2.el ürün Satışı Hakkında

Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
Arkadaşlar Cümleten selamlar Eski günlerimizi çok özledim öncelikle Sürekli mesajlar,Tartışmalar,Sohbetler çok iyiydik ya Adem Helvacı Adem Helvacı Sota Sota F fikoloji teraspy teraspy Umut Barış Umut Barış özlendiniz Forumun başları Neyse konuya giriyim Malumumuz Ben bilişim sektöründeyim Sürekli Al Sat Vs yapmaktayım geçen hafta Letgo Aracılığı ile Bir Laptop Bilgisayar Satışı Yaptım İlanda da Belirtmişim Usb lerde sorun var Neyse Bir muhterem aradı alıcıyım dedi tamam dedim usb lerde sorun var ha dedim bak ona göre tamam dedi.

Cihazın ederi sapa sağlam haliyle 7-8 bin bantlarında biz daha uyguna verdik çok uyguna hatta Geldi Alıcı Cihazın Tüm testlerini yaptım Kamera,Hoparlör,Mikrofon,Wifi İnternet Kozmetiğe de baktı Şarj,Pili Hepsini test ettim Sağdaki USB ler arızalı soldaki Full Aktif Çalışıyor cihazı aldı alalı hergün Telefon Trafiği Bugün sabah mesaj tehdit hakaret içerekli İşletim sistemi Çökmüş Bana Suçu atıyor Israrlada Paramı iade et diyor bende geldiğinde Dedimki Para İadesi Yok Cihazın Garantisi Yok 2.el ürün Aldın Denenir Alınır Gidilir Başka Yapacak Bişey Yok Sistemin çökmesi benim suçum değil şimdi sizlere soruyorum Türkiyenin her yerinde bu böyle değilmidir Malı görürsün,Test Edersin,Parayı alır gidersin Ha Satıcı Kusur belirtmez sonradan ortaya çıkarsa bu satıcının suçu Vijdanende parayı iade etmeli tabi ben öğle bişey yapmadım.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Sadece usb arızası varsa iade gibi bir durum olmaz ama chipset arızası varsa ondan çöküyorsa Windows

O zaman iade alınmalı diye düşünüyorum tekrar format atılıp bakılmalı cihaza çip arızalı cihazlar satılıyor.

Sonra ikinci el cihaz kardeş garantisi yok denilip müşteri ortada bırakılıyor çip arızası yoksa sıkıntı yok.
 
D Çevrimdışı

Duman

Aktif Üye
10 Haz 2018
95
42
Alıcı ürünü aldığı gibi teslim edebiliyorsa belli bir süre içinde alımda vazgeçebilme hakkı olmalı. Al bunu beğenmezsen bir hafta içinde aldığın gibi teslim et paranı geri al gibi.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Arızalı olduğunu bilerek kontrol ederek satın aldıysa iadesi olmaz

Burda şöyle bir ihtimal daha var senden aldıktan sonra başka yerde kurcalatmış olabilir onu bilemezsin

Sattığın ürünlerin hepsinin bir kenarına kendin işaretlediğin etiket vs yapıştır ben öyle yapıyorum en azından içinin açılıp açılmadığını anlarsın

Yanına gelsin ve birlikte test edin yada yeniden sistem kurun derim ulaşım problemi yok ise
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Mesajlarda olan biteni belirttiysen ve satın almayı kabul ettiyse hak iddia edemez. Bir ihtimal senin sattığın cihazın arızalısı karşıda mevcut olabilir. Sana bozuk cihaz iade edilebilir uyanık ol.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Sadece usb arızası varsa iade gibi bir durum olmaz ama chipset arızası varsa ondan çöküyorsa Windows

O zaman iade alınmalı diye düşünüyorum tekrar format atılıp bakılmalı cihaza çip arızalı cihazlar satılıyor.

Sonra ikinci el cihaz kardeş garantisi yok denilip müşteri ortada bırakılıyor çip arızası yoksa sıkıntı yok.
Elden teslim olsa dediğiniz yapılır da, uzak mesafede her türlü uyanıklık olabilir. Müşteriye test sırasında video attıysa bence iade almamalı.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Elden teslim olsa dediğiniz yapılır da, uzak mesafede her türlü uyanıklık olabilir. Müşteriye test sırasında video attıysa bence iade almamalı.
Satan kişi bilir cihazda sorun var mı yok mu testlerini yaptıysa oyun vs 3-4 saat cihazı zorladıysa iade olmaz..

Ama cihazın sorunu olabiliyor satıcı ekran kırık adaptör yok cihaz sağlam diye ilan koymuş .

Dedim bir adaptör hediye edersen alırım ok dedi resimlerden belli cihaz çok temiz ekran kırık.

600 TL verip aldım 200 TL çıkma ekran aldım 800 TL maliyet bu sefer hdd arızalı çıktı .

satıcı kıyak yaptığı için adaptör hediye etti sineye çektim cihazı açtım baktım .

Termal macunlar hepsi fabrikasyon hiç kurcalanmamış taş gibi donmuş işlemciyi soğutucudan zor ayırdım.

Bakımını yaptım fan temizleyip termal macun yeniledim cihaz açılıyor 10 dk sonra pat kapanıyor.

chipset sağlam işlemci sağlam fan sağlam direnç mosfet hepsi sağlam cihazda arıza sorun yok

Neyse testlerini vs yapıyorum kapandığı zaman ısının birden yükseldiğini fark ettim .

Termal ped kaliteli termal macun kuzey köprüsüne alüminyum soğutucu taktım sorun çözüldü..

5 ay oldu cihaz canavar gibi çalışıyor ben iki saat uğraştım gerekli malzemeler ile sorunu çözdüm.

Ama son kullanıcı ne kadar uğraşırsa uğraşsın sorunu çözemez cihaz temiz satıcının verdiği bilgi doğru.

Ekran kırık cihaz dura dura çok beklemiş genleşme olmuş termal macun donmuş.

İade etsem haklıyım ama gerek yoktu sorunu çözdüm .

Şimdi bu konudaki olaya gelirsek alıcı gelir cihazı getirir koray ile birlikte windows kurup testlerini yaparlar.

Hdd ssd değilse hdd kaynaklı çökme olur müşteriye sorunu anlatır sorunu beraber çözerler.

Zorla iade alacak hali yok ama ikinci el ben sattım sen aldın olay bitti olmaz .

He birde iade alacaksa dahi müşterinin cihazı aldığı gibi çalışır vaziyette getirmesi lazım.

İş yapıyoruz ekmek yiyoruz mal satıyoruz ama biraz sattığımız malın arkasında durmak lazım.

Müşteri terslenmez güzelce anlatırsın ilgilenirsin ha müşteri anlamıyor yardımcı olmuyor ,

Dediği dedik yardımcı olmak istiyorsun o illa paramı ver diyor orda olay biter..

O müşteri yardım hakkını da iade hakkın da kaybetmiştir herşey karşılıklı ..


Biraz uzun oldu galiba :kiskis
 
S Çevrimdışı

Shiki 

Yeni Üye
17 Mar 2022
42
32
Herhalde satıcı olsaydım ürünü sattıktan sonra ''sorun çıktı geri al'' diyen kişiye geri iade yapmazdım.Netice de biz kurumsal bir firma değiliz,yetkili serviste değiliz.2.el Ürünü gösterip-deneyip karşı taraf tamam olur alıyorum dedikten sonra satılan şeyin ertesi günü geri alınması (bence) çok saçma çünki;
-Ürünü verdiğimiz kişi ürünün içini açtı mı?Söktü mü?
-Kendi bilerek zarar mı verdi?
-Bir yerlere mi vurdu?Düşürdü mü?
-Ürünü nereye götürdü,ürün nasıl bir ortamda bulundu ve ürünü nerede denedi?
-Ürünü sattıktan sonra tekrar geri alırsam verdiğim şekliyle ürünü bulacağım ne malum?Belki bir şey yaptı,yetkili servis değiliz cihazlarla bunu test edelim..(Aynı performansı almak anlamında)
-Özellikle elektronik gibi hassas cihazların devamlı getir-götür yapılması makineye zarar verebilir
Tüm bu sorular dururken özellikle satarken malın kusurunu da sen belirtmişsin,bence de iade yapma gibi bir lüksün yok.Bu şekilde 2.el ürünü beğenip alan kişiye (kurumsal firma gibi) iade yapılırsa yüzbinlerce insan dolandırılır.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
tplınk servisine ürün gönderdim kutusu falan sağlam servisten geri geldi kutu falan ezilmiş.burda servisin suçu yok kargoda taşıma esnasında ezilmiş.yani 2 el sağlam taş gibi ürünü bile göndersen karpuz gibi kargo taşıyan bu firmalar olduğu sürece işimiz allaha kalmış.
 
Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
Sadece usb arızası varsa iade gibi bir durum olmaz ama chipset arızası varsa ondan çöküyorsa Windows

O zaman iade alınmalı diye düşünüyorum tekrar format atılıp bakılmalı cihaza çip arızalı cihazlar satılıyor.

Sonra ikinci el cihaz kardeş garantisi yok denilip müşteri ortada bırakılıyor çip arızası yoksa sıkıntı yok.
Çip Arızası Değil İşlemci Gömülü bunlarda İşlemci yada Güney Köprüsünden yapar

Alıcı ürünü aldığı gibi teslim edebiliyorsa belli bir süre içinde alımda vazgeçebilme hakkı olmalı. Al bunu beğenmezsen bir hafta içinde aldığın gibi teslim et paranı geri al gibi.
Bu Mümkün Değil Aldınmı parayı verdinmi Olay Biter.

Arızalı olduğunu bilerek kontrol ederek satın aldıysa iadesi olmaz

Burda şöyle bir ihtimal daha var senden aldıktan sonra başka yerde kurcalatmış olabilir onu bilemezsin

Sattığın ürünlerin hepsinin bir kenarına kendin işaretlediğin etiket vs yapıştır ben öyle yapıyorum en azından içinin açılıp açılmadığını anlarsın

Yanına gelsin ve birlikte test edin yada yeniden sistem kurun derim ulaşım problemi yok ise
Ben Herşeyini Test Ettim Sağdaki usbler bozuk biliyor soldaki full çalışıyor kurcalatmış olabilir dediğin gibi malum herkez bilgisayarcı kesildi başımıza o dediğin etiketlerden nereden temin edebilirim.

Mesajlarda olan biteni belirttiysen ve satın almayı kabul ettiyse hak iddia edemez. Bir ihtimal senin sattığın cihazın arızalısı karşıda mevcut olabilir. Sana bozuk cihaz iade edilebilir uyanık ol.
İade Almamki Umut.
 
S Çevrimdışı

Shiki 

Yeni Üye
17 Mar 2022
42
32
Alıcı ürünü aldığı gibi teslim edebiliyorsa belli bir süre içinde alımda vazgeçebilme hakkı olmalı. Al bunu beğenmezsen bir hafta içinde aldığın gibi teslim et paranı geri al gibi.
Şöyle düşünmek lazım,senin güzel bir televizyonun var 2.el oalrak acil ihtiyaçtan veya başka bir sebepten birisine satıyorsun.Adam 2 gün sonra sana ben beğenmedim vazgeçtim dese için rahat bir şekilde ürünü geri alır mısın?
 
Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
Satan kişi bilir cihazda sorun var mı yok mu testlerini yaptıysa oyun vs 3-4 saat cihazı zorladıysa iade olmaz..

Ama cihazın sorunu olabiliyor satıcı ekran kırık adaptör yok cihaz sağlam diye ilan koymuş .

Dedim bir adaptör hediye edersen alırım ok dedi resimlerden belli cihaz çok temiz ekran kırık.

600 TL verip aldım 200 TL çıkma ekran aldım 800 TL maliyet bu sefer hdd arızalı çıktı .

satıcı kıyak yaptığı için adaptör hediye etti sineye çektim cihazı açtım baktım .

Termal macunlar hepsi fabrikasyon hiç kurcalanmamış taş gibi donmuş işlemciyi soğutucudan zor ayırdım.

Bakımını yaptım fan temizleyip termal macun yeniledim cihaz açılıyor 10 dk sonra pat kapanıyor.

chipset sağlam işlemci sağlam fan sağlam direnç mosfet hepsi sağlam cihazda arıza sorun yok

Neyse testlerini vs yapıyorum kapandığı zaman ısının birden yükseldiğini fark ettim .

Termal ped kaliteli termal macun kuzey köprüsüne alüminyum soğutucu taktım sorun çözüldü..

5 ay oldu cihaz canavar gibi çalışıyor ben iki saat uğraştım gerekli malzemeler ile sorunu çözdüm.

Ama son kullanıcı ne kadar uğraşırsa uğraşsın sorunu çözemez cihaz temiz satıcının verdiği bilgi doğru.

Ekran kırık cihaz dura dura çok beklemiş genleşme olmuş termal macun donmuş.

İade etsem haklıyım ama gerek yoktu sorunu çözdüm .

Şimdi bu konudaki olaya gelirsek alıcı gelir cihazı getirir koray ile birlikte windows kurup testlerini yaparlar.

Hdd ssd değilse hdd kaynaklı çökme olur müşteriye sorunu anlatır sorunu beraber çözerler.

Zorla iade alacak hali yok ama ikinci el ben sattım sen aldın olay bitti olmaz .

He birde iade alacaksa dahi müşterinin cihazı aldığı gibi çalışır vaziyette getirmesi lazım.

İş yapıyoruz ekmek yiyoruz mal satıyoruz ama biraz sattığımız malın arkasında durmak lazım.

Müşteri terslenmez güzelce anlatırsın ilgilenirsin ha müşteri anlamıyor yardımcı olmuyor ,

Dediği dedik yardımcı olmak istiyorsun o illa paramı ver diyor orda olay biter..

O müşteri yardım hakkını da iade hakkın da kaybetmiştir herşey karşılıklı ..


Biraz uzun oldu galiba :kiskis
Fikrin için Teşekkür ederim SSD var cihazda ve sıfır formatlı verdim Kendi sadece kurma yapacak bu kadar. oyun müzik vs işin ilginci işletim sistemi çökmüş cihaz nasıl test ettim ben

Herhalde satıcı olsaydım ürünü sattıktan sonra ''sorun çıktı geri al'' diyen kişiye geri iade yapmazdım.Netice de biz kurumsal bir firma değiliz,yetkili serviste değiliz.2.el Ürünü gösterip-deneyip karşı taraf tamam olur alıyorum dedikten sonra satılan şeyin ertesi günü geri alınması (bence) çok saçma çünki;
-Ürünü verdiğimiz kişi ürünün içini açtı mı?Söktü mü?
-Kendi bilerek zarar mı verdi?
-Bir yerlere mi vurdu?Düşürdü mü?
-Ürünü nereye götürdü,ürün nasıl bir ortamda bulundu ve ürünü nerede denedi?
-Ürünü sattıktan sonra tekrar geri alırsam verdiğim şekliyle ürünü bulacağım ne malum?Belki bir şey yaptı,yetkili servis değiliz cihazlarla bunu test edelim..(Aynı performansı almak anlamında)
-Özellikle elektronik gibi hassas cihazların devamlı getir-götür yapılması makineye zarar verebilir
Tüm bu sorular dururken özellikle satarken malın kusurunu da sen belirtmişsin,bence de iade yapma gibi bir lüksün yok.Bu şekilde 2.el ürünü beğenip alan kişiye (kurumsal firma gibi) iade yapılırsa yüzbinlerce insan dolandırılır.
Ağzına Ellerine Sağlık abi Aynen Böyle.

tplınk servisine ürün gönderdim kutusu falan sağlam servisten geri geldi kutu falan ezilmiş.burda servisin suçu yok kargoda taşıma esnasında ezilmiş.yani 2 el sağlam taş gibi ürünü bile göndersen karpuz gibi kargo taşıyan bu firmalar olduğu sürece işimiz allaha kalmış.
Aynen.

Şöyle düşünmek lazım,senin güzel bir televizyonun var 2.el oalrak acil ihtiyaçtan veya başka bir sebepten birisine satıyorsun.Adam 2 gün sonra sana ben beğenmedim vazgeçtim dese için rahat bir şekilde ürünü geri alır mısın?
İmkansız.
 
Son düzenleme:
akrep2018 Çevrimdışı

akrep2018 

Süper Üye
16 Eyl 2018
1,276
63
Koray merhaba,nasılsın inşallah iyidirsin?Konuyu baştan beri takip ettim,eğer satarken burada yazdıklarını alan kişiye anlattıysan sen haklısın.Belki kendi,belki başkası kurcalayıp bozmuş olabilir.İkinci elde cihazın durumunu görerek,bilerek alan kişi o durumu kabullenerek almış demektir.Tekrar iadesi olamaz bence.İyi günler. :ok :bye
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Outlet sıfır ürünün bile iadesini yapamıyorsunuz, 2. El ürünün iadesini istemek çok mantıklı gelmedi. Güvenmiyorsan ve üründen anlamıyorsanız sıfır alacaksınız. Letgo’dan bir iki kişide bana söylemişti deneriz olmazsa iade ederiz diye, asla iade almam bilen biriyle gel dene kurcala al demiştim. Herkes nalıncı keseri gibi kendine yontmayı çok seviyor.
Not: Yeri geliyor milyar dolar cirolu global şirketler bilinçli bir şekilde,sıfır olarak ayıplı sattığı sıfır ürünü iade almamak için direniyorda biz hayırdır???
 
Geri
Üst Alt