Ömer Çolak
Süper Üye
- 17 Tem 2021
- 1,051
- 29
Şimdi öncelikle ortada fol yok yumurta yok durumu mevcut olabilir. Ama gerekli tecrübeleri ve -varsa- ilgili yasal yükümlülükleri merak ettiğim için biraz erkenden bu konuyu açıyorum.
Öncelikle ben fiyatlar daha da artmadan halihazırda memnun olduğum Airfel 12000btu klimanın 9000 btu olanını yatak odası için almaya karar verdim. Geçtiğimiz yılın Haziran ayında dolar bazında 412$ civarına tekabül eden 3600₺ civarında bir fiyattaydı. Bir kaç gün önce de kontrol ettiğimde minimum 6100₺ fiyatlarında gördüm ve dolar bazında 460$ ediyor diye indirim beklemeye başladım.
Gün bu gün oldu ve eşim 5700₺ fiyata buldu. Kredi kartına vade farksız 9 taksit falan gayet güzel. Dolar bazında da 415$ seviyelerinde. Bana olması gereken bir fiyat gibi geldi.
Bir önceki klimamı internetten -o dönemin yani Haziran ayının fiyatlarıyla- 3800₺ civarına bulup Antalya'ya taşınmadan önce Antalya'da bir yetkili satıcı olan KlimaBudur isimli firmayı arayıp websitelerinde 4200₺ yazdığı halde 3800₺ fiyat alınca sipariş vermeyip "gelince oradan alırım" dedim. Geldiğimde 3900₺'ye yükselmişti (3 - 4 gün sonrasından bahsediyorum tabi altı üstü ama neyse) ben de yine de kabul ettim ve aldım. Vade farksız 6 taksit ve iyi hizmet iyi kurulum. Problem yok, güzel.
Bu gün de aynısını yaptım ve kendilerini aradım:
Ben: Merhaba, ben Haziran ayında da sizden klima almıştım ve internet fiyatıyla eşdeğer bir fiyat vermiştiniz. Şimdi de Airfel 9000btu klimayı 5700₺'ye sipariş etmek üzereyim. Sizden yine fiyat almadan siparişi geçmeyeyim dedim.
KlimaBudur: Efendim biz 6500₺'ye yardımcı olabiliriz.
Ben: Fiyat farkı bu sefer biraz yüksekmiş.
KlimaBudur: Öyle gözüküyor ama siz sepete eklediğinizde falan o fiyat yükseliyor. Bu yüzden müşterilerimiz yine dönüp bizden alıyorlar.
Ben: Tamam o zaman ben bir deneyeyim ama servisi Daikin mi onu öğreneyim öncelikle, sonra siparişi geçerim o zaman.
KlimaBudur: Onların da servisi Daikin efendim.
Ben: Tamam öyleyse teşekkür ederim, duruma göre tekrar dönüş yaparım.
KlimaBudur: Ben teşekkür ederim, iyi günler efendim. (Hafif mutsuz bir ses tonuyla)
Konuşma hatırladığım kadarıyla hemen hemen bu şekilde oldu. Akabininde siparişimi verdim ve resimdeki gibi net 5700₺ ile vade farksız 9 taksitle eşimin kredi kartının tüm limitini yatırdım.
Akşam saatlerinde "kargo girilmiş mi?" veya "güncel yorumları ne durumda?" gibi sorularla kontrol ettiğimde karşılaştığım manzara:
Tabi neticede ortada herhangi bir iptal söz konusu değil -en azından henüz-.
Ve buna ek olarak güncel fiyatlar:
Bunları görünce geçen gördüğüm bir olayı hatırladım. Belirlenen bir piyasa fiyatının altında satış yapan bayii ile ilgili bir üye bildirimde bulunarak serzenişte bulunmuştu ve yetkili bir birim müdahalede bulunulup o üye henüz satın alamadan fiyatın yükselmesine sebep olmuştu. Her ne kadar bu konu beni rahatsız etse de piyasa koşullarıdır falan pek bilmediğim konular olduğu için objektif bir eleştiride bulunmayacağım.
Benim merak ettiğim sorular da şunlar:
- Bu firma stok falan bahane ederek fiyat yükseltme amacıyla siparişimi iptal edebilir mi?
- KlimaBudur işletmesinin açıktan bir müdahalesinin söz konusu olma ihtimali var mı?
- Sezonu olan Haziran ayında 410$ olan klima dövizle bakıldığında sezonu olmayan Ocak ayında neden benim satın aldığım fiyattan sonra güncellenen fiyatlarla 455$ ve üzerine satılır? 3500₺'den 6200₺'ye çıkmasına laf etmiyorum bakın. Döviz yüzünden çıktıysa döviz olarak neden yükseliyor bu fiyat? Hem de kış sezonu...
- Siparişim iptal olursa 9 taksidin benim kartıma taksit taksit iade edileceğini biliyorsunuzdur. Benim kart limitim haliyle mundar olacak. Ben bu limit blokeyken yeni bir sipariş nasıl vereceğim? Böyle bir mağduriyet yaşatırlar mı?
- Onlar 410$ ile kâr edebiliyorken 455$'a çıkardılar diye benim 455$'a satın alacağıma mı inanıyorlar? Bu siparişi iptal ederlerse kâr mı etmiş olacaklar zarar mı?
Buna benzer bir tecrübe yaşayan olduysa ve paylaşırsa çok sevinirim. Teşekkür ederim.