Amazon.com.tr Faturayı Sisteme Yüklemiyor

B Çevrimdışı

burakakalin

Yeni Üye
17 Nis 2022
7
23
Merhaba değerli dostlarım,
Amazon.com.tr'den 18.04.2022 tarihinde bir süpürge aldım ve bu siparişimin faturasını yaklaşık 10 günden beri amazon.com.tr sisteme yüklemiyor. (1 hafta sonra verdiğim siparişin faturası bile teslim edildiği anda sisteme yüklendi.) Müşteri hizmetlerine bağlandığımda hilgili birime ilettik lütfen bekleyin diyorlar ancak bir faturayı almak bu kadar zor olmamalı diye düşünüyorum. Her gün müşteri hizmetlerine aynı konuyu anlatmak ve müşteri hizmetlerinin bana her gün aynı cevabı vermesi beni çok yoruyor. Böyle bir durum yaşayan dostlarım bana bu konuda destek olabilirlermi acaba ?
Saygılarımla

3d7d76037a3b86b1f.jpg
4d0d98f04456c4fac.jpg
5a717932e96d20c73.jpg
62faf6e1ea7dda88a.jpg
7043878387a88a5fd.jpg
8fdd1c26ffcd133b6.jpg
932e1570130c43273.jpg
103b7e1a79aedcc65c.jpg
11a56154b80295dfb2.jpg
1d7da1da25da4b21f.jpg
2536b9f2aeac886d0.jpg
 
B Çevrimdışı

burakakalin

Yeni Üye
17 Nis 2022
7
23
Hocam internet sitesinde fatura kısmı var oraya bakıyorum yok şu an 11. gün amazondan faturasız bir ürün almış oldum. Dün bir müşteri temsilcisiyle görüştüm yetkililerle görüşeceğini söyledi biraz ilgiliydi. Ben faturasız ürünü ilerde servislik işi olursa napıcam dediğimde bana denilen şu oldu "Faturası olmasa bile bir biz size yardımcı oluruz." . Yahu ben neden faturasız ürün alayım da sonra sen işimi halledeceksin diye peşinde dolaşayım. İade kodu gönderin istemiyorum faturasız ürünü dediğimde onu da yollamıyorlar müşteri hizmetleri artık klasik yardımcı olmayan oyalayan bir hal almış.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,945
Hocam internet sitesinde fatura kısmı var oraya bakıyorum yok şu an 11. gün amazondan faturasız bir ürün almış oldum. Dün bir müşteri temsilcisiyle görüştüm yetkililerle görüşeceğini söyledi biraz ilgiliydi. Ben faturasız ürünü ilerde servislik işi olursa napıcam dediğimde bana denilen şu oldu "Faturası olmasa bile bir biz size yardımcı oluruz." . Yahu ben neden faturasız ürün alayım da sonra sen işimi halledeceksin diye peşinde dolaşayım. İade kodu gönderin istemiyorum faturasız ürünü dediğimde onu da yollamıyorlar müşteri hizmetleri artık klasik yardımcı olmayan oyalayan bir hal almış.
İlginç. Biraz değişken bir yapısı var.
Kimisine iyi sonuç denk geliyor kimisine kötü.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Faturasız ürün satmıyorlar,ürününüz teslim olmadığı şeklinde göründüğü için sisteme fatura düşmüyor. Sizin bu şekilde görüşün bence. Ben bu ürünü teslim aldım ve sistemde bu şekilde güncelleyin diyebilirsiniz. Ayrıca korkmayın o ürün faturalı ve size yardımcı olacaklardır. Tavsiyem yazışmak yerine telefonla aramalarını talep edip sorunun kaynağını açıklayın. Yazarak anlaşmak ciddi zor zanaat. Sizi arayan temsilci sorunu çözüp sizi bilgi için tekrar arayacağım yada mail atacağım,konu benim takibimde diyor.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Fatura olmasa da bir yorum ve puanlama sisteminde X bir platformda bende de aynı durum oldu şöyle ki;
Ürünü teslim aldım ve hatta kullanmaya dahi başladım fakat sistemde ürün halen bana teslim edilmemiş göründüğü için hem ben istemekle birlikte yorum yapamıyorum hem de sistem bana ürünün teslim edildiğini bilmediği için yorum bölümünü aktif hale getirmiyor.

Gece yazmak üzere girişimde bulundum araya başka iş girdi kaldı, ertesi gün öğlen aklıma geldi girim baktım ürün teslim edildi olarak görünüyor ve yorum bölümü de aktif olmuştu, kabaca 1,5 günlük gecikme ile işlem tamamlandı.

Sizin druma iki yönden bakabiliriz, birisi sevgili Puzik Puzik belirttiği üzere sistemsel, ikincisi ise hukuksal.
Sistem ile ilgili sorunu Amazon gibi bir sitenin farketip düzeltmemesi bana enteresan gelmedi değil, Hukuk ile ilgili kısmında ise konunun Gelir İdare Başkanlığına şikayet olarak aktarılması sonrası sizin hiçbir şeyle uğraşmanıza gerek kalmadan paşa paşa faturanızı size ulaştırırla size gereksiz yere Fatura Kesmemekten sicilleri yazılır ve çok büyük bedeller olmasa da bunun bir de para cezası var. Kesilmeyen fatura üzerinden değer biçilip ceza kesilmesi yanısıra eğer karşı taraf bunu alışkanlık haline getirmiş ise üst sınır 250.000TL olmak üzere Devlet tarafından usulsüzlük cezası kesilebiliyor.

Olayın hukuk kısmı VUK 213/353 de yazar. Bu kısmı her ne kadar açıkşa ETİCARETİ DE KAPSAR demese de 6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun içeriğinde de duruma farklı yaklaşılmamaktadır.

Hatta Sizlere Cansu Meşedilci, nin 13.01.2022 tarihli yazısından şöyle kısa bir alıntı paylaşabilirim sizlere.

"Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dâhil olmak üzere, verilmesi ve alınması icabeden fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu ile serbest meslek makbuzlarının verilmemesi, alınmaması, düzenlenen bu belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer verilmesi, bu belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken Maliye Bakanlığınca belirlenen zorunlu haller hariç olmak üzere kâğıt olarak düzenlenmesi ya da bu Kanunun 227 nci ve 231 inci maddelerine göre hiç düzenlenmemiş sayılması halinde; bu belgeleri düzenlemek ve almak zorunda olanların her birine, her bir belge için 240 Türk lirasından aşağı olmamak üzere bu belgelere yazılması gereken meblağın veya meblağ farkının %10’u nispetinde özel usulsüzlük cezası kesilir."
 
B Çevrimdışı

burakakalin

Yeni Üye
17 Nis 2022
7
23
Puzik Puzik sizin de dediğiniz gibi defalarca ürünü teslim aldığımı belirttim ve fatura vermeyeceklerse iade etmek istediğimi söyledim. Teslim alındığını biliyorlar zaten benim sistemimde teslim edildi bilgisi de yazıyor. Adem Helvacı Adem Helvacı , benim şuan 12. günüm ve beni bir çözüme kavuşturmadılar, bu durum devam ederse bayram sonrası gib.gov.tr' den başvuru yapacağım o halde Adem Bey. Sonucu tekrardan buradan paylaşırım. Teşekkür ederim.

Sikayetvar üzerinden baktığım kadarıyla benimle aynı sorunu yaşamış (çözüme ulaşıp ulaşmadıkları belli değil) tüketiciler bulunmakta umarım en kısa zamanda bu sistemlerinden kaynaklanan hatayı düzeltirler ve ürün aldıktan sonra insanlar mesai harcayıp bir de faturasının peşinde koşmazlar.
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Satıcısı amazon değilse sisteme fatura yüklenmiyor satıcıdan fatura talebinde bulunulması lazım..

e-posta hesabınıza satıcılar 5-10 gün içinde gönderiyorlar satıcı amazon ise kargo firmasını arayın

Kargo takip kodunu verin teslim edildi diye girişini yapsınlar teslim edildi diye işaretlemeyi unutabiliyorlar..
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Bazen fatura bir türlü sisteme düşmüyor amazonda. Bende de bir kere oldu hatta televizyondu ürün, kurulum için fatura gerekliydi mesajla bir türlü laf anlatamadım, tel ile görüşüp durumu anlatınca tekrar dönüş yapıp fatura eklenene kadar sipariş özeti ile kurulumu yaptırabileceğim söylendi o şekilde kurulumu yaptırmıştım.
Tvyi iade ettim yine fatura yoktu, şimdi baktım fatura eklenmiş sisteme.
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
908
44
ozaman ürün teslim edilmediyse ürünü teslim edin etmiyorsaniz parami iade edin de ayni üründen birtane daha yollasinlar veya parani iade etsinler sende yeniden sparis ver sen degil onlar bedelini ödesin sahibi dünyanin en zengin 2, kisisi koymaz ona nasil olsa :kas
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Puzik Puzik sizin de dediğiniz gibi defalarca ürünü teslim aldığımı belirttim ve fatura vermeyeceklerse iade etmek istediğimi söyledim. Teslim alındığını biliyorlar zaten benim sistemimde teslim edildi bilgisi de yazıyor. Adem Helvacı Adem Helvacı , benim şuan 12. günüm ve beni bir çözüme kavuşturmadılar, bu durum devam ederse bayram sonrası gib.gov.tr' den başvuru yapacağım o halde Adem Bey. Sonucu tekrardan buradan paylaşırım. Teşekkür ederim.

Sikayetvar üzerinden baktığım kadarıyla benimle aynı sorunu yaşamış (çözüme ulaşıp ulaşmadıkları belli değil) tüketiciler bulunmakta umarım en kısa zamanda bu sistemlerinden kaynaklanan hatayı düzeltirler ve ürün aldıktan sonra insanlar mesai harcayıp bir de faturasının peşinde koşmazlar.
Şikayetvar gibi mecralar insanlar bol bol gelsin yazsın biz de şirketlerden koparacağımız paraya bakalım derdinde oldukları için bana orada her yazılan tam güven de vermiyor açıkçası. Altına imzamı attığım birçok karar ile ilgili birkaç ay sonra tüketicileri arayıp son durumun ne olduğunu soruyorum kendi bölgemde. Forumda ve kişisel sosyal mecra hesaplarımda tüketicilerden ısrarla ''Lütfen gelişmelerden bizleri haberdar etmeyi ihmal etmeyin'' diye ricada bulunmamın sebebi de bu zira hem konunun çözülüp çözülmediği hem de nasıl çözüldüğü ile ilgili bu geri bildirimler yapılmalı ki sonradan sorun yaşayanlara kılavuz niteliği taşısın.

İşte forumumuzda en sevdiğim taraflardan birisi de bu. Forum kültürüne sahip üyelerimiz süreç ve sonuç kısmını mutlaka dönüp bildiriyorlar.

Mesela biz de sizden bu sürecin sonu ne olacak diye merakla bekliyoruz. Konu başlığınız doğrultusunda bundan sonra bu şekilde sorun yaşayan bir vatandaş adına kılavuz niteliği taşır bu konunuz :ok
 
B Çevrimdışı

burakakalin

Yeni Üye
17 Nis 2022
7
23
E erendemir iade istediğimi faturayı çözüme kavuşturamadıklarını söylediğimde iade de mümkün olmuyor çünkü onların sisteminde teslim edildi gözükmüyor. Amazonun çalışma sisteminden çok memnunum müşteri odaklı olduğu için hep alışverişlerimi varsa amazondan yapmaya özen gösteriyorum Türkiye'de örnek oluşturacak bir alışveriş sitesi fakat bu durum beni hayal kırıklığına uğrattı. Faturanın sisteme teslim edilir edilmez yüklenmemesi değil müşteri temsilcilerinin tamam çözeceğiz 24 saat , 5 gün , akşama, sabaha diyip de beni 11 gün bekletmeleri ve benim sabah akşam amazona girip de faturam düşmüş mü diye sisteme bakmak beni çok yordu. Şuan tek çarem amazonun yetkililerine biraz daha süre vermek. Bayram sonrası hemen hiç beklemeden başvuru yapacağım.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Hocam dikkatimden mi kaçtı bilemiyorum ama sanıyorum hep yazılı başvurdunuz,eğer öyleyse “beni arayın” gibi bir seçeneği seçip ilerleyin. Yabancı bir numaradan sizi arayıp ciddi şekilde sorunu çözebileceklerine inanıyorum. Ben sizin durumunuzu anlayabildiklerini düşünmüyorum,bu yüzden çözüme ulaşmamış olabilir kanaatindeyim. Çözümü bizde merakla bekliyoruz.
 
Geri
Üst Alt