2. El Araclarda Yas mi Kilometremi

B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
baslik yeterince acik sanirim 2. el arac alirken hangisi sizce daha önemli
örnegin
140 bin km de 2 yasinda arac / 70 bin km de 4 yasinda arac

arac sahibini kullanim tarzini vs bilmediginizi farz edin ikisde ayni fiyat olsa hangisini tercih ederdiniz
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,260
64
140 bin km de 2 yasinda arac / 70 bin km de 4 yasinda arac
Ben arabadan pek anlamam sevgili Bratan,bendeki 99 model 160.000Kmde daha,ama arkadaşım birgün konuşurken "senin araba kazasızsa iyi para eder "dediğinde şaşırdım,"neden" dedim,"çünkü KMsi az" dedi.
Sonra ben meraktan sordum,senin sorduğun gibi,meğer az KM yapan araç "garaj "arabası diye geçermiş,tabii ne kadar doğru nekadar yanlış bilemem :)
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
44
Tabiki 70000 km 4 yaşında olan... Fakat yinede bu durum değişebilir. Aracın kalitesi motor kalitesi ve bakımlı olması. Mesela samanlık aracı diyorlar ya 2000 model 50000 km. de... Ben sıcak bakmıyorum. İşleyen demir ışıldar misali 250000 km de olması daha mantıklı.. Motoru bakımlı ise... Bizim ülkede maalesef kimse aracına bakmıyor.Her zaman şu mantık var gidiyor mu gidiyor... Daha iki yaşındaki araçta bile lokal boyalar mevcut.. Kişi aracını satışa çıkardığında masraf etmiyor. Alan kişi yaptırsın ne masraf edicem diyor yada bakım yaptırmış o fiyata inemem masraf ettim diyor. E zaten bakım yaptırman gerekmiyor mu? Hurda yığınlarına bir ton para istiyorlar. Ülkemizde araç piyasası çok enteresan. Birde araç piyasası sahibinden.com dan belirleniyor. Ben iki fazla yaz diyorum sen iki fazla yaz diyorsun. Ederinin üstüne rakamlara ulaşıyor....
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
Ben arabadan pek anlamam sevgili Bratan,bendeki 99 model 160.000Kmde daha,ama arkadaşım birgün konuşurken "senin araba kazasızsa iyi para eder "dediğinde şaşırdım,"neden" dedim,"çünkü KMsi az" dedi.
Sonra ben meraktan sordum,senin sorduğun gibi,meğer az KM yapan araç "garaj "arabası diye geçermiş,tabii ne kadar doğru nekadar yanlış bilemem :)

türkiyede araclar deger kaybetmesi gerekirken aksine deger kazaniyor burda olmasi gerektigi gibi arac eskidikce yada km si arttikca deger kaybediyor
Tabiki 70000 km 4 yaşında olan... Fakat yinede bu durum değişebilir. Aracın kalitesi motor kalitesi ve bakımlı olması. Mesela samanlık aracı diyorlar ya 2000 model 50000 km. de... Ben sıcak bakmıyorum. İşleyen demir ışıldar misali 250000 km de olması daha mantıklı.. Motoru bakımlı ise... Bizim ülkede maalesef kimse aracına bakmıyor.Her zaman şu mantık var gidiyor mu gidiyor... Daha iki yaşındaki araçta bile lokal boyalar mevcut.. Kişi aracını satışa çıkardığında masraf etmiyor. Alan kişi yaptırsın ne masraf edicem diyor yada bakım yaptırmış o fiyata inemem masraf ettim diyor. E zaten bakım yaptırman gerekmiyor mu? Hurda yığınlarına bir ton para istiyorlar. Ülkemizde araç piyasası çok enteresan. Birde araç piyasası sahibinden.com dan belirleniyor. Ben iki fazla yaz diyorum sen iki fazla yaz diyorsun. Ederinin üstüne rakamlara ulaşıyor....
mesajin baslangiciyla gidishati farkli olmus km si az olsun yasi fazla olsada olur diye baslayip km si fazla olsun ama temiz olsuna dönmüs olay :hihi

arac eski de olsa az kullanildiysa temizdir mantigi var genelde insanlarda ama sonucda malzeme ömrü var ben km si fazla da olsa yasi genc olmasi daha mantikli diye düsünüyorum kesin bir sonuca varamadim tabi ki arac isi birazda sans isi sizden önceki kullanici araca bakmismi nasil kullanmis nerde kullanmis benim yasadigim yerde türkiye ile kiyaslarsak genelde düz bir bölge sürekli otobanda gidiyorsun belirli bir tempoyla ( en sag seritten 160 la gidiyorum ise mesela :sirit ) egimli yada bozuk yollar sürekli dur kalk hircin kullanis tarzi vs aracin durumunu etkiler
 
B Çevrimdışı

boranoglu 

Aktif Üye
6 Ocak 2018
84
Eğer verdiğiniz örnekte olduğu gibi yaş farkı kayda değer derecede fazla olmayıp km farkı dikkate değerse tabii ki 4 yaşında 70 binde olan araç seçilir. Araç alırken kozmetik kaygıları bir kenara bırakıp mekanik parçalar üzerinden değerlendirme yapmak gerekir. Bu noktada en önemli parça elbet motordur. Motor ömrü konusunda da gerçek ölçük motorun çevirdiği devir sayısıdır aslında. Bu yüzen arabanın km yi şehir içi trafiğinde mi uzun yolda mı yaptığı da çok önemlidir. Çok fazla dağıtmadan eşit şartları varsayıyorsak kriter olarak km her daim daha önemlidir benim nazarımda.
 
muratala5361 Çevrimdışı

muratala5361 

Süper Üye
3 Şub 2019
1,906
21
Model arasındaki fark uçuk olmaması kaydıyla km az olan tercih edilebilir. 2002 model doğan 1.6 ie ye hatasız az km li diye 40.000 liralara kadar fiyat isteniyo böyle bişe yapmak yerine golf 7 1-2 yerinde lokal boyalı 100.000km yi devirmiş araç almak mantıklı. Bakımlı kullanılsa 400.000 km ye kadar rektefiye yapılmadan binilebilir. Yani eski arabalara sırf az kmli diye yeni model araba fiyatları vermeye gerek yok diye düşünüyorum.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,253
15 gün önce 2014 Opel Insignia 1.6T Cosmo 170lik aldim.

km 110bin ön/arka tampon harici boyasi yok
temiz bakilmis ici disi dip diri.
dun arkadaslar sifir mi aldin dediler.
nasil baktilarsa araca :haha

km yil durumu biraz karisik
adam 2 yılda 140bin yapar otoyolda
aracin ne motoru nede alt takimi gram yipranmaz. bakimida nizami yapildiysa
tadindan yenmez.

diger surucu 4 yil 20binkm yol yapmistir
arac surekli yarattığı borulama sistemiyle
yakit,sogutma suyu,hidrolik baglantilar.
ilk basta sorun verecekler yerlerdir.
cunku kullanilmadigi icin gevremeye baslarlar.
ornek kayinbabanin araci :hihi

yillarca kapi onunde km yapmadan yatti
benim kizi kreşe birakma isi kayinbabaya dusunce arac surekli sikinti vermeye basladi.
ilk basta su eksiltti borular,devirdayim,kapak contasi derken.
cok sukur tektek hallettik

aracin gecmisini nekadar ogrenirsen okadar iyi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri