Alınan tv için servisin 6 ay sonra çağırılması

B Çevrimdışı

bircherokeeli

Yeni Üye
30 Kas 2022
2
37
merhabalar,

45 gün önce ülkenin bilinen büyük elektronik mağazalarının birinden LG 65QNED916 PA televizyonu aldım, malum değişen fiyatlarda çeyiz tamamlamak zorlaşıyor her gün. kısmetse haziran ayında kullanmaya başlayacağız tv mizi. mağazadaki arkadaş, satın alma tarihinden itibaren 6 ay içinde servisin aranıp montajın yaptırılması gerektiğini belirtti. durumu anlatınca, 6 ay sonra kurulumu yaptırıp, tv yi tekrar paketletip kullanılacağı yere götürerek kullanmaya devam edebilirsiniz beyanında bulundu. bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim. gerçekten 6 ay içinde montaj yaptırmak gibi bir zorunluluğum var mıdır..?

teşekkürler.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Elektronik ürün grubunda çeyizlik uygulaması yok ne yazık ki.
Yine de bilinen etkili firmalar 6 ay süre veriyorlar hak tanıyorlar tüketiciye.

LG nin rezil SSH politikaları bu hakkı tüketiciye sunmamakla birlikte 6 aydan sonra bir de üstüne ücret talep ediyorlar.
Diğer firmalar hiç olmazsa garanti dahilinde montajı yapıyor ama garantiyi üretim tarihi üzerinde 3 ay ekleyip başlatıyorlar veya fatura tarihine göre hangisi tüketici adına avantajlı ise.
 
B Çevrimdışı

bircherokeeli

Yeni Üye
30 Kas 2022
2
37
Elektronik ürün grubunda çeyizlik uygulaması yok ne yazık ki.
Yine de bilinen etkili firmalar 6 ay süre veriyorlar hak tanıyorlar tüketiciye.

LG nin rezil SSH politikaları bu hakkı tüketiciye sunmamakla birlikte 6 aydan sonra bir de üstüne ücret talep ediyorlar.
Diğer firmalar hiç olmazsa garanti dahilinde montajı yapıyor ama garantiyi üretim tarihi üzerinde 3 ay ekleyip başlatıyorlar veya fatura tarihine göre hangisi tüketici adına avantajlı ise.
o halde servisi arayıp 6 ay sonra yapılacak montaj için ödenmesi gereken ücreti öğrenmek düşüyor bana. çok teşekkürler verdiğiniz değerli bilgi için. sağlık ile kalın
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Vatandaş malum şartlardan dolayı haklı da, firmalar da haklı. Tencere kaşık değil ki bu. Beklerken başına geldiği geleceği belli olmayan, belki taşınırkern kırılmış, yahut modası teknolojisi geçecek ürüne neden garanti, destek, yedek parça vb sağlamak durumunda olsun?

yine de altı ay beklemesi olumlu bence.
 
C Çevrimdışı

cabbar64

Aktif Üye
26 Ara 2020
59
51
benim servislik yaptığım dönemde faturaya çeyiz olarak alınmıştır yazılması (servisin cihazı kendisi açmak şartıyla) garantininin kullanımla birlikte başlaması için yeterli oluyordu şimdi ne değişti anlamıyorum?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Vatandaş malum şartlardan dolayı haklı da, firmalar da haklı. Tencere kaşık değil ki bu. Beklerken başına geldiği geleceği belli olmayan, belki taşınırkern kırılmış, yahut modası teknolojisi geçecek ürüne neden garanti, destek, yedek parça vb sağlamak durumunda olsun?

yine de altı ay beklemesi olumlu bence.
Fiziksel hasarlar zaten her zaman her şekilde kapsam dışı tutulur çeyizlik uygulamalarda.
O nedenle Çeyizlik ürün alanlara bu konuda hep uyarıda bulunuyorum.
Ancak hiçbir sorun olmasa da LG 6 ay 1 gün sonra para istiyor.

Daha saçma olanını söyleyeyim, 6 ay içerisinde kurulum yaptırmadı diye LG klima müşterisine boru parasını bile ödetti işçilik ile birlikte.
 
U Çevrimdışı

umut101010 

Aktif Üye
23 Eyl 2020
127
32
Fiziksel hasarlar zaten her zaman her şekilde kapsam dışı tutulur çeyizlik uygulamalarda.
O nedenle Çeyizlik ürün alanlara bu konuda hep uyarıda bulunuyorum.
Ancak hiçbir sorun olmasa da LG 6 ay 1 gün sonra para istiyor.

Daha saçma olanını söyleyeyim, 6 ay içerisinde kurulum yaptırmadı diye LG klima müşterisine boru parasını bile ödetti işçilik ile birlikte.
abi bende lg klima almıştım 24 lük olanından 15 ağustos da müşteri hizmetleri 15 şubattan sonra para ödersiniz kurulum için dedi yine burada gördüğüm için sormuştum boru için ücret ödermiyim diye evet ödersiniz dedi klimalarda garanti uzatmada yapmıyorlar 2 yıl maks. Ürün iyi müşteri deneyimi kötü galiba bu arada ben almış olduğum ürünler için test ettiklerimi yazayım.

Samsung beyaz eşya (buzdolabı, çamaşır makinası ve bulaşık makinası için 1 yıl süre tanıyor ve ek garanti yapıyor. 3 yıl garanti 4 yıl ek garanti 10 yıl motor garantisi.
Hoover kurutma makinası için ise 3 yıl süre tanıyor ek garanti yapıyor. 3 yıl garanti 4 yıl ek garanti 10 yıl motor garantisi
Vestel üretimi toshiba 65 ve 43 inç tv için 6 ay süre tanıyor ek garanti yapmıyor. 3 yıl garanti 6 ay içinde ücretsiz kurulum hakkı kurulum olunca garanti başlar.
lg klima 6 ay kurulum süresi ve 2 yıl garanti ek garanti yapmıyor.
 
Geri
Üst Alt