7+1 elektronik cihaz arızalandı?

G Çevrimdışı

gizemli77

Yeni Üye
5 Eyl 2020
1
47
ariza-tablosu-1.jpg

Sakarya'da elektrik aboneliği şahsıma olmayan ve kirada oturduğum bir kamu kuruluşunun lojmanında 14-15.06.2020 birbirine bağlayan gecesi yağmurlu ve şimşekli hava olayına bağlı elektrik gidip gelmesi ile oluşan yüksek gerilemle oluşan faz dalgalanmalarına bağlı olarak prize bağlı eklediğim tabloda bulunan elektronik eşyalarımda arıza oluşmuştur. Elektronik eşyaları arızalanan parça tamirine gelen yetkili teknik servislerce arıza nedeni aşırı faz dalgalanmasına bağlı olduğu tespit edilmilip raporlanmıştır. SEDAŞ (Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş.) başvurdum. Yalnız SEDAŞ büyük bir vicdansızlık yaparak EPDK kendisinin lehine olabilecek maddeleri kullanarak ve şahsıma ait aboneliğin olmadığını çalıştığım kurum adına aboneliğin olduğunu bahane ederek mağduriyet giderilmesini ve zararın ödenmesini reddetterek çalıştığım kurumdan mağduriyetin giderilmesini istedi. Çalıştığım kurumda Tüketici hakem heyetine gitmem gerektiğini söyledi. Tüketici hakem heyetine başvurduğunda ise bireysel müşteri mağduriyetlerinin hizmet ve ürün alan kurumlarla ilgili sorunlarını çözmekle ilgilendiklerini, kurumların birbirleri ile ilgili sorunlarını kendi aralarında yazışmalarla veya hukuki boyutuyla halledip mağduriyetin ve zararın ödenmesi gerektiğini belirterek talebimi reddetti. Şu an mağduriyeti giderecek ve zararı ı ödeyecek muhattap bir kurum bulamıyorum. Yardımcı olabilecek ve yol gösterecek arkadaşların önerilerini bekliyorum.
 
blaki Çevrimdışı

blaki 

Süper Üye
18 Eyl 2018
510
Bu durumda yapabilecek pek birşey yok gibi. Benim bildiğim elektrik aboneliği üzerinizde değilse kanunen hak idda edemiyorsunuz.
 
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
51
Kullanıcının kendi hatasından kaynaklanmaması kaydıyla teçhizatında ortaya çıkan ve dağıtım şebekesinden kaynaklanan hasara ilişkin zararın tazmini için dağıtım şirketine zararın ortaya çıktığı tarihten itibaren 10 (on) iş günü içerisinde kullanıcı tarafından talepte bulunulabilir.

Bu işlemin yapılabilmesi için zarar tazminini talep edecek kullanıcı ile sayaç sahibinin bilgisinin eşleşmesi gerekmektedir.

Zararın tazmin edilebilmesi için hasarın niteliği,kullanıcı tesisinin durumu,dağıtım şebekesinde meydana gelen kesinti, arıza, dalgalanma gibi hususlarda, dağıtım şirketi tarafından yapılacak/yaptırılacak inceleme ve değerlendirme neticesinde söz konusu hasarın dağıtım şebekesinden kaynaklandığının tespit edilmesi gereklidir.

Dağıtım şirketi, zararın tazminine ilişkin başvurunun yapıldığı tarihten itibaren 10 (on) iş günü içerisinde; inceleme ve değerlendirme neticesinde başvurunun haklı bulunup bulunmadığını, haklı bulunmuş ise zararın tazmin edilmesine ilişkin olarak yapılacak işlemleri kullanıcıya bildirir.

Başvurunun haklı bulunmadığı durumlarda kullanıcıya yapılan bildirimde dayanakları ile birlikte gerekçelere yer verilir. Dağıtım şirketi teçhizatın tamir işini üstlenebilir ya da teçhizatın tamir masraflarını üstlenerek kullanıcı tarafından tamir ettirilmesini tercih edebilir.

Dağıtım şirketi, tamiratı kullanıcıya bırakması durumunda kullanıcıyı anlaşacağı servise/servislere yönlendirebilir. Dağıtım şirketi, kullanıcının tamiri yapılan teçhizatta bulunan garanti haklarınıkoruyacak şekilde hareket etmekle yükümlüdür. Dağıtım şirketi tarafından yapılacak tamirat, duruma göre teçhizat yerinde iken veya başka bir yere götürülerek, kullanıcının başvurusunun haklı bulunmasından itibaren en geç 10 (on) iş günü içerisinde gerçekleştirilir.

Tamir masrafının karşılanmasının tercih edilmiş olması halinde, kullanıcı tarafından tamir masrafına ilişkin faturanın ibrazından itibaren 3 (üç) iş günü içerisinde, kullanıcının istediği şekilde (banka/PTT aracılığıyla) ilgili tutar ödenir.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,052
merhaba
öncelikle geçmiş olsun .
dediğiniz elektrik dağıtm şirketinin verdiği cevap ( resmi ve söz ile ??? )

SEDAŞ (Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş.) başvurdum. Yalnız SEDAŞ büyük bir vicdansızlık yaparak EPDK kendisinin lehine olabilecek maddeleri kullanarak ve şahsıma ait aboneliğin olmadığını çalıştığım kurum adına aboneliğin olduğunu bahane ederek mağduriyet giderilmesini ve zararın ödenmesini reddetterek çalıştığım kurumdan mağduriyetin giderilmesini istedi

bankalarda da ( eski zaman durumları diyelim yazılım koruması zayıf iken )
bir yolu bankanın yazılım korumasından geçmiş , müşterinin hesabından para çekilmiş
banka parayı iade etmemek için müşterinin işlem yaptığı bilğisayar windows sahte
siz iade işleminden geçin bahanesi gibi .
windows dan ceza yersiniz ama banka hesabınıza iade işlemi olur .
iki ayrı durumdur . birbiri ile birleştirilemez .

sizin durumunuz ise , o gün ( 14-15.06.2020 birbirine bağlayan gecesi ) elektrik dağıtım şirketine arıza kaydını var mı ?

örnek : elektrik şirketinin kablosu çalınmıştır . şirket eğer çalıntı bildirimi yapılmamış ise
sonra kabloyu çalanı , kablo ile yakalasan hiç bir hak talep edemessin .
hakim soracak o günkü çalıntı raporunu getirin .
belki ben yanlış biliyorum .
araştırmanız . ( elektrik için )

sadece sizin cihazlar bozuldu ? ( kanıt ip ucu )

resmi evrak verdiniz cevap resmi olarak mı geldi ? karşı olumsuz yazı .

resmi yazı vermemiş iseniz
o günkü arıza kaydınız bildiriminiz olmalı . ( elk dağ. şti kayıtlarında )
ve
muhtardan , nufustan , kurumdan yazı ile yazı alın.ve Türkiye gov.tr den adres kaydınızı alın .burada oturduğunuz tesbiti .
ne zaman beri ( zaman aralığı ) önemli
gerekli diğer evrakları ile danışarak bağlı olduğunuz elk dağ. şti kuruma vermeniz .
kayıt numarasını almanız .
yazınızın cevabını yazı ile isteyin .

örnek : bir borç oluyor taşınmış , diğer bir dağıtım şirketine yazı yazıyor burada ( kayıt ve neyse yeden buluyor ) burada oturuyor diyor ,
enerjiyi kesin diyor ,
borcu olan : amcamın , dayımın evi yanında kalıyorum diyor
ve abonelik üzerine almamış
ekip asıl oluyor da
sözleşme kendi adına değil iken
bu yerin enerjisini nasıl kesiyorsun .
çünkü : nufus kaydı bu evde gözüküyor )

resmi yazı yazın resmi olarak cevap vermek zorundalar .
böyle yazı yazın ki kumanda sizde olsun .
bu yazının cevabına göre yeni yol çizilmesi ile

yola devam edilmesi . kolay gelsin .
 
Son düzenleme:
smili72 Çevrimdışı

smili72 

Süper Üye
6 Mar 2018
1,532
51
merhaba
öncelikle geçmiş olsun .
dediğiniz elektrik dağıtm şirketinin verdiği cevap ( resmi ve söz ile ??? )

SEDAŞ (Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş.) başvurdum. Yalnız SEDAŞ büyük bir vicdansızlık yaparak EPDK kendisinin lehine olabilecek maddeleri kullanarak ve şahsıma ait aboneliğin olmadığını çalıştığım kurum adına aboneliğin olduğunu bahane ederek mağduriyet giderilmesini ve zararın ödenmesini reddetterek çalıştığım kurumdan mağduriyetin giderilmesini istedi

bankalarda da ( eski zaman durumları diyelim yazılım koruması zayıf iken )
bir yolu bankanın yazılım korumasından geçmiş , müşterinin hesabından para çekilmiş
banka parayı iade etmemek için müşterinin işlem yaptığı bilğisayar windows sahte
siz iade işleminden geçin bahanesi gibi .
windows dan ceza yersiniz ama banka hesabınıza iade işlemi olur .
iki ayrı durumdur . birbiri ile birleştirilemez .

sizin durumunuz ise , o gün ( 14-15.06.2020 birbirine bağlayan gecesi ) elektrik dağıtım şirketine arıza kaydını var mı ?

örnek : elektrik şirketinin kablosu çalınmıştır . şirket eğer çalıntı bildirimi yapılmamış ise
sonra kabloyu çalanı , kablo ile yakalasan hiç bir hak talep edemessin .
hakim soracak o günkü çalıntı raporunu getirin .
belki ben yanlış biliyorum .
araştırmanız . ( elektrik için )

sadece sizin cihazlar bozuldu ? ( kanıt ip ucu )

resmi evrak verdiniz cevap resmi olarak mı geldi ? karşı olumsuz yazı .

resmi yazı vermemiş iseniz
o günkü arıza kaydınız bildiriminiz olmalı . ( elk dağ. şti kayıtlarında )
ve
muhtardan , nufustan , kurumdan yazı ile yazı alın.ve Türkiye gov.tr den adres kaydınızı alın .burada oturduğunuz tesbiti .
ne zaman beri ( zaman aralığı ) önemli
gerekli diğer evrakları ile danışarak bağlı olduğunuz elk dağ. şti kuruma vermeniz .
kayıt numarasını almanız .
yazınızın cevabını yazı ile isteyin .

örnek : bir borç oluyor taşınmış , diğer bir dağıtım şirketine yazı yazıyor burada ( kayıt ve neyse buluyor ) oturuyor diyor ,
enerjiyi kesin diyor , borcu olan amcamın evi yanında kalıyorum diyor veya üzerine almamış abonelik ekip asıl oluyor da
sözleşme kendi adına değil
bu yerin enerjisini nasıl kesiyorsun .
çünkü nufus kaydı bu evde gözüküyor )

resmi yazı yazın resmi olarak cevap vermek zorundalar .
böyle yazı yazın ki kumanda sizde olsun .
bu yazının cevabına göre yeni yol çizilmesi ile

yola devam edilmesi . kolay gelsin .
Bu işlemin yapılabilmesi için zarar tazminini talep edecek kullanıcı ile sayaç sahibinin bilgisinin eşleşmesi gerekmektedir.

Yani 10 iş günü geçmeden abone sahibi resmi kurum başvurmalı ya da başvurmalı idi.

Elektrik piyasası hizmet yönetmeliği 49. maddesi d bendine göre kullanılan aboneliğin son kullanıcı üzerine yapılması zorunluluğu bulunur. Burası resmi kurumun bir tesisi ise kurum başvurmalı Eğer kuruma ait bir lojman ise kullanıcı kurumdan lojman tesis belgesi ile kendi adına abonelik almakla yükümlüdür.

Yani ilgili dağıtım şirketi tazmin yükümlülüğünü yerine getirmediği gibi usulsuz kullanımdan dolayı enerjiyi keserek kullandığı tesisata abonelik almayan kullanıcıya kaçak kullanım cezası bile kesebilir.
Geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,052
Bu işlemin yapılabilmesi için zarar tazminini talep edecek kullanıcı ile sayaç sahibinin bilgisinin eşleşmesi gerekmektedir.

Yani 10 iş günü geçmeden abone sahibi resmi kurum başvurmalı ya da başvurmalı idi.

Elektrik piyasası hizmet yönetmeliği 49. maddesi d bendine göre kullanılan aboneliğin son kullanıcı üzerine yapılması zorunluluğu bulunur. Burası resmi kurumun bir tesisi ise kurum başvurmalı Eğer kuruma ait bir lojman ise kullanıcı kurumdan lojman tesis belgesi ile kendi adına abonelik almakla yükümlüdür. Geçmiş olsun.

bilği için teşekürler .

çevre araştırması yapılır ve yerinde tesbit ile .

şirket sözleşme size ait değil , şu anda bu yerin enerji kesmesi gerekir .
kullanıcı kendi üzerine alması gerekir . ( kendini ihbar etmiş )

şimdi sözleşme yapsın dilekçeyi versin . ( daha önce şirketin haberi yok diyelim )
araştırıp sen yeni sözleşme yapmışın kimin aklına gelecek .

bu yazı ( altta ) madde 49 bu durumu bağlamaz bence .
konu madde :
Elektriğin kesilmesi ve bağlanması hakkında
başka tazmin olayı .

AVUKATLIK DURUMLAR
bence dilekcesini versin cevabı bir görelim . ( resmi yazı )
bir dereyi görelim .

madde 49
8 Mayıs 2014 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 28994​
YÖNETMELİK
ELEKTRİK PİYASASI TÜKETİCİ HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ


Sapla samanı birbirine karıştırmak
Ayrı özelliklerde olan şeylerden birini diğeri gibi sanmak.
"Siz sapla samanı birbirine karıştırdınız."

ikili sözleşme olmaması durumunda çıkacak olumsuzluklarda ve diğer neyse
hiç bir hak talep edilemez bu madde varsa tamam .


Elektriğin kesilmesi ve bağlanması

MADDE 49 – (1) Aşağıda belirtilen hallerde dağıtım şirketi tarafından;

a) Kullanım yerinin tahliye edilmesi nedeniyle ikili anlaşma veya perakende satış sözleşmesi sona erdirilerek elektrik tüketilmeyen,

b) İkili anlaşması ve perakende satış sözleşmesi bulunmayan,

c) Kaçak elektrik tespiti ile kaçak elektrik ve usulsüz elektrik enerjisi kullanımı sonucunda yükümlülükleri yerine getirilmemiş,

ç) 35 inci madde kapsamında ödeme yükümlülüğü yerine getirilmeyen,

kullanım yerlerinin elektriği kesilir.

(2) Tüketicilerin ikili anlaşmalarından kaynaklı borçları nedeniyle elektriği kesilemez. Ancak tedarikçi değişikliği gerçekleşmiş olsa bile, düzenlemeye tabi tarifeler yoluyla görevli tedarik şirketinden elektrik enerjisi ve/veya kapasite alan gerçek veya tüzel kişilerin bu kapsamdaki borçları nedeniyle elektriği kesilebilir.

(3) Bu madde kapsamında elektriği kesilmiş olan kullanım yerine ilişkin ilgili yükümlülüklerin yerine getirilmesi üzerine tedarikçiyi ilgilendiren hallerde tedarikçi tarafından aynı gün içerisinde dağıtım şirketine bildirimde bulunulur. Bildirimin yapıldığı andan itibaren veya dağıtım şirketine ilişkin yükümlülüğün yerine getirildiği andan itibaren dağıtım şirketi;

a) İmar yerleşim alanında 24 saat içerisinde,

b) İmar yerleşim alanı dışında 48 saat içerisinde,

elektrik enerjisini bağlar. Yapılacak bağlama işleminden sonra tüketiciye yazılı olarak bağlama bildirimi bırakılır. Bağlama bildiriminde, bağlama tarihi ile saatine ve son endeks değerine yer verilmesi zorunludur. Ayrıca, bulunması halinde kısa mesaj ile de bildirim yapılır.

(4) Elektrik enerjisinin bağlanması için, tüketici tarafından ödenecek kesme-bağlama bedeli, kesme-bağlamanın dağıtım şirketi tarafından tedarik şirketine bildirimini takip eden bir sonraki döneme ait ödeme bildirimine yansıtılır. Bu kapsamda;

a) Fiilen elektriği kesilmeyen kullanım yerinde tüketiciden kesme-bağlama bedeli talep edilmez.

b) Görevli tedarik şirketinin dağıtım şirketine elektriğin kesilmesi bildiriminde bulunmasından sonra, tüketicinin yükümlülüklerini yerine getirmesine rağmen bu durumun söz konusu görevli tedarik şirketi tarafından ilgili dağıtım şirketine bildirilmemesi ve dağıtım şirketinin yükümlülüklerinin yerine getirildiğini kesme-bağlama işleminin uygulanması için varmış olduğu kullanım yerinde öğrenmesi halinde, söz konusu kesme-bağlama bedeli oranında bir bedelin, ilgili görevli tedarik şirketi tarafından ilgili dağıtım şirketine ödenmesi zorunludur. Ödenen bu bedel tüketicinin ödeme bildirimine yansıtılamaz.

***************************************************************************

Elektrik Piyasası Dağıtım Yönetmeliği


Test Talebinin Bildirilmesi ve Test Ekibi Madde

49- Dağıtım şirketinin veya kullanıcının, sistemi veya kullanıcıları etkileme ihtimali olan bir sistem testi yapılmasını talep etmesi halinde, dağıtım şirketi testten etkilenme ihtimali olan kullanıcıları belirler ve testten etkilenebilecek kullanıcılara test hakkında aşağıdaki bilgileri içeren yazılı bir ön bildirimde bulunur:

a) Testin amacı,
b) Testin mahiyeti,
c) Önerilen test tarihi,
d) Testin gerekliliği,
e) Test edilecek tesis ve/veya teçhizatın mevcut durumu,
f) Testten etkilenmesi muhtemel kullanıcılar ve adresleri.

Yazılı ön bildirim kapsamında; kullanıcıların bildirim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde test ve etkileri ile öngörülen test tarihine ilişkin görüşlerini ve teste katılacak temsilcilerinin isimleri, görev, ünvan ve yetkilerini bildirmeleri istenir. Kullanıcılardan gelen görüş ve öneriler çerçevesinde testin yapılacağı tarih ve test ekibi dağıtım şirketi tarafından belirlenerek kullanıcılara bildirilir. Test ekibi, oluşturulmasından itibaren onbeş gün içerisinde toplanır ve aşağıdaki hususları dikkate alarak bir test programı hazırlar;
a) Testin işletmede yol açacağı ekonomik kayıplar ve güvenlik ile ilgili riskler,
b) Testin dağıtım şirketi veya TEİAŞ tarafından tesis ve/veya teçhizatın bakım onarım amacı ile devre dışı bırakıldığı tarihte yapılabilme veya diğer testlerle birleştirilebilme olanağı,
c) Testin diğer üretim faaliyeti gösteren tüzel kişilerin programları ve yük dağıtım faaliyetleri üzerinde yaratacağı muhtemel etkiler. Hazırlanan test programı çerçevesinde test gerçekleştirilir.


diğer bulamadan bu durumu bağlayan maddeyi
özür .
tam maddenin bağlayan kısmını link vermeniz .
TEŞEKKÜRLER bilği için .
kolay gelsin .
 
Son düzenleme:
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
Sadece meraktan soruyorum abonelik niçin sizin üzerinize değil?Şahıstan ev kiralama durumlarında bile aboneliklerin kiracının üzerine olması zorunlu.Güven iyi niyet çerçevesinde ev sahibinin üzerine olan aboneliklerde ödenmeyen faturalarda bile hukuksal olarak yapacak birşey olmuyor.Arkadaşların defalarca başına geldi ordan biliyorum.Eğer ki bu şekilde kullanımı iş yeri zorunlu kıldıysa , sizin iş yeriniz ile görüşmeniz gerek .Deyin böyle böyle üzerime vermediniz şimdi dağıtım şirketi sorunluluk kabul etmiyor gibisinden.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Geçmiş olsun. umarım sorununuz çözülür.

Konut sigortası bu tarz durumlar için şart bence. Bu durumda sigorta zararınızı öder, ardından da avukatları ilgili şirketten çatır çatır alırdı. Kasko gibi yani.

yılda 200 lira kadar birşey ödüyorum. Bir sürü teminat var. Kafam rahat.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri