
49
Bu bilirkişilere de pek güvenemiyorum şahsen. Yıllar önce annem ve babama yılbaşı hediyesi olarak akıllı telefon kullanmaya alıştırmak için Turkcell T20 telefon almıştım. Babamınkinde problem yoktu ama anneminki delirtmişti beni. Telefon arandığında arayana çalıyor gözüküyordu ama telefon anlık olarak ekranını yakıp kapatıyordu. Ekranda arama geldiğine dair bir şey de gözükmüyordu. Ama çalma sırasında telefonu alıp ekran kilidini açtığım anda sanki o saniyede arama gelmiş gibi çalmaya başlıyordu. Siz ekran kilini açmazsanız isterse 1000 kere aranmış olsun fark etmiyordu ve hiç bir şey göstermiyordu.

Aldığım Turkcell bayiine götürdüm telefonu. Durumu anlattım. Aldılar telefonu bir süre sonra geldi. Servis formunda "yazılım güncellendi" yazıyordu. Zaten en güncel yazılım yüklüydü ama herhalde servisin elinde başka bir yazılım var dedim.

Aradan 2-3 gün geçti ve yine aynı sorun. Bu sefer videoya çektim arızayı. Yazılım versiyonunu not aldım ve aldığım yere geri götürdüm. Videoyu gösterdim. Servise gitti tekrar. Servis raporunda "Anten değişti. Yazılım yüklendi" yazıyordu.

Aradan yine bir kaç gün geçti ki yine aynı arıza. Yine videoya çektim. Aldığım yere götürdüm. Bu sefer hattı çıkarmadım. Aldığım yerdekilere nasıl olduğunu gösterdim. Alet yine gitti servise. Bu sefer de "Anakart değişti" yazıyordu servis raporunda. Ancak IMEI numarası aynı cihazın değişmemiş. Dedim bu sefer artık oldu. Ekran ile kasa dışında ne varsa değişti aletin içinde.

Ama bir kaç gün sonra yine aynı durum. Yine videoyu çektim. Aldığım yere götürdüm. Servise gitti. Bir kaç gün sonra arayıp sim kartı da istediler. Onu da götürdüm. Bu sefer de servis raporunda "Yazılım güncellendi. Sim kart uyumsuz." yazıyordu. İyi o zaman sim kartı yenileyelim dedim. Ücretini ödedim yeni kartı taktık.

Aradan yine birkaç gün geçti ve yine aynı durum. Bu sefer dedim yeter. Aldığım Turkcell bayisine götürdüm. Yeni videoyu gösterdim. Aldılar aleti servise gönderelim diye. "Uğraşmayın boşuna ben garanti süresinde 4 kere arıza yaptığından dolayı ürünü iade etmek istiyorum" dedim. Tipik hijyenden dolayı iade olmaz felan demeye başladılar. Ben de garanti şartnamesini önlerine koydum. Konu THH'ye geçti. Bilirkişi atamışlar. Bilirkişi aradı sorunu anlattım, videoları gönderdim. 1-2 sat sonra geri aradı. Telefonu incelediğini ve bir sorun olmadığını söyledi. Sim kartın uyumsuz olduğunu anlatmaya başladı. Ben de son servis raporuna istinaden sim kartında değiştiğini ve sorunun tekrar ettiğini söyledim. Bu sefer kıvırmalar başladı. Sonunda da telefonu aldığım bayiye gidip teslim almamı söyledi. "Tamam" deyip kapattıktan sonra adamı araştırdım.

Adam aslen bir telefon tamircisi. Buraya kadar bir sorun yok. Ancak adamın dükkanı bir Türkcell bayiinin içinde. THH bilirkişi raporuna istinaden beni haksız buldu. Neyse ben gittim telefonu teslim aldım. Sonra bu adamı geri aradım. Telefonu teslim aldığımı ancak dükkanının bir Turkcell bayisinin içinde olduğundan dolayı hazırladığı raporun yanlı ve bilinçli olarak yanlış yazıldığını düşündüğümden sonraki gün kendisi hakkında savcılığa şikayetçi olacağımı söyledim. Sonra bu arkadaşın seste ufak çaplı bir panik oluştu ve nerede olduğumu sordu. Aldığım bayiden evime doğru gittiğimi söyledim. Bir saat sonra telefon ve aksesuarları ile birlikte satın aldığım bayinin önünde (içinde felan değil) buluşup buluşamayacağımızı sordu. Buluşabiliriz dedim. Adam geldi, fatura bedelini bana elden ödedi ve telefonu alıp gitti.

Sizinle benzer durumu ben de TCL ile yaşıyorum. Ancak ben bilirkişi felan uğraşmamak için THH'ye 20 işgünü azami servis süresinin aşımından dolayı başvurdum.
Ben servise ölü pixel için gönderdim. Yirmi (20) iş gününü geçti THH ye başvuru yaptıktan sonra bana mesaj attılar. Buna rağmen THH başvurumu reddetti anlamadım.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Ben servise ölü pixel için gönderdim. Yirmi (20) iş gününü geçti THH ye başvuru yaptıktan sonra bana mesaj attılar. Buna rağmen THH başvurumu reddetti anlamadım.
Her ne nedenle olursa olsun 20 işgünü üstünden şikayetçi olsaydınız teknik şeylerden kurtulabilirdiniz. Bir nevi onlara açık kapı bırakmamış olurdunuz. Bir de her iki savunmada da bahsedilen "fiziksel hasar" nedir?
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,289
64
Bu bilirkişilere de pek güvenemiyorum şahsen.

"Tamam" deyip kapattıktan sonra adamı araştırdım.
Sonra bu arkadaşın seste ufak çaplı bir panik oluştu ve nerede olduğumu sordu. Aldığım bayiden evime doğru gittiğimi söyledim. Bir saat sonra telefon ve aksesuarları ile birlikte satın aldığım bayinin önünde (içinde felan değil) buluşup buluşamayacağımızı sordu. Buluşabiliriz dedim. Adam geldi, fatura bedelini bana elden ödedi ve telefonu alıp gitti.

Sizinle benzer durumu ben de TCL ile yaşıyorum. Ancak ben bilirkişi felan uğraşmamak için THH'ye 20 işgünü azami servis süresinin aşımından dolayı başvurdum.
Parça parça alıntıladım ,aslında seni tebrik etmek için yazıyorum sevgili aeronics ,bravo doğrusu :ok
 
limonlusoda Çevrimdışı

limonlusoda 

Aktif Üye
16 Haz 2019
61
49
Reddetme gerekçeleri ne peki?
Her ne nedenle olursa olsun 20 işgünü üstünden şikayetçi olsaydınız teknik şeylerden kurtulabilirdiniz. Bir nevi onlara açık kapı bırakmamış olurdunuz. Bir de her iki savunmada da bahsedilen "fiziksel hasar" nedir?
Sorunum ölü pixeldi. Garanti kapsamında gönderdim fakat aksesuar bekleniyor dediler, yirmi (20) iş gününü geçti hiçbir işlem yapmadılar. Bunun üzerine Yirmi (20) iş gününü geçti diye başvuru yaptım fakat servisi sorumlu tuttuğum için red verdiler tekrar başvuru yap dediler.

Bu sefer ithalatçı olan Türk Philips A.Ş. markasını sorumlu tutarak yeniden başvuru yaptım. EEE savunmaya cevap gelmemiş sen bu sefer dilekçe ver satan firma Vatan Bilgisayar üzerinden işlemleri yürütelim dediler tamam dedim. Tekrar dilekçe verdim sonrası bilirkişi ve red. THH nedense yirmi (20) iş gününü baştan beri hiç dikkate almadı. Benim bildiğim garantisi olmadığı halde Yirmi (20) iş günü içinde tamir edilmeyen bir ürün ile ilgili mahkeme ücret iadesi kararı vermişti ki benim ürünüm garanti kapsamında idi.

Servis panele dışarıdan fiziksel müdahale var demiş savunmasında. Ayrıca monitörümü yaklaşık dört ay sebebini anlamadığım şekilde ellerinde tutup göndermediler. Uzaktan eğitim sürecinde de beni ve çocuklarımı mağdur ettiler. Çok ilginç bir süreç yaşadım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Böyle de bir mahkeme kararı olmasına rağmen
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
Servislerin ne yazık ki herhangi bir sorumlulukları bulunmamakta. Benim TCL konusunda dilekçeyi nasıl yazmam gerektiği konusunda Adem Bey'e sormuştum. Vatan Bilgisayar (Satıcı) şikayet edip müteselsil sorumlu olarak Bilkom'u (Distribütör firma) yazmamın doğru olacağını söylemişti. "TCL ve BİLKOM Sınıfta Kaldı. HTS den Vatandaşa Eziyet" videosuna bakabilirsiniz.
Ancak ölü pikselin ne zaman oluştuğunun konu ile ne alakası var onu bilemiyorum. Eskiden 10cm2'de bilmem kaç tane diye bir olay vardı ama artık yok. Garanti süresi kapsamında ölü piksel oluşur ise gerekli tamiratı (panel değişimi ya da ürün değişimi) yapmak zorundalar.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Servis panele dışarıdan fiziksel müdahale var demiş savunmasında. Ayrıca monitörümü yaklaşık dört ay sebebini anlamadığım şekilde ellerinde tutup göndermediler. Uzaktan eğitim sürecinde de beni ve çocuklarımı mağdur ettiler. Çok ilginç bir süreç yaşadım.
Hocam biraz hata sizde bence.
Dilekçeyi nasıl hazırladığınız çok önemli.
Tüm bu süreçleri o dilekçede anlattınız mı?
 
limonlusoda Çevrimdışı

limonlusoda 

Aktif Üye
16 Haz 2019
61
49
Hocam biraz hata sizde bence.
Dilekçeyi nasıl hazırladığınız çok önemli.
Tüm bu süreçleri o dilekçede anlattınız mı?
İlk başvurumda belirttiğim gibi ölü pixel hatasından dolayı servise gönderdim. Yirmi (20) iş gününü geçtiği hiçbir işlem yapılmadığı ve tarafıma bilgi verilmediği için THH ye başvurumu yaptım. Burada daha ne belirtmem gerekir bilmiyorum. Bu arada resimleri mesajları vs vs hepsini ekledim. Tamam servis sorumlu değil dediler, ikinci başvurumda da süreci anlattım. Yüklediğim resimlerde de mevcut bir sürü de belge ekledim. Ölü pixel bir tane dahi olursa garanti kapsamında değerlendirilmesi gerekir. Yirmi (20) iş gününü geçen servis sürelerinde bedel iadesi yapılması gerekir diyen mahkeme kararı. LG markasıyla ilgili ölü pixelden dolayı kullanıcı hatası diyen THH den red olan kararı mahkemeye taşıyıp, mahkemeyi kazanan arkadaşın mahkeme kararı.

Hepsini ekledim daha nasıl yardımcı olayım bilmiyorum ama red çıktı anlamaadım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri